Натягане на Шпер

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Натягане на Шпер

Мнение от doko » 08 Ное 2011, 22:54

E34Power написа:Аз съм инициатора за направата на тия дискове, направени са от металокерамика(нанотехнология), има и за малко и за голямо прасе на е30, има и огледални между тях, сглобяването и ''натягането'' стават по строго определен начин, ако някой се интересува сериозно да пише :!:

Колега а от този модел дискове можеш ли да направиш :dunno:
Питам защото ми писна да сменявам шперчета било то малки и големи прасета всички станаха на парчета и незнам защо нито един досега не е изпускал а направо се чупят капаци сателити планети и оси :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Sharo » 09 Ное 2011, 12:22

doko написа:
E34Power написа:Аз съм инициатора за направата на тия дискове, направени са от металокерамика(нанотехнология), има и за малко и за голямо прасе на е30, има и огледални между тях, сглобяването и ''натягането'' стават по строго определен начин, ако някой се интересува сериозно да пише :!:

Колега а от този модел дискове можеш ли да направиш :dunno:
Питам защото ми писна да сменявам шперчета било то малки и големи прасета всички станаха на парчета и незнам защо нито един досега не е изпускал а направо се чупят капаци сателити планети и оси :dunno:


на тия касетите не им се отварят бре
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Натягане на Шпер

Мнение от doko » 09 Ное 2011, 18:34

И от много POWER ли не се отварят :mhihi:
че и този ако се отвори не ми остава друго освен да :banghead:
да сменям марката или да сложа м40б16 :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Натягане на Шпер

Мнение от lowrider » 09 Ное 2011, 19:46

Малко оффтопик, как може да се разбере в какво състояние е диф, монтиран на колата. С динамометричен става ли и какво трябва да покаже?
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: дърветата да ги боли!
Мечтае да кара: по-бързо Е30

Re: Натягане на Шпер

Мнение от SpeedKing » 09 Ное 2011, 20:42

Дигни го на крик от едната страна , ако е сравнително добър шпера с 2 ръце трябва колелото да се върти трудно а ако се върти с лесно и/или само с една вече е позаминал. Долколкото знам никой не е дал точни данни за замерване с динометричен ключ всично е на усет :mrgreen: по нашенски !
Изображение
Изображение
Почивай В Мир Ечо !


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Торук Макто » 09 Ное 2011, 21:02

Твоя няма за какво да го проверяваш. Не заключва.
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Натягане на Шпер

Мнение от doko » 09 Ное 2011, 21:09

То със това трябваше да се започне тази тема ;)
Колко нютонметра или кг. трябва да бъде усилието при превъртане на едната полуоска на нормален шпер :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Натягане на Шпер

Мнение от doko » 09 Ное 2011, 21:13

Торук Макто написа:Твоя няма за какво да го проверяваш. Не заключва.

Колега а ти със какво ги проверяваш дсали заключват :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Натягане на Шпер

Мнение от slatanic » 09 Ное 2011, 21:24

На око!!! :mhihi: Видимо не заключваше. :mhihi: Да живее песъкоструя. :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Борис_Малинов » 09 Ное 2011, 21:49

...деаа ама се престарахте с таз пясъкоструйка...., колкото и да ви е странно има файда от нея. Идеята е да се възтанови до някаква степен грапавоста на абразивните дискове щот малко или много в следствие на триенето се позамазват, а трябва да са с определен грапавост. Колкото и да са закалени техните най-въшни повърхности, си има износване в следствие на триенето. На всеки е ясно, че нов няма да стане. По принцип се износват(вкопават) повече гладките кръстати пластини и в повечето случаи тази от страната на капака. Дебелината им, като нови е 2mm., но стане ли 1,5mm(примерно). дифа си става почти отворен.
Последна промяна Борис_Малинов на 09 Ное 2011, 21:55, променена общо 1 път
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Торук Макто » 09 Ное 2011, 21:54

И пластините са от значение, разбира се.

Но ако лоурайдера се навие да му разглобят дифа, сигурен съм, че вместо фрикционни ще лъснат едни огледални дискове. :mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Натягане на Шпер

Мнение от lowrider » 09 Ное 2011, 22:39

Торук Макто написа:И пластините са от значение, разбира се.

Но ако лоурайдера се навие да му разглобят дифа, сигурен съм, че вместо фрикционни ще лъснат едни огледални дискове. :mhihi:


За съжаление на там отиват работите, но все пак малко сурови данни за справка, дайте някакви нютони, килограми за сравнение :yes:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Торук Макто » 09 Ное 2011, 22:44

За това няма как да има данни.
Освен ако през далечните '90 години някой ентусиаст не си е закупил чисто нова Е30-ка със шпер и е закачил динамометричен ключ на едното колело във въздуха, докато другото е било стъпило на земята. Но ме съмнява да е имало такъв ентусиаст с динамометричен ключ (и то верен). :mhihi:
Иначе в нито едно ръководство за ремонт и поддръжка (включително и това на Бентли Пъблишърс) такива данни няма да намериш.
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Торук Макто » 09 Ное 2011, 22:57

P.S. Забравих и да спомена, че за такава "проба" ще трябва и специален фланец към главината...

Ма мечтите са безплатни. :mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Торук Макто » 09 Ное 2011, 23:02

P.S.2. Забравих и да спомена, че има значение дали дифа е в покой или се движи (демек в работна температура, над работна температура, дали се маже с масло, при какви обороти на пиньон-корона ще се тества заключването) и т.н. :mhihi:

Дочка, с кво викаш, че трябвало да започне темата? :mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook