Проблем със стабилността.....
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем със стабилността.....
Здравейте колеги,имам е46 328и,та проблема ми е следния.....като вдигна 80/90 сякаш нещо ме дърпа настрани(в моя случай наляво)...колата е със спортно окачване би трябвало да е адски стабилна.......карал съм други е46 и то дизел(мисля че и окачването е различно) и са доста по-стабилни от моята...ходих при един майстор....той се изрази че ми е крив шенкела......каза че ще влияе.....но чак пък толкова като вдигна 100 имам чувството че съм с 250.... пък и настрани ме дърпа адски пускам тая тема....ако някой е имал същия проблем.....да пише.....понеже аз си мисля,че не е само от него......имам чувството че колелата(задните) блокират и пак тръгват.....и си мисля да не е нещо от диференциала.....благодаря предварително
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Проблем със стабилността.....
щом ти е нестабилна колата значи имаш повредени или износени части от окачването-провери си жялата предница като започнеш с биалетки,шенкели,шарнири и т.н.провери също и гуми и джанти и най-накрая един реглаж и след всичко това не би трябвало да имаш проблем
П.П.Ако се съмняваш в майстора може да пробваш при някой друг без да му казваш че си се съветвал преди това-ей така за сверка на мненията
Успех!
П.П.Ако се съмняваш в майстора може да пробваш при някой друг без да му казваш че си се съветвал преди това-ей така за сверка на мненията

Успех!
- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
Re: Проблем със стабилността.....
martin_g60 написа:щом ти е нестабилна колата значи имаш повредени или износени части от окачването-провери си жялата предница като започнеш с биалетки,шенкели,шарнири и т.н.провери също и гуми и джанти и най-накрая един реглаж и след всичко това не би трябвало да имаш проблем
П.П.Ако се съмняваш в майстора може да пробваш при някой друг без да му казваш че си се съветвал преди това-ей така за сверка на мненията![]()
Успех!

Re: Проблем със стабилността.....
Предницата ми е добре,само лагер на главината трябва да сменям...но едва ли от него е толкова нестабилна......задницата ме притеснява,дано като сменя шенкела нещата да си дойдат както трябва
- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
Re: Проблем със стабилността.....
колега, твоят "майстор" как точно е стигнал до извода,че шенкела е за смяна?? принципно, за да има крив шенкел вероятно е имало удар в окачването и освен него винаги има и други деформирани детайли.....като се започва от носач, амортисьор и ако стойностите след реглаж не влизат в номиналните или поне близко до номиналните може да се мисли за шенкел!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем със стабилността.....
Като й набиеш камшиците почва ли леко да тресе задницата? И изобщо какво й е поведението като я настъпиш? На реглаж ходил ли си?
Si non confectus, non reficiat.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем със стабилността.....
Щом дърпа обърни внимание на предните гуми, в случая предна дясна (ако е крива бута колата наляво). Размени местата им и виж дали ще се оправи. Ако се оправи, или започне да дърпа на другата страна това ще е потвърждение, че предна дясна е проблемна - гумата или джантата.
После направи все пак диагностика на ходовата част. Ако е ок закачете на стенд. Ще се види как е задния мост, съответно ако има нужда от корекции се правят. След това предния мост. Майстора да обърне внимание на наклоните. Вариянтите са три:
-двете колелета са в нормите
-и двете са доста разкрачени (примерно на по -2.50 градуса, при норма около -1.5, тва по спомени), което значи че вероятно бомбетата са поддали с времето. Не е фатално, но все пак си е извън нормата
-едно от колелетата бяга много от нормата спрямо другото. Вероятно има нещо криво - шенкел, амортисьор, много поддало бомбе в следствие на удар и т.н.
Наклоните не се регулират.
Сходимостта е ясно, че трябва да е в нормите. И все пак за да дърпа толкова осезаемо, за да е от нея трябва да е мноооого зле, в което се съмнявам.
Имаш съмнения за крив шенкел. Ако наклона на колелото е добре (или близък до този на другото) не е проблем да се кара така, просто се докарва сходимостта и готово. Същото е при крив носач и т.н. Ясно е, че ако трябва да се изпипа ще се наложи да налееш малко пари.
После направи все пак диагностика на ходовата част. Ако е ок закачете на стенд. Ще се види как е задния мост, съответно ако има нужда от корекции се правят. След това предния мост. Майстора да обърне внимание на наклоните. Вариянтите са три:
-двете колелета са в нормите
-и двете са доста разкрачени (примерно на по -2.50 градуса, при норма около -1.5, тва по спомени), което значи че вероятно бомбетата са поддали с времето. Не е фатално, но все пак си е извън нормата
-едно от колелетата бяга много от нормата спрямо другото. Вероятно има нещо криво - шенкел, амортисьор, много поддало бомбе в следствие на удар и т.н.
Наклоните не се регулират.
Сходимостта е ясно, че трябва да е в нормите. И все пак за да дърпа толкова осезаемо, за да е от нея трябва да е мноооого зле, в което се съмнявам.
Имаш съмнения за крив шенкел. Ако наклона на колелото е добре (или близък до този на другото) не е проблем да се кара така, просто се докарва сходимостта и готово. Същото е при крив носач и т.н. Ясно е, че ако трябва да се изпипа ще се наложи да налееш малко пари.
Re: Проблем със стабилността.....
Ходих на реглаж,на уреда показа -2.....което означава че е бая крив шенкела,тоя ми каза може и така да карам ама не мисля,мн лесно носи...особено сега зимата...някакви идеи колко струва тоя шенкел,че ходих да питам до един магазин с авточасти и на компа казаха...че няма нов.....а също ми казаха,че били различни и трябвало да го сваля и да търся същия из моргите....а да се уточним шенкела е това дебело желязо за което е захванато всичко в смисъл амортисиори,носачи и т.н?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем със стабилността.....
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=31&fg=10
Номер 2 ти е шенкела. Не бързай да го сменяш. Наклона не се влияе само от него. А другия наклон как беше?
Номер 2 ти е шенкела. Не бързай да го сменяш. Наклона не се влияе само от него. А другия наклон как беше?
Re: Проблем със стабилността.....
С тая кола претърпях катастрофа,буквално разбих една тухлена стена и влязох в двора на 1 къща със задницата....единственото нещо което беше повредено беше на дясната задна гума носача ама тоя малкия...скъсан беше и го смених е имаше и някоя козметична забележка по багажника и но всичко е 6.....на реглажа ми казаха само лагер на главина да се сменя и че предницата е перфект,а за задницата крив шенкел,в действителност колелото беше кривичко поизправиха го...но казаха да го сменям,но и преди удара я усещах като нестабилна може би затова се ударих,та освен от шенкела от друго може ли да носи......а и ако ми кажете при избор на шенкел 2ра ръка какво да гледам....и някакви ориентировъчни цени?
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Проблем със стабилността.....
Dirty M5 driveR написа:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM51&mospid=47618&btnr=31_0518&hg=31&fg=10
Номер 2 ти е шенкела.
60-70лв втора употреба

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем със стабилността.....
vicho написа:Dirty M5 driveR написа:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM51&mospid=47618&btnr=31_0518&hg=31&fg=10
Номер 2 ти е шенкела.
60-70лв втора употреба
Абе то не е до цената. Въпроса е да не се прибързва с диагнозата. По един наклон извън нормата не може веднага да се закове, че шенкела е крив. Нека колегата каже как е и другия наклон, защото ако и той е около това положение е малко вероятно дърпането да е причинено от това.
Виж гумите и джантите!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем със стабилността.....
Аз сега виждам, че за шенкел отзад става дума. А какво трябва да значи "поизправиха го колелото"? Сега ок ли е, или не е? Ако е ок геометрията обърни наистина внимание на гумите, защото си нямаш на идея какви ядове могат да ти докарат.
Re: Проблем със стабилността.....
Другия наклон е ОК.....поизправиха колелото...то наистина беше доста криво...и на реглажа го блъсна леко...ама не е голяма разликата все пак нали не може да се изправи наклона....а сега като слагах зимни гуми....тоя ми каза джантата е леко "елипса" възможно ли е това? и ако е възможно какви са последствията-поднасянето?Питам възможно ли е щото джантите са Мкови....би трябвало ако стане нещо направо да се счупят пък знам ли...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем със стабилността.....
Ако джантата е "елипси" защо не я изправиш? И под Мкови имаш предвид реплики или оригинални, защото репликите са най-често италиански и са меки като кашкавал...
Si non confectus, non reficiat.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани