Сваляне и ремонт на ГНП 525Д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Сваляне и ремонт на ГНП 525Д
Здравейте колеги,
Имам нужда от малко помощ.
Имам теч от ГНП-то и се налага да го ремонтирам, но искам аз да си го направя. Затова искам да попитам дали някой го е свалял? Има ли някои тънкости и най-вече дали при изваждане на ГНП-то зъбното колело остава фиксирано вътре без да отпуска веригата?
Мотора е M57D25
Имам нужда от малко помощ.
Имам теч от ГНП-то и се налага да го ремонтирам, но искам аз да си го направя. Затова искам да попитам дали някой го е свалял? Има ли някои тънкости и най-вече дали при изваждане на ГНП-то зъбното колело остава фиксирано вътре без да отпуска веригата?
Мотора е M57D25
Последна промяна Simeonov86 на 16 Дек 2011, 3:16, променена общо 1 път
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Сваляне на ГНП
Няма нищо сложно в демонтажа.Просто работи,но идеята сам да ремонтираш CR помпа 

Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Сваляне на ГНП
Под ремонт имам в предвид само да й сменя уплатненията, но ако излезне нещо много сложно тогава ще я дам на майстор.
Притеснява ме само какво става с зъбното колело което я задвижва. Дали ще остане фиксирано вътре и няма да отпусне веригата.
Притеснява ме само какво става с зъбното колело което я задвижва. Дали ще остане фиксирано вътре и няма да отпусне веригата.
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Сваляне на ГНП
Има скоба за тази работа, специално за сваляне на помпата!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Сваляне на ГНП
Благодаря много за инфото. Точно до тук съм стигнал и сега трябва само да намеря въпросното приспособление. Ако знае някой къде се продава нека да сподели 

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Сваляне на ГНП
Благодаря за помоща колеги!
Ето малко снимки за хората като мен решили сами да си правят нещата. Дано да стане ясно, защото снимките са правени малко хаотично.
Сваляте всички кори на мотора, двата въздуховода за купето и лявата кутия на филтъра (на снимката се пада дясна). Извадете и 2-те пластмасови щипки на дифозьора.
След като ги свалите махнете и тази кора, защото ще пречи на колектора да излезе.
Идва ред на виското заедно с дофозьора. Виското е с лява резба и за негови ви трябват два ключа №32 , единия трябва да е много тънък или просто да го изпилите. След като го отвиете, го извадете заедно с дифозьора. След това отвите и скобите на ЕГР-а.
Ето малко снимки за хората като мен решили сами да си правят нещата. Дано да стане ясно, защото снимките са правени малко хаотично.
Сваляте всички кори на мотора, двата въздуховода за купето и лявата кутия на филтъра (на снимката се пада дясна). Извадете и 2-те пластмасови щипки на дифозьора.
След като ги свалите махнете и тази кора, защото ще пречи на колектора да излезе.
Идва ред на виското заедно с дофозьора. Виското е с лява резба и за негови ви трябват два ключа №32 , единия трябва да е много тънък или просто да го изпилите. След като го отвиете, го извадете заедно с дифозьора. След това отвите и скобите на ЕГР-а.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Сваляне на ГНП
Махнете гумените тапи, под които има още един ред с гайки. Трябва да откачите плюсовия кабел, щеката за маслото и един датчик (с зеленото кръгче). Откача се като натиснете металната щипка и после издърпвате.
Тук липсват малко снимки, но трябва да махнете водната тръба от термостата към купето и тройника от блока. Откачете и нафтовите маркучи към помпата.
Идва ред на помпата. Отвивате 2-те гайки (3-тата е под помпата) и откачате кабела на клапана. Отвивате и тръбичката за високото налягане (и от рейла).
Тук липсват малко снимки, но трябва да махнете водната тръба от термостата към купето и тройника от блока. Откачете и нафтовите маркучи към помпата.
Идва ред на помпата. Отвивате 2-те гайки (3-тата е под помпата) и откачате кабела на клапана. Отвивате и тръбичката за високото налягане (и от рейла).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Сваляне на ГНП
Отвивате тази капачка, отвивате и гайката, която държи оста на помпата и завивате на нейно място скобата за сваляне на ГНП както следва:
1 - голямата втулка завивате за корпуса
2 - по-малката се завива за зъбното колело
3 - започвате да навивате болта, който избутва помпата (проверете пак дали сте отвили 3-те гайки)
1 - голямата втулка завивате за корпуса
2 - по-малката се завива за зъбното колело
3 - започвате да навивате болта, който избутва помпата (проверете пак дали сте отвили 3-те гайки)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Сваляне на ГНП
Идва момента да се разгоби помпата. Отвивате 3-те болта и изваждате предната къпачка (най-лесно става на менгеме) като преди това я маркирате, защото има значение положението й. На нея има два О-пръстена и един семеринг.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Сваляне на ГНП
За страничните три капака ви съветвап да ги правите един, по един. На капако това което е с зелено трябва да го издърпате, защото и от долната страна има гумички, а където е червения кръг има една много малко метакна гарнитура, ако не е на капака значи е залепнала, там където съм показъл със стрелката.
При сглобяване го направете по този начин, защото може да изпадне металната гарнитура.
Всичките тези части се разделят много лесно, няма никакви затягания и завивания. Понеже са много добре полирани и се получава като вакуумно залепване, но при по-силно издърпване се отделят.
Дано бъде полезно на някой.
Ако може само модератора да ги обедини в едно мнение, че не ми дава да качвам повече от 3 снимки на мнение.
При сглобяване го направете по този начин, защото може да изпадне металната гарнитура.
Всичките тези части се разделят много лесно, няма никакви затягания и завивания. Понеже са много добре полирани и се получава като вакуумно залепване, но при по-силно издърпване се отделят.
Дано бъде полезно на някой.
Ако може само модератора да ги обедини в едно мнение, че не ми дава да качвам повече от 3 снимки на мнение.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Сваляне и ремонт на ГНП 525Д
Браво колега!
Още една полезна тема.
А тази скоба за ГНП-то само за комън рейл помпи ли е или става и за ВП-44 например? Мерси!

А тази скоба за ГНП-то само за комън рейл помпи ли е или става и за ВП-44 например? Мерси!

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Сваляне и ремонт на ГНП 525Д
Ivo_Borisov написа:Браво колега!Още една полезна тема.
А тази скоба за ГНП-то само за комън рейл помпи ли е или става и за ВП-44 например? Мерси!
При теб е същото ,но има последователност ,която се спазва.Помпата се блокирва със стопорен болт и тогава се вади,това разбира се в ГМТ иначе после трябва помпата да се зацепва сама за себе си .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани