Техническа информация за Ванос и Валвтроник

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Техническа информация за Ванос и Валвтроник

Мнение от Дилян Пенчев » 11 Май 2006, 18:11

Дали ако отида в Камор ще ми дадат някакви материали с техническа информация относно тези системи и някакви разрези, схеми и картинки било то цветни или черно бели с подробно обяснение как работят?
Има ли някой там познат към който мога да се обърна а не като отида и да се чудят кво да ме правят и да ми загубят цял ден :?:

Че в нет-а е малко постно инфото... а Немски не разбирам иначе има едно много нечовешко списание MTZ - в него има ВСИЧКО!

А другия вариант е ако някой може да ми помогне в превода от немски и да си извадя материяли от това списание :?:

Ако може да ми помогне някой ще го черпя много и не еднократно :mhihi: 8)

И времето ми накъся понеже съм много отвеян :mhihi:

P.S. Интересува ме и информация за "Electromechanical Valve Train" която БМВ се опитвала да въведе с помощта на Siemens (ако не греша)... някви електромагнити на клапаните и някви 48 волтови генератори в маховика и некви такива неща дето пак само в МТЗ-то ги намерих и то много постно!

ХЕЛП ПЛС ХЕЛП :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Е21 fanatic
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 12.03.2005
Местоположение: София, Младост1

Мнение от Hastalavista » 11 Май 2006, 18:19

Ако ти трябва мога да ти помогна с превода от немски ;)
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 11 Май 2006, 19:16

Аз имам бая матрял щи ги събера и ще ти ги дам да четеш ;) :winky:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 11 Май 2006, 19:22

харесаи си статиите(на страницата им има опция за търсене) които иска6 от МТЦ и ми ги кажи- на немски, с заглавие и номер на броя и година.
Имам онлаин Абонамент.
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: Е34 520i Vanos и Е60 525i
Мечтае да кара: F10

Мнение от Runner » 11 Май 2006, 22:26

Диляне, има ли това списание онлайн версия? А иначе има ли го в България на пазарите, че проявих голям интерес така като говориш :)

Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 11 Май 2006, 23:02

http://www.all4engineers.de

статиите само 4е са платени
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 12 Май 2006, 0:29

яла,ша запаля флекса,пак :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 12 Май 2006, 8:24

The Valvetronic system is the first variable valve timing system to offer continuously variable timing (on both intake and exhaust camshafts) along with continuously variable intake valve lift, on the intake camshaft only.

First introduced by BMW on the 316ti compact in 2001, Valvetronic has since been added to many of BMW's engines. The Valvetronic system is coupled with BMW's proven double-VANOS, to further enhance both power and efficiency across the powerband.

Cylinder heads with Valvetronic use an extra set of rocker arms, called intermediate arms, positioned between the valve stem and the camshaft. These intermediate arms are able to pivot on a central point, by means of an extra, electronicly actuated camshaft. This movement alone, without any movement of the intake camshaft, can open or close the intake valves.

Because the intake valves now have the ability to move from fully closed to fully open positions, and everywhere in between, the primary means of engine load control is transferred from the throttle plate to the intake valvetrain. By eliminating the throttle plate's "bottleneck" in the intake track, pumping losses are reduced and fuel economy is improved.

It is important to note however, that the throttle plate is not removed, but rather defaults to a fully open position once the engine is running. The throttle will partially close when the engine is first started, to created the initial vacuum needed for certain engine functions, such as emissions control. Once the engine reaches operating speed, a vacuum pump run of the passenger side exhaust camshaft (on the N62 V8 only) provides a vacuum source, much as a diesel engine would, and the throttle plate once again goes to the fully open position.

The throttle plate also doubles as an emergency backup, should the Valvetronic system fail. In this case, the engine would enter a "limp home" program engine speed would once again be controlled by the throttle plate.




VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung) is an automobile variable valve timing technology developed by BMW in close collaboration with Continental Teves. VANOS varies the duration of the intake valves by moving the position of the camshafts in relation to the drive gear. This movement varies from 6degrees of advanced to 6degrees of retarded camshaft timing. BMW recently began offering "double" VANOS, which operates on the exhaust camshaft as well, on a number of its cars.
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 12 Май 2006, 8:45

Dr.Schnaps написа:...


Благодаря ти много предварително!
На първо време това което аз видях и съм си записал:
брой Юли-Август 1999 - стр.481 - Elektromechanischer ventiltreib
Тази статия е за електромагнитните клапани - само че ми е боза вече в главата и за това виж първо дали точно за това ставаше дума - за някаква система без разпределителен вал с електромагнитни клапани и система на 48 волта с някъв алтернатор в маховика или нещо такова!

Брой Юни/2001 и юли-август 2001 имаше няколко статий за Валвтроник но не съм си записал на коя страница бяха!

Нещо не мога да се оправям в сайт-а им! Явно щото все нямам време да се поровя :lol: Но не съм търсил за Ванос в най-лошия случай ще ходя пак до библиотеката и ще ровя тъкмо ще видя точно коя сттатия си заслужава най-много и ще ти кажа!

Нямаш ли на представа колко много ми помагаш! Ще съм ти задължен много и те чака голяма почерпушка каот се запознаем :idea:

П.С. Кога точно излизат на бял свят двете системи? Ванос ако не се лъжа е 06/1992, а валвтроник 99' ли е? Да знам в кой списания да ровя че иначе като се загледам и минава цял ден 8)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 12 Май 2006, 23:42

Elektromechanischer ventiltreib- Нещо не я намерих :confused: но съм ти пратил маил с две доста добри за 4/ Цилиндровите от 2001ва година
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 14 Май 2006, 2:24

Dr.Schnaps написа:но съм ти пратил маил с две доста добри за 4/ Цилиндровите от 2001ва година


Хич няма да ти се разсърдиме да знаиш, ако не му я пратиш само на Дилян, ами я post-неш тука, че да може и ние да се просветлим.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 14 Май 2006, 15:10

не може да се прикрепят ПДФ, а и дори архивирани са на 256к и не става :(
даи маил
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 14 Май 2006, 23:47

Метни ги на хостинга - горе дясно, "Мултимедия" ;)
А после тука - линк.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 18 Май 2006, 23:02

Ванос/двоен Ванос.
Ванос и двоен Ванос (двоен променлив контрол на разпределителния вал) значително подобряват кривата на въртящия момент на двигателя. Особеността на Ванос и двоен Ванос е, че се влияят от положението на педала за газта, регулирайки положението на двата разпределителни вала, много прецизно. Резултатът е още по-голям въртящ момент при ниски скорости и много добро представяне при високи обороти. Намаляването на неизгорелите остатъчни газове подобрява работата на празен ход. Специални контролни схеми за подгряващата фаза подобряват работата на катализатора. Електронната система на мотора (DME) е отговорна за контрола на Ванос и двоен Ванос.







М двоен Ванос .
М двоен Ванос (двойно променлив контрол на разпределителния вал) значително подобрява кривата на въртящия момент при 6-цилиндровия двигател. Настройката на разпределителните валове за всмукателните и изпускателните клапани се извършва според изискванията на двигателя за мощност и въртящ момент като функция на положението на педал за газта и оборотите на двигателя. Всичко това се извършва с голяма, диаграмно-контролирана прецизност. M double-Vanos изисква много високо налягане на маслото (около 80 - 120 bar) за по-бързо и прецизно нагласяване на разпределителните валове. Това осигурява впечатляващ въртящ момент при ниски обороти и също толкова впечатляваща мощност при високи скорости. Работата на двигателя на празен ход, от своя страна се подобрява с намаляването на неизгорелите остатъчни газове, и специалните регулиращи схеми за периода на подгряване подобряват работата на катализатора.




Валвтроник.
Валвтроник е система за управление на всмукателните клапаните с пълно регулиране на хода им (с височина на повдигане варираща от 0 - 9.7 mm). За разлика от всички други бензинови двигатели тук няма нужда от дроселова клапа , мощността на двигателя се контролира изцяло чрез регулируемите всмукателни клапани като по този начин се регулира количеството на въздух (обемен контрол) и се намалява загубата на мощност чувствително. За собствениците на BMW, валвтроник технологията означава намален разход на гориво и намалени емисии на вредни газове, докато в същото време подобрено представяне на двигателя и плавна работа.



Източник bmw.bg
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook