Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
Модератор: Общи модератори
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
Даването на газ и бързото каране нямат нищо общо със спорта от където произхождат спортните коли Трябва да се прави разлика...
Ако видиш реклама на БМВ ще разбереш, че БМВ рекламира своите коли като спортни седани или комбита. Така че като се каже спортна кола аз разбирам точно това бързо ускоряваща печка. Това за което говориш трябва да го наречеш пистова кола. Тогава ще се разберем

Tool - Fear Inoculum
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
Тук таме съм виждал BMW реклами
и ти правилно си се изразил - рекламират своите коли като спортни седани или комбита... А не своите дизелови двигатели като такива
. Това се дължи на управлението и поведението на пътя, а не на двигателите - едно 116 например е всичко друго, но не и спортна кола - кара се хубаво и стои, но...
Същото е и с 335d например - върви много, завива и стои... ама му липсва нещо
BMW Advanced Diesel - Changes
Да не говорим, че BMW няма да направят (или поне се надявам да не направят) една обикновена дизелова кола с техника като на М кола, защото иначе отпада напълно идеята на М


Същото е и с 335d например - върви много, завива и стои... ама му липсва нещо

BMW Advanced Diesel - Changes
Да не говорим, че BMW няма да направят (или поне се надявам да не направят) една обикновена дизелова кола с техника като на М кола, защото иначе отпада напълно идеята на М

Последна промяна DrivinGGoD на 13 Дек 2011, 19:25, променена общо 3 пъти
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
DrivinGGoD написа:Прощаващ грешки? Сравнено с какво? Атмосферен бензинов мотор? Или турбо бензинов? Нещо не ми се връзва... Прощаването идва основно от геометрия на ходовата часта като говорим за прощаване дизеловите двигатели с този малък диапазон от обороти далеч не са най-прощаващото нещо, особено куплирани с ръчна кутия
Докато един атмосферен бензинов и да му изпуснеш 500 оборота нагоре или надолу около ефективните все си е ок
![]()
А и как така по-лесно се охлажда? Пак сравнено с какво?
Иначе аз си спомням и BMWтата с дизелови 320ки как биха тук таме... И в Le Mans там разни Авдита и Пежа вървяха... И във WTCC Seat–ите и те бяха бързички... ама отново изключения от правилото... А пък и в тези случаи ТУРБО дизели се сравняват с атмосферни бензиникак да не ги порежат... аз съм съгласен да се сравняват еднакви неща... а не гарга с жираф... като ще се сравняват по нещо то да е еднакво... има си коефициенти, има си принципи
най-честите грешки водещи до изпреварване по време на състезание е изпускане на предавка/ грешна предавка. при това положение дизела е прощаващ защото едно че нещата (оборотите) се случват бавно което позволява повече време за реакция на пилота, две че преди завоя просто ще настъпи спирачката и (най-много едно надолу) след това ще навие геврека и после ще настъпи газта.... докато бензина ще има пета/пръсти 1-2-3 надолу, навие геврека и после газ и 1-2 нагоре... и когато състезанието е по-дълго шанса за грешки при дизела е значително по-малък защото уморява много по-малко пилота.
за охлаждането - направи си един експеримент- на студен ден запали един бензин (изключи отоплението) и го остави да поработи 10 минути. температурата на водата ще се качи. направи същото със дизела- няма да мръдне от нулата. дизела просто е по-ефикасен и грее по-малко. затова и при екстремни условия също така работи по-студен което позволява по-малки радиатори и се вписва добре в аеродинамиката на автомобила.
за турбо дизели и атмосферни мотори- не забравяй, че гледат да ги изравняват на коне и тегло... което верно е малко гарга и жираф но- факт.
има една хубава поговорка "horse power sells cars, but torque wins races"

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:най-честите грешки водещи до изпреварване по време на състезание е изпускане на предавка/ грешна предавка. при това положение дизела е прощаващ защото едно че нещата (оборотите) се случват бавно което позволява повече време за реакция на пилота, две че преди завоя просто ще настъпи спирачката и (най-много едно надолу) след това ще навие геврека и после ще настъпи газта.... докато бензина ще има пета/пръсти 1-2-3 надолу, навие геврека и после газ и 1-2 нагоре... и когато състезанието е по-дълго шанса за грешки при дизела е значително по-малък защото уморява много по-малко пилота.
Това въобще не е така, защото ако един дизелов мотор го изпуснеш да "изпадне" от оборотите с надув (дори и при съвременните го има) работата става - чакай малко ей сега ще тръгна... Докато при бензиновите дори и с една предавка нагоре ще тръгне по-добре - това при съизмерими мощностни характеристики и момент

Общо взето предавките и при бензиновите и при дизеловите мотори са през еднаква скорост на движение (не обороти на мотора), а от там и също толкова се сменят предавки, само дето гореспоменатия диапазон е по-малък и преди и след него дизела пада по очи, докато при бензина има преди и след това още поне по 500-1000 оборота с достатъчна сила... аз така и не се научих пълноценно да карам дизели с ръчни скорости


alx написа:за охлаждането - направи си един експеримент- на студен ден запали един бензин (изключи отоплението) и го остави да поработи 10 минути. температурата на водата ще се качи. направи същото със дизела- няма да мръдне от нулата. дизела просто е по-ефикасен и грее по-малко. затова и при екстремни условия също така работи по-студен което позволява по-малки радиатори и се вписва добре в аеродинамиката на автомобила.
Работата на място няма нищо общо с тази под товар


alx написа:за турбо дизели и атмосферни мотори- не забравяй, че гледат да ги изравняват на коне и тегло... което е малко гарка и жираф но- факт.
има една хубава поговорка "horse power sells cars, but torque wins races"
Точно за това казах, че не е редно да се сравняват дизели с принудително пълнене с бензинови с атмосферно - трябва да се сравняват еднакви или тези с принудителното да се умножават по коефициент... А не по мощност и тегло


------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
може. но шанса да го изпуснеш е много по-малък защото смените са по-редки. мисли го така- вайпърите на пистата колкото са трудни за поставяне в правилната траектория, толкова са лесни за каране откъм техника- просто защото общо взето го държиш на 3-та на по-късите писти и не бараш и си гледаш траекторията и опонентите... не забравяй, че турбо дизела няма блоу-оф клапан защото налягането общо взето винаги е константно и и зависи само от оборотите защото няма дросел и свръх налягане никога не се получава... така че за да падне бууста на дизела трябва да си много заспал...DrivinGGoD написа:Това въобще не е така, защото ако един дизелов мотор го изпуснеш да "изпадне" от оборотите с надув (дори и при съвременните го има) работата става - чакай малко ей сега ще тръгна...
Общо взето предавките и при бензиновите и при дизеловите мотори са през еднаква скорост на движение (не обороти на мотора)
... защото не си карал голям дизел със скорости... затова така мислиш


Работата на място няма нищо общо с тази под товарНатоварен дизел, заради детонационното горене топли много повече от добре настроен бензинов, който няма такива взривове в камерата а се охлажда и от горивната смес
![]()
може. ама ако си на влекач... дори имат често датчик за температура на изгорелите газове. основния проблем които пропускаш е че голям дизел в малка кола... не знае изобщо че е там

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:може. но шанса да го изпуснеш е много по-малък защото смените са по-редки. мисли го така- вайпърите на пистата колкото са трудни за поставяне в правилната траектория, толкова са лесни за каране откъм техника- просто защото общо взето го държиш на 3-та на по-късите писти и не бараш и си гледаш траекторията и опонентите...
Тук говорим за мнооого голям бензинов мотор... той няма нищо общо с дизелите, просто защото има сила навсякъде и много по-голям диапазон

alx написа:... защото не си карал голям дизел със скорости... затова така мислиштой е направо неуязвим и тия 3000 оборота дето са му диапазона ти се струват безкрайни...
![]()
Колко голям трябва да е такъв мотор? Защото аз не се сещам за такива с 3000 оборота ефективен диапазон... поне не в съвременен европейски мотор





alx написа:основния проблем които пропускаш е че голям дизел в малка кола... не знае изобщо че е там
Същото се отнася и за голям бензинов, нали сравняваме гарга с гарга и жираф с жираф... Там където се натоварва бензина се натоварва и еквивалентния му дизел и обратното

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
DrivinGGoD написа:Тук говорим за мнооого голям бензинов мотор... той няма нищо общо с дизелите, просто защото има сила навсякъде и много по-голям диапазон
да де.. ако мислиш че големия дизел със 1000нм въртящ момент не се усеща така...

ако не са 8те предавки на автомата да го държат в кондиция ще пада по очи всеки път като му върнеш газта да смениш предавка
защото предавките са му относително къси спрямо диапазона. което пак ме връща на големия дизел с планината от въртящ момент и безкрайната трета и четвърта...
Същото се отнася и за голям бензинов, нали сравняваме гарга с гарга и жираф с жираф... Там където се натоварва бензина се натоварва и еквивалентния му дизел и обратното
о, вероятно.. но пропускаш един основен момент - дизела е относително непретенциозен откъм работна температура- дори горещ дизел = по-добра атомизация и повече мощност... докато бензина .... горещ бензин = детонации... затова и бензиновите двигатели са ги заковали на 210 градуса по фаренхайт вода и 220 масло като цел от 20 години насам. докато дизелите всеки 5 години се качват по 10 градуса като работна температура... да не говориме че както казах дизеловата състезателна кола е много удобна за драфтинг без да те е страх че може да прегрееш.. докато при бензина като се скриеш отзад и знаеш че времето ти е преборено преди да почнеш да вдигаш температура... това си го представям де- не съм драф-вал голям дизел на състезание... но бензини- колкото искаш... и е досадно.. особено ако тоя пред тебе е по-добър и/или има по-силна кола

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
alx написа:за охлаждането - направи си един експеримент- на студен ден запали един бензин (изключи отоплението) и го остави да поработи 10 минути. температурата на водата ще се качи. направи същото със дизела- няма да мръдне от нулата. дизела просто е по-ефикасен и грее по-малко. затова и при екстремни условия също така работи по-студен което позволява по-малки радиатори и се вписва добре в аеродинамиката на автомобила.
абсолютно вярно

двигателя с вътрешно горене е своеобразна топлинна машина
при дизела коефициента на полезно действие е по-висок в проценти от колкото при бензина
това е конструктивна особеност
което означава, че по-малко енергия се отделя в топлина
бензина е по-труден за охлаждане, просто защото "грее" повече
No bling at the Ring
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
Е поне разбрахме че когато се карат спортно дизелите се охлажда много по-добре и за разлика от бензина не прегряват 

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
acho.rs написа:Е поне разбрахме че когато се карат спортно дизелите се охлажда много по-добре и за разлика от бензина не прегряват
грешен ти е извода
дизела загрява по-трудно от бензина, а охлаждането е въпрос на конструктивни особености
и алх изтъкна доста правилно нещо, за което никой друг нямаше да се сети, защото просто не му е минало през ръцете
No bling at the Ring
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
То и баба ми знае че печката загрява по-бавно ... при нормално каране и работа на място .
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
В момента говорите малко на изуст... има голяма доза истина в това погледнато от термодинамична гледна точка, но само при положение, че говорим за дизелови двигатели без принудително пълнене, при които налягането в началото на процеса горене е само в следствие на сгъстяването
Като включим налягането породено от задължителното в днешно време принудително пълнене, въпреки бедните горивни смеси изгарящи в горивните камери на дизелите то температурата на работното вещество в края на горенето става доста по-висока. Добавяме и стремежа към повишаване на ефективните показатели, което води до обогатяване на смесите и приближаване до заветната 1-ца... Та стигаме до температура съизмерима с тази на бензиновите атмосферни мотори, които обаче от прясната горивна смес се охлаждат естествено и минаваме през липсващото температурно бедствие наречено турбо...
Та, ако на теория дизелите на празен ход и без натоварване (не разбирайте пълен багажник с туршии) не греят въобще то в реалния живот има не малко примери, че турбо дизеловите агрегати са по-нестабилни от температурна гледна точка при работа на пълно натоварване
Но това така или иначе си е предвидено от конструкторите и не е наш кахър... Темата е по-скоро за потребителските отражения на дизеловите/бензиновите мотори върху спортния дух на един автомобил...

Та, ако на теория дизелите на празен ход и без натоварване (не разбирайте пълен багажник с туршии) не греят въобще то в реалния живот има не малко примери, че турбо дизеловите агрегати са по-нестабилни от температурна гледна точка при работа на пълно натоварване

Но това така или иначе си е предвидено от конструкторите и не е наш кахър... Темата е по-скоро за потребителските отражения на дизеловите/бензиновите мотори върху спортния дух на един автомобил...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
седни при -2,3 градуса да покараш малко печка и после покарай бензин
ама нека двете коли са горе-долу еквивалентни
виж коя от двете коли първа ще загрее
и в допълнение искам да ти кажа, че дизела има нагреватели,
които допълнително топлят охладителната течност, за да си достигне и подържа работната температура
ама нека двете коли са горе-долу еквивалентни
виж коя от двете коли първа ще загрее
и в допълнение искам да ти кажа, че дизела има нагреватели,
които допълнително топлят охладителната течност, за да си достигне и подържа работната температура
No bling at the Ring
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
BadAngel написа:седни при -2,3 градуса да покараш малко печка и после покарай бензин
ама нека двете коли са горе-долу еквивалентни
виж коя от двете коли първа ще загрее
и в допълнение искам да ти кажа, че дизела има нагреватели,
които допълнително топлят охладителната течност, за да си достигне и подържа работната температура
В допълнение ще наблегна отново, че говорим за пълно натоварване, а не за загряване на празен ход или леко каране

Замислете се дали пък охладителната уредба на дизеловите автомобили не е направена с по-голям запас, за да може да смогва и да охлажда при якото загряване, но пък така да не позволява на мотора да загрява пълноценно бързо при стартиране и ниско натоварване

Отново напомням, че темата е друга, а не обсъждане на термодинамичните особености на двигателите с вътрешно горене

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545
а аз се опитвам да ти обясня, че големия дизел в малката спортна кола никога няма да стигне режима в които грее повече от един бензин. което съответно позволява да има по-дребни радиатори и (отзивчиви) турбини които и да загреят- кьор файда защото температурата на входящия въздух при дизела е почти без значение...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани