Сваляне и ремонт на ГНП 525Д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Сваляне и ремонт на ГНП 525Д

Мнение от Simeonov86 » 25 Ное 2011, 0:36

Здравейте колеги,

Имам нужда от малко помощ.
Имам теч от ГНП-то и се налага да го ремонтирам, но искам аз да си го направя. Затова искам да попитам дали някой го е свалял? Има ли някои тънкости и най-вече дали при изваждане на ГНП-то зъбното колело остава фиксирано вътре без да отпуска веригата?

Мотора е M57D25
Последна промяна Simeonov86 на 16 Дек 2011, 3:16, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от anzak » 25 Ное 2011, 8:21

сега ако уточниш и на каква кола е това ще е хубаво
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Пресиян Василев » 25 Ное 2011, 9:56

Няма нищо сложно в демонтажа.Просто работи,но идеята сам да ремонтираш CR помпа :shock:
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Simeonov86 » 25 Ное 2011, 10:31

Под ремонт имам в предвид само да й сменя уплатненията, но ако излезне нещо много сложно тогава ще я дам на майстор.
Притеснява ме само какво става с зъбното колело което я задвижва. Дали ще остане фиксирано вътре и няма да отпусне веригата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от D.Pavlov » 25 Ное 2011, 11:21

Има скоба за тази работа, специално за сваляне на помпата!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Retrofit » 25 Ное 2011, 14:09


Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Simeonov86 » 25 Ное 2011, 18:45

Благодаря много за инфото. Точно до тук съм стигнал и сега трябва само да намеря въпросното приспособление. Ако знае някой къде се продава нека да сподели :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от NAPSTERS » 25 Ное 2011, 18:56

когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Simeonov86 » 16 Дек 2011, 1:38

Благодаря за помоща колеги!
Ето малко снимки за хората като мен решили сами да си правят нещата. Дано да стане ясно, защото снимките са правени малко хаотично.

Сваляте всички кори на мотора, двата въздуховода за купето и лявата кутия на филтъра (на снимката се пада дясна). Извадете и 2-те пластмасови щипки на дифозьора.
DSC05446.JPG


След като ги свалите махнете и тази кора, защото ще пречи на колектора да излезе.
DSC05444.JPG


Идва ред на виското заедно с дофозьора. Виското е с лява резба и за негови ви трябват два ключа №32 , единия трябва да е много тънък или просто да го изпилите. След като го отвиете, го извадете заедно с дифозьора. След това отвите и скобите на ЕГР-а.
DSC05443.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Simeonov86 » 16 Дек 2011, 2:04

Махнете гумените тапи, под които има още един ред с гайки. Трябва да откачите плюсовия кабел, щеката за маслото и един датчик (с зеленото кръгче). Откача се като натиснете металната щипка и после издърпвате.
DSC05439.JPG


Тук липсват малко снимки, но трябва да махнете водната тръба от термостата към купето и тройника от блока. Откачете и нафтовите маркучи към помпата.
DSC05438.JPG


Идва ред на помпата. Отвивате 2-те гайки (3-тата е под помпата) и откачате кабела на клапана. Отвивате и тръбичката за високото налягане (и от рейла).
DSC05437.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Simeonov86 » 16 Дек 2011, 2:22

Отвивате тази капачка, отвивате и гайката, която държи оста на помпата и завивате на нейно място скобата за сваляне на ГНП както следва:
1 - голямата втулка завивате за корпуса
2 - по-малката се завива за зъбното колело
3 - започвате да навивате болта, който избутва помпата (проверете пак дали сте отвили 3-те гайки)

DSC05372.JPG

DSC05378.JPG

DSC05379.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Simeonov86 » 16 Дек 2011, 2:35

Идва момента да се разгоби помпата. Отвивате 3-те болта и изваждате предната къпачка (най-лесно става на менгеме) като преди това я маркирате, защото има значение положението й. На нея има два О-пръстена и един семеринг.
DSC05421.JPG

DSC05433.JPG

DSC05434.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Сваляне на ГНП

Мнение от Simeonov86 » 16 Дек 2011, 3:12

За страничните три капака ви съветвап да ги правите един, по един. На капако това което е с зелено трябва да го издърпате, защото и от долната страна има гумички, а където е червения кръг има една много малко метакна гарнитура, ако не е на капака значи е залепнала, там където съм показъл със стрелката.
DSC05424.JPG

DSC05427.JPG


При сглобяване го направете по този начин, защото може да изпадне металната гарнитура.
DSC05431.JPG


Всичките тези части се разделят много лесно, няма никакви затягания и завивания. Понеже са много добре полирани и се получава като вакуумно залепване, но при по-силно издърпване се отделят.

Дано бъде полезно на някой.



Ако може само модератора да ги обедини в едно мнение, че не ми дава да качвам повече от 3 снимки на мнение.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Сваляне и ремонт на ГНП 525Д

Мнение от Ivo_Borisov » 16 Дек 2011, 11:27

Браво колега! :clap: Още една полезна тема.
А тази скоба за ГНП-то само за комън рейл помпи ли е или става и за ВП-44 например? Мерси!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Сваляне и ремонт на ГНП 525Д

Мнение от Пресиян Василев » 16 Дек 2011, 18:59

Ivo_Borisov написа:Браво колега! :clap: Още една полезна тема.
А тази скоба за ГНП-то само за комън рейл помпи ли е или става и за ВП-44 например? Мерси!

При теб е същото ,но има последователност ,която се спазва.Помпата се блокирва със стопорен болт и тогава се вади,това разбира се в ГМТ иначе после трябва помпата да се зацепва сама за себе си .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook