Първоначално обслужване
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- outworld
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
Re: Първоначално обслужване
Вие му изредихте всичко на колегата - направо си вземи още една за донор
Шегата настрана. Започни със диагностика, а и диагностика с живи данни на дюзи, на турбо и т.н. за да знаеш евентуално кое колко ще изкара и какво да очакваш

Шегата настрана. Започни със диагностика, а и диагностика с живи данни на дюзи, на турбо и т.н. за да знаеш евентуално кое колко ще изкара и какво да очакваш

- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: Re: Първоначално обслужване
RaHzElChO написа:1. Очакваш да ти повярвам за стила на каране на италианеца? Ти също ми изглеждаш грамотен човек, не знаеш ли, че този катализатор има "живот" и след това трябва да се подмени?
Би ли показал къде пиша за стил на каране? По-горе написах за тип каране, т.е. градско или извънградско и вид гориво т.е. качествено или не. В зависимост от тези фактори живота на катализатора варира, а в Италия 90% от пътищата са магистрали и лошо гориво няма. А понеже намеси и стил на шофиране, то агресивният такъв има положителен ефект, поради постоянното продухване на "системата". Виждам, че пишеш за "живот" на катализатора, затова и ти обърнах внимание по-горе, живота се мери в километри, а не години!
RaHzElChO написа:Под "гъзария" имах предвид, че желанието ти да допринасяш за по-чиста околна среда, може да ти струва между 700 и 1800 лева.
Странно определение за "гъзария"

RaHzElChO написа:2. Не ме познаваш, за да ми даваш определения защо съм си махнал катализатора и колко пари съм взел за него.
Не знам защо реши, че говоря конкретно за теб, може би гузен негонен бяга


RaHzElChO написа:3. Да, запушения катализатор тормози турбината! Малко повече информация на този линк.
Имам повече на доверие на технически грамотните лица, които ми обясниха целият процес, отколкото на тема с 5 мнения.
Тъй като явно не се изразих ясно, идеята още на първото ми мнение беше, че е редно преди да се отстрани катализатора да се провери дали е запушен, тъй като ако не е, няма нито една причина за отстраняването му.

- RaHzElChO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Re: Първоначално обслужване
maikooo написа:Виждам, че пишеш за "живот" на катализатора, затова и ти обърнах внимание по-горе, живота се мери в километри, а не години!
Точно така, дизелов автомобил, икономичен (2-ка мотор, 150 коня), идва от Италия, дали е на 130 000 км? Според мен, оптимистичния вариант е за пробег, при който поне 2 пъти е трябвало да се смени катализатора. В случай, че е сменян, няма причина да се маха, с 2 ръце съм против! Но, ако се провери и той е запушен, съветвам да се махне, за да не направи беля по турбото. В статията, която ти пратих, е описано, че се долавя и по миризмата. Ако смърди яко, значи е запушен, но едва ли това може да е коректен тест, по-скоро сваляне и преглеждане.
Аз също много се колебаех дали да го махна, но накрая склоних и мисля, че съм постъпил правилно. Че замърсява повече, да, така е. Дали не ми пука, не, пука ми, и аз живея в България. Но неудобно трябва да се чувстват хората, които си махат катализаторите, защото ще вземат пари за тях,а не тези, които ги махат, за да предпазят колата си от евентуален проблем.
Въпреки безсмисления спор, авторът на темата разбра какво трябва да смени и да прегледа на новата си кола.
- olegvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 20.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: compact
- Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp
Re: Първоначално обслужване
Колеги човека може да си е купил колата в перфектно състояние
сменено масло и прочие .. влизаш и караш . А вие го филмирате тука . Според мен колега една цялостна диагностика може да ти покаже поне горе долу какво те чака като ремонт и смяна на всички консумативи от първа необходимост .

- Miro Borisov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d facelift
- Мечтае да кара: BMW X6
- Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби
Re: Първоначално обслужване
Пичове, ако не друго поне е супер забавно тук. Ще се въздържа от идтърбушване на катализаторите за сега, но ако се запушат, бой...няма начин. Повечето от тези нещо споменати тук вече ги направих и в интерес на истината не ми излезе чак толкова скъпо...смяна на всички филтри, без този на купето, щото беше скоро сменяван личеше му, смяна на масло с 5-40, смяна на ролки и обтегачи на пистовия ремък, смяна на два броя ремъци, даже не питах що са два...., премахване на "пеперудите", почистване на ЕГР-а, подмяна на една изгорала подгревна свещ, почистване на Филтъра за картерни газове, което е временно решение, щото не бях подготвен за него и всикчо тва за 360лв. с частите. За БМВ ми се струва разумно, пък и сервиза са познати на брат ми даже имат там некъв общ бизнес със собственика, така че сигурно са ме пуснали по "тънката лайсна"....
Тоя шибан филтър за картерни газове има ли го на свободна продажба или треа само от БМВ дилър да се купува. Там бая цифра искат за него, но ако трея ще се дават пари....че после да не викам на умряло.
Вие какво ще кажете?
Тоя шибан филтър за картерни газове има ли го на свободна продажба или треа само от БМВ дилър да се купува. Там бая цифра искат за него, но ако трея ще се дават пари....че после да не викам на умряло.
Вие какво ще кажете?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Първоначално обслужване
Miro Borisov написа:Здрайвейте на всички. От вчера съм собственик на е 46 320д, фийслифт и за това побързах да се пегистрирам тук. Все пак - питай "патило", както се казва.
След покупката, както всички правят закарах колата на за обслужване. Сменям масло, всички филтри, пистов ремък, поръчах да ми махнат "пеперудките", защото "бая" прочетох тук за това и почистване на ЕГР-а. Пропуснал ли съм нещо?
Какви евентуални "изненади" да се приготвя, че могат да ми се случат с това возило? Колата е от Италия, което като цяло не е плюс, но единственото положително нещо е, че салонджията ми е лично задължен от години и твърди, че била читава....ама, знае ли човек.
Предварително се извинявам на всички ако въпросите ми са до болка коментирани, но все пак благодаря за отзивите в аванс!
Това което си изброил е много добро начало,надявам се не си взел колата на магия,без диагностика на ходова част и двигател и т.н - говоря за качествена

Роли,ремъци,обтегачи - погледнете ги,те се чуват и добър майстор ,ще прецени дали са за смяна
Масло диф,скорости - ако нямаш проблем с шумове откъм диф,или трудно влзиащи скорости - това е последното което да мислиш - да не говорим,че ги пишат Lifetime oil - сиреч уж да не се сменя..
Живите данни са много добри - а това с проверката на турбото - за да го направиш - махаш турбо - труда не е малко там..НО ако имаш средства за това - е добро начало -

Катализаторите също не са болка или нещо задължително..
Като цяло ,всяка една кола,а по-специално дизела иска едни и същи проверки - дал ие бмв или опел - няма голямо значение,просто някои наши части са доста по-скъпи

Хубави и качествени начални консумативи,масло и т.н - са добра основа от тук нататък АКО има проблеми да ги доизкусуряваш - перфектните са малко,но и те сдават багажа в един момент,защото всичко има умора

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- NIKMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 23.11.2010
- Местоположение: Ел Марконе
- Пол: Мъж
- Кара: E46i
Re: Първоначално обслужване
Колата може да не е висяла с месеци по автокъщите в Италия, а да е карана до последно. Вие ще наплашите човека Ве. Да и направи една читава диагностика да си смени маслото и филтрите и да кара. С каране ще разбере има ли други проблеми, а не да смени всичко с което Вие сте имали проблем.


- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Първоначално обслужване
NIKMAN написа:С каране ще разбере има ли други проблеми, а не да смени всичко с което Вие сте имали проблем.


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Първоначално обслужване
Качва се кара и чак ако има някви оплаквания от държането на колата тогава диагностики и други софтуерни ъпгрейди
да сменя маслата и филтрите като за начало,аз нито ролки нито ремъци съм сменял още а я карам вече 2 години
докато не се разсвири и разлопа нещо,нищо не сменям 



- RaHzElChO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Първоначално обслужване
S7 написа:аз нито ролки нито ремъци съм сменял още а я карам вече 2 годинидокато не се разсвири и разлопа нещо,нищо не сменям
Казваш, докато не се скъса пистовия ремък, не го сменяш.



- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Първоначално обслужване
frizzante написа:живо те съветвам да смениш филтъра на картерните газове!!! много важно!!!
до автора - както колегата е казал, това е най-значимото нещо, което си пропуснал.
- The Edge
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: Първоначално обслужване
Има колеги тук, в търговския раздел, от където може да си купиш филтъра, давам личен пример (Септ. 11') - 11127799224 - бмв комплект - 86,60 лв ; Може да провериш чрез каталога на Дару К. ; там предполагам ще е малко по-скъп (90 и нещо ..) Филтъра се сменя сравнително лесно 

- Miro Borisov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d facelift
- Мечтае да кара: BMW X6
- Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби
Re: Първоначално обслужване
Намерих го колеги...вече е на колата.
Благодаря
Благодаря
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Първоначално обслужване
RaHzElChO написа:S7 написа:аз нито ролки нито ремъци съм сменял още а я карам вече 2 годинидокато не се разсвири и разлопа нещо,нищо не сменям
Казваш, докато не се скъса пистовия ремък, не го сменяш.
![]()
![]()
Виж това определено трябва се смени ама сега не я карам много и като стане по топло ще я свърша тази работа

- Miro Borisov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d facelift
- Мечтае да кара: BMW X6
- Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби
Re: Първоначално обслужване
аз понеже съм нов тук и написах нещо като втора тема и ме апострофираха, че трябва да ползвам тази, защото за едно и също нещо втора тема не можело...зобре пичове, не знаех. както и да е, че в това дето го на писах, ама го заклъчиха модераторите, споделях , че купих и нов акумулатор - то мерак, нали знаете, ама 100А. Стария беше 80 - този оригиналния, дето не ставаше, той и майстора така каза, че въпроса ми е не ели много голям този, да не и стане нещо на кочината....просто до нас имаше магазин за акумулатори и имаше 75 и 100 - 80 или нещо около, нямаше. Естествено търговеца там вика купувай по-големия нищо и няма...ама аз да питам.
Мерси
Мерси
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани