Питане М54Б30 виско-ел.перка
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ivkoni80
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 9.07.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 2.0
- Мечтае да кара: Влакове
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Аз скоро смених термостат , защото не загряваше.Сложиха ми wahler, и сега стрелката цепи центъра.От скритите менюта температурата ми варира градско при външна темп - 6 гр , показанието е 89 -94.
Обаче при тази температура реших да пробвам виското с няколко листа хартия свити на руло и го спрях.
Колата я карам от юни 2011, нямах проблеми с температурата никакви, стария ми термостат бе зациклил в положение отворен.
Преди да сменя термостата обаче ми се наложи една декемврийска вечер да покарам с 150-160 км/ч и като освободих от скорост за около минута дочух странно виене, което затихна като спиране на ел.мотор.За съжаление не погледнах температурата , но карах около 15-20 км само и едва ли е минала в дясно.
Колата ми е италианка, 520 с двоен ванос 1999г.
Да видим като се позатопли времето какво ще е ?
Обаче при тази температура реших да пробвам виското с няколко листа хартия свити на руло и го спрях.
Колата я карам от юни 2011, нямах проблеми с температурата никакви, стария ми термостат бе зациклил в положение отворен.
Преди да сменя термостата обаче ми се наложи една декемврийска вечер да покарам с 150-160 км/ч и като освободих от скорост за около минута дочух странно виене, което затихна като спиране на ел.мотор.За съжаление не погледнах температурата , но карах около 15-20 км само и едва ли е минала в дясно.
Колата ми е италианка, 520 с двоен ванос 1999г.
Да видим като се позатопли времето какво ще е ?
- ivkoni80
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 9.07.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 2.0
- Мечтае да кара: Влакове
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
spacepl написа:Дифузьора на радиатора там ли си е?
Колега, какъв е този дифузьор, за да отвежда топла струя ли е и как да го позная ?
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Ето номер 3 от схемата, твоя не е същия, но е доста подобен. Това чудо на нАуката и техниката прави така, че всичкият въздух който дърпа перката да минава само през радиатора.


Последна промяна spacepl на 05 Яну 2012, 21:20, променена общо 1 път
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
ivkoni80 написа:Колега, какъв е този дифузьор ...
Кожуха около перката на радиатора (виското)
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Колега, купи си едно ново ОРИГИНАЛНО виско и приключвай с тази сага.
Предполагам от кого си го купил това виско с което си в момента и мога да ти кажа, че си късметлия щом те е изкарало цял месец.
Ново оригинално виско в големите жеги фучи по-силно от от перката на климатика
Предполагам от кого си го купил това виско с което си в момента и мога да ти кажа, че си късметлия щом те е изкарало цял месец.
Ново оригинално виско в големите жеги фучи по-силно от от перката на климатика

- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
За сега проблеми със загряване нямам,но ще видим като се стопли времето.На колко градуса се включва виското , че показва между 93-96 ,но не и повече .?
- ivkoni80
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 9.07.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 2.0
- Мечтае да кара: Влакове
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
динго написа:За сега проблеми със загряване нямам,но ще видим като се стопли времето.На колко градуса се включва виското , че показва между 93-96 ,но не и повече .?
Да колеги , има ли определена температура да го очакваме да се включи, че аз мойта цяло лято как я карам и извънграда с бясна скорост , стрелката не ми е подминавала центъра, но не съм чувал да се включва.
Всеки разправя че звука е като на излитащ хеликоптер
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Е никой ли не знае ,кога зацепва виското (колко градуса)или няма точно определени?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Еми ако прочетеш внимателно темата отначало ще видиш че няма такова нещо като включване или изключване на виско муфата.Според температурата на преминаващия около нея въздух увлича перката по силно или по слабо.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Jordana написа:Еми ако прочетеш внимателно темата отначало ще видиш че няма такова нещо като включване или изключване на виско муфата.Според температурата на преминаващия около нея въздух увлича перката по силно или по слабо.
А ,ако прочетеш ТИ по внимателно ще видиш че съм написал ЗАЦЕПИ не включва или излючва.Ако някой няма мнение по темата по-добре да не се "зацепва".Благодаря- без лоши чувства

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Няма такова понятие при виско вентилаторите "Зацепи". Виското започва да работи от 10*С и оборотите се вдигат право пропорционално на температурата http://www.viscofans.com/technical.htm http://www.ets.borgwarner.com/PDFs/Serv ... sb1005.pdf http://www.daviescraig.com.au/Fan_Clutc ... ntent.aspx
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Една наистина много -добра информация.Благодаря на mad_presley
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
mad_presley написа:Няма такова понятие при виско вентилаторите "Зацепи". Виското започва да работи от 10*С и оборотите се вдигат право пропорционално на температурата http://www.viscofans.com/technical.htm http://www.ets.borgwarner.com/PDFs/Serv ... sb1005.pdf http://www.daviescraig.com.au/Fan_Clutc ... ntent.aspx
Имайки впредвид информацията в третия линк, а именно:
Question No. 3
"At what temperature does a clutch fan engage?"
The engagement temperature varies model to model. Most automotive clutches engage between 70°C and 80°C air temperature at the face of the clutch.
както и като чувам моето виско как си фучи от време на време, както и на предишната кола, както и на по-предишната след смяната, си мисля, че горният ти пост не е много верен...
П.П.: Engage = Зацепва ...

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
turbo написа:Имайки впредвид информацията в третия линк, а именно:
Question No. 3
"At what temperature does a clutch fan engage?"
The engagement temperature varies model to model. Most automotive clutches engage between 70°C and 80°C air temperature at the face of the clutch.
както и като чувам моето виско как си фучи от време на време, както и на предишната кола, както и на по-предишната след смяната, си мисля, че горният ти пост не е много верен...
П.П.: Engage = Зацепва ...
Не го превеждаш правилно. В случая се има предвид тотално зацепване 1:1, заключване, максимално сцепление на съединителя и тн. Един вид, при 70-80* С конкретното виско се върти 1:1 с оборотите на двигателя (или по-скоро с оборотите на шайбата на водната помпа). При BMW мисля, че температурата за максимално сцепление е 90*С, но може и да бъркам.
Въпреки това, виско съединителя започва да развърта перката от доста по-ниски градуси и все едно кара на полу съединител

И да, наистина си фучи мъжката, ако е читаво виското, както съм написал по-горе.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Пак не е точно така, защото според отговора на 5 въпрос в същия линк пише:
"Standard Duty Thermal Turns the fan 50-60% of shaft speed when engaged."
Което ще рече, че масовите коли, каквито са нашите (при 540и не е много ясно как са нещата поради факта, че термостатът работи на 105 градуса Целзий) по принцип ще да са с такива виско съеднители. Но дори и Хеви Дютито го дават, според инфото в този линк, да се върти на 80-90% от вала на помпата. Интересното е това в червеното, когато е включен - това ще рече, че през останалото време е "изключен" и се върти с много по-малки обороти, а не право пропорционално на температурата. А в отговора на въпрос номера едно е обяснено, че с температурата се разширява (expands) термалната пружина и тя отваря клапан, който пуска силиконовия флуид да задейства виското. Не че с температурата се увлича повече перката от силикона, той по-скоро зацепва и отцепва перката. Във втори въпрос пък е отговорът за нон-термал силиконов съединител и при него вече няма disengaging или отцепване.
"Standard Duty Thermal Turns the fan 50-60% of shaft speed when engaged."
Което ще рече, че масовите коли, каквито са нашите (при 540и не е много ясно как са нещата поради факта, че термостатът работи на 105 градуса Целзий) по принцип ще да са с такива виско съеднители. Но дори и Хеви Дютито го дават, според инфото в този линк, да се върти на 80-90% от вала на помпата. Интересното е това в червеното, когато е включен - това ще рече, че през останалото време е "изключен" и се върти с много по-малки обороти, а не право пропорционално на температурата. А в отговора на въпрос номера едно е обяснено, че с температурата се разширява (expands) термалната пружина и тя отваря клапан, който пуска силиконовия флуид да задейства виското. Не че с температурата се увлича повече перката от силикона, той по-скоро зацепва и отцепва перката. Във втори въпрос пък е отговорът за нон-термал силиконов съединител и при него вече няма disengaging или отцепване.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани