Teч на нафта изпод помпата м21д24
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Teч на нафта изпод помпата м21д24
Здравейте,
Миналата седмица се появи теч на нафта изпод помпата, колата почна да пали трудно, а в Събота отказа да запали.
1. Направи ми впечатление, че след като се даде на контакт, електро-магнитния клапа на помпата почва да щрака многократно. Имам изведено копче на таблото за директен "+" на клапана - така я купих. Та в момента на клапана има 2 кабела. Като махна директния "+" на контакт или на стартер не се случва нищо. Като сложа само "+" с копчето, клапана щтраква само 1 път - както трябва да е, но колата не пали. Като сложим двата, почва да отваря и затваря многократно и колата не пали. Какви ли тоци се мешат и какво не е в ред? Има ли бушон или реле за тая помпа, освен бушон 11 - 7.5А който е здрав?
2. Отвих тръбите на дюзите и нафта до тях не стига, не тече при въртене на стартер.
3. Теча отдолу е голям - не капе, а се стича когато върти стартера.
Реших, че са уплътненията на ГНП. Тъй като теча е отдолу, а досега не съм я барал тая помпа реших да я сваля и да я занеса да и сменят уплътненията. Свалих я обаче видях, че отдолу има някъв датчик с кабел. В момента се чудя дали може да тече от този датчик и дали ще е грешка се бара ГНП-то?
Реално има ли връзка между цъкащия клапан и тоя теч? За какво е този датчик?
Моля Ви за мнения.
Двигателя е м21, чист дизел с електронна помпа. Ще публикувам същата тема и в Е34, защото наистина е спешно... Благодаря!
Миналата седмица се появи теч на нафта изпод помпата, колата почна да пали трудно, а в Събота отказа да запали.
1. Направи ми впечатление, че след като се даде на контакт, електро-магнитния клапа на помпата почва да щрака многократно. Имам изведено копче на таблото за директен "+" на клапана - така я купих. Та в момента на клапана има 2 кабела. Като махна директния "+" на контакт или на стартер не се случва нищо. Като сложа само "+" с копчето, клапана щтраква само 1 път - както трябва да е, но колата не пали. Като сложим двата, почва да отваря и затваря многократно и колата не пали. Какви ли тоци се мешат и какво не е в ред? Има ли бушон или реле за тая помпа, освен бушон 11 - 7.5А който е здрав?
2. Отвих тръбите на дюзите и нафта до тях не стига, не тече при въртене на стартер.
3. Теча отдолу е голям - не капе, а се стича когато върти стартера.
Реших, че са уплътненията на ГНП. Тъй като теча е отдолу, а досега не съм я барал тая помпа реших да я сваля и да я занеса да и сменят уплътненията. Свалих я обаче видях, че отдолу има някъв датчик с кабел. В момента се чудя дали може да тече от този датчик и дали ще е грешка се бара ГНП-то?
Реално има ли връзка между цъкащия клапан и тоя теч? За какво е този датчик?
Моля Ви за мнения.
Двигателя е м21, чист дизел с електронна помпа. Ще публикувам същата тема и в Е34, защото наистина е спешно... Благодаря!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Здравей.
Относно теча - имах същия проблем. Оказа се уплътнението отзад на главата на помпата. Целия ремонтен комплект е около 13 лева. Искаха ми безумните 200 лева за да ги сменят.. Бях принуден да опитам сам. С много внимание и спокойствие стават нещата. Но те съветвам ако се хванеш да я правиш - смени всички пръстенчета и уплътнения. Аз първо смених само това на главата и 2 месеца по късно свалях помпа пак.
Успех
П.С. Ето малко снимки от ремонта



Моята е механична.
Относно теча - имах същия проблем. Оказа се уплътнението отзад на главата на помпата. Целия ремонтен комплект е около 13 лева. Искаха ми безумните 200 лева за да ги сменят.. Бях принуден да опитам сам. С много внимание и спокойствие стават нещата. Но те съветвам ако се хванеш да я правиш - смени всички пръстенчета и уплътнения. Аз първо смених само това на главата и 2 месеца по късно свалях помпа пак.
Успех

П.С. Ето малко снимки от ремонта



Моята е механична.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Водих я на дизелджия само помпата и сменха всичко уплънения за 80 кинта. Монтирахме я преди 30мин. ама не иска да запали. Теч няма, но и нафта до дюзите няма... Електро магнитния клапан цъка, ама няма паленка. Нещо релета, бушони да погледна, ама съм зле с ел. инсталациите. Хич не ги знам. Бихте ли ми препоръчали някой, който да види тоците?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- BMWm5
-
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: Пловдивчанче
- Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
- Мечтае да кара: м6
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
няма6 прблеми с тоците в резервуара има ел помпа която ка4ва нафта до гнп-то и тя наи вероятно е умряла може и без нея оба4е тря голямо жъртене или дърпане докато ка4и нафта и обезвазду6и .Сложи едно 6и6е с нафта на входа на помпата и по4ваи да върти6 докато запали после ви вързва6 марку4а от резервиара пали6 и държи6 по восоки обороти.. тва е
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
А като цъка дали остава отворен? За да нямаш навта на дюзите може би не пуска нафта на входа на помпата. Опитай да го свалиш и да го оставиш принудително отворен.
Успех
Успех

- icobavareca
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.12.2011
- Пол: Мъж
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Тамм колега преди по малко от месец и аз имах сащия проблем трагвам си аз от нас и след 30 метра помпата буквално текна от долу но преди да стане това след като запалих ми светна лампата и примигна няколко пъти тъъ така добре че в твоя двигарвл може да се барка спокоино на снимката тая помпа е 1 към 1 съвпада с моята та за да неидва нафта след помпата убеди се че качва към филтара ако неидва то ще е отзад в резервоара както каза колегата по горе но при положение че е работила и преди това немисля че проблема е от там или от бушон ако неси пипал нищо преди това
освен ако маистора несие сваршил добре работата щото аз кото почнах да я свалям тая помпа разглобих половината двигател че и скоби и си е маиката натам...
почваи от филтара до там имали нафта значи е помпа след това някои датчик кам нея виж имали ток в сички букси ако няма от там на бушони ако сичко е наред значи помпата не е центрована както трябва но това почти секи маитор може да го направи успех
освен ако маистора несие сваршил добре работата щото аз кото почнах да я свалям тая помпа разглобих половината двигател че и скоби и си е маиката натам...
почваи от филтара до там имали нафта значи е помпа след това някои датчик кам нея виж имали ток в сички букси ако няма от там на бушони ако сичко е наред значи помпата не е центрована както трябва но това почти секи маитор може да го направи успех

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Ами тя има ръчна помпа на филтъра а на самата помпа има винт за обезвъздушаване. Отвъртам го, помпам на помпата и цика нафта, тоест нафта идва до горе... Да речем, че махна клапана и запали - как ще я угася? Датчика за който писах по-горе е наред - мерих му съпротивление и е ОК. остава големия кръгъл куплунг дето отива горе до гнп, обаче той е с цифрата дупки... сам няма да мога... освен да пробвам с клапана...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Махнах клапана и напомпах ръчната помпа - нафта се повяи. После сложих клапана без елемента дето затваря притока и въртях на стартер и пак няма нафта - нито горе на дюзите нито на изходите на помпата. Какво може да пречи на нафтата да достига до дюзите?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- icobavareca
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.12.2011
- Пол: Мъж
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Ммм остава да е нещо по трабите от долу или от помпата в резервоара пробваи отзад и после по трабите или зима въздух от някаде и не качва нагоре нафта или е от помпата няма от какво друго да е щомпа има ток навсякаде..
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Говорих с майстора и каза, че не е видял да има изпотрошени елементи като е сменял уплътненията, обаче не бях му и казал, че не стига нафтата до дюзите, иначе щял да провери електрониката дали не е изгоряла нещо. Та утре ще я теглим колата на 15-тина км и там ще му я хвърля да се оправя... Може ли да се разбере дали е изгоряла електрониката през кръглата букса, чрез някакво измерване?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Развитие. Помпата е здрава. Остана да е проблем в управлението - тоест компютъра. Колко хора тук карат чист дизел с ел. помпа?! По номера компютрите са различни с този на ТД-то.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Развитие по темата:
Преди малко качихме и зацепихме помпата. Отворих капачето на плочката. Включих буксите, дадохме на контакт и включихме копчето с директния + към клапана. Палчето отиде и се върна. При въртене на стартер обаче не отива на дясно и следователно нямаше нафта. Задържах го и пак на стартер и нафтата почна да цвърка.
Проблема според мен е в директния + с копчето от таблото към ел. маг. клапан, защото като даваме само с копчето - палчето трепва. После на контакт прави надясно и се връща, обаче от време на време си отива и се връща пак и пак.
Като върти на стартер, какво трябва да е положението на това палче? Кой в София може да ми помогне, да върне инсталацията в оригинално състояние без да се налага да я мърдам колата? На ел. маг. клапан има две жици. Едната е оригинална, а другата отива в кутията с бушоните и после в купето до копчето което е до аварийките. Помогнете моля...
Преди малко качихме и зацепихме помпата. Отворих капачето на плочката. Включих буксите, дадохме на контакт и включихме копчето с директния + към клапана. Палчето отиде и се върна. При въртене на стартер обаче не отива на дясно и следователно нямаше нафта. Задържах го и пак на стартер и нафтата почна да цвърка.
Проблема според мен е в директния + с копчето от таблото към ел. маг. клапан, защото като даваме само с копчето - палчето трепва. После на контакт прави надясно и се връща, обаче от време на време си отива и се връща пак и пак.
Като върти на стартер, какво трябва да е положението на това палче? Кой в София може да ми помогне, да върне инсталацията в оригинално състояние без да се налага да я мърдам колата? На ел. маг. клапан има две жици. Едната е оригинална, а другата отива в кутията с бушоните и после в купето до копчето което е до аварийките. Помогнете моля...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Развръзката:
След последното монтиране на помпата, почнахме да вадим релетата за проверка. При липса на опитен електричар, ръчкахме каквото бяхме чули от приятели - естествено не установихме проблем. Само на една връзка на едно реле от пред прозореца не даваше контакт през намотката, на която имаше 3 връзки. Както и да е. Върнахме релетата по местата. Пробвахме с друга плочка, но симптомите бяха същите.
Следващата теория беше свързана с липсата на ток до помпата, понеже на контакт палчето в помпата мърдаше постоянно - тоест тока се менеше. На стартер - когато тока намалява още - палчето не мърдаше. Замерихме на клапана напрежение от едва 7.5 волта. Тогава вече се предадохме.
След маса телефони и търсене на подходящ сервиз се засилихме към един в Люлин. 50 лева за рапатрак, два дни в сервиза, смяна на реле, смяна ремъка на алтернатора и най-важното - връщане на инсталацията в оригиналния вид(премахване на директния + към клапана заедно с копчето в купето), навръзване на прекъснати връзки от предишния собственик и презацепване на помпата - колата запали! Още 270 лева... Според брат ми, колата върви по добре, по-пъргава е, пали от по-малко въртене и липсва менене на обороти при спиране на сфетофари. Преди докато се усети, че спира и аха да загасне - форсираше се и после ги закрепяше. Може и от положението на плочката да е. Следва да замерим разхода.
Та сега работи... Филма голям, мъките много, а поуката.... здравето и хляба ни взеха тия е30-ки...
Благодаря на всичко който се включиха в дискусята и на Пресиян за отделеното време и разбиране.
След последното монтиране на помпата, почнахме да вадим релетата за проверка. При липса на опитен електричар, ръчкахме каквото бяхме чули от приятели - естествено не установихме проблем. Само на една връзка на едно реле от пред прозореца не даваше контакт през намотката, на която имаше 3 връзки. Както и да е. Върнахме релетата по местата. Пробвахме с друга плочка, но симптомите бяха същите.
Следващата теория беше свързана с липсата на ток до помпата, понеже на контакт палчето в помпата мърдаше постоянно - тоест тока се менеше. На стартер - когато тока намалява още - палчето не мърдаше. Замерихме на клапана напрежение от едва 7.5 волта. Тогава вече се предадохме.
След маса телефони и търсене на подходящ сервиз се засилихме към един в Люлин. 50 лева за рапатрак, два дни в сервиза, смяна на реле, смяна ремъка на алтернатора и най-важното - връщане на инсталацията в оригиналния вид(премахване на директния + към клапана заедно с копчето в купето), навръзване на прекъснати връзки от предишния собственик и презацепване на помпата - колата запали! Още 270 лева... Според брат ми, колата върви по добре, по-пъргава е, пали от по-малко въртене и липсва менене на обороти при спиране на сфетофари. Преди докато се усети, че спира и аха да загасне - форсираше се и после ги закрепяше. Може и от положението на плочката да е. Следва да замерим разхода.
Та сега работи... Филма голям, мъките много, а поуката.... здравето и хляба ни взеха тия е30-ки...
Благодаря на всичко който се включиха в дискусята и на Пресиян за отделеното време и разбиране.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Teч на нафта изпод помпата м21д24
Упорити хора сте мамка му, аз да я бях нарязал с теслата.
Шапка ви свалям за ентусиазЪма ... и на тебе и на Ангел.
Шапка ви свалям за ентусиазЪма ... и на тебе и на Ангел.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани