Натягане на Шпер
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Натягане на Шпер
със заварен диф не съм карал никога, но пък с отворен диф три години и три зими не съм имал никъф проблем. 
натегнат диф съм виждал да си изпуска доволно ..
та кой ги прави, к'во толко го мълчите ..

натегнат диф съм виждал да си изпуска доволно ..
та кой ги прави, к'во толко го мълчите ..

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- ///ivanE30
- ентусиаст
-
- Мнения: 930
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: софия/uk
- Пол: Мъж
- Кара: e60 e30 turbo
Re: Натягане на Шпер


верно кои ги прави и къв е замисала на това щото ако го натяга много или пък почва да изпуска то по добре си го завари
bedrock city racing
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: Натягане на Шпер
Ника на човека беше dido_325 ако не се лъжа. Както колеги вече писаха - баннат е от форума.
Схемата на натягане е следната - има една конусовидна шайба която натяга фрикциона, понеже с времето тази шайба се износва (изтънява) не натяга толкова фрикциона и така шпера изтърва по-лесно. Та това което колегата прави, е че имал специална стомана (по неговите думи) от която реже колкото е износена шайбата, и подлага. Теоретично това означава че шпера може да се натегне повече, да това е така но тогава се появява опасност от счупване на капака на касетата (както стана и с моя шпер).
На мен лично човека ми е правил един диф, като разликата беше значителна. В последствие му счупих капака на касетата и го продадох на друго колета (той ще си каже кой е), той от своя страна му направи нов капак на касетата (пак чрез баннатия колега), и сега шпера смени собтсвеника си (заедно с цялата кола) и си държи все още много добре.
Схемата на натягане е следната - има една конусовидна шайба която натяга фрикциона, понеже с времето тази шайба се износва (изтънява) не натяга толкова фрикциона и така шпера изтърва по-лесно. Та това което колегата прави, е че имал специална стомана (по неговите думи) от която реже колкото е износена шайбата, и подлага. Теоретично това означава че шпера може да се натегне повече, да това е така но тогава се появява опасност от счупване на капака на касетата (както стана и с моя шпер).
На мен лично човека ми е правил един диф, като разликата беше значителна. В последствие му счупих капака на касетата и го продадох на друго колета (той ще си каже кой е), той от своя страна му направи нов капак на касетата (пак чрез баннатия колега), и сега шпера смени собтсвеника си (заедно с цялата кола) и си държи все още много добре.
- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Натягане на Шпер
тва е най-простата схема... освен нея има и друга по ефектвина ама забравих точно как се правеше... сещам се само че беше свързана с централната част на касетата....
питайте матрицата той ще ви обесни как се прави...
питайте матрицата той ще ви обесни как се прави...

Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Натягане на Шпер
Като си заминат фрикционните дискове, квото и да натягаш - все това ще се получава - поведение или като заварен или като отворен две в едно.
Га го измислите по скраперския и евтин начин да работи като истински, не ви трябва да пускате тото.
Га го измислите по скраперския и евтин начин да работи като истински, не ви трябва да пускате тото.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: Натягане на Шпер
zoomer написа:..
малко вие, ама размята умрялото м20 насам натам

и да определено е по-добре отколкото последните му мигове в твоята кола, но как се държи спрямо читав стоков шпер не мога да кажа

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: Натягане на Шпер
E30_M_Tech_ll написа:тва е най-простата схема... освен нея има и друга по ефектвина ама забравих точно как се правеше... сещам се само че беше свързана с централната част на касетата....
питайте матрицата той ще ви обесни как се прави...
Това за което говориш мисля че е за правене на отворен диф на шпер, имаше преди време една тема за това.
Торук Макто написа:Като си заминат фрикционните дискове, квото и да натягаш - все това ще се получава - поведение или като заварен или като отворен две в едно.
Га го измислите по скраперския и евтин начин да работи като истински, не ви трябва да пускате тото.
1. Въпросния колега, даваше и фрикциониа на пясък за да го направят грапав.
2. Ти ако имаш 1000лв за чисто нова касета да дадеш, аз нямам, ще съм си скрапер.
3. От коректни колеги дето продават перфектни шперове ми се налагам да пускам такива теми.
lowrider написа:zoomer написа:..
малко вие, ама размята умрялото м20 насам натам![]()
и да определено е по-добре отколкото последните му мигове в твоята кола, но как се държи спрямо читав стоков шпер не мога да кажа
Ми Ванка не мисля че хората от този подфорум, които са карали чисто нов шпер могат да запълнят пръстите на едната ми ръка, така че кой ли знае...
- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Натягане на Шпер
MICH__ написа:Да ползвам темата на колегата да питам вашето мнение за отворен VS заварен диф конкретно за зимата + и - освен ,че ще си прееба новите зимни гуми други - ?
Със шпера е супер,просто трябва да се внимава.

- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
-
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Натягане на Шпер
zoomer написа:...
малко прасе ли е било твоето?
Иначе е най-добре направо да смените фрикционите, не знам какво точно им подлагате иначе. Моят диф много изпускаше, но като сложих новите фрикциони и заспа, но веднъж изпусна за малко

малко от дрифтинга
alex_matrix написа:1.5 way ZF
70-80% lock 30 градуса acceleration ramp
колкото повече дискове имате толкова по-малко е износването и натоварването им :wink:
от пружинните шайби остава една, другата се маха
едната която остава помага да не трака шпера и омекотяват ударите които се получават в него
в момента в който се върне газта дифа става почти като отворен това помага да няма излишни камшици /такива които не сте предизвикали нарочно и типични за заварени или диференциали със заключване над 50%/ и контрола е на много по-високо ниво - схемата работи и на 200коня и на 400... :wink:
eто много важно четиво за всеки
специално за бмв
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf
1clutchpack per side + 45° ramp angle = 22% lock ratio
1clutchpack per side + 30° ramp angle = 39% lock ratio
2clutchpack per side + 45° ramp angle = 45% lock ratio
2clutchpack per side + 30° ramp angle = 77% lock ratio
обща информация и принцип
http://www.ppi-ats.com/LSD/LSD_basics.html
Tux0 Ca !


- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Натягане на Шпер
zoomer написа:2. Ти ако имаш 1000лв за чисто нова касета да дадеш, аз нямам, ще съм си скрапер.
И да имаш 1000 лв, нови шпер касети вече НЯМА.
Преди 3-4 месеца се опитах да си купя и гредъ.

Чувам от разни маняци, че имало отделен парт номер на фрикционните дискове (ама те не го казват, пазят го като тайната рецепта на Кока Кола) и можело да си поръчаш само фрикционните дискове, даже ги имало още налични чрез поръчка, но ми се струва, че това не отговаря на истината.
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
-
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
- e90 325i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 7.02.2010
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: М40ки и М50Б...
- Мечтае да кара: е-90 325i M-paket
- Детайли за колата: M-50 То Чyk..
Re: Натягане на Шпер
Добре де не е ли по изходно да си вземеш един отворен за 50 лв, заварка и газ
Имам познати дето карат доста време така и нямат проблеми 


Скъпи, за рождения ми ден искам
подарък, който като го настъпя и за 3
секунди да вдига 100....!!!!! - Добре, ще
ти подаря кантар....
подарък, който като го настъпя и за 3
секунди да вдига 100....!!!!! - Добре, ще
ти подаря кантар....
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Натягане на Шпер
заварен не е шпер бре мен, да беше прочел малко ..

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Натягане на Шпер
zoomer написа:Ника на човека беше dido_325 ако не се лъжа. Както колеги вече писаха - баннат е от форума.
Схемата на натягане е следната - има една конусовидна шайба която натяга фрикциона, понеже с времето тази шайба се износва (изтънява) не натяга толкова фрикциона и така шпера изтърва по-лесно. Та това което колегата прави, е че имал специална стомана (по неговите думи) от която реже колкото е износена шайбата, и подлага. Теоретично това означава че шпера може да се натегне повече, да това е така но тогава се появява опасност от счупване на капака на касетата (както стана и с моя шпер).
На мен лично човека ми е правил един диф, като разликата беше значителна. В последствие му счупих капака на касетата и го продадох на друго колета (той ще си каже кой е), той от своя страна му направи нов капак на касетата (пак чрез баннатия колега), и сега шпера смени собтсвеника си (заедно с цялата кола) и си държи все още много добре.
Като гледам изчерпателното обяснение което си направил не мога да схвана само за какво е било питането в самото начало...


- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
Re: Натягане на Шпер
doctoragsxr написа:zoomer написа:Ника на човека беше dido_325 ако не се лъжа. Както колеги вече писаха - баннат е от форума.
Схемата на натягане е следната - има една конусовидна шайба която натяга фрикциона, понеже с времето тази шайба се износва (изтънява) не натяга толкова фрикциона и така шпера изтърва по-лесно. Та това което колегата прави, е че имал специална стомана (по неговите думи) от която реже колкото е износена шайбата, и подлага. Теоретично това означава че шпера може да се натегне повече, да това е така но тогава се появява опасност от счупване на капака на касетата (както стана и с моя шпер).
На мен лично човека ми е правил един диф, като разликата беше значителна. В последствие му счупих капака на касетата и го продадох на друго колета (той ще си каже кой е), той от своя страна му направи нов капак на касетата (пак чрез баннатия колега), и сега шпера смени собтсвеника си (заедно с цялата кола) и си държи все още много добре.
Като гледам изчерпателното обяснение което си направил не мога да схвана само за какво е било питането в самото начало...![]()
Колегата вече не пребивава на територията на България (поне така си мислех преди да пусна темата). Искам да знам дали някой друг се занимава със същото, понеже нямам нито времето нито базата да извърша процедурата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани