За олиото и TDS-a

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от vladobate » 18 Яну 2012, 22:47

Карал съм и двата варианта и на 100% био си върви ( малко по-висок разход ) и на смесено във различни проценти с нафта няма проблем( само лятото , че кратко беше промоцията :mhihi: ). Слагайте един литър отгоре разход което си е чисто 10% , ей така да е точно. Нямам против да си сменям уплътненията всяка година ако ще правя икономия за около 1500-2000лв годишно щото така излиза горе доле с мойто каране .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от bmw325tds » 18 Яну 2012, 22:48

Zubcho написа:...http://www.brevo-biodiesel.com/fuel ...
Чакам мнения, че цената е 1.70 за литър :)
Цитат:
"Фирмата предлага гъвкаво ценообразуване съобразено с потреблението и срока на плащане.
Промени в цените са възможни в съвсем кратки срокове. Възможни са разминавания в коректността на публикуваната информация.
Базисна цена валидна от 07:00 часа на 16.11.2010 г. "
Нещо тия не са много гъвкави. И цената от 1.7лв/л е от преди гонина и 2 месеца.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от stambo_81dg » 18 Яну 2012, 23:21

Цитат от един друг форум.

Това е най-лесният и "дурако-устойчив" метод за направата на малки количества биодизел вкъщи. Единствените "по-специални" добавки които са необходими са термометър до 150 градуса, мерителен съд за да измерите точно количество натриева основа (NaOH) или т.нар. сода каустик и нещо в което да отмерите 250 ml метанол и 1L растителна мазнина.

Внимание!

Ще работите с опасни химикали! Трябва да сте много внимателни!
Метанолът е лесно запалим и може да се абсорбира през кожата или да се вдиша. СИЛНО ОТРОВЕН! Внимавайте да не вдишате парите му.
Натриевата основа може да предизвика изгаряния по кожата! трябва да сте с дълги ръкави, панталони и затворени обувки.
Винаги имайте течаща вода наблизо за да се измиете бързо ако стане злополука. Носете ръкавици, предпазни очила.

Метанола завира при температура 65 градуса целзии, затова мазнината трябва да е под 60 градуса.

Метанола и натриевата основа може да си набавите от фирмите за химически реагенти. Има няколко в София.

Необходими инструменти:

1. 1 бр. 2 литрова бутилка от кола, фанта,спрайт, пепси, миринда .....
2. 1 бр. - термометър до 120-150 градуса (продава се пак във фирмите за химикали и химически принадлежности)
3. Мерителен съд или точна везна за да отмерите точно натриевата основа
4. Мерителен съд за течности , за отмерване на 250 мл метанол
5. купичка (стъклена или керамична) за смесване на метанола с натриевата основа.
6. фуния

Необходими материали:
1 л мазнина - олио чисто или използвано
250 мл метанол
около 10 грама натриева основа - NaOH - известна като сода каустик

Приготвяне:
-Мазнината
Ако имате изполвано олио като суровина, загрейте го до 120 градуса за да се изпари всичката вода която е поело при пърженето. Олиото ще пръска и цвърчи докато не се изпари водата. След като спре и се упокои го оставете да се охлади.
Ако използвате чисто неизползвано олио, само го загрейте до 55 градуса.
-Метаоксид
ВНИМАНИЕ! отровно, внимавайте да не го вдишате.
Ако използвате чисто олио, ще са необходими около 4гр. NaOH. Ако олиото е старо опитайте с 6-7 грама, или най точно трябва да се използва метода титриране, за определяне на точното количество.
Натриевата основа и метанола не се смесват много лесно, затова ви трябва търпение.
Не помирисвайте парите в никакъв случай! Смесвайте ги на открито!
За по бързо смесване започнете с малко количество метанол със стайна температура. ( не топъл) По време на смесването се отделя голямо количество ТОПЛИНА! Бъдете внимателни! . температурата на сместа ще се покачи много бързо. Реакцията е силно екзотермична. Това е нормално. бъркайте докато натриевата основа се разтвори напълно. Разтварянето ще отнеме около 10 минути. След като се разтвори налъпно долейте остатъка от метанола до 250 мл.
-БИОДИЗЕЛ
След като температурата на загрятото олио падне под 60 градуса, използвайте фуния и го налейте в двулитровата бутилка. След това налейте вътре току що направената смес от метанол и натриева основа.Затворете плътно бутилката и клатете бутилката интензивно в продължение на 10 секунди. Тази реакция не е опасна и не отделя топлина или газове.
Сега оставете бутилката на масата и наблюдавайте как цвета се променя от светло бозаво към тъмно кафяво.След около 10 минути получилия се съпътстващ реакцията глицерин ще започне да се утаява на дъното. Убедете се че има ясно очертана граница между глицерола и биодизела. Тя бавно че се очертава.
След около час по голямата част от глицерола ще се отделила. Този процес се нарича сепарация.
Вече имате бутилка с чист светъл биодизел стоящ върху тъмен глицерол. Биодизела ще е мътен първоначално. Ще отнеме около ден-два за да се избистри. Обикновено глицерола е същото или малко повече от количеството метанол изполван в началото.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 18 Яну 2012, 23:24

А през този филтър ако минава олиото дали ще се отдели ли водата от него??? Целта е да се избегне нагряването и миризмата+харченето на ток.

http://www.yachtbg.com/ShowDetails.aspx ... &langID=BG
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от bmw325tds » 18 Яну 2012, 23:35

Zubcho написа:А през този филтър ако минава олиото дали ще се отдели ли водата от него??? Целта е да се избегне нагряването и миризмата+харченето на ток.

http://www.yachtbg.com/ShowDetails.aspx ... &langID=BG
Отделя водата, но от какво я отделя?
Това е за яхти и с тоя дебит незнам каква помпа е това.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ddddk » 19 Яну 2012, 0:00

Zubcho написа:А през този филтър ако минава олиото дали ще се отдели ли водата от него??? Целта е да се избегне нагряването и миризмата+харченето на ток.

http://www.yachtbg.com/ShowDetails.aspx ... &langID=BG


:mhihi: човек, ти нямаш ли си работа :mhihi: нИииистава :mhihi:

Я вземи чети за зеолита като си толкова свободен :idea:
Хем бързо, хем евтино (300 кинта на тон), хем чисто, хем ще махне и миризмата :mhihi: само не знам дали въобще ще излезе нещо от другата страна или ще глътне всичко :mhihi: Вземи прочети. В нета има много инфо за зеолита. Аз не знам дали ще става за твоята цел.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 19 Яну 2012, 8:48

Идеята, е че има горивни филтри за лодки с воден сепаратор. Въпросът е ако минава олио през такъв филтър дали ще се отделя водата. Предвид това, че са с доста голям дебит явно са предвидени за големи количества.

Дамяне не се бъзикай, просто търся евтино гориво поради високите цени на същото. Ако можех да си сипвам 5-6 пълни резервоара всеки месец хич нямаше и да се занимавам с глупости.

Иначе се продават готови станции за биодизел от 50 до 2000л. за цикъл. Слагаш олиото, слагаш останалите продукти и натискаш копчето. И понеже нямам място където да я сложа търся други варианти.

Ето линк - http://www.bioecotech.eu/bg/instalacii-za-biodizel.html

има и още 1 фирма която предлага подобна инсталация.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от golov_bg » 19 Яну 2012, 8:52

Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 19 Яну 2012, 9:59

Zubcho написа:А през този филтър ако минава олиото дали ще се отдели ли водата от него??? Целта е да се избегне нагряването и миризмата+харченето на ток.

http://www.yachtbg.com/ShowDetails.aspx ... &langID=BG


А как ще го прекараш през него-със сипване през фуния във филтъра и от там в резервоара няма да стане. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от bmw325tds » 19 Яну 2012, 11:57

Zubcho написа:...Ето линк - http://www.bioecotech.eu/bg/instalacii-za-biodizel.html ...
има и още 1 фирма която предлага подобна инсталация.
Тази инсталация много прилича на варианта с бойлера. Пробвах да се свържа с производителя, но телефона им дава заето.
Коя е другата фирма?

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 М54B30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от DRN » 19 Яну 2012, 21:24

Малко извън темата. А защо не погледнете идеята за газодизел.

На този сайт: http://www.wcac.net.au/pages/lpg-conversions--diesel.php са дали даже и дино графика. Газта е 1.30, слага се една бутилка 22- 200м или 40 - 315мм литра в багажника, замества се голяма част от горивото с газ, а дизела е за запалване.

Moщността е по-голяма макар и малко а за турбо е даже и повече, газ има навсякъде, цената е 2 пъти по-ниска. Остава и някой да я настрои.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 19 Яну 2012, 21:53

DRN написа:Малко извън темата. А защо не погледнете идеята за газодизел.

На този сайт: http://www.wcac.net.au/pages/lpg-conversions--diesel.php са дали даже и дино графика. Газта е 1.30, слага се една бутилка 22- 200м или 40 - 315мм литра в багажника, замества се голяма част от горивото с газ, а дизела е за запалване.

Moщността е по-голяма макар и малко а за турбо е даже и повече, газ има навсякъде, цената е 2 пъти по-ниска. Остава и някой да я настрои.


Стига с тази газ. Тук говорим за използвано олио. Днес взех 10л за 0лв. Експериментите започват. Утре вземам 2-3л бензин и започвам прецеждане, претакане и утаяване. Ще направя малко снимки преди и след ;)

Някой да има идея за тези бидони за зелето дали ще се разтекат при наличие на бензин в тях?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от alchohol » 19 Яну 2012, 22:17

Не би трябвало да протече, сипвал съм бензин в шише от кола или друго безалкохолно, пак в пластмаса и не го е разяждало.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 20 Яну 2012, 9:16

Zubcho написа:
DRN написа:Малко извън темата. А защо не погледнете идеята за газодизел.

На този сайт: http://www.wcac.net.au/pages/lpg-conversions--diesel.php са дали даже и дино графика. Газта е 1.30, слага се една бутилка 22- 200м или 40 - 315мм литра в багажника, замества се голяма част от горивото с газ, а дизела е за запалване.

Moщността е по-голяма макар и малко а за турбо е даже и повече, газ има навсякъде, цената е 2 пъти по-ниска. Остава и някой да я настрои.


Стига с тази газ. Тук говорим за използвано олио. Днес взех 10л за 0лв. Експериментите започват. Утре вземам 2-3л бензин и започвам прецеждане, претакане и утаяване. Ще направя малко снимки преди и след ;)

Някой да има идея за тези бидони за зелето дали ще се разтекат при наличие на бензин в тях?


И да помислим за статичното електричество.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 20 Яну 2012, 13:07

Zubcho написа:
DRN написа:Малко извън темата. А защо не погледнете идеята за газодизел.

На този сайт: http://www.wcac.net.au/pages/lpg-conversions--diesel.php са дали даже и дино графика. Газта е 1.30, слага се една бутилка 22- 200м или 40 - 315мм литра в багажника, замества се голяма част от горивото с газ, а дизела е за запалване.

Moщността е по-голяма макар и малко а за турбо е даже и повече, газ има навсякъде, цената е 2 пъти по-ниска. Остава и някой да я настрои.


Стига с тази газ. Тук говорим за използвано олио. Днес взех 10л за 0лв. Експериментите започват. Утре вземам 2-3л бензин и започвам прецеждане, претакане и утаяване. Ще направя малко снимки преди и след ;)

Някой да има идея за тези бидони за зелето дали ще се разтекат при наличие на бензин в тях?



утре като почнеш да се жалваш с ТДСчето ще ти пишем : СТИГА С ТОЗ ТДС !

помисли да я направиш дизел с газчица и парици ще спестиш..с тва олио е гола вода цялата работа според мене.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook