Шпер???
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Yani_Stoichkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 26.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D '04
Шпер???
Колеги може ли някой от вас да ми обясни е60-тките с какъв точно диференциал са, имат ли отношение ДСЦ и ДТЦ към диференциала или само към спирачната система?Имат ли шпер или не?!?
Audaces Fortuna Iuvat
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
- baholino
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d
- Мечтае да кара: i3
- Детайли за колата: M-пакет
Re: Шпер???
Хм, никога не се бях замислял, че Е60 освен М5 са без ЛСД. В такъв случай ДТЦ-то на какъв принцип работи? Нещо не мога да си обясня как спирачките ще "блокират" и двете колела, за едното- ясно как става, ама и двете едновременно?
Днес малко се озорих с един лек баир, след като пускнах на ДТЦ-то не усетих да има кой знае каква промяна, освен че не мога да вдигна обороти и колата тръгваше настрани(понеже изключва ДСЦ-то). Старата ми джипка имаше 100%-тов блокаж на задния мост и като го използвах, поведението ставаше съвсем различно от това на Е60?

Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо
Re: Шпер???
Предполагам че спирачките блокират едно от колелата ако към него е насочено много по-голям въртящ момент отколкото към другото (предполагам с датчиците на АБС-а се вижда това) - не го спират ами го затормозяват за да може диференциала да предаде въртящ момент на другото колело, тоест единия спирачен диск действа като блокаж на едната ос за да може другата да зацепи. Ама това е някаква емулация на блокаж и естествено не е като истински блокаж. Но като идея и евтино решение не е лошо.
Tool - Fear Inoculum
- baholino
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d
- Мечтае да кара: i3
- Детайли за колата: M-пакет
Re: Шпер???
Emooo написа:Предполагам че спирачките блокират едно от колелата ако към него е насочено много по-голям въртящ момент отколкото към другото (предполагам с датчиците на АБС-а се вижда това) - не го спират ами го затормозяват за да може диференциала да предаде въртящ момент на другото колело, тоест единия спирачен диск действа като блокаж на едната ос за да може другата да зацепи. Ама това е някаква емулация на блокаж и естествено не е като истински блокаж. Но като идея и евтино решение не е лошо.
Да, това с едното колело и спирачките ми е ясно, но как става и с двете едновременно?
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Шпер???
Двете едновремено предполагам има предвид, да дава газ и да не го ограничава ДТЦ-то като му бие спирачка. Това нещо не може да се постигне с такава система, затова си иска шпер, който да заключи, да не му превърта едно колело и да ускорява смело.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Шпер???
baholino написа:освен че не мога да вдигна обороти
ето така става "с двете". софтуера освен че удря спирачка на едно от колелата, ти спира и двигателя.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- baholino
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d
- Мечтае да кара: i3
- Детайли за колата: M-пакет
Re: Шпер???
toni написа:Двете едновремено предполагам има предвид, да дава газ и да не го ограничава ДТЦ-то като му бие спирачка. Това нещо не може да се постигне с такава система, затова си иска шпер, който да заключи, да не му превърта едно колело и да ускорява смело.
Да, точно това имах впредвид. Нещо не ми се струва добре измислено да не сложат LSD при Е60


da6ip написа:baholino написа:освен че не мога да вдигна обороти
ето така става "с двете". софтуера освен че удря спирачка на едно от колелата, ти спира и двигателя.
Добре де, при всички други марки коли DSC(ESP при тях) върши същата работа на т.нар. блокаж. Каква е разликата тогава между моделите на БМВ без DTC(и всички останали марки които са с ESP) и моделите с DTC?
Незнам дали се изразих правилно.

Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Шпер???
ESP - система против поднасяне/стабилност на колата
DTC - система за контрол на сцеплението
DTC - система за контрол на сцеплението

- peters75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 352
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 530d
- Мечтае да кара: Нещо с голям мотор
Re: Шпер???
Защо след като и двете системи имат еднакъв принцип,а именно подаване на спирачка към боксуващото колело.С DTC потегля по добре отколкото с DSC.И се препоръчва при хлъзгав терен да се ползва DTC.Това,че изключва стабилизацията с какво му помага да потегли по успешно.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Шпер???
baholino написа:Добре де, при всички други марки коли DSC(ESP при тях) върши същата работа на т.нар. блокаж.
това е абсолютна глупост, или по-точно заблуждение. оттук идва и объркването ти. каквото върши ЕСП, това върши и ДСЦ при БМВ.
ДТЦ при новите модели е просто ограничена (мека) форма на ДСЦ, за да можеш да се движиш при слабо сцепление.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Шпер???
peters75 написа:Защо след като и двете системи имат еднакъв принцип,а именно подаване на спирачка към боксуващото колело.С DTC потегля по добре отколкото с DSC.И се препоръчва при хлъзгав терен да се ползва DTC.Това,че изключва стабилизацията с какво му помага да потегли по успешно.
няма "2" системи! има една система с 2 имена!
както обясних в предишния пост, като светне "ДТЦ" системата позволява повече приплъзване на задните гуми, за да можеш да се движиш изобщо.
ако не е натиснато копчето ДТЦ, системата ще блокира всяко приплъзване в зародиш и няма да можеш да потеглиш на хлъзгав терен.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- baholino
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d
- Мечтае да кара: i3
- Детайли за колата: M-пакет
Re: Шпер???
Cinder написа:ESP - система против поднасяне/стабилност на колата
DTC - система за контрол на сцеплението
Демек:
DSC= ESP, ESP по принцип е ABS+ASR(и при някои модели BAS)
DTC= ASR(контрол на сцеплението при другите марки)
Значи ако правилно съм разбрал при акривиране на DTC един вид изклчвам отчасти DSC-то. Демек при Е60 ESP-то (DSC) може да бъде изключено на "части"?
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани