Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- rahonavis
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 12.01.2012
- Мечтае да кара: BMW M5 f10 Бяло, BMW i8
Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Добър ден уважаеми колеги,
Отскоро съм горд собственик на мечтаната 5-ца
и част от форума
. За последните 2-3 седмици съм прочел почти всички теми, които ме интересуват. Научих много за колата, но все пак имам няколко въпроса, на които не можах да открия отговор и реших да се допитам до вас.
1. Колата ми е с мотор TD, 20 февруари 2000г. Съответно реших, че това не ме задоволява и реших да го upgrade-на до TDS. Но искам да разбера - освен очевадната липса на кулер за въздуха в дясно, какви още разлики има в тези два модела? Копче за режим S при TDS
?!? Четох тук и пак не разбрах за Е39 дали може...http://store.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=7&t=6508&start=15
2. Когато сложа кулера (намерих си оригинален с всички тръби и маркучи
), трябва ли още нещо да се променя по колата, например пре-настройка на бордовия, ECU, това-онова? Или слагам и карам???
3. Друг проблем, който изникна е изчезването на бордовия компютър от таблото, след като я закарах веднага след покупката за смяна на масло и филтри. Онези в сервиза обаче не ми занулили индикатора с кабел за диагностика, а с 2 жички и лампичка...Вместо в клеми 7 и 19 (http://bmw.dulaine.com/tips/reset.htm) , онзи използвал 7 и маса...Съответно екранчето с BC таблото не свети постоянно, само ако иска да ме уведоми нещо.
Ако сменя радиото светва и ми показва новата станция, но не свети постоянно на таблото с двете стрелки в ляво и дясно...Как да го оправя? Не мога да гледам разход, път, час, каквото и да било на таблото...Дава ми че подгрява, ако има отворена врата, ОК.

Работи явно,но нещо в настройките май са изтрили...Само знам едно - тия не можаха да го оправят и повече при тях - НЕ!
4. Не знам дали има някаква връзка с предишния въпрос, но отидох на диагностика с кабел (съответно не беше за BMW, а всички модели коли
) и успяхме само да открием разни грешки. След като ги изтрихме, остана само 1 - кабел 15R. Възможно ли е това да е проблема? Установихме, че това е май кабел към стартера
. Бордовия ми позволява да влизам в менютата даже в движение, сякаш съм дал само на контакт, а не се движа...Това е много странно и не знам как да го оправя, дали имат връзка, ако подновя кабела дали ще се оправи? Само за инфо, преди сервиза бордовия си работеше перфектно на таблото...
5. Светлината на индикаторите за тотал километри, изминати километри и т.н. над бордовия екран е МНОООГО слаба изначално...Нов диод + отваряне на табло ли ме чака, или е по-сложно?

6. Имам касетофон...Мисля това е достатъчно да се каже...Не го искам. С какво мога да го заменя освен с оригинално BMW Cd радио? Мога ли да му сложа какъвто и да е касетофон (хвърлил съм око на 1 Pioneer
) така че да ми работи и мулти-функционалния волан? И по конкретно, мога ли да сложа просто една мултимедия с 7" екран или това е много смело от моя страна? Ако мога, как и каква?

Знам, че е малко
, но ето и малко снимки на новата придобивка:




Отскоро съм горд собственик на мечтаната 5-ца


1. Колата ми е с мотор TD, 20 февруари 2000г. Съответно реших, че това не ме задоволява и реших да го upgrade-на до TDS. Но искам да разбера - освен очевадната липса на кулер за въздуха в дясно, какви още разлики има в тези два модела? Копче за режим S при TDS

2. Когато сложа кулера (намерих си оригинален с всички тръби и маркучи

3. Друг проблем, който изникна е изчезването на бордовия компютър от таблото, след като я закарах веднага след покупката за смяна на масло и филтри. Онези в сервиза обаче не ми занулили индикатора с кабел за диагностика, а с 2 жички и лампичка...Вместо в клеми 7 и 19 (http://bmw.dulaine.com/tips/reset.htm) , онзи използвал 7 и маса...Съответно екранчето с BC таблото не свети постоянно, само ако иска да ме уведоми нещо.

Ако сменя радиото светва и ми показва новата станция, но не свети постоянно на таблото с двете стрелки в ляво и дясно...Как да го оправя? Не мога да гледам разход, път, час, каквото и да било на таблото...Дава ми че подгрява, ако има отворена врата, ОК.

Работи явно,но нещо в настройките май са изтрили...Само знам едно - тия не можаха да го оправят и повече при тях - НЕ!
4. Не знам дали има някаква връзка с предишния въпрос, но отидох на диагностика с кабел (съответно не беше за BMW, а всички модели коли


5. Светлината на индикаторите за тотал километри, изминати километри и т.н. над бордовия екран е МНОООГО слаба изначално...Нов диод + отваряне на табло ли ме чака, или е по-сложно?

6. Имам касетофон...Мисля това е достатъчно да се каже...Не го искам. С какво мога да го заменя освен с оригинално BMW Cd радио? Мога ли да му сложа какъвто и да е касетофон (хвърлил съм око на 1 Pioneer


Знам, че е малко





- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Поздрави за придобивката ,освен маркучите и кулера и турбото има разлика поне в байпасния клапан твоето трябва да разтоварва по рано по спомени трябва да е 0,9,на тдс-а 1,1,предполагам че и по компютъра ще има разлики в софта,ама може и да няма ,слагай ги смело на Е36 има такива ъпгрейди ,за таблото огледай първо за бушони,аз също си нулирам интервала с кабелче къде с19 ,къде с маса ,но при колите с голям борд май се нулира от таблото или с софтуерен кабел
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Ако си с кръглата букса - може да стане зануляването и реално 19 пин на буксата е маса, така че там си ОК.
Така като гледам снимките подсветката на километража е заминала (даже на цялото табло - може би бушонче), а борд-компютърът си работи нормално.
Тези триъгълничета се появяват, когато има проблем, който е бил засечен от борда, но за да не те дразни надписът изгасва и можеш да го видиш като натиснеш дясното копче и задържиш 1-2 секунди, за да го прочетеш.
Интересно ми стана с този двигател ТД... Можеш ли да пуснеш 1-2 снимки на двигателя и евентуално ВИН на колата, ако не е проблем.
Така като гледам снимките подсветката на километража е заминала (даже на цялото табло - може би бушонче), а борд-компютърът си работи нормално.
Тези триъгълничета се появяват, когато има проблем, който е бил засечен от борда, но за да не те дразни надписът изгасва и можеш да го видиш като натиснеш дясното копче и задържиш 1-2 секунди, за да го прочетеш.
Интересно ми стана с този двигател ТД... Можеш ли да пуснеш 1-2 снимки на двигателя и евентуално ВИН на колата, ако не е проблем.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Нищо му няма на таблото ти, просто трябва да смениш две крушки отзад, двете от горната страна. Само се сваля километража и крушките се виждат.
Ако искаш да ти пише нешо на долния ред (под километрите), трябва да натиснеш бутона ВК, който е на лоста за мигачите.
За разликите м/у ТД и ТДС, други да се изкажат
Ако искаш да ти пише нешо на долния ред (под километрите), трябва да натиснеш бутона ВК, който е на лоста за мигачите.
За разликите м/у ТД и ТДС, други да се изкажат

- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
те крушките може да си работят, но да не са пуснати фаровете.. при тест на таблото, светват ли и те, ако не са пуснати фаровете. иначе таблото си е ок..
по другите неща колегите са казали..
за радиото.. може да го махнеш и да сложиш друго, независимо от модел и марка.. има преходник за таблото
оем - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH62&mospid=47558&btnr=65_1170&hg=65&fg=95
афтърмаркет - http://avitel-bg.com/car-audio/car_adapters/adapter_for_bmw_/adapters_for_bmw/000.345-0/
има цдта които имат опция за управление от волана, чрез кабели които се включват отзад.. разгледай..
има и вариант за цд оригинално на мястото на касетката, но са доста редки и цените няма да ти харесат, предвид това което предлагат..
колкото до дисплей, може да се сложи, каквото ти душа иска... от оем до афтърмаркет
като цяло изглежда лачена, ма с това тд ме уби
дай някакви снимки на мотора.. 
по другите неща колегите са казали..
за радиото.. може да го махнеш и да сложиш друго, независимо от модел и марка.. има преходник за таблото
оем - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH62&mospid=47558&btnr=65_1170&hg=65&fg=95
афтърмаркет - http://avitel-bg.com/car-audio/car_adapters/adapter_for_bmw_/adapters_for_bmw/000.345-0/
има цдта които имат опция за управление от волана, чрез кабели които се включват отзад.. разгледай..
има и вариант за цд оригинално на мястото на касетката, но са доста редки и цените няма да ти харесат, предвид това което предлагат..
колкото до дисплей, може да се сложи, каквото ти душа иска... от оем до афтърмаркет

като цяло изглежда лачена, ма с това тд ме уби



"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Convertible написа:те крушките може да си работят, но да не са пуснати фаровете.. при тест на таблото, светват ли и те, ако не са пуснати фаровете. иначе таблото си е ок..
...крушките трябва да светят постоянно още с първо положение на контактния ключ без значение фаровете , но при колегата има проблем ...или са изгорели и трите /километраж , дневен и температура / или не знам ? Иначе това са обикновени крушки с фасунги за табло , но специално за бмв !
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
nightdriver написа:Convertible написа:те крушките може да си работят, но да не са пуснати фаровете.. при тест на таблото, светват ли и те, ако не са пуснати фаровете. иначе таблото си е ок..
...крушките трябва да светят постоянно още с първо положение на контактния ключ без значение фаровете , но при колегата има проблем ...или са изгорели и трите /километраж , дневен и температура / или не знам ? Иначе това са обикновени крушки с фасунги за табло , но специално за бмв !


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Convertible написа:nightdriver написа:Convertible написа:те крушките може да си работят, но да не са пуснати фаровете.. при тест на таблото, светват ли и те, ако не са пуснати фаровете. иначе таблото си е ок..
...крушките трябва да светят постоянно още с първо положение на контактния ключ без значение фаровете , но при колегата има проблем ...или са изгорели и трите /километраж , дневен и температура / или не знам ? Иначе това са обикновени крушки с фасунги за табло , но специално за бмв !
, аз имах предвид, че не свети километража и оборотомера
аа ,

- rahonavis
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 12.01.2012
- Мечтае да кара: BMW M5 f10 Бяло, BMW i8
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Convertible написа:те крушките може да си работят, но да не са пуснати фаровете.. при тест на таблото, светват ли и те, ако не са пуснати фаровете. иначе таблото си е ок..
по другите неща колегите са казали... дай някакви снимки на мотора..
turbo написа:Ако си с кръглата букса... (...може би бушонче)
Тези триъгълничета се появяват, когато има проблем, който е бил засечен от борда, но за да не те дразни надписът изгасва и можеш да го видиш като натиснеш дясното копче и задържиш 1-2 секунди, за да го прочетеш.
Интересно ми стана с този двигател ТД... Можеш ли да пуснеш 1-2 снимки на двигателя и евентуално ВИН на колата, ако не е проблем.
Благодаря за отговорите, колеги. Мдам, с голям борд съм, с кръгла букса. Просто идеята ми е че след зануляването с кабелчетата изчезна това оранжево поле на таблото. Значи когато няма проблем то не свети, така ли? Бушоните ги прегледах докато колата беше със свален акумулатор за ресет

А за крушките, те светят но мнооого слабо. Оборотомер и колометраж, всичко е ОК. Предполагам колегата mad_presley е прав за лампичките. А оригиналното CD, да речем че мога да си намеря 1 оригинално, тънко


Ето VIN: WBADF51000BZ24S14
Ето и малко пикс:





Доколкото разбирам, при това TD няма кулер, ОК. Горе-долу в средата на първата снимка може да се види едно бледо кръгло петно. Това е гумено кръгче в средата на пластмасата. До колкото видях, от там излиза тръбата от кулера. Това е явно разликата само. За настройки по ВС, нямам си на идея. Иначе като характеристики: http://www.parts-specs.com/bmw/5-series/525td-1997-014134
Иначе последната снимка е на талона (на холандски е), но се вижда че пише 525TD.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Провери в Realoem.com има ли разлика в турбините. Ако са еднакви премерете на какво налягане отваря байпасния клапан. Ако е 0.9 го настрой смело на 1.4
Това след като сложиш интеркулера. Също ти препоръчвам за този мотор чип тунинг. Ако направиш всички интервенции в 1 ден след това няма да си познаеш колата.
Успех!

Успех!

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- rahonavis
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 12.01.2012
- Мечтае да кара: BMW M5 f10 Бяло, BMW i8
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Zubcho написа:... Също ти препоръчвам за този мотор чип тунинг... Ако направиш всички интервенции в 1 ден след това няма да си познаеш колата.
Успех!
Това е задълже

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
rahonavis написа:Zubcho написа:... Също ти препоръчвам за този мотор чип тунинг... Ако направиш всички интервенции в 1 ден след това няма да си познаеш колата.
Успех!
Това е задълже! Силно се надявам да стане така, но за съжаление чипа ще го сложа като се прибера в БГ.
Не е проблем. Тогава най-много си казваш УАУ

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- rahonavis
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 12.01.2012
- Мечтае да кара: BMW M5 f10 Бяло, BMW i8
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Колеги,
Имам малко въпроси относно окабеляването на колата ми. Значи, колегата е написал

Всичко ОК до тук. Подкарахме я, върви супер
Екрани-мекрани, touch screen, жестока. НО май няма възможност за мулти...за към касетофона ми има кабели за мулти-то, мисля. Четох тука за връзване на мулти когато нямаш, четох и за pinout:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=115547
http://forum.bmwpower-bg.net/viewtopic.php?f=34&t=266379&start=0&sid=22e531d4aeab7b2bc8f8bed44d2cf7f9
Но имам въпроси:
1. Дали зависи от радиото възможността за управление на волана? Т.е. всички радиа ли са съвместими с мулти волана?
2. С преходник както е предложил колега ще се оправи ли, ще мога ли да управлявам тази мултимедия с волана където е възможно?
3. Само управлението на радиото ли ще умре, темпомата ще си остане ли?
BTW оставям MID дисплея. Не искам да го сменям с друга пластмаса. Какво ще работи по него? Към него май само бордовия се връзва, само 1 връзка има към него
Мисля го така: MID отдолу + мултимедията отгоре (прибира се навътре), отстрани мултито не пасва, ще играе силикона
Отпред ще си играя с флекса или ножовка да режа лайсната отпред (махагона) и ще оставя само малко отстрани. Но все пак, по-важните ми въпроси са за окабеляването...Тези кабели за мулти дали могат да се връзват с тия ISO (универсални кабели явно) или само с преходник???? И ако не става и ги губя при всички положения, темпомата умира ли и той?
Да спирам ли с простотиите и да взема преходник както ми е казал човека, или няма значение с тая мултимедия??? Дали не можем да я вържем само по кабели някак с дружките тука?
Имам малко въпроси относно окабеляването на колата ми. Значи, колегата е написал
Всичко ясно. Само че си признавам, игнорирах го и реших да се правя на тарикат - отрязах кабелите на буксата към радиото (касетофона) и ги замених с тези от комплекта, които бяха ISO (универсални) кабели, просто ставаха за мултимедията която си купих:Convertible написа: за радиото.. може да го махнеш и да сложиш друго, независимо от модел и марка.. има преходник за таблото ...
колкото до дисплей, може да се сложи, каквото ти душа иска... от оем до афтърмаркет

Всичко ОК до тук. Подкарахме я, върви супер

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=115547
http://forum.bmwpower-bg.net/viewtopic.php?f=34&t=266379&start=0&sid=22e531d4aeab7b2bc8f8bed44d2cf7f9
Но имам въпроси:
1. Дали зависи от радиото възможността за управление на волана? Т.е. всички радиа ли са съвместими с мулти волана?
2. С преходник както е предложил колега ще се оправи ли, ще мога ли да управлявам тази мултимедия с волана където е възможно?
3. Само управлението на радиото ли ще умре, темпомата ще си остане ли?
BTW оставям MID дисплея. Не искам да го сменям с друга пластмаса. Какво ще работи по него? Към него май само бордовия се връзва, само 1 връзка има към него


Да спирам ли с простотиите и да взема преходник както ми е казал човека, или няма значение с тая мултимедия??? Дали не можем да я вържем само по кабели някак с дружките тука?
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
Zubcho написа:rahonavis написа:Zubcho написа:... Също ти препоръчвам за този мотор чип тунинг... Ако направиш всички интервенции в 1 ден след това няма да си познаеш колата.
Успех!
Това е задълже! Силно се надявам да стане така, но за съжаление чипа ще го сложа като се прибера в БГ.
Не е проблем. Тогава най-много си казваш УАУ
е за какво ти е тоя безмислен чип, дето струва много, надеждността на мотора след това е условна според в кой корейски гараж е спояван чипа....и не на последно място ефекта му се постига с елементарно донастройване на помпата....с цел да пусне още малко нафта, без пари и рискове

"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Рядко BMW 525 TD - проблем с бордовия на таблото
kraininski написа:Zubcho написа:rahonavis написа:Zubcho написа:... Също ти препоръчвам за този мотор чип тунинг... Ако направиш всички интервенции в 1 ден след това няма да си познаеш колата.
Успех!
Това е задълже! Силно се надявам да стане така, но за съжаление чипа ще го сложа като се прибера в БГ.
Не е проблем. Тогава най-много си казваш УАУ
е за какво ти е тоя безмислен чип, дето струва много, надеждността на мотора след това е условна според в кой корейски гараж е спояван чипа....и не на последно място ефекта му се постига с елементарно донастройване на помпата....с цел да пусне още малко нафта, без пари и рискове
Това пускане на нафтата не е точно като пипане на горивните карти. Не е като да не са ми пускали много нафта от плочката и да не знам какво става. Чип + пускане на нафта от плочката това е истината. И понеже човека явно сам няма възможност да си нагласи колата е по-добре да даде 230лв за чип.
Успех
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани