BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- boXeer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330D 204hp (M57N)
BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Здравейте колеги!
Колата на колегата dinkoyurukov от както е закупена преди повече от година има едно забиване около 2000 оборота и при смяна на скорост.Става въпрос за голям лаг.Когато направих пробно кръгче чак се стреснах когато се включвах към магистралата.От по-голяма към по-малка предавка вместо да изпъне и да се изстреля тя забива и те хвърля в шах.
В началото си мислехме ,че е дебитомера.Взехме спрей CRC за дебитомери и го изчистихме.Разлика нямаше никаква.След това го откачихме да видим като е в авариен режим дали ще си върви нормално,но уви нямаше промяна.Живите данни бяха в нормите ,но на един тест с DIS показа друго:
Вярно,че е извън нормите ,но все пак в авариен режим би трябвало да си върви нормално,както и моята си върви.Следователно дебитомера отпадна,за сега.
Следваща стъпка беше проверяване на вакумите.Всичко беше както трябва ,но за всеки случай се смениха вакуум маркучите.Разменихме и клапана за променливата геометрия с моя ,но пак нямаше промяна.
След това се хванахме за това че турбото пренадува и от там забива ,като влезе в авариен режим.
Живте данни бяха много странни.Още преди да стигне 2000 оборота турбото беше надуло до максимим.През INPA показваше над 2400hPa ,докато при моя автомобил M57N максималното налягане на турбото е около 2300-2350hPa и надува постепенно от 1500 до 2500 оборота. Дори и колектора се спука,но проблема остана.На живи данни се вижда също как като надуе над 2400hPa на 2000 оборота забива - наляхането пада на 1600hPa за част от секундата и след това започва на ново да надува.Смених и колектора заедно със сензора за налягане . . .. и нищо.
Мислехме ,че геометрията е спекла и свалихме направо турбото за почистване.Останахме леко разочаровани като видяхме че турбото е като ново.Едно ,че нямаше никакви луфтове на оста ,другото че геометрията беше иключително чиста:
Все пак ние я доизчистихме ,пробвахме и акуатора на геометрията при вакуум задържа ,при надуване не изпуска.Сега има малка разлика,пак забива но сякаш по бързо се съвзема и забиването е по краткотрайно.На моменти ми приличаше не на забиване ,а по скоро като ритник го усещах.
Не знам вече какво да правим.Изпробвахме всички логични и нелогични вариянти но ефект няма,а автомобила е прекалено запазен и много стегнато работи.Просто няма логика да забива.
Сега ще затапим EGR-a да не би от там да губи вакуум ,но си мисля,че няма да има резултат.Вече се хващаме за най малкото дори и да е нелогично- като удваник за сламка.
Пускам темата ,за да видя за някоя свежа идея.Дано да има.
Преди си мислехме ,че дебитомера е за препрограмиране ,но когато писахме в темата за дебитомери - последваха отговори от сорта :
"не е там проблема"
"търсете проблема на друго място" , но никой не споменаваше къде може да е това друго място, за да потърсим там проблема.
Колата на колегата dinkoyurukov от както е закупена преди повече от година има едно забиване около 2000 оборота и при смяна на скорост.Става въпрос за голям лаг.Когато направих пробно кръгче чак се стреснах когато се включвах към магистралата.От по-голяма към по-малка предавка вместо да изпъне и да се изстреля тя забива и те хвърля в шах.
В началото си мислехме ,че е дебитомера.Взехме спрей CRC за дебитомери и го изчистихме.Разлика нямаше никаква.След това го откачихме да видим като е в авариен режим дали ще си върви нормално,но уви нямаше промяна.Живите данни бяха в нормите ,но на един тест с DIS показа друго:
Вярно,че е извън нормите ,но все пак в авариен режим би трябвало да си върви нормално,както и моята си върви.Следователно дебитомера отпадна,за сега.
Следваща стъпка беше проверяване на вакумите.Всичко беше както трябва ,но за всеки случай се смениха вакуум маркучите.Разменихме и клапана за променливата геометрия с моя ,но пак нямаше промяна.
След това се хванахме за това че турбото пренадува и от там забива ,като влезе в авариен режим.
Живте данни бяха много странни.Още преди да стигне 2000 оборота турбото беше надуло до максимим.През INPA показваше над 2400hPa ,докато при моя автомобил M57N максималното налягане на турбото е около 2300-2350hPa и надува постепенно от 1500 до 2500 оборота. Дори и колектора се спука,но проблема остана.На живи данни се вижда също как като надуе над 2400hPa на 2000 оборота забива - наляхането пада на 1600hPa за част от секундата и след това започва на ново да надува.Смених и колектора заедно със сензора за налягане . . .. и нищо.
Мислехме ,че геометрията е спекла и свалихме направо турбото за почистване.Останахме леко разочаровани като видяхме че турбото е като ново.Едно ,че нямаше никакви луфтове на оста ,другото че геометрията беше иключително чиста:
Все пак ние я доизчистихме ,пробвахме и акуатора на геометрията при вакуум задържа ,при надуване не изпуска.Сега има малка разлика,пак забива но сякаш по бързо се съвзема и забиването е по краткотрайно.На моменти ми приличаше не на забиване ,а по скоро като ритник го усещах.
Не знам вече какво да правим.Изпробвахме всички логични и нелогични вариянти но ефект няма,а автомобила е прекалено запазен и много стегнато работи.Просто няма логика да забива.
Сега ще затапим EGR-a да не би от там да губи вакуум ,но си мисля,че няма да има резултат.Вече се хващаме за най малкото дори и да е нелогично- като удваник за сламка.
Пускам темата ,за да видя за някоя свежа идея.Дано да има.
Преди си мислехме ,че дебитомера е за препрограмиране ,но когато писахме в темата за дебитомери - последваха отговори от сорта :
"не е там проблема"
"търсете проблема на друго място" , но никой не споменаваше къде може да е това друго място, за да потърсим там проблема.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Браво момчета
евалла !
Ето ти въпрос за "некст левъл", ето и няколко съвета от мен.
1. Затапете всички вакуми без този към турбото и директно на ел. клапана за проба!
2. Смяна на дебитомер от работеща кола или нов с програмиране
3. Актуатора(лосчето с гайката) на турбото трябва да се настрои за да не пренадува става на стенд.
4. Гледайте живи данни на рейката да не пада налягането там!
Ако имате въпроси може да звънкате ще помагам с квото мога
п.п Грешки при диагностика?

Ето ти въпрос за "некст левъл", ето и няколко съвета от мен.
1. Затапете всички вакуми без този към турбото и директно на ел. клапана за проба!
2. Смяна на дебитомер от работеща кола или нов с програмиране
3. Актуатора(лосчето с гайката) на турбото трябва да се настрои за да не пренадува става на стенд.
4. Гледайте живи данни на рейката да не пада налягането там!
Ако имате въпроси може да звънкате ще помагам с квото мога
п.п Грешки при диагностика?
- boXeer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330D 204hp (M57N)
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Първи и четвърти съвет ще ги направим след няколко часа.
За номер 2 е малко трудна работата защото няма от къде да вземем друг работещ дебитомер ,а моя е различен.Самия конектор е с 4 пина а на колегата е с 5 пина.
Сега за номер 3. Има ли начин турбото само да се разцентрова ,защото при чистенето на турбото най голямо внимание обърнахме на това лосче също и вътре в самото турбо има едно болтче без глава,което се регулира с малък шестограм.То служи за регулиране на максималното отваряне на лопатките.Та и на двете места имаше жълта боя и се вижда ,че не е мърдало от както това турбо е станало турбо.
Другото което се сетих е- може ли това да се получава от задръстен катализатор и как може да се провери дали е задръстен.
За номер 2 е малко трудна работата защото няма от къде да вземем друг работещ дебитомер ,а моя е различен.Самия конектор е с 4 пина а на колегата е с 5 пина.
Сега за номер 3. Има ли начин турбото само да се разцентрова ,защото при чистенето на турбото най голямо внимание обърнахме на това лосче също и вътре в самото турбо има едно болтче без глава,което се регулира с малък шестограм.То служи за регулиране на максималното отваряне на лопатките.Та и на двете места имаше жълта боя и се вижда ,че не е мърдало от както това турбо е станало турбо.
Другото което се сетих е- може ли това да се получава от задръстен катализатор и как може да се провери дали е задръстен.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
От задръстен катализатор според мен не може да е. Ако беше така - щеше да е мудна и нагоре в оборотите. Идеята с налягането в рейката е добра. Ако има пад на налягането, е логично към турбото да се подава команда да смъкне бууста.
- boXeer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330D 204hp (M57N)
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Ще я видим и рейката Даже и видео на живи данни ще направим като дойде колегата.
Това за катализатора беше подхвърляне на недоразвита мисъл
Знам ,че е нелогично ,но при 330D е друго усещането за скорост.
Това за катализатора беше подхвърляне на недоразвита мисъл


- karnak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: BURGAS
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Boeing
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
И аз си мисля ,че е предналягането, помпата не дава достатъчно гориво и я събаря в авариен 

- boXeer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330D 204hp (M57N)
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
За съжаление днес нямаше време за колите.
Празнувахме свети Константин и Елена с 2 именнички.
Edit: Има ли някой във Валенсия и областта с 320D-330D преди фейса с дебитомер за проба?
Празнувахме свети Константин и Елена с 2 именнички.
Edit: Има ли някой във Валенсия и областта с 320D-330D преди фейса с дебитомер за проба?

- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Можеш да търсиш и VAG дебитомер. 1.9 и 2.5TDI са със същите като на 184коня.
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
1. Затапете всички вакуми без този към турбото и директно на ел. клапана за проба!

2. Смяна на дебитомер от работеща кола или нов с програмиране

3. Актуатора(лосчето с гайката) на турбото трябва да се настрои за да не пренадува става на стенд.
Това не е така!Може да се настрои и с живи данни.
4. Гледайте живи данни на рейката да не пада налягането там!

Има симптоми на дебитомер.
- DJDeath88
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 13.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d E46 136 hp
- Мечтае да кара: BMW 530 xd E60 231 hp
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
При мен забиваше също на 2500 оборота, но не винаги. Закарах колата на диагностика при един, той ми каза, че е от ГНП- по-точно от датчик за количеството на подаваната нафта. Прозвуча ми доста странно и реших да отида при друг майстор. Решихме да се повозиме и да види какво прави колата и за късмет направи магарията в негово присъствие. Веднага проверихме записаната грешка и тя беше датчик колянов вал или "умна" дюза. Каза, че датчика е трудно да се прецака и за това сменихме дюзата и на път за вкъщи направи същия проблем, върнах си моята дюза и от тогава не ми е давала ядове. Така че и аз не разбрах от къде дойде проблема...
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Твоят мотор няма много допирни точки с този на автора на темата, колега.
Похвално е, че се опитваш да помогнеш, но нещата не са толкова близки, че да има база за сравнение.
Към останалите :
Моля да се придържате към темата.
Похвално е, че се опитваш да помогнеш, но нещата не са толкова близки, че да има база за сравнение.
Към останалите :
Моля да се придържате към темата.
- boXeer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330D 204hp (M57N)
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Здравейте колеги!
Работата по колата малко се отложи тъй като наближиха отпуски и всеки хвана на някаде ,и нямаше време за ремонти.
Вече след като си починахме ,отстранихме проблем.
Явно е ,че на края излиза очевидното,но ние бяхме оптимисти до край и се надявахме да се оправи без много пари. Е не стана.
В крайна сметка се оказа дебитомера. При смяната с нов ( BOSCH ) със същия сериен номер като оригиналния всичко заспа.
Това е една препоръка от Dimitroff ,която получих на ЛС няколко дни след публикуването на темата.
То се вижда ,че има разлика ,но не вярвах да е чак толкова голяма.
Двете коли предразполагат за различен стил на каране.Вчера я пробвах - наистина е различна - в звука на мотора в стъпката.Ускорението го има ,но и то е по-различно от моята кола.
Общо взето това е всичко .
Благодарности на всеки който се включи и помогна за решаването на проблема.
Темата вече може да се заключи.
Edit:И един последен въпрос.Колегата ми спомена ,че забиването на колата се е усетило непосредствено след смяната на въздушния филтър с K&N .Възможно ли този филтър да е причинил повредата на дебитомера?
Работата по колата малко се отложи тъй като наближиха отпуски и всеки хвана на някаде ,и нямаше време за ремонти.
Вече след като си починахме ,отстранихме проблем.
Явно е ,че на края излиза очевидното,но ние бяхме оптимисти до край и се надявахме да се оправи без много пари. Е не стана.
В крайна сметка се оказа дебитомера. При смяната с нов ( BOSCH ) със същия сериен номер като оригиналния всичко заспа.
Dimitroff написа:
Дебитомера ... не е извън подозрение в никакъв случай, колега!
Проверете колектора да не е спукан 3.0дизел го има този фабричен дефект...пукат се!
Дебитомера, както казах...не е лошо да се пробва с 100% сигурен работещ такъв!
Друг вариант е дебитомера да е ок, но да не е адаптиран.
Друг вариант е смяната на софта - адски успешно лекува ТОЧНО такива проблеми (със смяната на софта автоматично се адаптира и дебитомера!).
Вижте как е горивото точно на тези 2000 оборота - рейла държи ли се постоянен ?
Спадове, колебания ?
Вижте дюзите във същия работен диапазон - веднъж-два пъти с плавно ускорение и 2-3 пъти с рязко.
Пиши за резултати !
Това е една препоръка от Dimitroff ,която получих на ЛС няколко дни след публикуването на темата.
Dimitroff написа:Твоят мотор няма много допирни точки с този на автора на темата, колега.
Похвално е, че се опитваш да помогнеш, но нещата не са толкова близки, че да има база за сравнение.
То се вижда ,че има разлика ,но не вярвах да е чак толкова голяма.
Двете коли предразполагат за различен стил на каране.Вчера я пробвах - наистина е различна - в звука на мотора в стъпката.Ускорението го има ,но и то е по-различно от моята кола.
Общо взето това е всичко .
Благодарности на всеки който се включи и помогна за решаването на проблема.
Темата вече може да се заключи.
Edit:И един последен въпрос.Колегата ми спомена ,че забиването на колата се е усетило непосредствено след смяната на въздушния филтър с K&N .Възможно ли този филтър да е причинил повредата на дебитомера?

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Между другото - доста народ сложил К&Н споменава за спад преди 2000 оборота, но пък за повишена мощност във високите.
Има и друго - въпросния К&Н е "омаслен" е една гадост, която всъщност задържа прахоляка, тъй като спортният филтър е със значително по-висока пропускливост - много вероятно е ако някой е прекалил със пръскането на въпросния омаслител той да е попаднал и върху жичката на дебитомера...
Има и друго - въпросния К&Н е "омаслен" е една гадост, която всъщност задържа прахоляка, тъй като спортният филтър е със значително по-висока пропускливост - много вероятно е ако някой е прекалил със пръскането на въпросния омаслител той да е попаднал и върху жичката на дебитомера...

- Mupaka
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Променливо
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330cd
- Мечтае да кара: BMW 330cd
- Детайли за колата: Facelift Coupe, червена кожа, автоматична скоростна кутия, сив металик 2004 година
Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
колега незнам дали си решил проблема, но смятам да споделя нещо моето 330д имаше същия проблем до 2000 оборота не вървеше и след 2 се цепеше, но пак не беше това което трябва да бъде и след дълги тестове установихме, че изпускателните колектори са цепнати тъй като бяха от ламарина от там идваше целия проблем, предполагам си обясняваш защо... та смених го с чугунен и вуала колата литна 

Re: BMW e46 330D (M57) мудна в ниските и забива на 2000RPM
Колега би ли обяснил защо, наистина не мога да си обясня кой датчик кара турбината да пренадува
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани