Съвети и МНЕНИЕ за бъдещ(?!?) собственик?!?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Съвети и МНЕНИЕ за бъдещ(?!?) собственик?!?

Мнение от KickingKing » 22 Апр 2006, 21:44

Lok-Tar!

Предполагам, че има такива теми и се извинявам ако повтарям нещо за 349839403 път. Все пак ето каква ми е идеята:
Е30 винаги ми е харесвала, още като ехееееееее малак чвор аз обаче пораснах и вече вече съм голям(но още вярвам в дядо мраз!) и мога да си я позволя.
На дали има някой в този форум, който не иска нещо по-бързо, по-стабилно, по-лачено и т.н. и аз не правя изключение...
Фен съм на БМВ и на RWD, но въпреки, че имам представа за Е36(съседа имаше такова) знанията ми за Е30 са доста по-малко. Все пак се поразрових в интернет в БГ и нон-БГ сайтове и вече знам малко повече :)
Все пак е много по-добре да питам вас - знаещите и имащите. Както обичам да казвам по-добре да задаваш тъпи въпроси отколкото да правиш глупави грешки!

Най-важното, което ме интересува е какъв точно модел. Все още заплатата ми е малка(надявам се не за дълго) и бих искал разноските да са ми колкото може по-малко. Това го казвам във връзка, че много бих искал 325is или M3, но освен цената им те ще ми излязат скъпо и като застраховки(граждански, данък(ебааа застраховката)).
В момента съм се насочил към 318is, но четох една статия(която обаче е писана по времето на Е36) и в нея се казва нещо от сорта:
...истинското удоволствие от шофирането на BMW започва с 6 цилиндровите двигатели. Дори най-малкия двигател(320) доставя голямо удоволствие...

Е това ме кара да се замисля все пак 318is ли е най-добрия вариант за мен или 320i? На хартия са горе долу еднакви(говоря за 320 - jetronic) коне и въртящ момент, но при 318is пикът в второто е при 600 оборота по-късно(4600 мисля, че беше).

Моля да кажете какво мислите по следните въпроси:
1) Кой модел според вас е по-добрият. Защо? Какви са плюсовете му сравнение с другият!?
2) 318is е имал като опция шпер. На мен ми се иска да има, но при 320 не съм сигурен има ли опцията...
3) Който и модел да избера ако няма шпер колко струва закупуването и слагането му(приблизително)?
4) is модела не е ли по-добър от гледна точка на "спортно оборудване"... Все пак "s" е за спорт?!?


Друго не се сещам за сега, но ще се радвам да споделите каквито и да е мнения/размисли да имате по темата.

Благодаря ви предварително!
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 22 Апр 2006, 21:51

Определено 318 is за Е30.А и по-често са със шпер и рекаро салон.
Иначе и 320-та има опция шпер,а ако няма можеш да монтираш.Около
300 лв. вървят цените.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 22 Апр 2006, 22:15

325i или 318is. ;)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 22 Апр 2006, 22:20

318ис като че ли е оптималния вариант за поддръжка, вървеж, и харчене!
Търси ис-ка и се мятай... намират се читави!

Двигателя е 4 цилиндров и много добре се развърта от ниските обороти и е доста пъргав :idea: а пък и на дълго си перка - не е за подценяване ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 22 Апр 2006, 22:39

Lok-Na-Rok!

Мерси за мненията. Радвам се, че съм се насочил на към хубаво :)
Сетих се какво съм забравил да питам...

1) Има ли нещо, за което трябва да глеадам? Нещо по-специално... място, части и т.н.
2) Как да разбера дали върви добре и дали работи добре. До сега не съм карал BMW(само 316 E46) и ще ми е малко трудно да придобия идея.
Вариант е да помоля съседа(вече говорих с него той е навит) той да я пробва, но след като е имал Е36 320 не мисля, че не е едно и също пък и мисля, че разбирам малко повече от него по техническата част на колите...
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Апр 2006, 23:39

Дай и аз да изръся малко акъл в темата:
Ако ме изправят пред 2 току що слязли от конвейра Е30ки: едната 320i другата 318is и рекат: "Коя да ти подариме момчето ми, че много си ни симпатичен?" щях да взема is-ката без да се замислям. Имай предвид че в реалния живот, близо 15 години след като последните 320i и 318is са слези "от конвейра" нещата седят малко по-иначе, а именно:
1. Читави is-ки не се намират под път и над път и изглежда, че тях инфлацията не ги лови - трудно ще ти изпадне такава под 4000 лева да не казвам, че по-скоро им търсят по 4500 (ама това с сжанти, музика и т.н. ако са).
2. За съжаление читави 320i също трудно се намират, но като че държат малко по ниска цена.
3. Като нови е ясно, че is-ката е по-вървежна от най-малкия 6-ак, но равносметката след 15 години е - не можеш да смяташ, че всяка is-ка ще върви повече от всяка 320-ка - зависи от актуалното състояние на двата екземпляра към днешна дата.
4. Друг силен аргумент "ЗА" is-ките: макар и не всички да са със шпер, всички са с т.нар. "M-Техник" окачване, което (стига да не е порутено разбира се) е голям бонус - просто е с 2 класи над стандартното окачване на Е30, което е прекалено меко са по-екстремни изпълнения. Не че не се намират и 320-ки със заводско М-Техник окачване, но е рядко - по често се срещат такива със самоделно 'ъпгрейднато' окачване - демек свалени 2.5 до 3 см със по-ниски и твърди пружини, от което handling-a може и да им се доближава (или задминава) този на М-Техник-а, но комфорта си отива невъзвратимо.
5. Още един аргумент "ЗА" is-ките: при равни други условия ще харчи по-малко (може би не и на магистралата ако я напечеш със 180 с тоя къс диференциал :mhihi:)
6. И най-накрая дългоочаквания аргумент "ЗА" 320-ката - като те изнерви нещо жената (ма ти май си още малък за тая "екстра") винаги може да кажеш "е**л съм му майката, аз отивам да си регулирам клапаните" и да регулираш ... цял следобед (че тва са 6 * 2 = 12 клапана, а и не е толко просто да се увериш че си на ГМТ на правилния цилиндър :mhihi:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 23 Апр 2006, 0:00

Lok-Tar!

stenly мерси за изчерпателния отговор.

Аз нещата ги виждам горе долу така. Понеже съм фен всичко да е ОК по колата(което не означава, че винаги е така:)) като/ако взема първите месеци ще се поизхарчат парички за смяна на течности(диф, скоростна, спирачна и т.н.) и ако има нужда(което най-вероятно някой "колега" от тук ще трябва да каже) ще се базика по двигагеля(от сорта смяна сегменти и прочее).
Далеч съм от мисълта, че ще намеря запазен екземпляр, но се надявам да е поне в добро здраве...

Ето някои неща относно това, което си писал:

4) има ли начин да позная дали е с оригиналното М-техник или е слагано по-нататак.
Лично аз съм адски против рязани пружини, пък хората май още имат тоя гаден навик :( А и предпочитам М-техник-а 10000% пред това някой да си е слагал к'вото и да е/

5) Какво ще рече къс диференциал???

6) То май за лошите неща в живота възраста не играе роля :( Понеже съм фен на колички с дистанционно и си имам 2 пробвах няколко пъти да си ги оправям като ме застигне злото(жените де)... Ма те са само с един цилиндър пък и по двигателя рядко барам, така че май си прав за това :) Ще взема да си взема is пък в такива случай вместо да праим клапани ще се опитвам да закача още 2 цилиндъра :)
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 21.06.2004
Местоположение: Димитровград

Мнение от Paff » 23 Апр 2006, 0:20

моето скромно мнение е да е 320и може да е най малкия шестак,но все пак е шестак ;)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 23 Апр 2006, 5:35

по добре ако питаш мене, 4-цилиндрова 320ска ;)
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 23 Апр 2006, 9:14

KickingKing написа: и ако има нужда(което най-вероятно някой "колега" от тук ще трябва да каже) ще се базика по двигагеля(от сорта смяна сегменти и прочее).
Далеч съм от мисълта, че ще намеря запазен екземпляр, но се надявам да е поне в добро здраве...


ти по-добре не взимай екземпляр, който има нужда от "смяна на сегменти", че смяната на сегменти не струва колкото комплекта сегменти :)
И другото е, че "запазен" и "в добро здраве" в повечето случаи вървят ръка за ръка.

Ето някои неща относно това, което си писал:

KickingKing написа:4) има ли начин да позная дали е с оригиналното М-техник или е слагано по-нататак.
Лично аз съм адски против рязани пружини...

Сигурно има, но не е тривиален (или аз поне не го знам); Примерно по BMW part number на амортисьорите например, ако е още с оригиналните. Като цяло не е лесно.
Кой ти говори за рязани пружини - става въпрос за сменяне на оригиналните пружини с по-къси и твърди такива.

KickingKing написа:5) Какво ще рече къс диференциал???

При-is ките предавателното число на диференциала е 4.10, което за градски изпълнения тип "аз съм племеник на Фитипалди" е супер, но като се качиш на магистралата се оказва, че за да караш със "смешните" 120 км/ч трябва да си на 5-та с около 3100 оборота, а за 170 - на 4500 оборота (тука може да греша малко в сметките, щото са теоретични, но са принципно верни).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 23 Апр 2006, 9:17

Paff написа:моето скромно мнение е да е 320и може да е най малкия шестак,но все пак е шестак ;)


Братче, не виждам какво да ти отвърна освен да е в същия дух:
... написа:моето скромно мнение е че 318is може да е най малката винтилка, но все пак е винтилка ;)


Никой не казва че М20В20 е лош мотор, само дето М42В18 е малко по ... потентен да кажеме.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 21.06.2004
Местоположение: Димитровград

Мнение от Paff » 23 Апр 2006, 13:42

Явор написа:по добре ако питаш мене, 4-цилиндрова 320ска ;)


тез 320ски всички ги знаем :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 23 Апр 2006, 16:33

Lok-Na-Rok!

stenly написа:ти по-добре не взимай екземпляр, който има нужда от "смяна на сегменти", че смяната на сегменти не струва колкото комплекта сегменти :)
И другото е, че "запазен" и "в добро здраве" в повечето случаи вървят ръка за ръка.


Мммммм ми ремонта на мойта кола е около 500кинта. Аз хубаво не бих взел такава ама нали се сещаш колко ги разбирам(имам неква представа ама де а знам ще успея ли да го разбера... пък и се опитвам правя бартер :Р)

stenly написа:При-is ките предавателното число на диференциала е 4.10, което за градски изпълнения тип "аз съм племеник на Фитипалди" е супер, но като се качиш на магистралата се оказва, че за да караш със "смешните" 120 км/ч трябва да си на 5-та с около 3100 оборота, а за 170 - на 4500 оборота (тука може да греша малко в сметките, щото са теоретични, но са принципно верни).


Мене това не ме плаши. Аз ще карам повечко в града, а по магистралата така или иначе не вдигам много... Карам с по 90-100 ^_^
Пък и на бащата колата сега като се замисля на 5та с 3500 е около 140 и не е кой знае какъв проблем. Както казах аз по магистралата не карам бързо и предпочитам скоростите да са по-къси или в тоя случай май трябва да кажа нещо за диференциала :)
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 23 Апр 2006, 20:48

KickingKing написа:
Мене това не ме плаши. Аз ще карам повечко в града, а по магистралата така или иначе не вдигам много...


Абе считай че съм ги объркал сметките :)
По-скоро 3200 си на 110 - нещо от тоя сорт или по-бавно, ма няма значение. Едва ли това ще е решаващ фактор при избора така или иначе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 23 Апр 2006, 22:00

Lok-Na-Rok!

Абе извънградско ще я направя 4х4(четири мангала ме бутат отзад) и нема проблеми...
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook