Теч на нафта изпод помпата М21Д24

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от Пресиян Василев » 03 Фев 2012, 17:55

kraitan написа:извинявам се първо че пиша в на колегата темата но да не отварям нова тема.имам въпрос към колегата пресиян колко бара трябва да дава налягане главата за високото налягане на помпата майстора при който ми е колата ми казва че трябвало да дава 800бара колата вече е при него 1 месец той първо ми предложи негова помпа за 450лв аз му отказах и му казах че аз ще си намеря занесах му каза ми дава 284бара връщай е 2 помпа с развалена електроника от колега от форума който ми каза че работи нося му е и на другия ден ми казва не работи връщай е аз казвам слагай я на помпата на моя отговорност и така вече една седмица ми казва всеки ден утре ще ти я сложа. колата e 2.5 tds

150 bar.номинално налягане +40% Максимално налягане на иглата.
Сам си прави сметката ,какви са тия 800бара,туи да не е комън реил.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от Postman » 03 Фев 2012, 19:22

На 150 бара примерно отварят впръсквачите (дюзите), но това не изначава, че докате трае впръскването, налягането не се повишача над тези 150 бара. Максималното налягане на помпата се проверява при напълно затворен изход и стойности от 800 бара са съвсем нормални... По време на самото впръскване, след повдигането на иглата на дюзата, налягането може да се повиши до 300-400, дори и 600 бара (зависи от оборотите на помпата), измерени между помпата и дюзата, т.е. в тръбопровода за високо налягане.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от Lawmaker » 03 Фев 2012, 19:28

Postman написа: Максималното налягане на помпата се проверява при напълно затворен изход ...

:yes:


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от vinio » 03 Фев 2012, 20:48

Postman написа:На 150 бара примерно отварят впръсквачите (дюзите), но това не изначава, че докате трае впръскването, налягането не се повишача над тези 150 бара. Максималното налягане на помпата се проверява при напълно затворен изход и стойности от 800 бара са съвсем нормални... По време на самото впръскване, след повдигането на иглата на дюзата, налягането може да се повиши до 300-400, дори и 600 бара (зависи от оборотите на помпата), измерени между помпата и дюзата, т.е. в тръбопровода за високо налягане.

аз съм качвал 600 бара на тдс-ова помпа,ама затегна ел мотора на старият стенд. :yes:
извинявам се първо че пиша в на колегата темата но да не отварям нова тема.имам въпрос към колегата пресиян колко бара трябва да дава налягане главата за високото налягане на помпата майстора при който ми е колата ми казва че трябвало да дава 800бара колата вече е при него 1 месец той първо ми предложи негова помпа за 450лв аз му отказах и му казах че аз ще си намеря занесах му каза ми дава 284бара връщай е 2 помпа с развалена електроника от колега от форума който ми каза че работи нося му е и на другия ден ми казва не работи връщай е аз казвам слагай я на помпата на моя отговорност и така вече една седмица ми казва всеки ден утре ще ти я сложа. колата e 2.5 tds

причините са:
луфт на хидравличната ос;
износена роторна плочка;
неправилно мерене-за макс.налягане трябва да е дадено принудително газ до долу,т.е. отворите на хидрвличната ос да се затворени чрез диска на оста;
и една честа -падане на лагерчето ,което стои между роторната плочка и хидравличната ос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от Пресиян Василев » 03 Фев 2012, 22:06

:mhihi: ясно де,ама аз за друго приазвам.Я да видим сега ,понеже се събрахме доста помпажии,кои пък ще мери макс.налягане и защо?
Написъл сьм 150бара+40% максимум при иглата.За какъв чеп да слагам манометри от по 800 лева и да меря ненужни налягания.
Колегата vinio е написъл вазможните причини за падане на налягането.Явно някои иска да продаде на някого някоя помпа .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от vinio » 03 Фев 2012, 22:47

кои пък ще мери макс.налягане и защо?

някой ''специалист'' ,който се чуди в къв филм да те вкара,за да ти вземе парите с чиста съвест :D

По принцип ,при съмнения за слабо налягане от гнп,първо се проверяват и настройват дюзите....защото при настроени дюзи колата няма да запали ,ако го има тоя проблем с гнп-то,поради размера на зъбчатката на ангренажа и настройката за колата за скороста на въртене на роторната ос.....с две думи тая помпа ще качи много барове(НА СТЕНДА),ама за всяка кола са определени.....
Може да се бъркам,поправете ме ако не съм прав :bchug:
п.п последната страница от тая тема ще е полезна за ето тази:
viewtopic.php?f=7&t=281700

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: пловдив

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от kraitan » 03 Фев 2012, 23:51

колата имаше следните симптоми палеше много трудно почти до падане на акумолатора стана изведнъж гаса колата и след 10 мин пак пали трудно но по лесно.
майстора каза че в понеделник ще е сложи ако пак не е сложи отивам при друг.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24

Мнение от Postman » 04 Фев 2012, 10:19

Пресиян Василев написа:...кои пък ще мери макс.налягане и защо?...

Не помня вече как бяха старите стендове, но при по-съвременните това е една от проверките, т.е. програмата по диагностициране включва измерване на максималното налягане, поради щото това е съвсем обективен количествен параметър за състоянието на помпения елемент, а пък е добре известно, че състоянието на помпения елемент има много сериозно отношение към топлото палене. Според мен има логика в това, майстора който иска да застрахова труда си, пък и не само той ами и собственика, да се интересуват от състоянието на помпата, която ще сложат на колата... Та минаване през стенд за диагностициране на тази помпа (където евентуално да се провери състоянието на помпения елемент) никак не е лишено от смисъл.... друг въпрос вече е дали се злоупотребява с това от страна на майстора или не...
Предполагам има голяма вероятност следващата донесена помпа (просто купена отнякъде си, щото е същия парт номер) да има дори по-износен помпен елемент, отколкото проблемната на колата, но ако майстора е по-скоро монтьор, а не помпаджия, няма как да го провери това... затова не виждам нищо нередно всяка помпа, която предстои да бъде сложена да се провери на стенд...

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook