Налягане на маслото при 530д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- meti_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 22.09.2011
- Местоположение: Sion,Swiss
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d
Налягане на маслото при 530д
Колеги изчетох всички теми във форума,но така и не получих отговор на въпроса си!
Какво налягане на малкото трябва да държи BMW 530d 2001 година на 300000км?
В неделя както си карах извънградско със около 3000оборота ми изтрака турбото,след диагностиката от първия сервиз ми казаха,че е слабо мазането на турбинката и ремонта и ще мине 1000лв!Определено на двамата "майстори" хич не им се работеше и направо ми казаха: Отивай да си търсиш 2ра употреба!
После пратих турбото в някакъв сервиз за турбини в Разлог и според тяхната диагноза мазането си е ОК просто и е дошло времето на турбинката!
Вчера си купих уред за измерване на налягането на маслото!
Резултат:
При първоначален старт 4 бара!
При обороти на празен ход 1.4-1.5 бара!
При 1800оборота 2 бара!
Маслото е сменено преди 2000км с BMW longlaif 5W30 + маслен филтър и филтър за картерни газове!
Има ли база за притеснение при това налягане на маслото или е нормално за двигател на тези километри?
Благодаря ви!
поздрави!
Какво налягане на малкото трябва да държи BMW 530d 2001 година на 300000км?
В неделя както си карах извънградско със около 3000оборота ми изтрака турбото,след диагностиката от първия сервиз ми казаха,че е слабо мазането на турбинката и ремонта и ще мине 1000лв!Определено на двамата "майстори" хич не им се работеше и направо ми казаха: Отивай да си търсиш 2ра употреба!
После пратих турбото в някакъв сервиз за турбини в Разлог и според тяхната диагноза мазането си е ОК просто и е дошло времето на турбинката!
Вчера си купих уред за измерване на налягането на маслото!
Резултат:
При първоначален старт 4 бара!
При обороти на празен ход 1.4-1.5 бара!
При 1800оборота 2 бара!
Маслото е сменено преди 2000км с BMW longlaif 5W30 + маслен филтър и филтър за картерни газове!
Има ли база за притеснение при това налягане на маслото или е нормално за двигател на тези километри?
Благодаря ви!
поздрави!
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Налягане на маслото при 530д
налягането на маслото се мери при нормално загрял мотор, при това положение налягането на празен ход нетрябва да е под 0,4 бара , а в обороти към 4000 об/мин. трябва да е 4.0 бара.
- meti_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 22.09.2011
- Местоположение: Sion,Swiss
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d
Re: Налягане на маслото при 530д
Значи нямам база за притеснение
При загрял мотор налягането ми е около 1.3-1.4 бара,замерването го правя на входящата маслена магистрала към турбото,ако има някакво значение
Благодаря за отговора колега,голям камък ми падна от сърцето

При загрял мотор налягането ми е около 1.3-1.4 бара,замерването го правя на входящата маслена магистрала към турбото,ако има някакво значение

Благодаря за отговора колега,голям камък ми падна от сърцето

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Налягане на маслото при 530д
meti_vd написа:Значи нямам база за притеснение![]()
При загрял мотор налягането ми е около 1.3-1.4 бара,замерването го правя на входящата маслена магистрала към турбото,ако има някакво значение
Благодаря за отговора колега,голям камък ми падна от сърцето
попринцип налягането се мери като завиеш манометъра на мястото на масления датчик.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Налягане на маслото при 530д
Налягането за турбото не е толкова решаващо. Важен е дебита.Трябва да е поне 0.6 -0.8 литра в минута на празен ход.Според мен до към 2 бара е напълно достатъчно налягане за мазането но зависи и колко е затлачена самата турбина и дали е добра вентилацията на картера .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Налягане на маслото при 530д
Искаш да кажеш че принципа на Бернули в случая не играе роля ???? Колега я ми обясни как се прави дебит през константно сечение, при постоянно налягане на флуида 

- meti_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 22.09.2011
- Местоположение: Sion,Swiss
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d
Re: Налягане на маслото при 530д
Jordana написа:Налягането за турбото не е толкова решаващо. Важен е дебита.Трябва да е поне 0.6 -0.8 литра в минута на празен ход.Според мен до към 2 бара е напълно достатъчно налягане за мазането но зависи и колко е затлачена самата турбина и дали е добра вентилацията на картера .
А къде се намира този датчик?
Доста оглеждах но така и не го открих!
На блока от към страната на турбото имам един болт,който може би е сложен за тапа,възможно ли този датчик при мен да е изолиран?
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Налягане на маслото при 530д
тука по ТИС:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/81
и тук по партс каталога- номер 7 е:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Всичко е само според теб...., а според мен простащината и некомпетентността във форума продължава да просъществува !!!
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/81
и тук по партс каталога- номер 7 е:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Jordana написа:Налягането за турбото не е толкова решаващо. Важен е дебита.Трябва да е поне 0.6 -0.8 литра в минута на празен ход.Според мен до към 2 бара е напълно достатъчно налягане за мазането но зависи и колко е затлачена самата турбина и дали е добра вентилацията на картера .
Всичко е само според теб...., а според мен простащината и некомпетентността във форума продължава да просъществува !!!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Налягане на маслото при 530д
Колегата иска да каже, че ако има запушване или тясно място, налягането ще е високо, а дебита ще е малък.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Налягане на маслото при 530д
Jordana написа:Налягането за турбото не е толкова решаващо. Важен е дебита.Трябва да е поне 0.6 -0.8 литра в минута на празен ход.Според мен до към 2 бара е напълно достатъчно налягане за мазането но зависи и колко е затлачена самата турбина и дали е добра вентилацията на картера .
колега извинявай, ама щом е казано ,че се мери налягане значи е така. иначе щеше БМВ да имат и датчик за дебит

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Налягане на маслото при 530д
Е нали има дебитомер
Да са знаели, да сложат и един на турбото....Интересно ми е някой досега дали е измерил дебита на маслото
В спортните коли даже има ограничител на налягането на маслото....Ама това са подробности, важно е дебит да има



В спортните коли даже има ограничител на налягането на маслото....Ама това са подробности, важно е дебит да има

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Налягане на маслото при 530д
Ами нали карбоновите отлагания и смрадта в самата турбина също са рестрикция на маслото.Освен че високо ниво ниво на картерните газове може да причини лош отток на маслото в картера.Така че единствения начин е да се откачи маркуча за отичане от турбото и при работещ двигател на празен ход да се измери колко минава.Рестриктори има обикновено в самата турбина или в накрайниците така че налягането на маслото вътре в турбината няма нищо общо с това в маслената системалТо също варира но е в помалки стойност.И за къв закон на бернули става въпрос ? Явно искаш да обясниш че след рестриктора на турбината налягането на маслото пада? Има си сервизи за тия работи а не четене в нета за обща култура.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Налягане на маслото при 530д
Извинявай колега, ама тая глупост как я съчини
.
Удари в земята цялата физика на течния флуид... Най-малко.

Удари в земята цялата физика на течния флуид... Най-малко.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Налягане на маслото при 530д
Jordana написа:Ами нали карбоновите отлагания и смрадта в самата турбина също са рестрикция на маслото.Освен че високо ниво ниво на картерните газове може да причини лош отток на маслото в картера.Така че единствения начин е да се откачи маркуча за отичане от турбото и при работещ двигател на празен ход да се измери колко минава.Рестриктори има обикновено в самата турбина или в накрайниците така че налягането на маслото вътре в турбината няма нищо общо с това в маслената системалТо също варира но е в помалки стойност.И за къв закон на бернули става въпрос ? Явно искаш да обясниш че след рестриктора на турбината налягането на маслото пада? Има си сервизи за тия работи а не четене в нета за обща култура.
Колега, айде щото ми говориш кой е чел в нета за обща култура, да ти кажа ти да почетеш преди да почнеш да пишеш.......
Не знам дали разбирам от турбини, ама мисля за 12 години със сигурност имам по голям стаж от твоя в тази област.
Не искам да споря с теб, само искам да те попитам 3 неща от това което си написал да ми обясниш с факти, че умувах тук и не можах да разбера :
1.. Ами нали карбоновите отлагания и смрадта в самата турбина също са рестрикция на маслото ---рестрикция на маслото няма, говорим за дебит и налягане, в случая ти кое имаш предвид ???? Високо ниво на картерните газове


2. Виждал ли си някой да откача някоя магистрала и да мери дебит на което и да е било в техниката ? Да си чувал за налягане, заключено между две сечения ???
3. Какво значи че налягането няма нищо общо с това в маслената система : Ти казваш първо, че налягането е по ниско, после аз искам да съм обяснил че налягането падало .....
Ти можеш ли да ми назовеш сервиз за коли, където ти лично си виждал да се мери дебит с откачане на магистрала ????????? Ако си виждал, то би ли ми казал как става лубрикацията с откачено мазане, когато турбината се върти, и в какви мерни единици и за какво време бе засечено


При желание мога да ти пратя моя снимка, на която демонтирам B&W корабна турбина с диаметър 1, 20 метра и тегло на възела над 800 килограма..
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Налягане на маслото при 530д
Говорим за турбокомпресори на автомобили а не за корабни чудовища които имат съвсем други технически изисквания и решения.Много добре знаеш че корабните машини и механизми са отделен раздел в машиностроенето.Въпроса ти го приемам не като заяждане а като желание да научиш нещо .В турбокомпресора маслото влиза с определено налягане през рестрикция може да е 0.8 1 2 мм зависи от типа на турбината.Тъй като самата касета или лагерно тяло не може да издържи високото налягане от 6-8 бара при студен двигател.След като влезе в лагерното тяло отичането в картера става с много ниско налягане почти на самотек .Обърни внимание че винаги входящата магистрала е много по тънка от изходящата.При лоша вентилация на картера например например издухани сегменти или блокирал клапан на картерните газове маслото от турбото не стича нормално в картера и и избива през сегментите на турбото или въобще не циркулира по тая линия. С течение на времето коксуването на маслото в лагерното тяло може да доведе до пълното задръстване на лагерното тяло.Освен че маже турбината маслото има и охлаждаща роля така че важен е и минималния обем масло за минута което минава през турбото. Затова се дава и минимално налягане към турбото като производителя знае че при това налягане маслото е достатъчно за мазане и охлаждане на турбото.Но при стара турбина поради много причини може да не е така.Измерването на дебита става в литри за минута.Откача се изходящата магистрала и няма какво да му стане на турбото защото за една минута минава около 1 литър масло.Просто откачаш подаваш във външен съд и палиш за 30 сек.Стичането на 0.5 литра за това време няма какво да навреди на мотора.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани