силиконов съединител : дали , как и колко

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 4.07.2005

Мнение от karadimov » 22 Май 2006, 18:59

момчета имам едно основно питане. значи вчера ходих до морето малко по работа и тествах колата.имаше малко дикове и колата точно на тях минаваше температурата малко след 12 часа и я охлаждах като пусна парното и си падаше няма проблем. на равно сия даржи нормално на 12 без 1.в колата сме 5 човека и карам 80-100км. проверих има достатъчно течност не тече от никъде и сега се осъмнявам във виското или водната помпа.самото виско е добре но не дига праха кат новите от земята.та най-накрая ето го и питането ми,как да проверя водната помпа как е?нека всички капацитети споделят мнения. :help:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 22 Май 2006, 22:18

Движиш ли се с над 60 км/ч и колата ти загрява не търси проблема във виското! Проблемно е виското само тогава когато ти загрява колата по задръствания, спираш тръгваш, връткаш се... движиш ли се изобщо виското не играе роля - въздушната струя е достатъчна ако е отворил термостата за да ти изстине двигателя!

Провери термостата! Първо от него почти като купиш някой по читав и истински! Аз купих някакъв за 15 лв преди време и се мъчих 6 месеца и накрая като го изхврълих и се родих!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 22 Май 2006, 22:21

kam_tod написа:Кво значи да не загрява според тебе - да не ходи в червения сектор ли? :mhihi:

Друг проблем със силикона е когато е зацепил нон стоп, както е при мен. Тогава го има другия ефект - бавно згрява ;)


Ако термостата ти е добър няма да има значение как загрява колата със и без зацепено виско!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 23 Май 2006, 11:06

Да, Дилянчо, ама колегата пише. че като пусне парното температурата му пада, т.е. термостатът му работи и е отворил големия кръг, защото парното е включено към големия кръг и грее, когато е загряла колата.
karadimov :arrow: Според мен нещата опират до водна помпа (по-малко вероятно), виско или до леко запушен радиатор. Понеже само с гледане (писане) няма да стане (щото ако ставаше с гледане, кучето досега да е станало месар :mhihi: ), направи следните елементарни проби:
1. При запален топъл двигател се опитай да спреш перката в основата с някакъв мек материал - например летвичка, увита в гума - ако виското работи, не би трябвало да можеш да я спреш да се върти;
2. Ако виското е наред направи следното: както колата ти работи на място и е загряла над 12ч., подай газ и я дръж на около 3000 оборота, за да видиш дали ще се охлади. Ако не се охлади значи имаш проблем или с водната помпа, или със запушване на радиатора. Има добавки за отпушване на радиатор, но бъди много внимателен с тях, защото при стари, ръждясали радиатори тези добавки могат да предизвикат течове.
3. Ако добавката не реши проблема с радиатора, трябва да обърнеш внимание на водната помпа, т.е. да я смениш :mhihi:
4. Не на последно място, прегледай системата за охлаждане на маслото :idea: Ако тя не е наред, колата ще загрява, независимо че водната система е о.к.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 23 Май 2006, 13:43

Какво те накара да мислиш че парното е вързано на големия кръг :?:
Аз зимата като си запаля колата а на вън е -15 и докато се повъртя
малко 2-3 мин. почва да духа топло стрелката на температурата е в синиото и съответно колата е студена как ще си обясниш това нали знаеш че темостата отваря на 80+ зависи дали е летен или зимен ;)
Не съм залягал да видя къде е вързано но няма начин да е на големия кръг ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 23 Май 2006, 15:19

Ами така мисля. А това, че стрелката е в синия сектор, не значи, че температурата на водата е 0 градуса. От друга гледна точка, парното може и да е вързано за малкия кръг, не съм го гледал никога, но пък и топлото, което започва през зимата да ти духа след 2-3 минути може да е от самия двигател... не знам. Правя си тези изводи, защото малкия кръг при всяка кола е проектиран за бързо загряване на двигателя, затова повечето коли, на които не им се затваря термостата загряват мнооого бавно, а и нямат парно през зимата. Затова си мисля, че парното е вързано за големия кръг.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 23 Май 2006, 15:39

Точно така!!!

Водата през парното минава след главата което ще рече че винаги върви вода от там :idea:

Едно от нещата когато имах този проблем беше именно това че можех да охлаждам колата само с парното :idea:

Другото което се сетих е че и работещо виско дори когато температурата е на средата не е задължително да го спираш с нещо меко ;)
А и не е много хубаво да правиш тези експерименти ако искаш да купуваш перка :idea:

Виското ако работи се чува много ясно каот караш градско и като е загряла каот си седиш в някое задръстване и като тръгнеш на първа се чува яко! Или ако подадеш газ на место!

Това за маслото не го подкрепям защото при работа на место маслото не се охлажда! Просто няма въздушна струя към радиаторчето!

Най-елементарното и първото нещо което би те посъветвал всеки майстор както мен ме посъветваха но аз реших че е проблема е по сериозен и не се вслушах е да смениш термостата!

Термостата е елементът който най-силно влияе във охладителната система и малкото му отклонение в работата влия силно в/у нормалната и работа!
Замисли се тоя термостат в какви непостоянни режими работи и дори и малко да му се промени характеристиката на отваряне и на затваряне те бъркат много при градско каране и при натоварване!

При мен беше следното: карам си аз лекинко никакъв проблем! Седи стрелката на бялата черта преид средата, влезна в някое задръстване и почва да катери към средата като имах чуството че няма да спре на средата... така и ставаше! Особенно като съм на климатик!

Както тръгна да се движа някъде веднага охлади пак на бялата черта преди средата! Спусна ли се по някое нанадолно и движа ли се например на 2-ра или 3-та с 3000 оборота веднага охглажда... спра ли пак почва да катери! Загряваше супер бързо и каот се движа надълго седи само на бялата преди средата което ме навеждаше на мисълта че термостата отваря!

Случката се повтаряше и като ръчкам някъде... седи си преди средата и като спра след ръчка катери яко и почва да прегрява което ме влудяваше а двигателя беше след ремонт и мислех че пак главата се е преебала след като отваря термостата и пак се мъчи да прегрява :roll:

И накрая след хиляди проби, смени на радиатори, проверки на водни помпи, само дето главата не свалих реших да сменя и "НОВИЯ" термостат на няма и 10 000 км :idea: И като купих оригинален и го сложих при паленето видях как температурата почна да катери бързо към средата и реших че термостата е преебан е да ама стигна точно на 1 мм преди средата и там ЗАКОВА :shock:

НЕ вярвам аз и тръгнах - гаааааз, първа, твора ръчка - онова не МЪРДА! Викам си сега като пусна по някое нанадолно (обикновенно нанадолното към дружба ми беше местото за охлаждане) ще падне - да ама НЕ! Седи си там...
При което аз невярваш след всичките перипетий и ядове и псувания по тъпия двигател викам ей сега идва железния тест: климатик-а в задръстване без да давам изобщо газ, карам само до 1500 оборота и преди включех ли 5-та при 1500 оборота яко загряваше... да не говориме за движение на заден ход на климатик - стигаше червеното за секунди! Е да ама НЕ! Не мърда изобщо нито милиметър след средата! При последния тест стигаше средата и виското така яко почва да ВИЕ че напрао всеедно самолет излита! Да не говориме че и виско смених щото не въртеше изобщо и каот сложих новото пак колата ми загряваше пък виското почти не върти което ме изнервяше ужасно!

Мога да ти кажа че се родих с това нещо - термостата е един - ОРИГИНАЛНИЯ!!! Не се лъжи да купуваш ментета от това си патих именно аз! Купих си BEHR от София Експорт и си скъсах нервите и ми побеляха косите, не съм спал цифра нощи потейки се при мисълта за сваляне на глава :mhihi:

Хорааааа не си усложнявайте живота - почнете с най-простото, евтино и елементарно - това което е най вероятно да даде дефект при тея променливи режими на работа - ТЕРМОСТАТА!

Справка за част

Номенклатурен номер : 11531713040
Описание : ТЕРМОСТАТ
Ед.цена (с ДДС) : 65.34 BGL
Има наличност

Това е за М20 ! Сам решаваш дали да дадеш 20 лв за боклук или 60 за истински (или не толко но поне е изпитан! )
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 23 Май 2006, 15:46

Парното е вързано към малкия кръг.
Водната помпа може да се провери,като се откачи ремъка и се провери оста за луфтове.За да се разбере обаче дали перката на помпата е здрава трябва да се свали самата помпа.
Затова най-добре е да се провери първо термостата.По принцип ако термостата е ОК, тррябва всички маркучи на радиатора да са еднакво топли.Ако има някой който е по студен значи не отваря втория кръг.
Понякога, като не отвори втория кръг не може да се включи виското, тъй като половината радиатор е студен.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 23 Май 2006, 15:48

Breyton написа:Парното е вързано към малкия кръг.
Водната помпа може да се провери,като се откачи ремъка и се провери оста за луфтове.За да се разбере обаче дали перката на помпата е здрава трябва да се свали самата помпа.
Затова най-добре е да се провери първо термостата.По принцип ако термостата е ОК, тррябва всички маркучи на радиатора да са еднакво топли.Ако има някой който е по студен значи не отваря втория кръг.
Понякога, като не отвори втория кръг не може да се включи виското, тъй като половината радиатор е студен.

;)
Именно - но понякой път се получава така че маркучите отгоре и отдолу на радиатора са еднакво топли на пипане но термостата не пуска целия дебит вода когато е нужно през радиатора и се получава бавно и сигурно загряване ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 23 Май 2006, 15:54

И този момент го има.Затова най-напред термостата :yes:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 23 Май 2006, 16:15

Добре де аз моя термостат го смених зимата и колата почна да ми загрява до нормалната температура сменил съм и виското
виското е сакс 135лв. а термостата валкер 35лв. с няква нечовешка отстъпка ушким оригинален ма не е от дару.
сария който свалих беше същата марка.
Сега от както е по топло още не ми се е включвало виското не съм висял по задръствания но и не съм минавал 12 без 2
а по магистралата като не и давам многогаз и седи на 12 без 3-4мин :roll:
а като я юркам здраво и си седи където трябва само не мога да разбера защо не чувам виското .
знам го как вие иначе като я взех беше зацепено :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Май 2006, 17:59

penchev, аз си взех wahler от стиви ауто и съм доволен. работи идеално с него. а пък и този, който изкарах от колата пак беше wahler :) така, че мерси за напътсвията.... :D
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 8.12.2003

смяна

Мнение от venc » 23 Май 2006, 18:01

а мога ли да си сменя сам визкото, или да минавам през майстор за това

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 23 Май 2006, 20:44

Освен отвътре, радиаторът може да се запуши и отвън.Промива се със силна струя вода, но внимание за вентилатора на климатика.Тоя последният заминава , ако се удави.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 23 Май 2006, 21:30

[steeN] написа:penchev, аз си взех wahler от стиви ауто и съм доволен. работи идеално с него. а пък и този, който изкарах от колата пак беше wahler :) така, че мерси за напътсвията.... :D


И моя е Wahler оригинално и аз съм с такъв и аз от там ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook