Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 3:17

Здравейте колеги,
Първо искам да се извиня че пускам темата тук, но явно нямам права , за да я пусна в подфорума за проекти.Ако може някой модератор да я премести ще е добре.

Да започна от това , че съм на 20 запален съм от малък по автомобили и всичко свързано около тях и най-вече БМВ 8).В момента уча първа година в Англия " Automotive Engineering " и съм доста доволен в интерес на истината ;)
Нямам много практически опит с двигателите , НО пък съм прекарал доста време в четене на книги,форуми, и т.н. , така че може да се каже,че имам базови познания , които искам да увелича естествено. Малко се отклоних от темата :mhihi: .....
От доста време искам да направя проект на база Е30 (естествено :twisted: ) и мисля че времето дойде :!:
Проекта ще е на база Е30 купе от което мисля да остане само купето де :) след достатъчно доволна работа по него като кърпене боядисване и т.н......Двигателчето съм замислил да е М20Б25 защото съм изчел доста информация , че е подходящ за турбиниране...не мисля че ще мога да намеря Е30-ка с М20Б25 така че сигурно ще се ползва от някоя Е34 , като преди всичко ще му се направи основен ремонт както си му е реда :ok:
За двигателя знам че ще трябва да сменя лапите за да влезе в коша на Е30-то...Търсената мощност е около 350 кк, а търсения боост 1--1.2... колата ще се кара евридейка ,така че искам да е здрава.
Проекта ще се почва около май месец така че ,до тогава искам да съм събрал всички необходими части за да мога да го завърша максимално бързо . Ще опиша всички части които ще ползвам като се надявам да ми кажете къде може би бъркам и има по-подходящи ;)

1.Колектор- значи изчетох много най-важното което разбрах е тръбите от цилиндрите да са еднакво дълги, само не знам дали сам да си го правя или да си поръчам готов нещо като това: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E30-320-3 ... 159wt_1037
2.Турбо-разгледах много сходни проекти но така и не можах да реша кое е най-подходящото турбо спрях се на т3/т4
но ще съм много благодарен ако може да ми дадете вашето мнение и препоръки какво да използвам.
3.Вестгейт-от всичкото четене разбрах че колкото по-голям толкова по-добре 50 мм трябва да е достатъчно... приемам съвети и предложения
4.Блов-офф-пак разбрах че колкото по голям толкова по-добре стига да работи добре на зададения боост.
5.Интеркоолер-мисля че 600х300 мм ще ми е достатъчен приемам критика и предложения и съвети :winky:
6.Инжектори- 6х630сс защото четох че при 1. бар или малко нагоре 400 сс идват малки приемам предложения,съвети,критика ;)
7.Бензиновата помпа мисля да е Бош 044 255 литра на час 3 бара налягане мисля, че ще е добре ОТНОВО приемам съвети и предложения
8.Електрониката мисля да е Мега защото от всичкото четене разбрах че ще ми свърши работа и знам че има колега във форума който ги прави добре платките ;)
9.Турбо пътища/колена на 76 мм ОТНОВО приемам предложения и съвети всякакви.
10.Спирачки-много болна тема без много идея-мислих го от Е36 М да сложа спирачки като за целта ми трябва Дискове Апарати Целия Шенкел + тампон с изместен център на носача + носач от М, НО КАТО ЦЯЛО тук ми трябват много съвети и препоръки... мислех си също от е46 330 , надявам се знаещите да помагат.
11.Окачване- нищо не съм избрал. Приемам всякакви идеи и предложения.Стига да не са 5000 лв :)
12.Скоростна кутия- getrag260 приемам критика,предложения,съвети ;)
12.Съединител-от четенето разбрах че след 250 коня стандартния изтърва , така че ще бъде заменен с керамика с усилен притискател - приемам предложения какъв точно.
Това е общо взето за частите МОЛЯ за всякакви предложения съвети къде да внимавам конкретни марки за частите и прочие :oops:

Друга важна тема е Степента на сгъстяване - ако не се лъжа беше 9.7
Разбрах че има няколко варианта да разредя мотора
1-ви О-ринговане
2-ри да сложа бутала от М42/М40
3-ти да сваля малко от челото на стандартните бутала
Искам да помоля за съвети кой от горе-изброените начини е най-подходящ и излиза най-малкото пари ( защото се пак съм все още ученик и проекта ще се прави с заделени пари от бачкане последните 2-3 лета именно за така чакания проект :mrgreen: )

Също някъде прочетох че може да се сложат двойни пружини на клапаните от М50 без ванос защото са по здрави - какво мислите за това има ли смисъл да го правя или стандартните ще са добре ?

Четох също че може да се смени коляновия вал от М21 - струва ли си ?

Това е общо взето което се сещам за момента... знам че няма да е лесно особено след като нямам опит НО много моля да няма коментари от рода "ааа ако не си го правил по-добре не се захващай" или нещо от този сорт....

Целта е здрава,надеждна кола която да се кара дълго и да донесе много радост.Искам да докажа че и с много четене става не е нужно да си го правил 9999999 пъти , че да успееш , все пак живеем в времена където всичката необходима информация е на разположение.Благодаря от сега на всеки отделил от времето си в четене на темата и помагане както може ,живот и здраве когато стане проекта ще почерпя :)
Това е за сега: Поздрави Наско ;)
Последна промяна xds на 18 Ное 2011, 15:35, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 19.03.2009

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от azufo » 18 Ное 2011, 9:29

здрава и надежна :mhihi: еми може ама трябва и биелки от модерните и буталца за да е чак толкоз надежна и здрава ама ще треа метнеш едно 20к по мотора и пак няма да как требе защото наливането няма да спре :mhihi: :winky:
а иначе евтиния вариянт е взимаш един вал от м21 следва шлайф лагери основни биелни лагери, некфи сигменти примерно :mhihi: буталца може да се преправат оринг на главата и къстъм гарнитура задължително хубаво турбо що годе някфо 2ра ръка 1000 лева ако е по евтино виж като му духнеш с уста да не се разпадне :mhihi: тръбици някфи кулерчета клапанчета пружинки някфо по рошаво валче,някфа интресна генерацийка, некфи шпилки на главата вместо болтове,некфа електроника с читав мапер и горе долу груби смети 7000- 8000 хилки само за мотора и си имаш кола на трупчета и при първото палене и каране нещо по ходовата част се предава и се започва пак перпентиум мобиле :mhihi: :mhihi: успех ама това не е за тебе :winky:


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Торук Макто » 18 Ное 2011, 9:31

:mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от TukBaTa » 18 Ное 2011, 9:51

azufo написа: успех ама това не е за тебе :winky:

момчето каза, че точно такива изказвания не иска, което ме навежда на мисълта, че и сам е стигнал до същото заключение... но въпреки това никой от нас не може да каже дали е за него или не!

сега малко по въпросите:
xds написа:Друга важна тема е Степента на компресия - ако не се лъжа беше 9.7
Разбрах че има няколко варианта да разредя мотора
1-ви О-ринговане
2-ри да сложа бутала от М42/М40
3-ти да сваля малко от челото на стандартните бутала
Искам да помоля за съвети кой от горе-изброените начини е най-подходящ и излиза най-малкото пари ( защото се пак съм все още ученик и проекта ще се прави с заделени пари от бачкане последните 2-3 лета именно за така чакания проект :mrgreen: )

това според мен са въпросите, с който трябва да се започне!
1 - О-ринговането не разрежда мотора, но въпреки това е нужно ако няма да се ползва някоя гарнитура за по $200+
2 - тези бутала няма да работят на м20б25 - мотора ще се разреди твърде много, тъй като са доста по ниски от нормалните. И не само ще се разреди твърде много мотора ми може и да се получи един много разреден и постоянно детониращ мотор!
3 - също не е най-добрия вариант поради причината обяснена в т.2.

вал от м21 или eta - там вече вариантите стават различни, но сам трябва да си решиш по кой път да поемеш.

както каза колегата задължително включи и едни шпилчици в списъка - за тези налягания ще са задължителни!

успех! поздрави :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от doko » 18 Ное 2011, 11:54

TukBaTa написа:
azufo написа: успех ама това не е за тебе :winky:

момчето каза, че точно такива изказвания не иска, което ме навежда на мисълта, че и сам е стигнал до същото заключение... но въпреки това никой от нас не може да каже дали е за него или не!

сега малко по въпросите:
xds написа:Друга важна тема е Степента на компресия - ако не се лъжа беше 9.7
Разбрах че има няколко варианта да разредя мотора
1-ви О-ринговане
2-ри да сложа бутала от М42/М40
3-ти да сваля малко от челото на стандартните бутала
Искам да помоля за съвети кой от горе-изброените начини е най-подходящ и излиза най-малкото пари ( защото се пак съм все още ученик и проекта ще се прави с заделени пари от бачкане последните 2-3 лета именно за така чакания проект :mrgreen: )

това според мен са въпросите, с който трябва да се започне!
1 - О-ринговането не разрежда мотора, но въпреки това е нужно ако няма да се ползва някоя гарнитура за по $200+
2 - тези бутала няма да работят на м20б25 - мотора ще се разреди твърде много, тъй като са доста по ниски от нормалните. И не само ще се разреди твърде много мотора ми може и да се получи един много разреден и постоянно детониращ мотор!
3 - също не е най-добрия вариант поради причината обяснена в т.2.

вал от м21 или eta - там вече вариантите стават различни, но сам трябва да си решиш по кой път да поемеш.

както каза колегата задължително включи и едни шпилчици в списъка - за тези налягания ще са задължителни!

успех! поздрави :winky:

Колега всичко добре но разреден доста мотор да детонира много :nono:
май някой неща трябва да ги проучиш едно време турбо моторите са разреждани много точно затова да нямат толкова детонаций :dummy:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 12:10

хаха както доста хора започват да го пишат " май освен да ти кажат че М52 не ставало за турбо" друга полезна информация няма да получиш..........освен " не е за теб "

До колегата от първия пост:

Добре аз съм говорил с поне 3-ма човека който са правили проекти на този мотор И Всеки е ползвал стандартните карантии и няма никакъв проблем с тях и си карат вече сумати време с тях.... така че не мога да се съглася с теб :winky:

До колегата от третия пост:

Колега като имам предвид О-ринговане имам предвид използването на подложка от нераждавейка м/у блока и главата.Което пак разрежда мотора.И как толкова много хора си разреждат мотора с сваляне от челото на буталото , а ти сега изведнъж ми казваш , че не ставало защото се разреждало много и незнам си какви други филми. :kuku:


Нито съм първия дето ще прави проект на този двигател нито и последния , така че МОЛЯ който няма да се изказва по темата да не го прави ,пък на лято ще може да разглежда снимките на завършения проект :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Indiana » 18 Ное 2011, 12:27

Не става дума, че ниска степен на сгъстяване означава детонации, а по-скоро, че методите използвани често за намаляне на СС (недоход на буталото или по-дебела гарнитура) водят до склонност към детонации.
Степента на сгъстяване се намалява, за да се намали вероятността от детонации. При неправилен подход за намаляване на детонации може да се стигне до еднаква склонност към детонации при СС 7:1, като при подходящо подбрани буталала, гатнирура, горивна камера и СС 9:1

до собственика на темата: дай мейл да ти пратя една книжка :yes:

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Andronoff » 18 Ное 2011, 12:35

Как човек, който учи в Англия и се предполага, че знае английски, може да напише глупости от сорта на "боост", "вестгейт", "блов офф" и "интеркоолер"??
Иначе успех със събирането на частите до май месец, както и с целия проект :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от ///Явор » 18 Ное 2011, 12:41

:mrgreen:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 12:43

Andronoff написа:Как човек, който учи в Англия и се предполага, че знае английски, може да напише глупости от сорта на "боост", "вестгейт", "блов офф" и "интеркоолер"??
Иначе успех със събирането на частите до май месец, както и с целия проект :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


И каква е разликата дали ще го напиша blow off valve или блов офф това ли е големият проблем?

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Andronoff » 18 Ное 2011, 13:15

Ама ти наистина ли мислиш, че "blow off" се чете "блов офф"???
:shock:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от TukBaTa » 18 Ное 2011, 13:16

Indiana написа:Не става дума, че ниска степен на сгъстяване означава детонации, а по-скоро, че методите използвани често за намаляне на СС (недоход на буталото или по-дебела гарнитура) водят до склонност към детонации.
Степента на сгъстяване се намалява, за да се намали вероятността от детонации. При неправилен подход за намаляване на детонации може да се стигне до еднаква склонност към детонации при СС 7:1, като при подходящо подбрани буталала, гатнирура, горивна камера и СС 9:1

до собственика на темата: дай мейл да ти пратя една книжка :yes:


:yes:

мненията на другите няма да ги коментирам щом има някой който ме е разбрал :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 20.10.2011

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от retro fan » 18 Ное 2011, 13:19

Явор написа::mrgreen:

питай ей тоя човек, преди доста време в гаража му се подметаше един такъв с един много голям охлюв, той ще ти каже как се прави :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 13:32

Andronoff написа:Ама ти наистина ли мислиш, че "blow off" се чете "блов офф"???
:shock:

Просто го пиша така че да ме разберат...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 24.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: 328ci & E30 327Ti
Мечтае да кара: която вкачи

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от BMW_DRIVER » 18 Ное 2011, 13:53

темата ще е интересна :mhihi:

azufo защо да не стане здрава и надежна кото ще се надува около 1 - 1.2? всичко си зависи кой и как прави :winky: има хора които имат минати по над 20-25к км и си карат без проблеми :winky:
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо :D

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook