масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
68 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Прави ми впечатление че като се закоментира кой на колко хиляди си сменя маслото в двигателя се почва едно писане сменям на 8000км сменям на 7000км сменям най-късно на 6500км....а когато се коментира разхода на масло най-често се среща доливам 1л на 10 000км...

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Ма те големите от оня форум го сменят още като я изкарат от сервиза бе - първата шахта е тЕхна с тия "орЕгинални" препоръчана от бентли окачвания - ти кво сминаш вестниците от жълтата преса




Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
6estaka написа:Прави ми впечатление че като се закоментира кой на колко хиляди си сменя маслото в двигателя се почва едно писане сменям на 8000км сменям на 7000км сменям най-късно на 6500км....а когато се коментира разхода на масло най-често се среща доливам 1л на 10 000км...
Остави писането кой на колко сменя и колко долива, просто гледам и не вярвам на
ушите си като ми казвате, че 1л. на 1 000км е нормално да се долива, като аз
такова доливане не съм виждал дори при най-мърлявите си клиенти(разбирай с
най-зле матори).
Иначе ако се интересуваш на 10 000 сменям и не доливам, ама мотора не е м20,
затова не се меся.
Последна промяна AutoCoil на 29 Ное 2011, 20:11, променена общо 1 път
- Azidaha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: 6.07.2007
- Местоположение: гр.Троян
- Кара: зеленият крокодил Лакоста
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
AutoCoil написа:Хубу де, Азидаха, таз кола с нормално масло пробвал ли си я дали гори пак толкова,
защото приста лидер да речем, че не е върха на сладоледа![]()
,
или нямаш нерви да пробваш при този разход. Другите колеги споделят разход от
литър на 10 000км все пак, което вече е нормално.
Да колега.
Пробвал съм няколко пъти при смяна маслен филтър и масло Motul и Total.
Историята е абсолютно същата. Може и да бъркам, но за два пъти Motul и веднъж Total съм сигурен.
Също така съм пробвал и Q8, и Liqui Moly+добавка. Пробвал съм 10W40 и 15W40 разлика не откривам.
Относно това кой колко долива и кой кога сменя, не ме интересуват останалите.
Аз говоря за себе си и моят автомобил. Гордея се че го имам, горд съм с него.
За някой масларник, за мен не е. Поддържам го до колкото мога и си го гледам, макар да нямам никакви технически познания.
Дали гори масло или не, за мен няма абсолютно никакво значение...
Смлял съм го от каране, а пътите в които ме е предавал са три или четири, заради чудната ни държава, хубавите ни горива и лунните пейзажи по улиците!
Според книжката на BMW съм в норма, че даже и надолу


- Димитър Димитров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Атомната столица.
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно.
- Мечтае да кара: сАмоЛеТ
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
AutoCoil написа:6estaka написа:Прави ми впечатление че като се закоментира кой на колко хиляди си сменя маслото в двигателя се почва едно писане сменям на 8000км сменям на 7000км сменям най-късно на 6500км....а когато се коментира разхода на масло най-често се среща доливам 1л на 10 000км...
Остави писането кой на колко сменя и колко долива, просто гледам и не вярвам на
ушите си като ми казвате, че 1л. на 10 000км е нормално да се долива, като аз
такова доливане не съм виждал дори при най-мърлявите си клиенти(разбирай с
най-зле матори).
Иначе ако се интересуваш на 10 000 сменям и не доливам, ама мотора не е м20,
затова не се меся.
Какво те учудва колега? Ако колата ми харчи 1 литър на 10 000км. масло аз съм "на бял кон"
моето мнение е че всичко е до стила на каране.
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Извинявам се, едитнах си поста имах предвид литър на 1000км.
ИИиииибах тоя стил на каране
, като сте рейсъри има 10в60 за тая работа.
Сериозно обмислям варианта вече да дам на някой с м20 1 туба 10в60 ей така за експеримента
ИИиииибах тоя стил на каране


Сериозно обмислям варианта вече да дам на някой с м20 1 туба 10в60 ей така за експеримента

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Ми то страхът да се дадат некви стотинки дори за смяна на гумички на клапани поне, води до задълбочено четене на шматка-мануала.
Разликата между качените снимки на шматка-мануала и изданието на Бентли Пъблишърс е, че второто е сервизно ръководство.

Разликата между качените снимки на шматка-мануала и изданието на Бентли Пъблишърс е, че второто е сервизно ръководство.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Колега ти сериозно ли шматка - мануела викаш пълен майтап,те хорицата производители незнаят колко е разхода на масалце на автомобилите които произвеждат.
- Azidaha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: 6.07.2007
- Местоположение: гр.Троян
- Кара: зеленият крокодил Лакоста
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Торук Макто написа:Ми то страхът да се дадат некви стотинки дори за смяна на гумички на клапани поне, води до задълбочено четене на шматка-мануала.![]()
Разликата между качените снимки на шматка-мануала и изданието на Бентли Пъблишърс е, че второто е сервизно ръководство.
Колега, ти, единствено и само ти, говориш за Бентли Пъблишърс...
И аз и колегата "6estaka", ти цитираме, и снимаме от официални документи с прилежащите им номенклатурни номера издадени от производителя на дадената кола.
Сам стигна до заключението, че едното е ръководсто на потребителя, а другото е сервизно ръководство. Искам да те попитам, продължаваш ли да настояваш да ни увериш, да кажем на черното бяло? Извинявай, но някак си съм склонен да вярвам на производителя и то не защото той я е произвел, а ти не...Сигурен съм, че по твоята кола, все някъде си приложил нещо не по-малко уникално и иновативно, наричано от някой наши колеги скраперия и т.н., което е достойно да бъде уважавано, както всеки друг труд и идея!
Поздрави!


- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Чудно ми е само, след като наливате по 1 л. на 1000 км., защо въобще сменяте масло? То за 10К километра ще сменили маслото таман 2 пъти и отгоре на М20? По тая логика излиза, че сменяте масло на 4К километра.
Не съм чел оригиналната немска версия на шматка-мануала, но мисля, че цитираната консумация на масло до 150 мл. на 100 км. се отнася за чисто нов, неразработен двигател. Нормално е да има повишена консумация докато мотора се разработи, а швабата, който навремето си е купил чисто нова Е30-ка едва ли я е жалил до 3К оборота. По-скоро обратното. За разработен и напаснат мотор, такъв разход на масло е безумие, освен ако не е пред ядрен разпад или ако не се кара със заварена газ.
И защото обичаме примерите, ето два:
1. М20Б20 на около 200К километра, спокойно каране - 200-300 мл. до смяна на 7К километра.
2. М20Б25 на около 300К (!), смесено каране (спокойно и от време на време заваряване на газта) - около 700 мл. до смяна на 8К километра.
Мога и още един пример да дам, но не е за М20, така че е несъвместим, но там консумацията на масло е още по-ниска.
За мен това е допустимо и нормално, а за вас ако е нормално да се налива по 10 литра масло до смяна на 10К километра, сега разбирам защо всички са толкова чувтсвителни относно цените на маслата...
Не съм чел оригиналната немска версия на шматка-мануала, но мисля, че цитираната консумация на масло до 150 мл. на 100 км. се отнася за чисто нов, неразработен двигател. Нормално е да има повишена консумация докато мотора се разработи, а швабата, който навремето си е купил чисто нова Е30-ка едва ли я е жалил до 3К оборота. По-скоро обратното. За разработен и напаснат мотор, такъв разход на масло е безумие, освен ако не е пред ядрен разпад или ако не се кара със заварена газ.
И защото обичаме примерите, ето два:
1. М20Б20 на около 200К километра, спокойно каране - 200-300 мл. до смяна на 7К километра.
2. М20Б25 на около 300К (!), смесено каране (спокойно и от време на време заваряване на газта) - около 700 мл. до смяна на 8К километра.
Мога и още един пример да дам, но не е за М20, така че е несъвместим, но там консумацията на масло е още по-ниска.
За мен това е допустимо и нормално, а за вас ако е нормално да се налива по 10 литра масло до смяна на 10К километра, сега разбирам защо всички са толкова чувтсвителни относно цените на маслата...

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
В така наречения шматка мануал начина и особеностите на каране в първите 2000км от живота на автомобила са обяснени на страница 60-61ва и нищо не е споменато за разхода на масло че може да е драстично завишен...и още нещо...Какво би накарало производителя да проектира и предложи като оборудване в моделната гама на е30 устройство за самодоливане на масло в двигателя?Ако е предвидил че ще харчи 1л на 10000км то би било напълно излишно...Не ми се вярва и да е за комфорт на потребителя да се спести проверката на щеката или доверието на лампата на чека или на тази за налягането още в повече в годините когато централното заключване е било екстра и МОЛ Илиенци не е съществувал...

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Забрави да споменеш, че въпросната система е предлагана изключително за италианския пазар.
Доливайте по 1 литър на 1000 км.
Гумички клапани, износване на мотора, това няма смисъл да се споменава, защото ДАЖЕ имало система за доливане на масло в мотора.
По-лесното е да се каже, че е нормално да харчи по 1 литър/1000 км. По-трудното е се признае, че маторя е фиря.
П.С. Швабата навремето ако е имал претенции за гаранцията относно повреди по мотора, да не мислиш, че са го изпитвали дали е чел шматка-мануала, а дори и да го е чел и да не го е спазвал по отношение на разработката, да не мислиш, че е щял да си признае?
Такава космическа консумация може да има само за чисто нов, неразработен мотор. А да, и за такъв пред ядрен разпад.

Доливайте по 1 литър на 1000 км.

Гумички клапани, износване на мотора, това няма смисъл да се споменава, защото ДАЖЕ имало система за доливане на масло в мотора.

По-лесното е да се каже, че е нормално да харчи по 1 литър/1000 км. По-трудното е се признае, че маторя е фиря.

П.С. Швабата навремето ако е имал претенции за гаранцията относно повреди по мотора, да не мислиш, че са го изпитвали дали е чел шматка-мануала, а дори и да го е чел и да не го е спазвал по отношение на разработката, да не мислиш, че е щял да си признае?

Такава космическа консумация може да има само за чисто нов, неразработен мотор. А да, и за такъв пред ядрен разпад.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
И още нещо, преди пак да ми зачетете текстове от шматка-мануала...
Га разглобите М20 на съставни части и обърнете повече внимание на картерната вентилация и особено на маркуча и капака на клапаните и ако по някакъв неведом начин стигнете до заключението че картерна вентилация ист нихт (на чист чист български
), а после стигнете до други размисли относно величината на картерното налягане, тогава идете и пак си прочетете за консумацията на маслото в шматка-мануала. Няма да навлизаме в сложни теми като гумички на клапани и маслообиращи сегменти на по 25 години, щото си имаме текстове в шматка-мануала. 

Га разглобите М20 на съставни части и обърнете повече внимание на картерната вентилация и особено на маркуча и капака на клапаните и ако по някакъв неведом начин стигнете до заключението че картерна вентилация ист нихт (на чист чист български


Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Едва ли ще открия топлата вода ако кажа че съм сигурен че на 90% от м20ките маркуча за картерните газове се превърнал отдавна тръба...напукал се е и е увит подобаващо със скоч...аз лично съм си го сменявал и въобще не беше скъп...21лв в дару преди 4години

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: масло-темата не е изчерпана-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Тиксото е едно прекрасно решение да опазим околната среда, ама какво правим ако имаме запушен маркуч и/или вход в капак клапани? Какво става с картерното налягане?
Кво праим, кво праим - доливаме по 1 литър на 1000 км. и четем шматка-мануала за успокоение.
Кво праим, кво праим - доливаме по 1 литър на 1000 км. и четем шматка-мануала за успокоение.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
68 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани