колянов вал от м52б28 на м20б25
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- strelata2.5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18.12.2007
- Местоположение: димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: е30 2.8tu
- Мечтае да кара: баварката на задни гуми
колянов вал от м52б28 на м20б25
колеги въпроса ми е,става ли колянов вал от м52б28 на м20б25 с рязани поли на буталата и м20б20 биели
четох че ставало но се правило втулка за предната семерина,
но има ли проблем с недоход или пък буталата да се показват от блока?
колеги помагаите
четох че ставало но се правило втулка за предната семерина,
но има ли проблем с недоход или пък буталата да се показват от блока?
колеги помагаите

Последна промяна strelata2.5 на 14 Дек 2011, 22:17, променена общо 1 път
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Колянов вал от м52б28.
Биели М20Б20.
Бутала от М20Б25 (ако ще слагаш рошав разпределителен вал, хубаво е да вземеш бутала от ранните М20Б25 с високо сгъстяване. 9.4 - 9.7:1)
Блок и глава от М20Б25.
Имаш недоход 0.5 мм. Това ако си си сигурен, че главата и блока не са шлайфани преди теб, иначе недохода става по-малък. Най-вероятно няма да има недоход след шлайф на блок и глава.
За семеринга на колямовия вал ползваш ангренажното колело на колояновия вал на М52Б28, струговаш го до размер и ползваш шпонката. Шлайфа се и шайбата на болта на коляниовия вал с около 1.2 мм.
Това е основното.
Оттук нататък вариации много.
Ако си маняк, ще замериш цилиндри и бутала и евентуално ще прецениш какво да правиш. Но като базов ремонт се препоръчва:
- шлайф на колянов вал;
- нови основни и биелни лагери;
- нови бутала, със сегменти и бутални болтове;
Като допълнително обслужване:
- нова водна помпа;
- нова маслена помпа;-
- нови термостат, ремъци, ролки, шайби и т.н.
Също, тая скраперия се "запушва" с нормалния 25-чков разпределителен вал във високите обороти. Ще ти трябва поне ШРИК 272/272, като това е минимума, но тогава следват:
- раздвижно ангренажно колело на разпределителния вал;
- ШРИК пружини на клапани;
- настройка на електрониката.
Според избора на разпределителен вал и добре настроена електроника (която най-добре е да се замени с такава от М50 - sequential injection), очакваната мощност е над 200 к.с. - пак зависи от разпределителния вал и настройките.
Бон Шанс.
Биели М20Б20.
Бутала от М20Б25 (ако ще слагаш рошав разпределителен вал, хубаво е да вземеш бутала от ранните М20Б25 с високо сгъстяване. 9.4 - 9.7:1)
Блок и глава от М20Б25.
Имаш недоход 0.5 мм. Това ако си си сигурен, че главата и блока не са шлайфани преди теб, иначе недохода става по-малък. Най-вероятно няма да има недоход след шлайф на блок и глава.
За семеринга на колямовия вал ползваш ангренажното колело на колояновия вал на М52Б28, струговаш го до размер и ползваш шпонката. Шлайфа се и шайбата на болта на коляниовия вал с около 1.2 мм.
Това е основното.
Оттук нататък вариации много.
Ако си маняк, ще замериш цилиндри и бутала и евентуално ще прецениш какво да правиш. Но като базов ремонт се препоръчва:
- шлайф на колянов вал;
- нови основни и биелни лагери;
- нови бутала, със сегменти и бутални болтове;
Като допълнително обслужване:
- нова водна помпа;
- нова маслена помпа;-
- нови термостат, ремъци, ролки, шайби и т.н.
Също, тая скраперия се "запушва" с нормалния 25-чков разпределителен вал във високите обороти. Ще ти трябва поне ШРИК 272/272, като това е минимума, но тогава следват:
- раздвижно ангренажно колело на разпределителния вал;
- ШРИК пружини на клапани;
- настройка на електрониката.
Според избора на разпределителен вал и добре настроена електроника (която най-добре е да се замени с такава от М50 - sequential injection), очакваната мощност е над 200 к.с. - пак зависи от разпределителния вал и настройките.
Бон Шанс.
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Всичко това е много хубаво обаче никой не спомена колко ще излезе гореспоменатият тунинг в цифри.
И цената е не за да се види,че тунинга е скъпо удоволствие което всички знаем,а за да се види дали точно този сетъп си заслужава от гледна точка на постигнати коне и въртящ момент след интервенцията.
За маняците решили да го направят е ясно,но за другите....
Аз виждайки горе-долу какво е нужно бих сложил една да кажем доста умерена сума от 5 хиляди лева,но предполагам,че не стигат.Вие си правете сметката който както му изнася.
И успех на всички захванали се.
П.С.Колегата е забравил да спомене и за "вдишването" и "издишването" на мотора което също би било добре да се поотпуши с един хубав спортен филтър да кажем КН отпред(дали панелен или конусен) и една разплетена генерация с гърнетата назад.Които м/у другото като цяло също са около 1000лв+.Та май ония 5к не са баш 5к ма карай.
И цената е не за да се види,че тунинга е скъпо удоволствие което всички знаем,а за да се види дали точно този сетъп си заслужава от гледна точка на постигнати коне и въртящ момент след интервенцията.
За маняците решили да го направят е ясно,но за другите....
Аз виждайки горе-долу какво е нужно бих сложил една да кажем доста умерена сума от 5 хиляди лева,но предполагам,че не стигат.Вие си правете сметката който както му изнася.
И успех на всички захванали се.
П.С.Колегата е забравил да спомене и за "вдишването" и "издишването" на мотора което също би било добре да се поотпуши с един хубав спортен филтър да кажем КН отпред(дали панелен или конусен) и една разплетена генерация с гърнетата назад.Които м/у другото като цяло също са около 1000лв+.Та май ония 5к не са баш 5к ма карай.

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Много отдавна е известно, че амосферните коне са най-скъпи.
Парата, която трябва да се вложи много зависи от крайната цел.
Най-скраперския вариант е да метнеш един колянов вал М52Б28 и събираш всичко без да мериш цилиндри и без да обслужваш главата.
Оттам нататък зависи колко ще скраперееш. Колкото по-малко скраперееш, толкова по-скъпо излиза. Едно бутало от двоен стоп, дори да го намериш със зверски отстъпки, излиза към 160+ лв., демек само буталата са ти едни 1000 лв. Колянов вал + нови биелни и основни лагери и шлайф - кой както намери, но по-малко от 6-700 лв., едва ли. Шлайф на цилиндри - кой както намери, но и там е цифра, а и нямаш много избор, щото не всеки го може. Ревизиране и обслужване на главата - айде още едни 300 - 400 лв. за нови клапани, водачи, шлайф на леглата на клапаните, припасване, шлайф на главата, гарнитура, болтове. Следват водна помпа, маслена пома, термостат, ремъци, ролки, гарнитурки най-всякакви, разпределителна капачка, палец свещи и т.н.. Биелите също не можеш да ги оставиш със старите втулки на буталните билтове (с редки изключения), та и там снасяш някакви кинти, най-вече за монтаж, напасване и шлайф. И тия неща не се купуват от плод и зеленчука, защото искаш да си сигурен, че няма да опрасиш мотора заради някаква скраперия. При "анти-скрап" настройка на ентусиаста, базовия вариент излиза над 3 бона, на който му се занимава - да смята точно колко.
Ако пък решиш да сложиш и един по-фиешън разпределителен вал, та да има повече смисъл от целия филм, болката става голяма.
Само вала с раздвижното колело (без което няма как да минеш) отиват към едни нови 1000 лв. Да, ама шубето е големо и си купуваш и маняшки пружини за клапаните, също и чисто нови кобилици, за да няма близки срещи от третия вид между бутала и клапани и веднага олекваш с още едни 700+ лв. След това следват разплетени колектори + отпушена генерация - айде честито, още едни 1000 лв.
Това без да смятаме труд за майстори и си сглобяваш всичко сам, включително и генерацията, демек не даваш и една стотинка за труд. Също и без да смятаме найстройката на електрониката. Да, ама едва ли.
И като дръпнеш чертата, излиза че е бая скъпо удоволствието да си гледаш железния мотор в коша, вместо пластмасата от Е36/Е34.
Парата, която трябва да се вложи много зависи от крайната цел.
Най-скраперския вариант е да метнеш един колянов вал М52Б28 и събираш всичко без да мериш цилиндри и без да обслужваш главата.
Оттам нататък зависи колко ще скраперееш. Колкото по-малко скраперееш, толкова по-скъпо излиза. Едно бутало от двоен стоп, дори да го намериш със зверски отстъпки, излиза към 160+ лв., демек само буталата са ти едни 1000 лв. Колянов вал + нови биелни и основни лагери и шлайф - кой както намери, но по-малко от 6-700 лв., едва ли. Шлайф на цилиндри - кой както намери, но и там е цифра, а и нямаш много избор, щото не всеки го може. Ревизиране и обслужване на главата - айде още едни 300 - 400 лв. за нови клапани, водачи, шлайф на леглата на клапаните, припасване, шлайф на главата, гарнитура, болтове. Следват водна помпа, маслена пома, термостат, ремъци, ролки, гарнитурки най-всякакви, разпределителна капачка, палец свещи и т.н.. Биелите също не можеш да ги оставиш със старите втулки на буталните билтове (с редки изключения), та и там снасяш някакви кинти, най-вече за монтаж, напасване и шлайф. И тия неща не се купуват от плод и зеленчука, защото искаш да си сигурен, че няма да опрасиш мотора заради някаква скраперия. При "анти-скрап" настройка на ентусиаста, базовия вариент излиза над 3 бона, на който му се занимава - да смята точно колко.
Ако пък решиш да сложиш и един по-фиешън разпределителен вал, та да има повече смисъл от целия филм, болката става голяма.

Това без да смятаме труд за майстори и си сглобяваш всичко сам, включително и генерацията, демек не даваш и една стотинка за труд. Също и без да смятаме найстройката на електрониката. Да, ама едва ли.

И като дръпнеш чертата, излиза че е бая скъпо удоволствието да си гледаш железния мотор в коша, вместо пластмасата от Е36/Е34.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Със сигурност съм пропуснал още много неща, които уж дреболии, ама като им теглиш накрая чертата и дават още една сериозна сума.
Според мен не си заслужава (ако ще го правиш като хората моторя), при наличието на евтина пластмаса шир потреба, която даже може да се регистрира в коша. Това се прави от болни хора, които искат да си гледат джелезото в коша, а колата да върви повече от пластмасата (което не е доказано)!
Според мен не си заслужава (ако ще го правиш като хората моторя), при наличието на евтина пластмаса шир потреба, която даже може да се регистрира в коша. Това се прави от болни хора, които искат да си гледат джелезото в коша, а колата да върви повече от пластмасата (което не е доказано)!

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- strelata2.5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18.12.2007
- Местоположение: димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: е30 2.8tu
- Мечтае да кара: баварката на задни гуми
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
колеги много благодаря за информацията,
аз мисля да направя така:
мотора ми е добър,затова ще направим една равносметка
-колянов вал м52б28-предлагат ми го за 150лв-замервам го и ако е в норма остава ако не си го връщам
-м20б20 биели-50лв
-рязане на моите бутала-м20б25-не повече от 50лв
-гарнитура глава-50лв
-основни и биелни-слагам ги 150лв
-главата си ми е мн добра
филтъра ми е спортен панелен и това е
равносметката е-450лв
труда си е мой,зглобявам и карам-да видим как ще е имам голям мерак да го пробвам
аз мисля да направя така:
мотора ми е добър,затова ще направим една равносметка
-колянов вал м52б28-предлагат ми го за 150лв-замервам го и ако е в норма остава ако не си го връщам
-м20б20 биели-50лв
-рязане на моите бутала-м20б25-не повече от 50лв
-гарнитура глава-50лв
-основни и биелни-слагам ги 150лв
-главата си ми е мн добра
филтъра ми е спортен панелен и това е
равносметката е-450лв
труда си е мой,зглобявам и карам-да видим как ще е имам голям мерак да го пробвам

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Дано някой модератор ресетира наново темата, че тоя ентусиаст направо утрепа коча с лопатата. Взимам си всички думи назад, щом атмосферни 30+ к.с. се правят с 400 лв.
П.С. Друг път няма отново да се хвана на тая въдица да пиша за тоя дет духа. Ама Яшката е виновен, нищо че си трае, ама сега той да му отговаря на ентусиаста с М20Б28 за 400 лв.
П.С. Друг път няма отново да се хвана на тая въдица да пиша за тоя дет духа. Ама Яшката е виновен, нищо че си трае, ама сега той да му отговаря на ентусиаста с М20Б28 за 400 лв.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Бате,бате а 20ката мога ли да я направя с 500лв 200 коня,а бате? 

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
И за по-малко можеш, зависи на колко ракии си. 

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Торук Макто написа:Със сигурност съм пропуснал още много неща, които уж дреболии, ама като им теглиш накрая чертата и дават още една сериозна сума.
Според мен не си заслужава (ако ще го правиш като хората моторя), при наличието на евтина пластмаса шир потреба, която даже може да се регистрира в коша. Това се прави от болни хора, които искат да си гледат джелезото в коша, а колата да върви повече от пластмасата (което не е доказано)!
Определено върви повече от СТОК пластмаса в е36/9... Експириментално доказано


The fun is not in the straight line...!
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Дифа 3.46 ли е или 3.64? Питам, защото може лесно да се сгрешат числата при писане. И на какво - двуврато или четириврато?
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
....Успех колега с мунинга за 450лв 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Master™
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 492
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: е30 М50 ТУРБО & е28 м20 Турбо
- Мечтае да кара: е30 си с безплатен бенз
Re: колянов вал от м52б28 на м20б25
Явор написа:....Успех колега с мунинга за 450лв
само за основни и биелни лагери обаче


14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани