Странна неприятна случка в снега.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от ivoo » 30 Дек 2011, 14:46

toni написа:Аз за 5 години с тази кола не видях толкова добре да върви на сняг. Хем с нови зимни гуми. Върви на равно добре. Ама то всяка кола на равно върви добре. Друг е въпроса при ниска скорост по-нагорнище, че не върви хич, пък ако спре много трудно тръгва, за разлика от всяка друга кола с предно.

И аз това разправям , ама тук някои се опитват да изкарат Е39-ката по проходима , от колкото е всъщност. А тя изобщо не е , ако ще с гуми от Марс да е . Върви точно толкова на сняг , колкото всяка друга кола със задно. Преди години имах lancia delta integrale е това беше вървяща кола на сняг , кал и т.н.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от Ivo_Borisov » 30 Дек 2011, 15:26

LUBO 555 написа:
Ivo_Borisov написа:Ако искаш АСЦ-то да не ти отнема газ-та, натисни и задръж копчето АСЦ за няколко секунди докато изгасне. Така минава в другия режим при който само се удря спирачка на превъртащото колело без да се отнема газ. При гасене на колата режима се деактивира.

От кога ASCто взе да бие спирачки?
Виж ако е ASC+Т тогава може
Или DSC, естествено!

Четете бе колеги!

ASC - Автоматичн контрол на стабилността

За автоматично управление на стабилността при неравни или хлъзгави пътни настилки. ASC системата гарантира, че винаги може да се ускори от всеки завой, безопасно и с максимална теглителна сила.
ASC е елемент на DSC (Динамичен контрол на стабилността), но съществува и като отделна система. Целта на системата ASC е да предотврати загубата на сцепление на задвижващите колела при ускоряване в завой или друга критична ситуация. Когато едно задвижващо колело е с добро сцепление, но другото е на хлъзгав участък от пътя, на колелото с по-малко сцепление се подава спирачно усилие, докато не получи добро сцепление с пътната настилка. Ако и двете колела загубят добро сцепление, системата за управление на двигателя също се намесва и намалява мощността, което значително намалява опастността от приплъзване на задницата на автомобила. Целият процес трае милисекунди. Така ASC бързо връща стабилността и възстановява сцеплението. Водачите, които желаят да получат приплъзване могат да изключат ASC.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от LUBO 555 » 30 Дек 2011, 22:58

ASC-само тракшън контрол.Системата САМО прекъсва "инжекцията".Тук говорим,че само се взимат впредвид силите,които действат надлъжно.По линия на движението на автомобила
DSC-тракшън+стабилност.Тук вече се намесват калкулации и на силите,които въздействат по напречната ос.Затова е нужна намесата на спирачната система.
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от Ivo_Borisov » 30 Дек 2011, 23:53

Най лесно ще се убедиш като пробваш и трите режима на АСЦ и ще разбереш как действат :yes: А и дори при надлъжно движение се удря спирачка ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от sadex5 » 31 Дек 2011, 4:34

LUBO 555 написа:ASC-само тракшън контрол.Системата САМО прекъсва "инжекцията".Тук говорим,че само се взимат впредвид силите,които действат надлъжно.По линия на движението на автомобила
DSC-тракшън+стабилност.Тук вече се намесват калкулации и на силите,които въздействат по напречната ос.Затова е нужна намесата на спирачната система.

Любо, абе изкажи се веднъж като инженер де :lol: Имаш две сили (двигателна и инертна). Едната се прилага в задвижващата ос, другата - в центъра на тежестта. Векторно двете сили се разпадат на сили действащи по дължината на отсечката, която ги свързва и такива, които са перпендикулярни на тази отсечка. Надлъжните се уравновесяват а перпендикулярните създават въртящ момент.......
Щото веднага бих те запитал къде лежат векторите ма въпросните сили, които въздействат по напречната ос :lol: и тяхната калкулация... По принцип при двойка сили, въртящият момент, който генерират, е рабен на величината им, умножена по разстоянието между успоредните прави, на които лежат векторите им.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от LUBO 555 » 31 Дек 2011, 10:29

sadex5 написа:
LUBO 555 написа:ASC-само тракшън контрол.Системата САМО прекъсва "инжекцията".Тук говорим,че само се взимат впредвид силите,които действат надлъжно.По линия на движението на автомобила
DSC-тракшън+стабилност.Тук вече се намесват калкулации и на силите,които въздействат по напречната ос.Затова е нужна намесата на спирачната система.

Любо, абе изкажи се веднъж като инженер де :lol: Имаш две сили (двигателна и инертна). Едната се прилага в задвижващата ос, другата - в центъра на тежестта. Векторно двете сили се разпадат на сили действащи по дължината на отсечката, която ги свързва и такива, които са перпендикулярни на тази отсечка. Надлъжните се уравновесяват а перпендикулярните създават въртящ момент.......
Щото веднага бих те запитал къде лежат векторите ма въпросните сили, които въздействат по напречната ос :lol: и тяхната калкулация... По принцип при двойка сили, въртящият момент, който генерират, е рабен на величината им, умножена по разстоянието между успоредните прави, на които лежат векторите им.

Трябва да се обяснява с простички думи,за да го разбере всичко живо. :D
Пак ще пробвам:
ASC-Действа САМО на двигателните колела,прекъсвайки инжекциона и по тожи начин намалявайки въртящия момент на преплъзгащото колело.
DSC-Динамичният контрол на стабилността,използва повече данни.Докато горната система САМО взима впредвид скороста на въртене на колелата(данни получени от сензорите на ABS),то тази калкулира 25пъти в секунда данните получени от сензорите на ABS,сензорът за ъгъл на завиване(волан) и сензор отчитащ движението на автомобила по напречната ос(занасяне)
DSC-Може да подаде индивидуално сигнал на всяко едно колело и да активира спирачната му система.
Пример:
Aко си с изключена скорост,върху хлъзгава настилка и занесеш колата,ASCто няма какво да направи.DSCто,да!

Желая на всички за Новата 2012 това което желая и за мен!
п.с.Ще имам 6 часа предимство,за да ти кажа дали започва обещаващо :D
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от Ivo_Borisov » 31 Дек 2011, 16:14

Добре се колега, откъде черпиш инфо? Това което ти написах е определение за асц-то и е преведено от англ, нарочно съм си го копирал за да си го знам. А и като задържиш копчето за да включиш в третия режим се вижда че удря и спирачка. Ето целия материал.

ASC - Автоматичн контрол на стабилността

За автоматично управление на стабилността при неравни или хлъзгави пътни настилки. ASC системата гарантира, че винаги може да се ускори от всеки завой, безопасно и с максимална теглителна сила.
ASC е елемент на DSC (Динамичен контрол на стабилността), но съществува и като отделна система. Целта на системата ASC е да предотврати загубата на сцепление на задвижващите колела при ускоряване в завой или друга критична ситуация. Когато едно задвижващо колело е с добро сцепление, но другото е на хлъзгав участък от пътя, на колелото с по-малко сцепление се подава спирачно усилие, докато не получи добро сцепление с пътната настилка. Ако и двете колела загубят добро сцепление, системата за управление на двигателя също се намесва и намалява мощността, което значително намалява опастността от приплъзване на задницата на автомобила. Целият процес трае милисекунди. Така ASC бързо връща стабилността и възстановява сцеплението. Водачите, които желаят да получат приплъзване могат да изключат ASC.

При натискане на бутона ASC и светване на лампата системата е изключена.

DSC - Динамичен контрол на стабилността

Допринася за безопасното управление на автомобила, чрез улеснен контрол, дори и при неблагоприятни условия на шофиране или хлъзгави настилки.
DSC е ядрото на системите за контрол в автомобилите BMW. Тя осигурява възможно най-високо ново на стабилност при шофиране и това осигурява добро сцепление на всички колела. Тя е в състояние да открие първите признаци на поднасяне и помага на автомобила да запази треакторията на движение, дори и ако колелата са с различно сцепление с настилката. Многото сензори следят постоянно движението на автомобила. Информацията се събира от сензорите за оборотите на колелата, ъгъла на завиване, странични сили, степента на завъртане около вертиканата ос на автомобила. Системата разполага със стандартен модел и сравнява постъпващата информация от волана и газта, ако разликата е твърде голяма между модела и състоянието на автомобила в момента, DSC се намесва за да увеличи стабилността. Използват се системите за управление на двигателя и спирачната система. Намаляване или увеличаване на мощността на двигателя или спирачно усилие към некое или няколко колела за подобряване на стабилността.

http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo

При натискане на бутона DSC(без задържане) и светване на лампата на ASC се активира DTC системата.
При натискане и задъражне на DSC бутона, последвано от светване на лампата на ASC и ABS(в оранжево) DSC е изключена.

DTC - Динамичен контрол на сцеплението

DTC дава възможност за спортен стил на шофиране дори когато DSC контролира стабилността.
DTC е под-програма на DSC, която може да се включва и изключва. DTC има основна цел да регулира сцеплението, като дава възможност за спортен стил на шофиране, като същевременно осигурява активен контрол настабилността. Ако предните колела са нагазили в сняг и немогат да се въртят нормално, това води до приплъзване на задните(задвижващи) колела и DSC, чрез управлението на двигателя намалява мощността. Активирането на DTC има положителен ефект в такава ситуация, като осигурява сцепление, без загуба на мощност.

Ето и източника.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html
Изображение


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от ivoo » 31 Дек 2011, 17:31

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds '98
Мечтае да кара: F16

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от yordanzhelev » 31 Дек 2011, 18:32

Абе тая седмица трябва да е с летни гуми. Тя изобщо не помръдва. Иначе за субарото - май ще се окаже малко по-проходимо при зимни условия от моята Е39 - ка :lol:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от b00st » 31 Дек 2011, 18:38


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от Vik » 31 Дек 2011, 22:11

Здравейте колеги.
Развитата полемика по отношение на суперпозицията на асимптотически несходимите си сили с предаването на момента на импулса направо ме разцепи ......
В крайна сметка, нашите коли са и за зимни условия, ама не съвсем...
Дефолтния ни сървис-пак си е торбичката със сол и разписанието за градски транспорт + 2 билета.
Ъпгрейднатия вариант е дефолтния + шансов инструмент (малка лопатка)...
Личния ми опит показва, че трета зима отида ли в Княжево, рина сняг по улицата като пич! Вече на упражнението гледам като на обществено полезен труд...
Оня ден на коледа, дори и с двама души седнали в багажника, тракшъна клонеше към нула.
Днес разорах паркинга защото просто исках да я видя какви ги върши при ниска скорост, на равното със пресен сняг. (колегите от ОООО Quattro форума никога няма го почувстват това усещане).

В общи линии, цаката му е да си правиш сметката 100 метра и 1 минута по-рано.

Хайде весели празници!
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW E 83 3.0 бензин

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от антон » 01 Яну 2012, 15:54

С два чувала пясък в багажника не става ли :D ?Преди години така си карах Москвича.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 3.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 525d '02
Мечтае да кара: подводница

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от King Nothing » 02 Яну 2012, 13:47

Вече сме мнооого далече от темата с изкъртената броня :D
Не вярвам солта да върши каквато и да е работа в багажника или при закъсване - тя единствено предотвратява замръзването на снега, но не измъква от хлъзгави участъци :)

Зимно време държа в багажинка си една торба натъпкана здраво с едри дървени стърготини от абрехт - много по-леки са от пясъка и заемат по-малко място :)

Photographer
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 18.02.2010
Местоположение: Крайните квартали на столицата
Пол: Мъж
Кара: му се нещо старо

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от randity » 02 Яну 2012, 14:00

По между другото, тираджия ми е казвал, точно за това клипче, където субаруто изтегля тира, че въобще не се изисква кой знае каква мощност. Е верно с 1.3, 1.4 двигател няма да стане, но с 2.0 примерно няма проблем. Стига да е 4х4. :yes:
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..

Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Странна неприятна случка в снега.

Мнение от Bavarcho » 02 Яну 2012, 14:37

:OT:

randity написа:По между другото, тираджия ми е казвал, точно за това клипче, където субаруто изтегля тира, че въобще не се изисква кой знае каква мощност. Е верно с 1.3, 1.4 двигател няма да стане, но с 2.0 примерно няма проблем. Стига да е 4х4. :yes:


"тайната" не е само в 4х4 системата, а по-скоро в "екстрата" бавни скорости ;)
почети примерно в офроуд форума ще ти стане по-ясно :yes:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook