Въпрос за амортисьори с EDC
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Ivailo28
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: E39 530DA '99
Въпрос за амортисьори с EDC
Трябва да си сменя амортисьорите, които са с EDC, но ми идват доста скъпи новите, та въпроса ми е стават ли нормални амортисьори да се сложат? Имам предвид някой от моделите тука: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=31&fg=10
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Въпрос за амортисьори с EDC
може да се поставят нормални амортесъори, но ще загубиш една хубава и рядка екстра на Е39-ката.
- Ivailo28
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: E39 530DA '99
Re: Въпрос за амортисьори с EDC
Ами точно сега нямам излишни 2500 лева, а от единия е прокапало масло. Обикновените еднакви ли са, има ли разлика в размера? Пружини трябва ли да се сменят?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Въпрос за амортисьори с EDC
сменят се само амортесъорите и нищо друго.
- Ivailo28
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: E39 530DA '99
Re: Въпрос за амортисьори с EDC
Благодаря!
Re: Въпрос за амортисьори с EDC
Търсачката ми връща няколко теми за EDC и тази ми се струва най-подходяща да попитам - след монтаж на по-ниски пружини (35/25) на седан с EDC има ли нужда от прекалибриране на level sensor-ите на носачите? В западните форуми слагат такива пружини и на Е39 и на Е38 с EDC, но никой не е писал за последващо калибриране, което ме кара да си мисля, че такова не се налага... Не успях да намеря и информация дали системата си инициализира нулевото положение при всяко даване на контакт или то е предварително зададено...
Има ли някой конкретен опит с такъв случай?
Има ли някой конкретен опит с такъв случай?
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Въпрос за амортисьори с EDC
До колкото ми е известно при тази система се променя поведението (твърдостта) на амортисьора а не височината му. Левел сензорите на носачите са за автоматичното регулиране положението на фаровете т.е. не оказват влияние на EDC.


Re: Въпрос за амортисьори с EDC
Въпросът ми идваше от заблудата, че EDC определя моментното положение на носачите (оттам и на амортисьорите) на база сигнал от тези level sensor-и, за да може в реално време да променя твърдостта на амортисьорите според зададената програма. Изглежда обаче съм в грешка и което казваш е вярно, т.е. level sensor-ите на окачването нямат отношение към EDC-то. Попаднах на този линк:
http://www.bimmerboard.com/members/WTH/ ... 715_01.pdf ,
където е описано кои датчици ползва EDC-то - "For this purpose, the system features the following sensors to record the driving situation: Steering angle sensor,
speed sensor, front body acceleration sensor, rear body acceleration sensor."
Та въпросните преден и заден датчик за ускорение мерят вертикално ускорение и са разположени около бомбетата на амортисьорите отпред и отзад. Респективно няма връзка между работата на EDC-то и положението на амортисьорите в покой... за радост на почитателите на "спортните пружини"...
Та ако изобщо се налага някакво калибриране на тези датчици след монтаж на по-ниски пружини, то не е във връзка с ЕДЦ-то, което очевидно няма да го отрази.
http://www.bimmerboard.com/members/WTH/ ... 715_01.pdf ,
където е описано кои датчици ползва EDC-то - "For this purpose, the system features the following sensors to record the driving situation: Steering angle sensor,
speed sensor, front body acceleration sensor, rear body acceleration sensor."
Та въпросните преден и заден датчик за ускорение мерят вертикално ускорение и са разположени около бомбетата на амортисьорите отпред и отзад. Респективно няма връзка между работата на EDC-то и положението на амортисьорите в покой... за радост на почитателите на "спортните пружини"...
Та ако изобщо се налага някакво калибриране на тези датчици след монтаж на по-ниски пружини, то не е във връзка с ЕДЦ-то, което очевидно няма да го отрази.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани