Странно загряване.
Модератор: Технически модератори
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Странно загряване.
Тая кола откачи, Е34 520И.
Карам си днес до Казанлък и обратно, но на връщане, като пусна газта и стрелката отива към първото деление след средата, като дам повечеко газ и почва да се охлажда, но това го прави само в движение, на място няма да загрява.На място я форсирам, няма никакви проблеми, държа я в 3500-4000об/мин, никакви проблеми, прави ми го само в движение.И най-вече като тръгна да качвам някой баир.
П.С Водната помпа е сменена, клоня към виско, но не съм сигурен.Не изключвам и термостата, но го сменях преди година.
Карам си днес до Казанлък и обратно, но на връщане, като пусна газта и стрелката отива към първото деление след средата, като дам повечеко газ и почва да се охлажда, но това го прави само в движение, на място няма да загрява.На място я форсирам, няма никакви проблеми, държа я в 3500-4000об/мин, никакви проблеми, прави ми го само в движение.И най-вече като тръгна да качвам някой баир.
П.С Водната помпа е сменена, клоня към виско, но не съм сигурен.Не изключвам и термостата, но го сменях преди година.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Странно загряване.
Ако е от виското ще грее и на място. На задръстен радиатор ми мяза. Защото като дадеш газ виското включва, охлажда принудително и няма проблем. Може и да е от датчика за температурата или уреда на таблото да се е прецакал нещо. Карай още малко за проба, да видим дали няма и други симптоми.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- biem_w
- ентусиаст
-
- Мнения: 1023
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на 15''ки
- Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L
Re: Странно загряване.
то при оптимална температура виското се зацепва директно и много лесно можеш да го провериш с един вестник като загрее да пробваш да го спреш. И на мен ми прилича на задръстен радятор но той може да се провери като го пипнеш горе доло и където е топъл и студен ще разбереш много лесно. Не е критерий,че като си сменил помпата с нова и тя е още здрава.
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Странно загряване.
Нещо на помпа ми напомня това поведение. 
Но все пак не каза - антифриза в норми ли е, губи ли се (дори много малко) и съответно ако не губи - колко добре е обезвъздушена.

Но все пак не каза - антифриза в норми ли е, губи ли се (дори много малко) и съответно ако не губи - колко добре е обезвъздушена.


- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Странно загряване.
След като смених помпата, оставих колата да работи без виско и дифузьор на място, не мина средата грам, проверих и радиатора,опипах го на всякъде беше топъл.Антифриза си е в норми, а колата е обезвъздушена, като отвия пробката не излиза грам въздух.
Ако е от радиатора, няма ли да се усеща осезаемо намясто?
Ако е от радиатора, няма ли да се усеща осезаемо намясто?
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Странно загряване.
Кофти помпа, проблем с радиатора или термостат
При обезвъздушаване е хубаво пробката да се намира на най-високата точка, а когато колата е в покой и на равно не е там , а при клапаните и е възможно да останало малко въздух. Ако не си се погрижил за това, провери тая работа
Помпата, това че е нова, не е гаранция че е със света - може да не прави достатъчен дебит или да превърта в оста на перката.
Радиатора може като си обезвъздушавал да е бил наред, но като си сипал новия антифриз(предполагам че така си направил) може да са се отлюпили люспи отлагания и да са затлачили радиатора.
Термостата може да е тръгнал да заминава или вече да е заминал и да не отваря напълно и докато няма налягане от помпата охладителната течност втория кръг да е почти изолиран, а като вдигнеш оборотите вече да преминава повече течност и проблема да изчезва.
Тва последното 10 пъти го бърках и трих та не знам колко ще ме разбереш ама...
Иначе почни от термостат - така или иначе е 20 лева. Препоръчвам ти Валер(Wahler) и внимавай с градусите, ако искаш драсни на лично да го открием кой е правилния
След смяната знаеш какво да правиш и ако не се оправи измерете дебита на водната помпа. Ако не знаеш как, драсни на лично.
И ако и дебита е наред остава радиатора

При обезвъздушаване е хубаво пробката да се намира на най-високата точка, а когато колата е в покой и на равно не е там , а при клапаните и е възможно да останало малко въздух. Ако не си се погрижил за това, провери тая работа

Помпата, това че е нова, не е гаранция че е със света - може да не прави достатъчен дебит или да превърта в оста на перката.
Радиатора може като си обезвъздушавал да е бил наред, но като си сипал новия антифриз(предполагам че така си направил) може да са се отлюпили люспи отлагания и да са затлачили радиатора.
Термостата може да е тръгнал да заминава или вече да е заминал и да не отваря напълно и докато няма налягане от помпата охладителната течност втория кръг да е почти изолиран, а като вдигнеш оборотите вече да преминава повече течност и проблема да изчезва.
Тва последното 10 пъти го бърках и трих та не знам колко ще ме разбереш ама...

Иначе почни от термостат - така или иначе е 20 лева. Препоръчвам ти Валер(Wahler) и внимавай с градусите, ако искаш драсни на лично да го открием кой е правилния

След смяната знаеш какво да правиш и ако не се оправи измерете дебита на водната помпа. Ако не знаеш как, драсни на лично.

И ако и дебита е наред остава радиатора

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Странно загряване.
Весо, това как се мери дебита на помпата го драсни тук, ако някой друг има подобен проблем, да има от къде да прочете.Другата седмица като се върна от командировка ще сменя термостата.Мисля, че моя е на 80-82гр, колата е М50Б20 без ванос, но със шибаната сименс електроника.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Странно загряване.
Вадиш горен ляв маркуч от радиатора(тоя при капачката на казанчето) и го слагаш в някакъв мерителен съд, със сравнително точна скала, за целта може да ти трябва някаква приспособление с оглед формата на маркуча и мястото където се намира.
Палиш, държиш една минута на празен ход и гасиш. Отиваш и гледаш колко течност има в мерителния съд. Пишеш на един лист, изспразваш мерителния съд и пак палиш > вдигаш на 2500 оборота и държиш така 1 минута > гасиш и пак гледаш какво се случва в мерителния съд и пак записваш.
Ако ти се занимава може да направиш същото замерване и на 4000 оборота, но мяма смисъл.
От там гледаш какво си замерил и сравняваш с нормативните стойности.
Проблема е че въпросните стойности не мога да ги намеря
Та ако някой колега може да помогне...
ВАЖНО е когато правиш теста някой да следи и нивото в казанчето за да не остане системата без вода и да глътне въздух. Както и да следи за това докато се нормализират оборотите (при замерването на празен ход) и урегулираш оборотите (при форсираните замервания) какво количесто вода е изхвърлена за по-точно и правилно замерване.
В интерес на истината това е първобитния метод за измерване, но доколкото знам има и специални уреди за тая работа, но други подробности не знам.
За термостата има огромно значение за кой пазар е сглобявана колата, тъй като според това е настроена цялата електроника и при грешен термостат (отварящ на по-ниски или по-високи градуси) се случват какви ли не аномалии, като работа в авариен режим, загряване и т.н. Така че това само по ВИН
П.с.: И Сименс електрониката нищо и няма, просто е по-сложна от БОШ-а и страда от пишман майстори
Палиш, държиш една минута на празен ход и гасиш. Отиваш и гледаш колко течност има в мерителния съд. Пишеш на един лист, изспразваш мерителния съд и пак палиш > вдигаш на 2500 оборота и държиш така 1 минута > гасиш и пак гледаш какво се случва в мерителния съд и пак записваш.
Ако ти се занимава може да направиш същото замерване и на 4000 оборота, но мяма смисъл.
От там гледаш какво си замерил и сравняваш с нормативните стойности.
Проблема е че въпросните стойности не мога да ги намеря

Та ако някой колега може да помогне...
ВАЖНО е когато правиш теста някой да следи и нивото в казанчето за да не остане системата без вода и да глътне въздух. Както и да следи за това докато се нормализират оборотите (при замерването на празен ход) и урегулираш оборотите (при форсираните замервания) какво количесто вода е изхвърлена за по-точно и правилно замерване.
В интерес на истината това е първобитния метод за измерване, но доколкото знам има и специални уреди за тая работа, но други подробности не знам.
За термостата има огромно значение за кой пазар е сглобявана колата, тъй като според това е настроена цялата електроника и при грешен термостат (отварящ на по-ниски или по-високи градуси) се случват какви ли не аномалии, като работа в авариен режим, загряване и т.н. Така че това само по ВИН

П.с.: И Сименс електрониката нищо и няма, просто е по-сложна от БОШ-а и страда от пишман майстори

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Странно загряване.
Здравейте колеги,
Аз си карам така 2 години вече.
Просто по-често набивам 3-та скорост
ама пък си е кеф.
Градско, на място и във всякакви други ситуации колата е бетон. Хвана ли баир на 5-та и стрелката тръгва
Като ръгна трета и стрелката си идва на мястото 
Иначе всичко по охладителната система е ново (на 2 години и под 20 000 км), но уви.
Нооо при мен губи течност по малко, но достатъчно та да е ясно, че има проблем
(1 чертичка на казанчето за 1000 км, понякога по-малко, понякога повече).
LiTtLeRoCk не написа дали при него се губи антифриз дори и по съвсем малко
Аз лично съм се отказал да го търся проблема. Ръгам си 3-тата на баирите и това е. Рано или късно ще избие някъде и ще го разбера какво е.
Поздрави,
Д
Аз си карам така 2 години вече.
Просто по-често набивам 3-та скорост


Градско, на място и във всякакви други ситуации колата е бетон. Хвана ли баир на 5-та и стрелката тръгва


Иначе всичко по охладителната система е ново (на 2 години и под 20 000 км), но уви.
Нооо при мен губи течност по малко, но достатъчно та да е ясно, че има проблем

LiTtLeRoCk не написа дали при него се губи антифриз дори и по съвсем малко

Аз лично съм се отказал да го търся проблема. Ръгам си 3-тата на баирите и това е. Рано или късно ще избие някъде и ще го разбера какво е.
Поздрави,
Д

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Странно загряване.
ако имаш перфектно парно на място и не става по-топло като дадеш газ, то аз клоня към термостат
при положение, че маркучите ти са твърди в нормата...
виско зимата не ти трябва, особено в движение

виско зимата не ти трябва, особено в движение


- Neeky
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: СофиJah
- Пол: Мъж
- Кара: го на М3мицин
- Мечтае да кара: Е36 М3
Re: Странно загряване.
Аз съм имал такъв случай със запушен радиатор, но съм сменял и два термостата BEHR за една година, на една и съща кола
(не на моята кола де
)
Другото което ми хрумва е датчика на главата, ако някой преди мен не го е преложил (но прочетох почти всички мнения и не видях) говоря за този по който отчита стрелката, естествено!
Успех!


Другото което ми хрумва е датчика на главата, ако някой преди мен не го е преложил (но прочетох почти всички мнения и не видях) говоря за този по който отчита стрелката, естествено!
Успех!

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Странно загряване.
Губи ми, но аз знам от къде, а нивото си го следя и доливам редовно.Имам един маркуч за смяна.
Ще сменя термостата, ще покарам и ще видя дали го прави пак.
Ще сменя термостата, ще покарам и ще видя дали го прави пак.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Странно загряване.
Neeky написа:
Другото което ми хрумва е датчика на главата, ако някой преди мен не го е преложил (но прочетох почти всички мнения и не видях) говоря за този по който отчита стрелката, естествено!
Успех!
Аааа, предложихме вече

Alexch написа: Може и да е от датчика за температурата или уреда на таблото да се е прецакал нещо.
Лошото е че, при проблеми с охлаждането винаги трябва да се тества всичко едно по-едно докато се намери къде е проблема. Най-добре е от най-евтиното към най-скъпото (открих топлата вода)

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Странно загряване.
LiTtLeRoCk написа:Губи ми, но аз знам от къде, а нивото си го следя и доливам редовно...
И аз така правя, само дето не мога да намеря теча...
Аз вече наистина съм се изморил да търся този проблем и карам както съм описал по-горе. Ако ти отстраниш проблема, моля да споделиш.
Еднакви мотори с еднакво поведение при еднакви ситуации, според мен и проблемната точка е една и съща.
Поздрави,
Д

- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани