Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Здравейте колеги,
Внезапно вчера моята хубавица започна да капризничи ,като започна да мени оборотите си
на празен ход - ту 1000 стабилни , и като дам газ падат на 500 и играят периодично до 700
.
Това стана вечерта ,беше тъмно и нямаше време да се занимавам. Днес свалих и разглобих
стъпковия мотор ,излъсках го до блясък и го монтирах обратно . Не беше много мръсен вътре,
затова както и предполагах като го монтирах обратно и запалих колата ,ефекта беше почти
нулев и оборотите пак си играеха както си искат 500 - 700
Така ,след около 5 мин. работа на мотора на празен ход и чесане от моя страна какво да правя
по нататък , изведнъж започнах да долавям някакво периодично съскане около смукателния тракт.
Ееее , разгеле викам си - явно дърпа паразитен въздух от някъде . Веднага свалих салонния филтър и
тавата му и както и предположих свистеше клапана за картерните газове . При работещ мотор извадих
шланга от клапана ,естествено мотора се разтресе още повече , с пръст запуших щуцера на клапана и
веднага мотора се успокои и заработи както преди - равномерно и на 800 оборота
.
Затапих временно клапана ,колкото да отида до магазина за нов клапан ,стрелката спи на 800 об.
без да мръдне ,......НОооооо , изведнъж гледам на таблото СВЕТИ ЧЕКА.
Изгасих ,след малко пак запалих ,оборотите не мърдат ,чека НЕ ГАСНЕ.
Минах към 20 км. след това ,ходих и купих нов клапан /оригинал/ ,смених го ,запалих мотора -
оборотите заспаха както си бяха преди ,в купето не се усещат и грам вибрации при празен ход ,
разлика във вървежа от преди не забелязвам ,но ЧЕКА остана да свети . ДВГ-то е М 43 ТУ.
Въпроса ми е - каква е причината и от къде наби грешка???
Дебитомер ,ламбда сонда или......?
То ясно че ще ходя на диагностика да я прочетат ,но все пак какви са вашите мисли колеги .
П.П. Ако някой колега от форума в Бургас е на "ТИ" с диагностиката на БМВ-та ,да свирка на Л.С.
Внезапно вчера моята хубавица започна да капризничи ,като започна да мени оборотите си
на празен ход - ту 1000 стабилни , и като дам газ падат на 500 и играят периодично до 700

Това стана вечерта ,беше тъмно и нямаше време да се занимавам. Днес свалих и разглобих
стъпковия мотор ,излъсках го до блясък и го монтирах обратно . Не беше много мръсен вътре,
затова както и предполагах като го монтирах обратно и запалих колата ,ефекта беше почти
нулев и оборотите пак си играеха както си искат 500 - 700


Така ,след около 5 мин. работа на мотора на празен ход и чесане от моя страна какво да правя
по нататък , изведнъж започнах да долавям някакво периодично съскане около смукателния тракт.

Ееее , разгеле викам си - явно дърпа паразитен въздух от някъде . Веднага свалих салонния филтър и
тавата му и както и предположих свистеше клапана за картерните газове . При работещ мотор извадих
шланга от клапана ,естествено мотора се разтресе още повече , с пръст запуших щуцера на клапана и
веднага мотора се успокои и заработи както преди - равномерно и на 800 оборота

Затапих временно клапана ,колкото да отида до магазина за нов клапан ,стрелката спи на 800 об.
без да мръдне ,......НОооооо , изведнъж гледам на таблото СВЕТИ ЧЕКА.



Изгасих ,след малко пак запалих ,оборотите не мърдат ,чека НЕ ГАСНЕ.

Минах към 20 км. след това ,ходих и купих нов клапан /оригинал/ ,смених го ,запалих мотора -
оборотите заспаха както си бяха преди ,в купето не се усещат и грам вибрации при празен ход ,
разлика във вървежа от преди не забелязвам ,но ЧЕКА остана да свети . ДВГ-то е М 43 ТУ.
Въпроса ми е - каква е причината и от къде наби грешка???

То ясно че ще ходя на диагностика да я прочетат ,но все пак какви са вашите мисли колеги .
П.П. Ако някой колега от форума в Бургас е на "ТИ" с диагностиката на БМВ-та ,да свирка на Л.С.

- Stefan_666
-
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: F02 760Li individual
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Според мен няма нищо страшно.След изчистване на грешките би тябвало да изгасне чека и всичко да е ок.
Не се притеснявай
Не се притеснявай

Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Stefan_666 написа:Според мен няма нищо страшно.След изчистване на грешките би тябвало да изгасне чека и всичко да е ок.
Не се притеснявай

- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Абсолютно и аз съм съм съгласен с мнението, че изчистиш ли грещката, няма да имаш проблеми.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Прави се оказахте колеги
,
преди малко се върнах от диагностика . Правих я в един от БОШ сервизите
в Бургас . Грешката беше набита от ламбдата ,изчистиха я ,сега като запаля
мотора чека гасне след 2 сек. някъде . Казаха че и двете сонди работят съвсем
нормално , а аз мислех профилактично да сменям първата сонда с универсална
на БОШ ,понеже съм гледал отдолу че стоят и двете сонди оригинал ,предположенията
ми са ,че са още заводските а колата е на 194 К по километраж. За сега няма да я пипам,
макар че им дават около 160 К км. живот.
Сега мисля да се заема с една друга лампа на таблото - на аербеците . Боде ми очите от
както съм купил колата . На диагностиката ми казаха ,че има две грешки записани в модула.
Едната е от кантара /както и аз предполагах/ ,а другата от бега на волана
. Тази грешка
от волана я изчистиха ,но другата от кантара не можело да се изчисти . Предполагам ,че
МАТ-сензора в пасажерската седалка е умрял и ще трябва да правя и слагам залъгалка .
Срещал съм инфо из нашия форум и нета за резистор ,диод и кондензатор вързани в паралел на
буксата ,сега почвам да търся какви са стойностите им.

преди малко се върнах от диагностика . Правих я в един от БОШ сервизите
в Бургас . Грешката беше набита от ламбдата ,изчистиха я ,сега като запаля
мотора чека гасне след 2 сек. някъде . Казаха че и двете сонди работят съвсем
нормално , а аз мислех профилактично да сменям първата сонда с универсална
на БОШ ,понеже съм гледал отдолу че стоят и двете сонди оригинал ,предположенията
ми са ,че са още заводските а колата е на 194 К по километраж. За сега няма да я пипам,
макар че им дават около 160 К км. живот.

Сега мисля да се заема с една друга лампа на таблото - на аербеците . Боде ми очите от
както съм купил колата . На диагностиката ми казаха ,че има две грешки записани в модула.
Едната е от кантара /както и аз предполагах/ ,а другата от бега на волана

от волана я изчистиха ,но другата от кантара не можело да се изчисти . Предполагам ,че
МАТ-сензора в пасажерската седалка е умрял и ще трябва да правя и слагам залъгалка .
Срещал съм инфо из нашия форум и нета за резистор ,диод и кондензатор вързани в паралел на
буксата ,сега почвам да търся какви са стойностите им.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Как така ти свети чека и след две секунди изгасва аз досега не съм забелязвал моя да е светвал никога????
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
StelllsKi написа:Как така ти свети чека и след две секунди изгасва аз досега не съм забелязвал моя да е светвал никога????
Ами давам на контакт ,светват съответните лампи на таблото ,включително и жълтата лампа на чека.
Паля мотора и след секуда гаснат лампите на акумулатора и маслото. След още една секунда гасне и
лампата на чека . Имаме на моята месторабота два почти нови ситроена и те след стартиране са по
абсолютно същия начин - чека им гасне последен след всички други лампи.
Не знам защо при тебе не свети чека ,може да има значение дали колата е ЕВРО 2 или ЕВРО 3 ,или.....
и аз не знам точно. Тука има доста компетентни хора относно тия неща ,може би някой ще подскаже.
Иначе благодаря за снимката с буксичката ,аз също намерих доста инфо .
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
Точно: ти си по Евро 2 и затова не ти светва чека при даване на контакт.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE
IKN написа:Сега мисля да се заема с една друга лампа на таблото - на аербеците . Боде ми очите от
както съм купил колата . На диагностиката ми казаха ,че има две грешки записани в модула.
Едната е от кантара /както и аз предполагах/ ,а другата от бега на волана. Тази грешка
от волана я изчистиха ,но другата от кантара не можело да се изчисти . Предполагам ,че
МАТ-сензора в пасажерската седалка е умрял и ще трябва да правя и слагам залъгалка .
Срещал съм инфо из нашия форум и нета за резистор ,диод и кондензатор вързани в паралел на
буксата ,сега почвам да търся какви са стойностите им.
Днес залъгалката емитираща кантара беше монтирана и малко неочаквано за мен лампата
за аербеците угасна

уви това не се наложи . Така бях свикнал да ми се набива в очите тази лампа ,че сега чак
някакси таблото ми изглежда странно ,като карам нищо да не свети по него .

Елементите ми струваха около 30 ст. и половин час работа от моя страна . Преди няколко
дена като бях на диагностиката ,попитах колко ще ми струва да ми направят и монтират при тях
залъгалката , а въпроса ми беше оценен на 80 ЛЕВА!!!

- nik0las
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 6.06.2012
- Местоположение: Houston, TX
- Кара: F10 535i Msport - Jb4 tunne
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Клапан картерни газове +CHECK ENGINE

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани