Центровка на запалване,разпределителни валове,ванос на М50

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Центровка на запалване,разпределителни валове,ванос на М50

Мнение от zvetiko » 11 Фев 2012, 16:53

Колеги имам труден студен старт,а сега вече никакъв ;) Най-вероятно имам разтегната верига.За М51 ми е ясно как се прави компенсацията,лошото е ,че сега съм с М50 и искам да ви попитам някой може ли да помогне в това отношение-как се компенсира разтягането на веригата за да се вкара центровката на запалването в норма.
Последна промяна zvetiko на 21 Фев 2012, 12:50, променена общо 3 пъти

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Re: Разтегната верига

Мнение от Turbo_Ted » 11 Фев 2012, 18:10

сигурен ли си, че всичките датчици са ти наред? като работеше по-рано прекъсваше ли, губеше ли мощност? имаше ли промяна в разхода :roll:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Разтегната верига

Мнение от Postman » 11 Фев 2012, 18:26

Копаеш в грешна посока - не забравяй, че имаш датчик на коляновия вал, който е основен за определяне на момента на подаване на искрата, а неговият сигнал не завиви от износената верига. Ако пък евентуално визираш леко променените фази на газоразпределение - практически невъзможно е да предизвикат непалене... ще трябва да потърсиш причината другаде...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 11 Фев 2012, 18:49

Вече няма друга посока.Всички датчици са диагностицирани,мерени,сменяни с други и са наред.Като казвам всичко,наистина означава всичко.Да не говорим ,че имаше и софтуерен проблем в DME.Липсваше един от режимите за работа на двигателя-след запалване,не вдигаше оборотите,а при потегляне двигателя гаснеше.След две години търсене на друго DME ,защото моето е с EWS ,накрая благодарение на Живко реших този проблем. Това ,за което питам го чух от един познат ,който е гледал как са се борили с тоя двигател една седмица,правили са това,което вие ме съветвате да правя,а аз вече съм направил и накрая са решили проблема с регулировка на веригата.
Като гледам свещите поне според мен колата се дави,но най-гадното е ,че се държи все едно не и достига бензин и заблуди доста хора ;) .А преди да сменя DME беше страшно-при сегашните температури,на свалени свещи и въртене на стартер от гнездата им хвърчеше бензин на около 60-70см.

И още нещо да попитам ако някой го е виждал-може ли зъбното колело , което брои датчика на коляновият вал, да бъде поставено по неправилен начин-примерно да се завърти с един-два зъба в някаква посока.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Разтегната верига

Мнение от cod-cdbp » 12 Фев 2012, 0:10

zvetiko написа:И още нещо да попитам ако някой го е виждал-може ли зъбното колело , което брои датчика на коляновият вал, да бъде поставено по неправилен начин-примерно да се завърти с един-два зъба в някаква посока.


Според мен ако внимаваш няма шанс, а ако не внимаваш ще се мъчиш дълго и пак няма да го сбъркаш.
Накратко има една втулка която пречи всякакъв погрешен монтаж ;)
Вериграта се пробвай да я обтегнеш от пружината на обтегача, според мен има шанс, но както знаем всички - най добре нова оригинална верига за спокоен сън :smoke:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 12 Фев 2012, 9:06

cod-cdbp написа:
zvetiko написа:И още нещо да попитам ако някой го е виждал-може ли зъбното колело , което брои датчика на коляновият вал, да бъде поставено по неправилен начин-примерно да се завърти с един-два зъба в някаква посока.


Според мен ако внимаваш няма шанс, а ако не внимаваш ще се мъчиш дълго и пак няма да го сбъркаш.
Накратко има една втулка която пречи всякакъв погрешен монтаж ;)
Вериграта се пробвай да я обтегнеш от пружината на обтегача, според мен има шанс, но както знаем всички - най добре нова оригинална верига за спокоен сън :smoke:


За колелото и аз презполагах,че като много важен елемент ,позицията му трябва да може строго да се фиксира и да не може да го сложиш както поискаш,ама знае ли се,когато нещата са навлязли в зоната на здрача-представях си нещо от рода на шлиц и шпонка,но може и както ти казваш.Благодаря ти колега ,че ми помогна да изключа и тази причина. ;)

А тая пружина на обтегача къде се намира.Под свеща на първи цилиндър се намира нещо ,което се нарича обтегач и се отвърта с ключ 32,вчера го вадих,представлява два цилиндъра,пъхнати един в друг,с пружина между тях.Тая ли пружина имаш в предвид да я пипна малко или има и още.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Разтегната верига

Мнение от cod-cdbp » 12 Фев 2012, 10:49

zvetiko написа:
cod-cdbp написа:
zvetiko написа:И още нещо да попитам ако някой го е виждал-може ли зъбното колело , което брои датчика на коляновият вал, да бъде поставено по неправилен начин-примерно да се завърти с един-два зъба в някаква посока.


Според мен ако внимаваш няма шанс, а ако не внимаваш ще се мъчиш дълго и пак няма да го сбъркаш.
Накратко има една втулка която пречи всякакъв погрешен монтаж ;)
Вериграта се пробвай да я обтегнеш от пружината на обтегача, според мен има шанс, но както знаем всички - най добре нова оригинална верига за спокоен сън :smoke:


За колелото и аз презполагах,че като много важен елемент ,позицията му трябва да може строго да се фиксира и да не може да го сложиш както поискаш,ама знае ли се,когато нещата са навлязли в зоната на здрача-представях си нещо от рода на шлиц и шпонка,но може и както ти казваш.Благодаря ти колега ,че ми помогна да изключа и тази причина. ;)

А тая пружина на обтегача къде се намира.Под свеща на първи цилиндър се намира нещо ,което се нарича обтегач и се отвърта с ключ 32,вчера го вадих,представлява два цилиндъра,пъхнати един в друг,с пружина между тях.Тая ли пружина имаш в предвид да я пипна малко или има и още.


Точно нея визирах.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 12 Фев 2012, 11:56

Ей сега отивам да подръпна малко пружеината,да подложа няколко монети под нея и ако не стане,да почвам с чука. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Разтегната верига

Мнение от @2bar » 12 Фев 2012, 12:55

не виждам как прижината ще помогне ама карай. пружината "работи" единствено когато няма налягане на маслото, та в тоя ред на мисли, упражнението ще е безмислено (според мен).

иначе компенсиране на разтегната верига има - купуваш двете колела, веригата и обтегача сменяш и всичко е компенсирано.

Как изглеждат свещите ? Сложи някоя снимка, ако имаш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 12 Фев 2012, 14:49

Свещите никак не изглеждат-толкова пъти се давиха и ги бърсах ,че вече не може да се правят изводи.Преди да спре окончателно колата при първото вадене бяха черни,но е карана на много кратки разстояния.Сега като изсуша свещите опитва да припали,почва да смърди от зад,после се удавят и спира да се опитва.
Преди да сменя ДМЕ палеше някак си,но после ако включех на скорост гаснеше .Освен това отначало държеше оборотите около 700 въпреки студа навън.След смяната на ДМЕ оборотите при палене скачаха на 1000 и се връщаха на около 900 ,като загрее се нормализираха на 700,спокойно включвах на скорост и тръгваше без да гасне,както трябва.Но пак имаше леко замисляне преди да запали-пали при -12 на петата сек. но въртя ,аха да запали да кажем на втората сек.но изгасва,продължавам да въртя и след още 2сек. пали,двигателя беше в страхотна кондиция,палих я сигурно 10 пъти,оставих я нарочно през ноща навън при -12,на другият ден запали както съм описал,сглобих всичко и точно да си тръгна от гаража където беше борбата и изобщо не иска да запали-прави това,което съм описал по-горе.Има искра,има бензин,има налягане,датчиците на коляновия и разпределителният вал са нови,пробвал съм и с други,масметъра е наред,датчика на дроселовата клапа също,датчика темп на въздуха също,проследявал съм вериги и стойности на датчици до ДМЕ,компресията е наред,сигурно съм правил и други неща ,за които сега не се сещам,на диагностика е наред-специално съм им я оставял за през ноща ,за да се види на сутринта на студено.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Разтегната верига

Мнение от @2bar » 12 Фев 2012, 16:17

защо не провериш центровката? първо "на око" пък ако ти се занимава можеш да си направиш и инструмента.

другото - ако наистина има съмение (това според мен не е лишено от смисъл) за разтегната верига защо не откачиш горният датчик и пробваш да запалиш?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 12 Фев 2012, 16:33

Без горният датчик изобщо не иска да пали-и преди и сега .Тия дни бях сложил един датчик за разпределителният вал,който се оказа гръмнал,резултата беше ,че изчезна и искрата и бензина,като върнах стария се появиха.Можеш ли да ми кажеш,как се прави центровката на око и какво се гледа,че видях ,че се прави с някакви специални инструменти на БМВ,а Живко ми каза ,че го правели като мерели нещо с шублер.Между другото с напъването на веригата нищо не стана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Разтегната верига

Мнение от @2bar » 12 Фев 2012, 17:35

без да се впускам в подробности мога да ти кажа, как е при мен - изхождам от факта, че това е нормалното състояние на нещата, защото колата я взех след като лизинга беше свършил и на практика през цялото време е била собственост на бмв. Това го казвам, не защото е моята кола, а защото наистина работеще много добре и факта, че е "само" 2 литра го усещах само на магистралата и то когато сме били 4 човека.

та дали липсва горният или долният датчик поне е при мен е все тая - винаги пали. т.е. откачам горният - пали. закачам горният и откачам долният - пак пали. без горният пали съвсем нормално, работи обаче по - кофти (дюзите започват да впръскват едновремено). Без долният върти повече и пак пали, и честно казано разликата в работата не усещам (затова и си мислех, че долният е заминал, смених го с оригинален, но уви - същата работа).

центровакта лесно - долу на шайбата има белези за горна мъртва точка - ОТ. На самият капак има едно ребро. Когато белезите съвпаднат първи цилиндър е в ГМТ. Освен това под стартера има отвор, в който може да се вкара дорник, за да се продотврати въртенето на кол. вал. При това положение трябва да видиш къде се намират гърбиците на разп. валове.

Иначе самите разп. валове имат в краищата си квадрати, в които "влизат" самите приспособлемия за проверка.

Мерене с шублер "практикуват" когато проверяват работата на ваноса.

Но, честно казано толкова да "избяга" всичко, че да не може да запали....малко ме съмнява. Даже не знам, дали изобщо може да се случи така, че никой от цилиндрите да не "закачи" при палене.

Ако ми остане малко време, ще кача снимки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 12 Фев 2012, 19:41

Сменял съм глава на М20В25 и тук изглежда центровката е същата.А да те попитам според теб може ли да не пали от лошо зацепен ванос-има и подобна идея. :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Re: Разтегната верига

Мнение от ///MILEN » 12 Фев 2012, 20:46

zvetiko написа:Сменял съм глава на М20В25 и тук изглежда центровката е същата.А да те попитам според теб може ли да не пали от лошо зацепен ванос-има и подобна идея. :roll:

На пълно е възможно :yes:
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook