Първоначално обслужване

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 d facelift
Мечтае да кара: BMW X6
Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби

Първоначално обслужване

Мнение от Miro Borisov » 09 Фев 2012, 22:45

Здрайвейте на всички. От вчера съм собственик на е 46 320д, фийслифт и за това побързах да се пегистрирам тук. Все пак - питай "патило", както се казва.
След покупката, както всички правят закарах колата на за обслужване. Сменям масло, всички филтри, пистов ремък, поръчах да ми махнат "пеперудките", защото "бая" прочетох тук за това и почистване на ЕГР-а. Пропуснал ли съм нещо?
Какви евентуални "изненади" да се приготвя, че могат да ми се случат с това возило? Колата е от Италия, което като цяло не е плюс, но единственото положително нещо е, че салонджията ми е лично задължен от години и твърди, че била читава....ама, знае ли човек.

Предварително се извинявам на всички ако въпросите ми са до болка коментирани, но все пак благодаря за отзивите в аванс!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Re: Първоначално обслужване

Мнение от RaHzElChO » 10 Фев 2012, 0:02

Miro Borisov написа:Здрайвейте на всички. От вчера съм собственик на е 46 320д, фийслифт и за това побързах да се пегистрирам тук. Все пак - питай "патило", както се казва.
След покупката, както всички правят закарах колата на за обслужване. Сменям масло, всички филтри, пистов ремък, поръчах да ми махнат "пеперудките", защото "бая" прочетох тук за това и почистване на ЕГР-а. Пропуснал ли съм нещо?
Какви евентуални "изненади" да се приготвя, че могат да ми се случат с това возило? Колата е от Италия, което като цяло не е плюс, но единственото положително нещо е, че салонджията ми е лично задължен от години и твърди, че била читава....ама, знае ли човек.

Предварително се извинявам на всички ако въпросите ми са до болка коментирани, но все пак благодаря за отзивите в аванс!

Нови ролки, обтегач на пистов ремък, виж антифриза и не е лошо да се източи целия и да сложиш нов. Съветвам те да махнеш катализатора и да прегледаш маркучите за вакуум на турбото, както и тези за обратната нафта. Прегледай и подгревните свещи и тампоните на мотора.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Последна промяна RaHzElChO на 10 Фев 2012, 0:03, променена общо 1 път
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 26.10.2011
Местоположение: Русе
Мечтае да кара: e46 330i

Re: Първоначално обслужване

Мнение от minimalcoholic » 10 Фев 2012, 0:03

провери си състоянието на демферната шайба и за да нямаш проблеми в това студено време си провери и антифриза
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Първоначално обслужване

Мнение от S7 » 10 Фев 2012, 1:04

....масло скоростна кутия и деференциал евентуално :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Re: Първоначално обслужване

Мнение от RaHzElChO » 10 Фев 2012, 1:07

S7 написа:....масло скоростна кутия и деференциал евентуално :D

Да, но не са много като нас ;)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: София-Сандански
Пол: Мъж
Кара: E61 530dA '04

Re: Първоначално обслужване

Мнение от koleto_78 » 10 Фев 2012, 1:10

И не на последно място една читава диагностика да разбереш състоянието на електрониката.От нея ще си каже дали да се готвиш за изненади.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Първоначално обслужване

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Фев 2012, 8:15

Бих добавил и един поглед върху турбината за евентуални нежелани луфтове и омаслявания. А може и живи данни за работата й. Все пак това е основен елемент при съвременните дизели, и проблемите с него винаги са свързани с доста финанси.
Иначе най-общо бих те посъветвал да я обслужват с качествени консумативи, каквито всъщност колата заслужава. Критично е маслото да е добро, щото й турбинката го изисква. Отделно може и да почетеш за експлоатацията на мотори с принудително пълнене от гледна точка на начина на шофиране. Има писано доста и е крайно полезно.
Много безаварийни с новата придобивка и само усмивки да ти носи! :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: F90 M5

Re: Re: Първоначално обслужване

Мнение от maikooo » 10 Фев 2012, 9:26

koleto_78 написа:И не на последно място една читава диагностика да разбереш състоянието на електрониката.От нея ще си каже дали да се готвиш за изненади.

Според мен с това трябва да започне :yes:
RaHzElChO написа: Съветвам те да махнеш катализатора

Защо? Моят съвет е да не си изхвърляш катализаторите, ако не си сигурен, че са запушени или натрошени. От около 2-3 години стана "модерно" във форума всички да си махат катализаторите с надеждата, че колата ще върви повече, но истината, че ако катализатора не е бил запушен нищо не постигаш. И стига сме гледали само евентуалните плюсове, все пак има и минуси. Цяла Европа се опитва да е "по-зелена", няма нищо лошо да се опитаме и ние.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Re: Първоначално обслужване

Мнение от RaHzElChO » 10 Фев 2012, 10:42

maikooo написа:
RaHzElChO написа: Съветвам те да махнеш катализатора

Защо? Моят съвет е да не си изхвърляш катализаторите, ако не си сигурен, че са запушени или натрошени. От около 2-3 години стана "модерно" във форума всички да си махат катализаторите с надеждата, че колата ще върви повече, но истината, че ако катализатора не е бил запушен нищо не постигаш. И стига сме гледали само евентуалните плюсове, все пак има и минуси. Цяла Европа се опитва да е "по-зелена", няма нищо лошо да се опитаме и ние.


Колега, нали не очакваш на кола на 10+ години да не е запушен? Да не би италианеца преди него да е дал 2500 евро и да е сложил нов? И сега тази гъзария да му струва турбинката? Аз също съм за "зелена" България, но има толкова други работи, които не са ни наред, дай сега да си чупиме допълнително колите, защото пазим околната среда.
Предлагам първо да се махнат всички рейсове на 20+ години и тогава някой да коментира дали имам катализатор и колко ми замърсява колата околната среда.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: F90 M5

Re: Re: Първоначално обслужване

Мнение от maikooo » 10 Фев 2012, 12:07

RaHzElChO написа:Колега, нали не очакваш на кола на 10+ години да не е запушен?

Грамотен човек изглеждаш, а пишеш глупости. Какво общо имат годините с това дали е запушен катализатора? Много добре знаеш, че става въпрос са тип каране и вид гориво. Моята е на 11 и не е запушен :dunno:
RaHzElChO написа: Да не би италианеца преди него да е дал 2500 евро и да е сложил нов?

Абсолютно го е направил, ако се е наложило. Не знам кое ти е странно.
RaHzElChO написа:И сега тази гъзария да му струва турбинката?

1. За теб е гъзария да караш с катализатор, така ли? :banghead:
2. Ако е запушен катализатора е по-добре да се махне отколкото да се кара със запушен, това никой не го оспорва, работата е там, че първо трябва да се провери ДАЛИ е така, а не като най-лесно "Махай, тъкмо ще взема и някой лев"
3. Запушения катализатор не тормози турбото, просто не му дава да се развърти и му пада температурата, но няма опасност за нея.
RaHzElChO написа:Предлагам първо да се махнат всички рейсове на 20+ години и тогава някой да коментира дали имам катализатор и колко ми замърсява колата околната среда.

Понеже всички в България мислят като теб, затова сме на това дередже :no:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: Първоначално обслужване

Мнение от makaveli316 » 10 Фев 2012, 14:34

Стига с тия побългарявания и тарикатщина.
Момента в който годишния преглед го направят с европейските правила и норми, нещо което рано или късно ще стане, тая мания със свалянето на катализаторите ще изчезне.
Нека да не бъдем тарикати и тогава когато проблем няма.
maikooo е прав, по-добре да се провери първо и да се види дали наистина има проблем и тогава да се маха.
Както каза Крис Рок в едно негово шоу "Anyone who makes up their mind before they hear the issue is a fucking fool! "
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Re: Първоначално обслужване

Мнение от RaHzElChO » 10 Фев 2012, 14:45

maikooo написа:
RaHzElChO написа:Колега, нали не очакваш на кола на 10+ години да не е запушен?

Грамотен човек изглеждаш, а пишеш глупости. Какво общо имат годините с това дали е запушен катализатора? Много добре знаеш, че става въпрос са тип каране и вид гориво. Моята е на 11 и не е запушен :dunno:
RaHzElChO написа: Да не би италианеца преди него да е дал 2500 евро и да е сложил нов?

Абсолютно го е направил, ако се е наложило. Не знам кое ти е странно.
RaHzElChO написа:И сега тази гъзария да му струва турбинката?

1. За теб е гъзария да караш с катализатор, така ли? :banghead:
2. Ако е запушен катализатора е по-добре да се махне отколкото да се кара със запушен, това никой не го оспорва, работата е там, че първо трябва да се провери ДАЛИ е така, а не като най-лесно "Махай, тъкмо ще взема и някой лев"
3. Запушения катализатор не тормози турбото, просто не му дава да се развърти и му пада температурата, но няма опасност за нея.
RaHzElChO написа:Предлагам първо да се махнат всички рейсове на 20+ години и тогава някой да коментира дали имам катализатор и колко ми замърсява колата околната среда.

Понеже всички в България мислят като теб, затова сме на това дередже :no:


1. Очакваш да ти повярвам за стила на каране на италианеца? Ти също ми изглеждаш грамотен човек, не знаеш ли, че този катализатор има "живот" и след това трябва да се подмени?

Ето една хубава статия по този повод.

http://auto.howstuffworks.com/under-the ... r-last.htm

Под "гъзария" имах предвид, че желанието ти да допринасяш за по-чиста околна среда, може да ти струва между 700 и 1800 лева.

Твоя не е запушен!? Браво, дано си сигурен в думите си, аз не рискувах с моята, ако ще швейцареца да ми беше дал фактурата, с която е купил нов катализатор.

2. Не ме познаваш, за да ми даваш определения защо съм си махнал катализатора и колко пари съм взел за него. Смятам, че достатъчно добре се грижа за колата си, че да изкарам 120-150 лв, с които да забогатея. Направих го с цел колата да се "чувства" по-добре и да няма проблем с турбината.

3. Да, запушения катализатор тормози турбината! Малко повече информация на този линк.

http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=4232


maikooo написа:Понеже всички в България мислят като теб, затова сме на това дередже :no:


За пореден път ти казвам да не ми даваш определения без да ме познаваш.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Първоначално обслужване

Мнение от frizzante » 10 Фев 2012, 15:35

Човека пита, вие се занареждахте...Колега освен изброенето (масло, ремъци, ролки, филтри, проверка антифриз, проверка спирачна течност, проверка накладки и дискове)живо те съветвам да смениш филтъра на картерните газове!!! много важно!!! И също така погледни си тампоните на двигателя! Успех и безаварийно!

В подкрепа на колегата горе ще кажа, че мойта от Италия дойде с ЧИСТО нови катализатори! С майстора се учудихме, но имаше фактура с дата преди 4 месеца а после видях и на стъклото стикер "bollino blu" което е пропуск за влизане в центъра на някой градове в Италия, съответно трябва да си ОК с газовете та за това са нови, че там прегледите са прегледи а глобите глоби!
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Първоначално обслужване

Мнение от S7 » 10 Фев 2012, 15:38

Усещам как ще откажете колегата от едно скромно обслужване на колата и ще реши да я продаде :mhihi: поне да му кажем че всичките тези неща не е нужно да се правят наведнъж :angel:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Първоначално обслужване

Мнение от frizzante » 10 Фев 2012, 15:42

S7 написа:Усещам как ще откажете колегата от едно скромно обслужване на колата и ще реши да я продаде :mhihi: поне да му кажем че всичките тези неща не е нужно да се правят наведнъж :angel:

Който се е решил да си вземе такава машина се предполага, че е бил наясно, че 1500-2000 лв ще заминат за да си стъпи на краката ( гумите) сигурно на пътя, да не говорим за каско, гражданска, винетка и тн.
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook