Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
andreygg написа:Помисли, като изчезне сцеплението къде отиваш? В насрещното, в дерето или в дървото?
Ами нали целта на темата е всеки да сподели опита си как кара така, че сцеплението да не изчезва
- zegher
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 21.07.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D estate
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Идеята на тази техника е точно такава - да не изчезва сцеплението.
По-големия радиус на завоя при еднаква линейна скорост (разбирай тази, с която се движиш) води до по-малко ъглово ускорение и от там по-малка центробежна сила - физика за осми клас.
По-големия радиус на завоя при еднаква линейна скорост (разбирай тази, с която се движиш) води до по-малко ъглово ускорение и от там по-малка центробежна сила - физика за осми клас.
- andreygg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 10.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: е36 318i
- Мечтае да кара: m5
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Нямам нищо против споделянето на опита, просто не е лошо да се упомене, че е по-добре тези неща да се изпробват на писта, неизползвано летище и други подобни /безопасни/ места, а не в реални пътни условия. Сигурен съм, че много младежи на по 18-19 години четат темата и като седнат зад волана /особено на по-мощни автомобили/ си мислят, че са "богове", което не е съвсем така. Не съм имал намерение да засегна някой или да чета лекции. Просто, като седнете зад волана и настъпите газта, винаги мислете как ще спрете, ако ви се наложи.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Ми всеки отговаря за себе си. Аз на пътя правя това, което мога. Надграждането е нещо специфично - хем правиш нещо, което умееш, хем се опитваш да надскочиш уменията си. Напълно съм съгласен, че тия неща за са обезопасени места, но... в БГ има една писта
която конкретно при мен е на 300км. И да искам, не мога да си го позволя. От морална гледна точка е очевидно - създават се предпоставки за произшествия, но... който направи нещо накриво, после ще е на неговата глава. Това е моето мнение. Прав си и, че всеки ден на пътя излизат "водачи", с разни амбиции и нереални умения, но... ние нищо не можем да направим, само можем да се пазим от подобни. Всеки ноци глава на раменете си. Аз смятам, че ползвам моята по предназначение.
която конкретно при мен е на 300км. И да искам, не мога да си го позволя. От морална гледна точка е очевидно - създават се предпоставки за произшествия, но... който направи нещо накриво, после ще е на неговата глава. Това е моето мнение. Прав си и, че всеки ден на пътя излизат "водачи", с разни амбиции и нереални умения, но... ние нищо не можем да направим, само можем да се пазим от подобни. Всеки ноци глава на раменете си. Аз смятам, че ползвам моята по предназначение.- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Малко ъпдейт. Излизах по-рано тази вечер да карам и си поиграх малко със сцеплението
Откакто сложих корито и се изкушавам много... Болест (не за друго, просто колата се усеща в пъти по-добре). Та на един от моите любими бавни завои се пуснах нарочно няколко пъти. Просто исках да наблюдавам поведението си и това на колата след поредица от преминавания, с целта да се опитам да изгладя някои неща. Първия път влизам с 80 без газ, насочвам я хубаво и подавам на 50% (то се пада леко надолнище и си се ускорява добре). Държа я със стабилен волан, всичко ок. Върнах се и влязох с 90. Насочих я добре, но към средата я натиснах повечко, при което почна да недозавива (към мантинелата) заради една лека бабуна (то целия път си е в кръпки и си е приключение да се кара по него
). Като се стабилизира предницата чукнах по-рязко по посока на завоя и задницата тръгна леко. Малко игра с волана и всичко ок. Това ми се е случвало не един път - недозавиване, след стабилизация и мъчейки се да продължа по кривата на завоя задницата пък тръгва. Всичко става за 2-3 секунди. Ще работя върху това - да не допускам недозавиването. Свръхзавиването не ми е трудно за овладяване, поне не в мащабите, в които се получава, въпреки че скоростта като цяло не е ниска. Интересно ще е да видя при вас получава ли се тази грешка.
ПП: За колегите от Русе - това е след кръговото на КАТ, десния завой под моста.
ПП: За колегите от Русе - това е след кръговото на КАТ, десния завой под моста.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Колеги, много писахме в тая тема, но... неизбежното се случи. Последното ми каране за "сцепление" завърши с тежка загуба на такова при немалка скорост. Не знам защо реших да карам със шпера така, както и с отворения диф. Но по гадния начин разбрах, че това, което правя не е за обществените пътища и градските улици. Сега ходя пеш и имам предостатъчно време да обмисля и осъзная някои неща. Много от вас писаха против подобен тип шофиране, и сега с чисто сърце заявявам, че до един са били прави. Но нищо, аз не съжалявам. Рано или късно щеше да се случи, и е по-добре че стана сега и при тези обстоятелства, а не по-късно и на сериозно място. Сега просто се радвам, че съм жив и здрав. Така че призива ми е: вършете тия неща по полигоните и пистите. Докато нещата се получават безпроблемно - ок. Но в секундата, в която нещо се обърка... никой не може да каже какво би станало.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Много отдавна бях го написал,че бог прощава,а шпера не.
Важното е че ти си добре.Никой не се е родил научен важното е другите да не страдат от нашите грешки. 
- andreygg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 10.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: е36 318i
- Мечтае да кара: m5
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Важното е, че няма пострадали и, че си се осъзнал навреме. Другото са бели кахъри.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
ПП: С малко търпение и много труд догодина дай боже е30-ка с моя мотор
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Съжалявам за случилото се и се радвам, че си жив и здрав, че си си взел поука и си научил нещо... Ламарини се правят...
Кажи все пак какво се обърка и какво се случи
Какво обърка с шпера и по какво различава карането на кола с отворен диф с това на такава с шпер? За всички ще е интересно 
Кажи все пак какво се обърка и какво се случи
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Ами разликата в поведението на колата се усеща доста. При шпера имаш възможност да насочиш предницата по-прецизно, по-остро. Но задницата става палава в завоите с по-малък радиус. Общо взето се създава чувството за лекота. Тръгнах да карам по едни завои, които ги тренирам от месеци. От скоро бях стигнал лимита на гумите, и усещах, че вече почвам да си играя с колата по един доста сериозен начин. Вкарах няколко завоя по-полека, и след като усетих колата по-лека и приятна, реших че всичко е ок. Въпреки това палавата задница ме караше да бъда доста предпазлив. И дойде последния завой - десен. Влязох на 3та с към 70 и след средата вече я бях натиснал на макс. До последния метър колата стоеше, крака ми беше до долу, стабилен волан. В края вече бях с към 100, когато задницата тръгна много остро. Контрирах успешно, но после камшика беше зверски и всичко свърши за няколко секунди. Отляво е едно гористо очертание на пътя, с много и гъсто разположени дървета (за щастие тънички). Удара пое моята врата, съответно прага под нея и в началото на задния калник. На снимката по-долу може да добиете представа. Добре че съм с корито и колани, та не се ударих във вратата. И така... Рано или късно щеше да стане, но се радвам че стана на този завой, а не на големите навръщане, че там и скоростта е висока, и дърветата са дебели... Колата дали ще я правя не знам. Поправимо е, но ще реша дали си струва. Важното е, че аз съм ок. Дори и не се ядосвам, защото сам съм си виновен. Който иска да кара, аз бях дотук със стрийт проявите. Те хората хубаво са измислили полигони и писти, но човек трябва да се опари, че да разбере за какво иде реч. Така че колеги - правете си сметката, защото всичко се променя за броени секунди.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1866
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Съжалявам колега
Имаше голям ентусиазъм и аз много ти се кефех още от както взе колата
Важното, че ти си ОК след инцидента и няма други пострадали, и че ти (и ние също) имаме поука от случилото се. Известно време ще те е яд за колата - нормално. Но след време като купиш/събереш новата ще си още по-щаслив... и по-мъдър
Да речем, че говоря от личен опит 
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Nickelback написа:Съжалявам колегаИмаше голям ентусиазъм и аз много ти се кефех още от както взе колата
Важното, че ти си ОК след инцидента и няма други пострадали, и че ти (и ние също) имаме поука от случилото се. Известно време ще те е яд за колата - нормално. Но след време като купиш/събереш новата ще си още по-щаслив... и по-мъдър
Да речем, че говоря от личен опит
ПП: Колко много може да се промени човек. Сега като чуя някои карач да излиза на метла от някой завой и си казвам на ум: "Пич, недей!". В никакъв случай не съм се отказал де. Просто възнамерявам да го правя на обозначените за това места, колкото и малко да са те в страната ни. Бях гледал преди време интервю с Ива Русинова, и разправяше точно за това - как е преживяла тежка катастрофа, и сега кара само по писти. В часовете след инцидента се сетих за това и си мислех как човек стига до неизбежното, за да разбере някои неща.
- PaCk0o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 31.05.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: e36 m3
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Dirty M5 driveR жалко за колицата колега, важното е както са казали по горе колегите, че си жив и здрав а ламарините се правят, обаче не си прави толкова пребързани изводи и да казваш аз повече няма да карам така, се пак преди няколко дена ти се е случило и си под влияние на кофти инцидента, нека мине известно време и дано разсъждаваш както сега, но аз си мисля че след извесно време като се качиш пак в колата и покараш ще си известно време предпазлив и после пак ще си караш така, дано греша. Дозата адреналин която си си вземал от това шофиране едва ли ще намериш в нещо друго което да я замени.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Ами не знам, колега. Имам се за човек, който не си погазва принципите. Това е като с алкохола - казвах си, че никога няма да седна пил зад волана, и за тая година и нещо като активен шофьор не го направих (даже не съм се изкушавал). Просто вече нямам желание да го правя по улиците. Видях какви неща стават, и не мисля да рискувам пак. Сега просто искам да си направя друга кола и да се радвам на шофирането на любимата марка. Да съм афектиран от инцидента - ми то няма как да не съм, като видях какво стана, а и при мисълта какво можеше да стане по-нататък, защото постоянно вдигах темпото. Иначе нито се ядовам, нито съм наплашен. Смятам, че това беше важен урок за мен. А целта на един урок е да те научи на нещо
Нищо в тоя живот не става безпричинно 
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани


