Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
Модератор: Общи модератори
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:а аз се опитвам да ти обясня, че големия дизел в малката спортна кола никога няма да стигне режима в които грее повече от един бензин. което съответно позволява да има по-дребни радиатори и (отзивчиви) турбини които и да загреят- кьор файда защото температурата на входящия въздух при дизела е почти без значение...
защо да е без значение температурата на входящия въздух? нали за това минава през междинен охладител?
No bling at the Ring
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:а аз се опитвам да ти обясня, че големия дизел в малката спортна кола никога няма да стигне режима в които грее повече от един бензин. което съответно позволява да има по-дребни радиатори и (отзивчиви) турбини които и да загреят- кьор файда...
Не случайно по-рано споменах да сравняваме на равно - в случай, в който дизела няма да се натоварва и да загрява, няма да се натоварва и да загрява и бензиновия. Съвременните бензинови мотори с директно впръскване също работят с бедни смеси, а и се охлаждат допълнително от входящия въздух

А има и друго - всяко презапасяване и преизчисляване - т.е. слагането на ненужно голям мотор в малка кола - води до намаляването на ефективността, а от там влияе отрицателно върху представянето, което важи с огромна сила за автомобилния спорт и всички се борят да не го допускат... ти би трябвало най-добре да го знаеш

BadAngel написа:alx написа:кьор файда защото температурата на входящия въздух при дизела е почти без значение...
защо да е без значение температурата на входящия въздух? нали за това минава през междинен охладител?
Естествено, че е от огромно значение - всички се борят за всяка частица кислород, спомагаща за по-пълно и ефективно изгаряне

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
.. освен ако не си турбиниран и нямаш резерв в турбото (както е сега) - тогава няма значение за дизела защото по-горещ въздух- по-добро атомизиране на нафтата а по-малкото кислород се компенсира с повече бууст които е "безплатен" и безопасен за дизела... докато бензина също може да намаже от по-добрата атомизация от топъл вуздух, но ако входящия въздух е по-горещ тогава сместа има навика да детонира преди да е дала искра свещта... и затова при бензина горещия входящ въздух е лоша раота.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
DrivinGGoD написа:Не случайно по-рано споменах да сравняваме на равно - в случай, в който дизела няма да се натоварва и да загрява, няма да се натоварва и да загрява и бензиновия. Съвременните бензинови мотори с директно впръскване също работят с бедни смеси, а и се охлаждат допълнително от входящия въздух
явно не мога да обясня- затова ще се опитам простичко- в един и същ (лек режим защото нали голям мотор- малко купе) на работа дизела ще работи по-хладен и ще изисква съответно по-малки радиатори от един бензинов мотор.
просто кпд-то на един дизел е по-голямо от това не бензина. от там и излъчената (загубена под формата на топлина) енергия при дизела е по-малка при всеки режим на работа.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:DrivinGGoD написа:Не случайно по-рано споменах да сравняваме на равно - в случай, в който дизела няма да се натоварва и да загрява, няма да се натоварва и да загрява и бензиновия. Съвременните бензинови мотори с директно впръскване също работят с бедни смеси, а и се охлаждат допълнително от входящия въздух
явно не мога да обясня- затова ще се опитам простичко- в един и същ (лек режим защото нали голям мотор- малко купе) на работа дизела ще работи по-хладен и ще изисква съответно по-малки радиатори от един бензинов мотор.
просто кпд-то на един дизел е по-голямо от това не бензина. от там и излъчената (загубена под формата на топлина) енергия при дизела е по-малка при всеки режим на работа.


но не разбрах за горещия въздух... всички се борят за повече кислород в единица обем.. ?
No bling at the Ring
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
BadAngel написа:но не разбрах за горещия въздух... всички се борят за повече кислород в единица обем.. ?
защото бензина са ограничени откъм бууст и температура на входящия въздух които водят до детонации особено като са комплект... неща които не касаят дизела защото малкото кислород може да се компенсира с повече бууст а високата температура не предизвиква детонации.
иначе по принцип по-високата входяща температура спомага за по-добрата атомизация на горивото и води до повишена мощност от по-доброто горене. но при бензините негативите от висока входяща температура са повече от плюса (по-добрата атомизация)
да си виждал колд еър интейк сетъп за дизел? няма... щото няма полза. топлия въздух радва турбо дизела...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
това само за пърформанс дизела ли се отнася или като цяло
това е ново за мен, не съм мислел в този ред на нещата
предполагам, че междинния охладител на входящия въздух е за по-камионджийския тип дизели?
това е ново за мен, не съм мислел в този ред на нещата
предполагам, че междинния охладител на входящия въздух е за по-камионджийския тип дизели?
No bling at the Ring
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:.. освен ако не си турбиниран и нямаш резерв в турбото (както е сега) - тогава няма значение за дизела защото по-горещ въздух- по-добро атомизиране на нафтата а по-малкото кислород се компенсира с повече бууст които е "безплатен" и безопасен за дизела... докато бензина също може да намаже от по-добрата атомизация от топъл вуздух, но ако входящия въздух е по-горещ тогава сместа има навика да детонира преди да е дала искра свещта... и затова при бензина горещия входящ въздух е лоша раота.
Принципно винаги от по-голямо значение е бил състава на горивната смес - т.е. колко близо до идеалното количество кислород/гориво необходимо за изгарянето на единица обем гориво и реалната смес. Атомизирането се постига с правилното смесообразуване, вихровите потоци и геометрията на горивната камера и всмукателния колектор (индивидуалните дроселови клапи близо до всмукателните отвори много помагат

alx написа:явно не мога да обясня- затова ще се опитам простичко- в един и същ (лек режим защото нали голям мотор- малко купе) на работа дизела ще работи по-хладен и ще изисква съответно по-малки радиатори от един бензинов мотор.
Всеки двигател работи най-ефективно, когато както ти каза има най-малко топлинни загуби. Т.е. колкото при по-висока температура работи толкова по-добре. Охлаждането се налага, защото над 100* материалите не издържат. Ако материалите, от които е изработен можеха да издържат температури на работа, колкото са тези на горенето би било най-ефективно

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
BadAngel написа:това само за пърформанс дизела ли се отнася или като цяло
това е ново за мен, не съм мислел в този ред на нещата
предполагам, че междинния охладител на входящия въздух е за по-камионджийския тип дизели?
да. като всяко прекалено нещо по принцип когато става въпрос за големи натоварвания (като при влекачите) турбините са подложени на много високи температури от изгорелите газове и могат да започнат да вкарват входящ въздух които да е прекалено горещ (беден на кислород) дори за дизела. това обикновено не би било проблем защото може да се компенсира с бууст (при дизела), но малкото обороти (2500 червена линия примерно) не позволява голям бууст по начало- затова и входящия въздух се охлажда със интеркулери.
а защо малките тди мотори имат интеркулери- да ме убиеш не знам. само лаг от тях...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:да си виждал колд еър интейк сетъп за дизел? няма... щото няма полза. топлия въздух радва турбо дизела...
Защото от 20 години насам няма атмосферни дизели... виждали ли сте cold-air-intake на турбо бензинови мотори



------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:а защо малките тди мотори имат интеркулери- да ме убиеш не знам. само лаг от тях...
мм, това го знам.. както големия дизел в малката спортна кола.. не се натоварва в екстремум
така много малкия тди в малка сапунерка се чувства почти както камионджийски дизел
и драпа за студен въздух?

No bling at the Ring
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
DrivinGGoD написа:При иначе съвременния контрол на впръскването, особено при дизелите с това налягане от по 2000 бара и нагоре, това атомизиране, за което говориш се контролира толкова прецизно (3-4-5 впръсквания за един цикъл), че единственото от което имат нужда е достатъчно кислород, за да изгорят количеството гориво, което искат.
ти не си карал май студен тди през лятото и през зимата. през лятото почти няма проблеми докато загряват. през зимата- изобщо ама изобщо не са щастливи нито се усещат мощни като са студени... това е защото дори и със директното впръскване атомизацията страда когато входящия тракт е студен.
alx написа:Всеки двигател работи най-ефективно, когато както ти каза има най-малко топлинни загуби. Т.е. колкото при по-висока температура работи толкова по-добре. Охлаждането се налага, защото над 100* материалите не издържат. Ако материалите, от които е изработен можеха да издържат температури на работа, колкото са тези на горенето би било най-ефективноТочно поради тази причина такова нещо като хладен мотор не се допуска...
не това имах в предвид. имах в предвид че дори и да работеха на една температура (100 градуса? откъде го измисли? маслото при затоплен мотор е над тази стойност) дизела изисква по-малко охлаждаща система което се вписва добре във състезателния/ спортен дизайн на една кола... а и когато е поставен при лоши охлаждащи условия ефекта на прегряване е по-слаб.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:ти не си карал май студен тди през лятото и през зимата. през лятото почти няма проблеми докато загряват. през зимата- изобщо ама изобщо не са щастливи нито се усещат мощни като са студени... това е защото дори и със директното впръскване атомизацията страда когато входящия тракт е студен.
Чакай сега... последно студени ли обичат да са дизеловите мотори или топли? Щото аз мисля, че говорим за температура на входящия въздух, а не на охлаждащата течност? Значи не загряват и им трябва малко охлаждане, а пък предпочитат топъл входящ въздух, за да работят по-ефективно

Най-ефективния режим на работа на всеки един двигател е максимално висока работна температура и максимално студен постъпващ въздух... независимо от принципа на работа и системата за пълнене...
alx написа:не това имах в предвид. имах в предвид че дори и да работеха на една температура (100 градуса? откъде го измисли? маслото при затоплен мотор е над тази стойност) дизела изисква по-малко охлаждаща система което се вписва добре във състезателния/ спортен дизайн на една кола... а когато е поставен при лоши охлаждащи условия ефекта на прегряване е по-слаб.
И как така при една и съща температура единия ще изисква по-малко охлаждане? Както вметнах по-рано атмосферните бензинови мотори се охлаждат и от горивната смес, та са по-облагодетелствани, а това при дизелите го няма...
100те градуса бяха на охлаждащата течност... това е признака по който се следи колко е загрял един мотор нали? (там където няма температура на маслото)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:DrivinGGoD написа:При иначе съвременния контрол на впръскването, особено при дизелите с това налягане от по 2000 бара и нагоре, това атомизиране, за което говориш се контролира толкова прецизно (3-4-5 впръсквания за един цикъл), че единственото от което имат нужда е достатъчно кислород, за да изгорят количеството гориво, което искат.
ти не си карал май студен тди през лятото и през зимата. през лятото почти няма проблеми докато загряват. през зимата- изобщо ама изобщо не са щастливи нито се усещат мощни като са студени... това е защото дори и със директното впръскване атомизацията страда когато входящия тракт е студен.alx написа:Всеки двигател работи най-ефективно, когато както ти каза има най-малко топлинни загуби. Т.е. колкото при по-висока температура работи толкова по-добре. Охлаждането се налага, защото над 100* материалите не издържат. Ако материалите, от които е изработен можеха да издържат температури на работа, колкото са тези на горенето би било най-ефективноТочно поради тази причина такова нещо като хладен мотор не се допуска...
не това имах в предвид. имах в предвид че дори и да работеха на една температура (100 градуса? откъде го измисли? маслото при затоплен мотор е над тази стойност) дизела изисква по-малко охлаждаща система което се вписва добре във състезателния/ спортен дизайн на една кола... а и когато е поставен при лоши охлаждащи условия ефекта на прегряване е по-слаб.
При бензиновия мотор не е над тази стойност ...
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:а защо малките тди мотори имат интеркулери- да ме убиеш не знам. само лаг от тях...
Преди ръновете им казах, че няма да платя ако не изкара 150 коня И бат Венци пак включи с поредната магария - симулация на челен кулер Охладихме моя мини кулер с малко азот и резултатите бяха на лице - 157 коня и 375НМ!!!! и разбира се се наложи да платя
http://www.youtube.com/watch?v=G6TFve1lmsI
Вярно,че след едно положение прекалено обогатения с кислород въздух има отрицателно влияние за дизела...но все пак.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани