.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

.

Мнение от bmw325tds » 02 Фев 2012, 10:35

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 11:06, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от Dirty M5 driveR » 02 Фев 2012, 13:01

bmw325tds написа:Сега си взех една ръчна помпичка и я сложих между ГНП и горивния филтър. Но като помпам създава налягане към ГНП и нищо не става.
Когато откачих маркуча от към ГНП помпичката си помпи и си издърпа нафта.



Е какво да стане, като ти помпиш, прави се налягане към ГНП, но то няма къде да отиде.
С тая помпичка според мен няма как да обезвъздушаваш. Тя системата така или иначе си остава затворена и въздуха няма от къде да излезе. Единствения изход е през ГНП и след нея през дюзите. За да обезвъздушиш ти трябва някакъв изход, както е при спирачките системи - правиш налягане и освобождаваш изхода, и така няколко пъти докато се изкара всичкия въздух.

ПП: Горивен филтър се сменя на всяка смяна на масло и другите филтри. Не виждам да е проблем да се върти на стартер докато се обезвъздуши. Поне според мен занимавката не си струва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от bmw325tds » 02 Фев 2012, 13:12

Dirty M5 driveR написа:...
Щом въздуха няма от къде да излезне за какво е подкачващата помпа?
ПП: Горивния филтър не се сменя на всяка смяна на маслото, но това е друга тема. И сега като е -10 на вън не намирам смисъл да въртя на стартер докато обезвъбдуши.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от vanci88 » 02 Фев 2012, 15:35

Ако помпата в резервоара е наред при смяна на горивния филтър не трябва да имаш проблеми. Може да го напълниш с нафта даваш на контакт 1-2 пъти за 10-15сек и палиш. Даже може и директно да палиш. Въздуха си минава през системата и се заменя с нафта.


ПС горивния филтър се сменя на 15 000 или 1г.
36436
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от bmw325tds » 02 Фев 2012, 15:42

vanci88 написа:...Въздуха си минава през системата и се заменя с нафта...
Можеш ли да кажеш от къде излиза въздуха?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от vanci88 » 02 Фев 2012, 15:47

bmw325tds написа:
vanci88 написа:...Въздуха си минава през системата и се заменя с нафта...
Можеш ли да кажеш от къде излиза въздуха?



Освен от дюзите няма от къде,сега прочетох по-добре,че не ти работи помпата в резервоара-таа моето мнение едвали ти е от полза. ГНПто няма клапан за обезвъздушаване,виж по схемите на realoem, но не съм виждал.
36436
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от bmw325tds » 02 Фев 2012, 15:57

Знам, че ГНП то няма клапан. Но ако помпата в резервоара може да изкара въдуха през дюзите (което ме съмнява), то защо като помпя с ръчната помпичка не излиза въздуха?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от vanci88 » 02 Фев 2012, 16:03

bmw325tds написа:Знам, че ГНП то няма клапан. Но ако помпата в резервоара може да изкара въдуха през дюзите (което ме съмнява), то защо като помпя с ръчната помпичка не излиза въздуха?



Като помпаш горивото не стига ли до филтъра и до ГНПто съответно?
36436
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от bmw325tds » 02 Фев 2012, 16:23

bmw325tds написа:...Сега си взех една ръчна помпичка и я сложих между ГНП и горивния филтър. Но като помпам създава налягане към ГНП и нищо не става.
Когато откачих маркуча от към ГНП помпичката си помпи и си издърпа нафта.

Питам за какво е подкачващата помпа, ако тя не може да подкачва гориво, когато ГНП не работи?...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от vanci88 » 02 Фев 2012, 16:36

Ако можеш да завъртиш на стартер и да помпаш с помпата може и да стане и то без да мъчиш много двигателя. Когато на мен ми се прецака помпата с въртене на сухо нищо не стана и не съм мъчил двигателя и помпата/ГНП/. Попринцип целта на тази помпа не е да обезвъздушава-като ГНПто засмуче въздуха в системата тя доставя горивото, някъде имаше из форума тема какво налягане прави.
36436
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от bmw325tds » 02 Фев 2012, 17:02

vanci88 написа:Ако можеш да завъртиш на стартер и да помпаш с помпата може и да стане и то без да мъчиш много двигателя. Когато на мен ми се прецака помпата с въртене на сухо нищо не стана и не съм мъчил двигателя и помпата/ГНП/. Попринцип целта на тази помпа не е да обезвъздушава-като ГНПто засмуче въздуха в системата тя доставя горивото, някъде имаше из форума тема какво налягане прави.

Е какъв е смисъла да въртя на стартер и да помпя в същото време? ГНП-то си дърпа и въздух и нафта. TDS-а може да се кара без подкачваща помпа.
То аз съм написал, че 20сек на срартер са достатъчни за обезвъздушаване на цялата система, без ръчно помпане и без подкачваща помпа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от vanci88 » 02 Фев 2012, 17:09

Целта е да не въртиш 20сек.Кара се но като ти падне нивото под 20литра и раздрусаш колата из някоя дупка и ще видиш защо ти трябва подкачваща помпа. Тя работи нон стоп при ниско ниво на горивото. При мен така умря в движение . Сега ще закрепишщ положението,но определено ще трябва да я смениш.
36436
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 1.10.2005

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от rende69 » 02 Фев 2012, 18:18

Въздуха излиза през излишната нафта.Отгоре на помпата имаш изход,който е и клапанче което не позволява връщане на горивото.Трябва да пуска в едната посока.Провери да не е заседнал.Отвора е малък затова става по бавно.През дюзите се обезвъздушава САМО високото налягане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от bmw325tds » 02 Фев 2012, 21:05

rende69 написа:Въздуха излиза през излишната нафта.Отгоре на помпата имаш изход,който е и клапанче което не позволява връщане на горивото.Трябва да пуска в едната посока.Провери да не е заседнал.Отвора е малък затова става по бавно.През дюзите се обезвъздушава САМО високото налягане.
Ще го проверя. Но така като го гледам не знам дали мога да го отвия без да свалям колекторите.
За номер 6 от схемата става на въпрос. Нали?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Обезвъздушаване на горивната система на тдс/tds

Мнение от Dirty M5 driveR » 02 Фев 2012, 21:15

Аз пак не можах да схвана каква е идеята на упражнението. При изправна подкачаща помпа и затворена система (разбирайте без течове) колата трябва да си пали нормално, доколкото това зависи от горивоподаването. Ако целта е някакъв БГ ъпгрейд вече не знам...

ПП: На какъв пробег се сменя филтъра всеки сам решава. С нашите горива и на 5к да е, няма да е излишно.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook