Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
xds написа:хаха както доста хора започват да го пишат " май освен да ти кажат че М52 не ставало за турбо" друга полезна информация няма да получиш..........освен " не е за теб "
До колегата от първия пост:
Добре аз съм говорил с поне 3-ма човека който са правили проекти на този мотор И Всеки е ползвал стандартните карантии и няма никакъв проблем с тях и си карат вече сумати време с тях.... така че не мога да се съглася с теб![]()
До колегата от третия пост:
Колега като имам предвид О-ринговане имам предвид използването на подложка от нераждавейка м/у блока и главата.Което пак разрежда мотора.И как толкова много хора си разреждат мотора с сваляне от челото на буталото , а ти сега изведнъж ми казваш , че не ставало защото се разреждало много и незнам си какви други филми.![]()
Нито съм първия дето ще прави проект на този двигател нито и последния , така че МОЛЯ който няма да се изказва по темата да не го прави ,пък на лято ще може да разглежда снимките на завършения проект
sry баце ама вместо да ми четеш старите мнения и то отгоре отгоре че м52 не ставало с компресор е как да става като то и в атмосверни усложия много трудно предеянва ако не го галиш с перо...
и не ми казвай колко държи м52ката щото съм имал две 28ци и все страдат от болести кат земах м50-то е малко куц кон с каруца сравнение с м52ката ама на бой не се предава

Имаме направена м20ка с шрик вал на 304градуса, пружини, тарелки, плетена генерация,направена с дизелов вал скъсен блок с 3мм, одълбани бутала че леко клапаните бият в буталата защото вече блока няма недоход и тва всичко до тук е към 5000 6000 лева... да ама като се яви някой с уш бегачка много барана като някоя е36 с м50б25 и изревя с 5 6 коли за 400 метра...
А ти ще ми казваш че нз кое как се прави не съм от тия дет само седат и пишат ама такива теми направо ме збръчкват но както и да е
BMW_DRIVER написа:темата ще е интересна![]()
azufo защо да не стане здрава и надежна кото ще се надува около 1 - 1.2? всичко си зависи кой и как правиима хора които имат минати по над 20-25к км и си карат без проблеми
да ама тия хора я ги питай колко са наляли в мотора за да стане що годе читав че то само 6 свещи за такава история са по 100 кинта едната щото не стават на деда ти от жигулата и москвича свещите въпреки че са същите



Явка нарочно сте я одобрили да става какафония нали



има степен на сгъстяване и компресия ама степен на компресия




- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
xds написа:Andronoff написа:Ама ти наистина ли мислиш, че "blow off" се чете "блов офф"???
Просто го пиша така че да ме разберат...
С други думи го пишеш така, понеже знаеш, че ще го четат прости хора?

И за да не съм съвсем оф топик, да кажа, че за билд като този ще ти трябва 5-цифрена сума в евро.
Естествено може и с 5-цифрена в лева да минеш, всичко зависи от степента на компресията... оппа, обърках се - степента на компромисите

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- xds
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 28.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320 97'
- Мечтае да кара: BI-TURBO
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Я направо трийте 

- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
-
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
- xds
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 28.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320 97'
- Мечтае да кара: BI-TURBO
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Няма как да стане полезна ако всеки се заяжда и ти пише защо пишеш blow off блов офф или колко било скъпо и как не било за теб или се пишат 100 мнения как си объркал степен на сгъстяване със степен на компресия в бързането ...
- ///ivanE30
- ентусиаст
-
- Мнения: 930
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: софия/uk
- Пол: Мъж
- Кара: e60 e30 turbo
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
кажи колко пари имаш в банката и имаш ли налично купе поне от там да почнеш после е34ките и тн...не се заяждам 

bedrock city racing
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Е ти кола нямаш още, а вече турбо сетъпи замисляш, че и теми пускаш?!
Отделно, както вече беше казано - информацията я има, та тази тема защо?
Има няколко големи форума за е30 в Интернет, тях прерови ли ги, та да видиш хората как го правят и колко им струва?
И като изключим финансовите въпроси, нервите, главоблъсканиците и адски дългия период от време, които ти предстоят, за да ЗАПОЧНЕШ този проект, пак си оставаш 20-годишен, с 300+ коньова кола, със задно предаване, произведена преди 20+ години.
На мен специално цялото това начинание ми се струва странно, особено пък като си и 20-годишен студент в чужбина.
Доколкото схващам, сега си в Англия, имаш някой лев и си решил като се върнеш лятото в България, да си купиш кола и да я турбинираш, че и да я караш, докато не заминеш пак за Англия през септември.
Няма как да стане, повярвай - колкото и пари да наливаш, нещата не винаги зависят от теб. Има елементи за фабрикуване, има елементи, които са по 1-2 месеца за доставка и да не забравяме човешкия фактор в лицето на някой майстор.
А аз как разбрах колко си навътре в нещата? Лесно - първият ти въпрос беше дали ти трябват нови лапи за мотора. Това ти е най-малкият проблем, честно ти казвам.
И наистина вземи се пообразовай малко из Интернет относно тоя въпрос, щото си много бос.
e30tech, s14.net, bimmerforums и т.н.
И не си мисли, че като е стара, е30-ската е евтина, когато се отнася за такъв проект. Части се намират трудно и е неписано правило, че всички такива, които са втора ръка, са боклуци. Новите са скъпи и с дълга доставка.
Най-важното правило при този, както и всеки друг билд, е: евтиното винаги излиза по-скъпо! Запомни го, приготви си много пари, една година за проект, тестване, настройване и поправяне на всичко, което се е счупило. Без майтап...
Пък ако не ти се занимава, за точната сума ще ти дам готова кола

Отделно, както вече беше казано - информацията я има, та тази тема защо?
Има няколко големи форума за е30 в Интернет, тях прерови ли ги, та да видиш хората как го правят и колко им струва?
И като изключим финансовите въпроси, нервите, главоблъсканиците и адски дългия период от време, които ти предстоят, за да ЗАПОЧНЕШ този проект, пак си оставаш 20-годишен, с 300+ коньова кола, със задно предаване, произведена преди 20+ години.
На мен специално цялото това начинание ми се струва странно, особено пък като си и 20-годишен студент в чужбина.
Доколкото схващам, сега си в Англия, имаш някой лев и си решил като се върнеш лятото в България, да си купиш кола и да я турбинираш, че и да я караш, докато не заминеш пак за Англия през септември.
Няма как да стане, повярвай - колкото и пари да наливаш, нещата не винаги зависят от теб. Има елементи за фабрикуване, има елементи, които са по 1-2 месеца за доставка и да не забравяме човешкия фактор в лицето на някой майстор.
А аз как разбрах колко си навътре в нещата? Лесно - първият ти въпрос беше дали ти трябват нови лапи за мотора. Това ти е най-малкият проблем, честно ти казвам.
И наистина вземи се пообразовай малко из Интернет относно тоя въпрос, щото си много бос.
e30tech, s14.net, bimmerforums и т.н.
И не си мисли, че като е стара, е30-ската е евтина, когато се отнася за такъв проект. Части се намират трудно и е неписано правило, че всички такива, които са втора ръка, са боклуци. Новите са скъпи и с дълга доставка.
Най-важното правило при този, както и всеки друг билд, е: евтиното винаги излиза по-скъпо! Запомни го, приготви си много пари, една година за проект, тестване, настройване и поправяне на всичко, което се е счупило. Без майтап...
Пък ако не ти се занимава, за точната сума ще ти дам готова кола




Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- xds
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 28.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320 97'
- Мечтае да кара: BI-TURBO
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Не мога да разбера защо отговаряте на въпроси който не съм задал. Никъде не питам колко ще ми струва , никъде не съм питал колко време ми трябва. Никъде не съм казал че искам да завърша колата за 10 дена.Вие просто разигравате ваш сценарий в който имам 4000 лв и искам МНОГО БЪРЗО ТУРБО БМВ много да се върти и да е мн МОШШШШНО искам да го направя за 2 седмици защото е мега лесно и после да МУ спрЪ токЪ и Мноу ДриФТ да има като в Бързи и Яростни ТОкиооОо ДрифВта.....
Попитал съм конкретни неща...никъде не съм говорил за цени и прочие просто съм написал да не ми предлагате бутала по 5000 $ всяко или колянов вал за нз си колко $ а всико да е в границите на допустимото.
Като цяло темата беше пусната за да добия обща представа къде може би бъркам,къде трябва да внимавам повече и т.н.
Както и да е... сам ще се оправя.Благодаря на "най-задружния" форум


Попитал съм конкретни неща...никъде не съм говорил за цени и прочие просто съм написал да не ми предлагате бутала по 5000 $ всяко или колянов вал за нз си колко $ а всико да е в границите на допустимото.
Като цяло темата беше пусната за да добия обща представа къде може би бъркам,къде трябва да внимавам повече и т.н.
Както и да е... сам ще се оправя.Благодаря на "най-задружния" форум

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
звънни ми да ти нахвърлям на бързо информация върху която да работиш 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- xds
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 28.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320 97'
- Мечтае да кара: BI-TURBO
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Явор написа:звънни ми да ти нахвърлям на бързо информация върху която да работиш
имаш ЛС
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Колега, ако намериш М20Б25 направи му основен ремонт, ревизирай главата напълно и ще имаш надеждна и приятна евридейка, както е модерно да му казват.
Относно МУРБОТО - и други ти го казаха. Няма да е надеждно, освен ако не налееш една много сериозна сума, няма да е хаир ежедневка, а гледам, че и керамика нещо спрягаш, абе общо-взето говориш не за ежедневка. Ма ти си знаеш.
Сбъркана ти е концепцията за сгъстяването. Тва на 9.7:1 ама ела ме ритни като намериш такъв матор. На 8.8:1 бол. После за МУРБО на матор от Е34 не е добра идея - нямат маслен радиатор. За буталата има още много да съзерцаваш таваня у вас дали е боядисан или не.
За коляновия вал от ТД - кво разреждане, кви пет лева, то недохода е зверски, треа да сгъстяваш.
Шпилката АРП си е пара колкото един изтормозен М20Б25.
Викаш, нема да обсъждаме пара - ОК, нема.
Викаш да ти обсъждаме конкретните въпроси - ОК тех ще ги обсъждаме.
П.С. Ква пара си приготвил за тия твои мокри сънища?
П.С.2. По тоя път, дет си тръгнал, пара и жена няма да завъдиш.
Относно МУРБОТО - и други ти го казаха. Няма да е надеждно, освен ако не налееш една много сериозна сума, няма да е хаир ежедневка, а гледам, че и керамика нещо спрягаш, абе общо-взето говориш не за ежедневка. Ма ти си знаеш.
Сбъркана ти е концепцията за сгъстяването. Тва на 9.7:1 ама ела ме ритни като намериш такъв матор. На 8.8:1 бол. После за МУРБО на матор от Е34 не е добра идея - нямат маслен радиатор. За буталата има още много да съзерцаваш таваня у вас дали е боядисан или не.
За коляновия вал от ТД - кво разреждане, кви пет лева, то недохода е зверски, треа да сгъстяваш.
Шпилката АРП си е пара колкото един изтормозен М20Б25.
Викаш, нема да обсъждаме пара - ОК, нема.
Викаш да ти обсъждаме конкретните въпроси - ОК тех ще ги обсъждаме.
П.С. Ква пара си приготвил за тия твои мокри сънища?

П.С.2. По тоя път, дет си тръгнал, пара и жена няма да завъдиш.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
xds написа:...Искам да докажа че и с много четене става не е нужно да си го правил 9999999 пъти , че да успееш , все пак живеем в времена където всичката необходима информация е на разположение...
Сам си го казал - всичката нееобходима информация е на една ръка разстояние, но въпреки това задаваш детински въпроси, казвайки, че тук си прочел това, там онова и т.н.
И наистина не е нужно да си го правил 999999 пъти, достатъчен е само един, но с 999999 преправяния, понеже нещо все не е както трябва и не ти се харесва.
Както каза колегата - концепцията ти е грешна - мислиш за надеждна турбо евридейка, но това не значи само мотор, спирачки и окачване, означава също климатиче, ел стъкълца и други гъдели, които натъпкани в колата, ще ти доставят удоволствие всеки път, като седнеш зад волана.
Ще ти дам няколко прости примерчета, подплатени с цифри:
- предни спирачки от е36 м3 - изцяло ревизирана система, нови дискове, накладки, маркучи, течност, казанче, цилиндър, горна и долна помпа, прахово боядисване на детайли и други дребни простотии - 2000++++++ лева. Това е ако ползваш чаркове от е36, но ако решиш да си кисел и да вземеш от е30м3, сумата става двойна, хубавото е, че всичко е плъг-енд-плей и няма да има ЦО & Loctite тунинг.
- 17" джанти (понеже тоя апарат в по-малка не влиза) - ревизиране, изправяне, наваряне, полиране, боядисване. От там идва проблемът с гумите, понеже никой не знае на твоето бъдещо окачване каква визия ще се получи. След като смениш 3-4 размера гуми (само за отпред говорим) и разбереш кой точно е твоят, купуваш си нови, щото на 300++ коньова кола трябва да й сложиш хубави гуми, щото от спирачките няма да има смисъл иначе. От там следва баланс, монтаж (където обикновено преебават лъскавите джанти) и целият този епизод ти излиза (в зависимост от джантите и гумите) между 2000 и 4000 лева.
- окачване - най-евтин и сполучлив вариант е Кони спорт - 800 лева, но пък няма пружини. Айде още едни 4-500 хвръкват за нови пружинки и станаха пак 1200-1300 лева.
- задни спирачки - ще искаш ръчна, значи мост от компакт (400 лева), като ти го пратят, ще е ръждясал и грозен - песъкоструйка и прахово ще трябват. После нови дискове и накладки, тръбички, маркучи и т.н. Следват джантите - ако си уцелил офсетът, значи си късметлия, но ако не си и джантите стоят няколко сантиметра навътре, като на Изета, ще трябват и фланци - дуралуминий, на пазарлък с някой стругар, но не по-малко от 180 за двата. Ако пък джантата излиза извън калника - още по-лошо - раздуване на калниците.
- стабилизиращи щанги, тампони, биалетки, накрайници, шитни - един чувал железа, които трябва да смениш, за да си сигурен, че евридейката ти няма да тропа. Не са безплатни и те, колкото и дребни и груби да са.
И какво излиза? Само за Ground control трябва да похарчиш 5-цифрена сума. После питай що сме отговаряли на въпроси, които не си задавал - щото знаем, че и до там ще стигнеш и предпочитаме да има един е30 ентусиаст по-малко, но без лоши чувства към марката и модела, отколкото един, който ще започне нещо, ще стигне до никъде с това нещо и ще каже "е*ал съм ти бараката, повече пари няма да давам за нея", заклеймявайки и марка и модел.
Той още купе няма, а и да имаше, щеше да е при някой тенекеджия да го кърпи няколко месеца. Ти мислиш ли, че лесно се намира тенекеджия, който работи добре? Я влез в "проекти" и намери темата за 2002-ката и я прочети, но не забравяй да гледаш датите на мненията

Двигател м20б25 - причината да съм с м52б28 е, че много трудно се намира такъв читав. Не, че се оплаквам от 28-цата де.. супер е да си имаш 200++ коньова кошара с 3,64 диф


Няма да продължавам, щото ме домързя да пиша вече, но ти остават силово предаване, завършващо с шпер, интериор и екстериор. Иначе казано - всичко.
Та.. колко пари си готов да дадеш?!

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?
Десетки левове! 

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани