Питане М54Б30 виско-ел.перка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.07.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.0
Мечтае да кара: Влакове

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от ivkoni80 » 05 Яну 2012, 18:42

Аз скоро смених термостат , защото не загряваше.Сложиха ми wahler, и сега стрелката цепи центъра.От скритите менюта температурата ми варира градско при външна темп - 6 гр , показанието е 89 -94.
Обаче при тази температура реших да пробвам виското с няколко листа хартия свити на руло и го спрях.
Колата я карам от юни 2011, нямах проблеми с температурата никакви, стария ми термостат бе зациклил в положение отворен.
Преди да сменя термостата обаче ми се наложи една декемврийска вечер да покарам с 150-160 км/ч и като освободих от скорост за около минута дочух странно виене, което затихна като спиране на ел.мотор.За съжаление не погледнах температурата , но карах около 15-20 км само и едва ли е минала в дясно.
Колата ми е италианка, 520 с двоен ванос 1999г.
Да видим като се позатопли времето какво ще е ?

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.07.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.0
Мечтае да кара: Влакове

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от ivkoni80 » 05 Яну 2012, 20:44

spacepl написа:Дифузьора на радиатора там ли си е?

Колега, какъв е този дифузьор, за да отвежда топла струя ли е и как да го позная ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от spacepl » 05 Яну 2012, 21:15

Ето номер 3 от схемата, твоя не е същия, но е доста подобен. Това чудо на нАуката и техниката прави така, че всичкият въздух който дърпа перката да минава само през радиатора.
Изображение
Последна промяна spacepl на 05 Яну 2012, 21:20, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от tsb_bg » 05 Яну 2012, 21:17

ivkoni80 написа:Колега, какъв е този дифузьор ...

Кожуха около перката на радиатора (виското)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от mad_presley » 06 Яну 2012, 10:49

Колега, купи си едно ново ОРИГИНАЛНО виско и приключвай с тази сага.
Предполагам от кого си го купил това виско с което си в момента и мога да ти кажа, че си късметлия щом те е изкарало цял месец.

Ново оригинално виско в големите жеги фучи по-силно от от перката на климатика ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 07 Яну 2012, 19:53

За сега проблеми със загряване нямам,но ще видим като се стопли времето.На колко градуса се включва виското , че показва между 93-96 ,но не и повече .?

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.07.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.0
Мечтае да кара: Влакове

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от ivkoni80 » 09 Яну 2012, 9:10

динго написа:За сега проблеми със загряване нямам,но ще видим като се стопли времето.На колко градуса се включва виското , че показва между 93-96 ,но не и повече .?

Да колеги , има ли определена температура да го очакваме да се включи, че аз мойта цяло лято как я карам и извънграда с бясна скорост , стрелката не ми е подминавала центъра, но не съм чувал да се включва.
Всеки разправя че звука е като на излитащ хеликоптер

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 14 Яну 2012, 14:58

Е никой ли не знае ,кога зацепва виското (колко градуса)или няма точно определени?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от Jordana » 14 Яну 2012, 17:07

Еми ако прочетеш внимателно темата отначало ще видиш че няма такова нещо като включване или изключване на виско муфата.Според температурата на преминаващия около нея въздух увлича перката по силно или по слабо.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 14 Яну 2012, 19:23

Jordana написа:Еми ако прочетеш внимателно темата отначало ще видиш че няма такова нещо като включване или изключване на виско муфата.Според температурата на преминаващия около нея въздух увлича перката по силно или по слабо.

А ,ако прочетеш ТИ по внимателно ще видиш че съм написал ЗАЦЕПИ не включва или излючва.Ако някой няма мнение по темата по-добре да не се "зацепва".Благодаря- без лоши чувства :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от mad_presley » 14 Яну 2012, 20:24

Няма такова понятие при виско вентилаторите "Зацепи". Виското започва да работи от 10*С и оборотите се вдигат право пропорционално на температурата http://www.viscofans.com/technical.htm http://www.ets.borgwarner.com/PDFs/Serv ... sb1005.pdf http://www.daviescraig.com.au/Fan_Clutc ... ntent.aspx

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 15 Яну 2012, 13:47

Една наистина много -добра информация.Благодаря на mad_presley

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от turbo » 18 Яну 2012, 10:54

mad_presley написа:Няма такова понятие при виско вентилаторите "Зацепи". Виското започва да работи от 10*С и оборотите се вдигат право пропорционално на температурата http://www.viscofans.com/technical.htm http://www.ets.borgwarner.com/PDFs/Serv ... sb1005.pdf http://www.daviescraig.com.au/Fan_Clutc ... ntent.aspx


Имайки впредвид информацията в третия линк, а именно:

Question No. 3
"At what temperature does a clutch fan engage?"

The engagement temperature varies model to model. Most automotive clutches engage between 70°C and 80°C air temperature at the face of the clutch.


както и като чувам моето виско как си фучи от време на време, както и на предишната кола, както и на по-предишната след смяната, си мисля, че горният ти пост не е много верен...

П.П.: Engage = Зацепва ...
:dunno:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от mad_presley » 18 Яну 2012, 11:28

turbo написа:Имайки впредвид информацията в третия линк, а именно:

Question No. 3
"At what temperature does a clutch fan engage?"

The engagement temperature varies model to model. Most automotive clutches engage between 70°C and 80°C air temperature at the face of the clutch.


както и като чувам моето виско как си фучи от време на време, както и на предишната кола, както и на по-предишната след смяната, си мисля, че горният ти пост не е много верен...

П.П.: Engage = Зацепва ...
:dunno:

Не го превеждаш правилно. В случая се има предвид тотално зацепване 1:1, заключване, максимално сцепление на съединителя и тн. Един вид, при 70-80* С конкретното виско се върти 1:1 с оборотите на двигателя (или по-скоро с оборотите на шайбата на водната помпа). При BMW мисля, че температурата за максимално сцепление е 90*С, но може и да бъркам.

Въпреки това, виско съединителя започва да развърта перката от доста по-ниски градуси и все едно кара на полу съединител :D

И да, наистина си фучи мъжката, ако е читаво виското, както съм написал по-горе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от turbo » 18 Яну 2012, 17:00

Пак не е точно така, защото според отговора на 5 въпрос в същия линк пише:

"Standard Duty Thermal Turns the fan 50-60% of shaft speed when engaged."

Което ще рече, че масовите коли, каквито са нашите (при 540и не е много ясно как са нещата поради факта, че термостатът работи на 105 градуса Целзий) по принцип ще да са с такива виско съеднители. Но дори и Хеви Дютито го дават, според инфото в този линк, да се върти на 80-90% от вала на помпата. Интересното е това в червеното, когато е включен - това ще рече, че през останалото време е "изключен" и се върти с много по-малки обороти, а не право пропорционално на температурата. А в отговора на въпрос номера едно е обяснено, че с температурата се разширява (expands) термалната пружина и тя отваря клапан, който пуска силиконовия флуид да задейства виското. Не че с температурата се увлича повече перката от силикона, той по-скоро зацепва и отцепва перката. Във втори въпрос пък е отговорът за нон-термал силиконов съединител и при него вече няма disengaging или отцепване.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook