Шпер???

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 26.07.2010
Пол: Мъж
Кара: E60 530D '04

Шпер???

Мнение от Yani_Stoichkov » 06 Яну 2012, 14:10

Колеги може ли някой от вас да ми обясни е60-тките с какъв точно диференциал са, имат ли отношение ДСЦ и ДТЦ към диференциала или само към спирачната система?Имат ли шпер или не?!?
Audaces Fortuna Iuvat

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Шпер???

Мнение от Cinder » 08 Яну 2012, 14:14

С отворен диф са, нямат шпер. Ако искаш шпер - Quaife.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Шпер???

Мнение от da6ip » 09 Яну 2012, 9:09

точно. и 3000 лв.
само М5 има шпер.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 535d
Мечтае да кара: i3
Детайли за колата: M-пакет

Re: Шпер???

Мнение от baholino » 09 Яну 2012, 19:21

Хм, никога не се бях замислял, че Е60 освен М5 са без ЛСД. В такъв случай ДТЦ-то на какъв принцип работи? Нещо не мога да си обясня как спирачките ще "блокират" и двете колела, за едното- ясно как става, ама и двете едновременно? :roll: Днес малко се озорих с един лек баир, след като пускнах на ДТЦ-то не усетих да има кой знае каква промяна, освен че не мога да вдигна обороти и колата тръгваше настрани(понеже изключва ДСЦ-то). Старата ми джипка имаше 100%-тов блокаж на задния мост и като го използвах, поведението ставаше съвсем различно от това на Е60?
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Шпер???

Мнение от Emooo » 09 Яну 2012, 22:35

Предполагам че спирачките блокират едно от колелата ако към него е насочено много по-голям въртящ момент отколкото към другото (предполагам с датчиците на АБС-а се вижда това) - не го спират ами го затормозяват за да може диференциала да предаде въртящ момент на другото колело, тоест единия спирачен диск действа като блокаж на едната ос за да може другата да зацепи. Ама това е някаква емулация на блокаж и естествено не е като истински блокаж. Но като идея и евтино решение не е лошо.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 535d
Мечтае да кара: i3
Детайли за колата: M-пакет

Re: Шпер???

Мнение от baholino » 09 Яну 2012, 22:38

Emooo написа:Предполагам че спирачките блокират едно от колелата ако към него е насочено много по-голям въртящ момент отколкото към другото (предполагам с датчиците на АБС-а се вижда това) - не го спират ами го затормозяват за да може диференциала да предаде въртящ момент на другото колело, тоест единия спирачен диск действа като блокаж на едната ос за да може другата да зацепи. Ама това е някаква емулация на блокаж и естествено не е като истински блокаж. Но като идея и евтино решение не е лошо.

Да, това с едното колело и спирачките ми е ясно, но как става и с двете едновременно?
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Шпер???

Мнение от Emooo » 09 Яну 2012, 23:28

Не разбирам какво имаш предвид под "двете".
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Шпер???

Мнение от toni » 09 Яну 2012, 23:34

Двете едновремено предполагам има предвид, да дава газ и да не го ограничава ДТЦ-то като му бие спирачка. Това нещо не може да се постигне с такава система, затова си иска шпер, който да заключи, да не му превърта едно колело и да ускорява смело.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Шпер???

Мнение от da6ip » 10 Яну 2012, 0:01

baholino написа:освен че не мога да вдигна обороти

ето така става "с двете". софтуера освен че удря спирачка на едно от колелата, ти спира и двигателя.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 535d
Мечтае да кара: i3
Детайли за колата: M-пакет

Re: Шпер???

Мнение от baholino » 10 Яну 2012, 0:27

toni написа:Двете едновремено предполагам има предвид, да дава газ и да не го ограничава ДТЦ-то като му бие спирачка. Това нещо не може да се постигне с такава система, затова си иска шпер, който да заключи, да не му превърта едно колело и да ускорява смело.


Да, точно това имах впредвид. Нещо не ми се струва добре измислено да не сложат LSD при Е60 :kuku: . LSD-то по принцип блокира диф-а до 70%, а така със спирачките, според мен, не е повече от 40% и почти няма ефект+ че ти изключва до някъде DSC-то и става мармалад... DTC-то го виждам повече като рекламен трик отколкото като реален ефект и асистент. Ако зависише от мен, щях да му сложа един 100% блокаж с ръчно пускане и проблема ще е решен :)
da6ip написа:
baholino написа:освен че не мога да вдигна обороти

ето така става "с двете". софтуера освен че удря спирачка на едно от колелата, ти спира и двигателя.

Добре де, при всички други марки коли DSC(ESP при тях) върши същата работа на т.нар. блокаж. Каква е разликата тогава между моделите на БМВ без DTC(и всички останали марки които са с ESP) и моделите с DTC?
Незнам дали се изразих правилно. :)
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Шпер???

Мнение от Cinder » 10 Яну 2012, 9:24

ESP - система против поднасяне/стабилност на колата
DTC - система за контрол на сцеплението
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 12.08.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E 60 530d
Мечтае да кара: Нещо с голям мотор

Re: Шпер???

Мнение от peters75 » 10 Яну 2012, 9:41

Защо след като и двете системи имат еднакъв принцип,а именно подаване на спирачка към боксуващото колело.С DTC потегля по добре отколкото с DSC.И се препоръчва при хлъзгав терен да се ползва DTC.Това,че изключва стабилизацията с какво му помага да потегли по успешно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Шпер???

Мнение от da6ip » 10 Яну 2012, 9:42

baholino написа:Добре де, при всички други марки коли DSC(ESP при тях) върши същата работа на т.нар. блокаж.

това е абсолютна глупост, или по-точно заблуждение. оттук идва и объркването ти. каквото върши ЕСП, това върши и ДСЦ при БМВ.

ДТЦ при новите модели е просто ограничена (мека) форма на ДСЦ, за да можеш да се движиш при слабо сцепление.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Шпер???

Мнение от da6ip » 10 Яну 2012, 9:44

peters75 написа:Защо след като и двете системи имат еднакъв принцип,а именно подаване на спирачка към боксуващото колело.С DTC потегля по добре отколкото с DSC.И се препоръчва при хлъзгав терен да се ползва DTC.Това,че изключва стабилизацията с какво му помага да потегли по успешно.


няма "2" системи! има една система с 2 имена!

както обясних в предишния пост, като светне "ДТЦ" системата позволява повече приплъзване на задните гуми, за да можеш да се движиш изобщо.
ако не е натиснато копчето ДТЦ, системата ще блокира всяко приплъзване в зародиш и няма да можеш да потеглиш на хлъзгав терен.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 535d
Мечтае да кара: i3
Детайли за колата: M-пакет

Re: Шпер???

Мнение от baholino » 10 Яну 2012, 9:49

Cinder написа:ESP - система против поднасяне/стабилност на колата
DTC - система за контрол на сцеплението

Демек:
DSC= ESP, ESP по принцип е ABS+ASR(и при някои модели BAS)
DTC= ASR(контрол на сцеплението при другите марки)

Значи ако правилно съм разбрал при акривиране на DTC един вид изклчвам отчасти DSC-то. Демек при Е60 ESP-то (DSC) може да бъде изключено на "части"?
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook