Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
75 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- csx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Facelift touring 2004
- Детайли за колата: E46 Facelift touring
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Звучи логично.
- Разбра ли за Веско Маринов?
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Emooo написа:da6ip написа:Грешиш.
Проблемът идва оттам, че Е60 зарежда нов и стар акумулатор по различен начин. Зареждайки новия акумулатор „мислейки че е стар“, компютъра на колата ще му „стопи лагерите“ и ще го износи по-бързо. 2 години няма да забележиш никакъв проблем, а накрая ще трябва просто да го смениш.
Оказва се че освен нов и стар акумулатор има значение и модела на акумулатора дали е сух или течен, колко амперчаса е и т.н. При дилърите се задава програма за зареждане на акумулатор, когато се монтира акумулатора и тази програма отговаря точно на модела на акумулатора. За съжаление май това неможе да се програмира от програмите, които имаме подръка, а само при дилъра. Решението да е да си вземеш същия модел акумулатор и да го регистрираш като нов.
Да програмирва се за нов акумулатор, но се въвеждат само (Am/h.) амперчасите, друго няма какво да му променяш, правил съм го много пъти и се прави с НЦС Експерта само.
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Se7ven написа:Да програмирва се за нов акумулатор, но се въвеждат само (Am/h.) амперчасите, друго няма какво да му променяш, правил съм го много пъти и се прави с НЦС Експерта само.
Хей мерси много! А знаеш ли как да разбера след като съм завършил процедурата дали нещо не съм прецакал? Смисъл какви са симптомите на грешно регистриран акумулатор?
Tool - Fear Inoculum
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Emooo написа:Se7ven написа:Да програмирва се за нов акумулатор, но се въвеждат само (Am/h.) амперчасите, друго няма какво да му променяш, правил съм го много пъти и се прави с НЦС Експерта само.
Хей мерси много! А знаеш ли как да разбера след като съм завършил процедурата дали нещо не съм прецакал? Смисъл какви са симптомите на грешно регистриран акумулатор?
Ами то като свалиш файла, виждаш колко ам/h е записано и го променяш на новия акумулатор, триеш грешката и трябва лампата да не ти свети повече за акумулатор. За проверка можеш пак да свалиш файла и да видиш дали си го променил. По принцип е тъпа процедура и не е кои знае какво, незнам във БМВ дилърите как го драматизират. Идеята е колата да знае колко да се зарежда акумулатора, що то според марката им има различни амперажи -90, 92, 95 Am/h, примерно.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Момчета,момчета.......... Чували ли сте за AGM акумулатори ??? И имат ли почва те у нас ???
Не е от значение САМО ah на акумулатора

Не е от значение САМО ah на акумулатора

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Emooo написа:da6ip написа:Грешиш.
Проблемът идва оттам, че Е60 зарежда нов и стар акумулатор по различен начин. Зареждайки новия акумулатор „мислейки че е стар“, компютъра на колата ще му „стопи лагерите“ и ще го износи по-бързо. 2 години няма да забележиш никакъв проблем, а накрая ще трябва просто да го смениш.
Оказва се че освен нов и стар акумулатор има значение и модела на акумулатора дали е сух или течен, колко амперчаса е и т.н. При дилърите се задава програма за зареждане на акумулатор, когато се монтира акумулатора и тази програма отговаря точно на модела на акумулатора. За съжаление май това неможе да се програмира от програмите, които имаме подръка, а само при дилъра. Решението да е да си вземеш същия модел акумулатор и да го регистрираш като нов.
Мерси за инфото колега, тези подробности не ги знаех! Сегашния ми акумулатор е регистриран отчасти коректно - марката и типа (Бош Силвър) са правилни, но амперите са малко по-високи от заводските. Ще ми е интересно дали ще забележа ефект върху живота му.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Ilko Ivanov написа:Момчета,момчета.......... Чували ли сте за AGM акумулатори ??? И имат ли почва те у нас ???![]()
Не е от значение САМО ah на акумулатора
Това казах и аз по-горе. Общо взето ако ще сменяш акумулатор в домашни условия трябва да вземеш подобен на стария като параметри и технология за да нямаш главоболия. Така мисля да направя аз.
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Se7ven написа:Да програмирва се за нов акумулатор, но се въвеждат само (Am/h.) амперчасите, друго няма какво да му променяш, правил съм го много пъти и се прави с НЦС Експерта само.
Ilko Ivanov написа:Момчета,момчета.......... Чували ли сте за AGM акумулатори ??? И имат ли почва те у нас ???
Не е от значение САМО ah на акумулатора
Като ми ъпдейтваха софтуера в Дару и разбраха че скоро съм сложил нов акумулатор Bosch и ме питаха специално какъв Bosch е - от линията Silver и от обикновените. Имало значение.. Какво мислите за това, има ли общо с този AGM?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
като имаш брада ще ти трябва и гребенче да я решеш
850 ми се вижда една нормална кръгла сума за подмяна на акумулатор на Е60

Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Alexi написа:като имаш брада ще ти трябва и гребенче да я решеш850 ми се вижда една нормална кръгла сума за подмяна на акумулатор на Е60
Пич, ако няма какво да кажеш не е нужно да пишеш.
Tool - Fear Inoculum
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Ей тука е написано ама много добре цялата супер сложна и мистериозна процедура по подмяна на батерийката на БМВ 
Превеждам:
В CAS модула се променя ако е нужно стойността на параметъра KLASSE_BATTERIE на:
80ah (за 80 ampere-hours)
90ah (за 90 ampere-hours)
110ah (за 110 ampere-hours)
70ah (за 70 ampere-hours)
55ah (за 55 ampere-hours)
46ah (за 46 ampere-hours)
70ah_agm (за 70 ampere-hours (agm))
90ah_agm (за 90 ampere-hours (agm))
60ah_agm (за 60 ampere-hours (agm))
80ah_agm (за 80 ampere-hours (agm))
Във VO има запис за капацитета също: примерно $992$9AA-B110+NBFD
-B110 is the battery code in my FA
После който иска с INPA прави това:
Battery (IBS) reset can be done with INPA.
1 Select your car model
2 Select your engine type (select the one with MS or MSV in front of the engine type)
3 Select Status (F5)
4 Select PM-IBS (F5)
5 Click B Exchange (F5)
6 Popup (OK) should appear if job is done.
Almost instantly you get the message:
"Register battery replacement Activated properly."
А който може с Tool32 прави това:
1. Load SGBD, Group file: MSD80.prg
2. Look up steuern_batterietausch_registri. (near bottom of job list)
3. Go to Jobs menu
4. Select Run Job
ИЛИ си купувате батерийката от където искате и отивате някой да ви го свърши това за някой лев.
П.С. Аз съм с 110ah на Bosch

Превеждам:
В CAS модула се променя ако е нужно стойността на параметъра KLASSE_BATTERIE на:
80ah (за 80 ampere-hours)
90ah (за 90 ampere-hours)
110ah (за 110 ampere-hours)
70ah (за 70 ampere-hours)
55ah (за 55 ampere-hours)
46ah (за 46 ampere-hours)
70ah_agm (за 70 ampere-hours (agm))
90ah_agm (за 90 ampere-hours (agm))
60ah_agm (за 60 ampere-hours (agm))
80ah_agm (за 80 ampere-hours (agm))
Във VO има запис за капацитета също: примерно $992$9AA-B110+NBFD
-B110 is the battery code in my FA
После който иска с INPA прави това:
Battery (IBS) reset can be done with INPA.
1 Select your car model
2 Select your engine type (select the one with MS or MSV in front of the engine type)
3 Select Status (F5)
4 Select PM-IBS (F5)
5 Click B Exchange (F5)
6 Popup (OK) should appear if job is done.
Almost instantly you get the message:
"Register battery replacement Activated properly."
А който може с Tool32 прави това:
1. Load SGBD, Group file: MSD80.prg
2. Look up steuern_batterietausch_registri. (near bottom of job list)
3. Go to Jobs menu
4. Select Run Job
ИЛИ си купувате батерийката от където искате и отивате някой да ви го свърши това за някой лев.
П.С. Аз съм с 110ah на Bosch
Only dead fish follow the stream...
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Щом промениш CAS, няма нужда да променяш и VO. Или ако промениш първо VO в CAS ще е променено вече. Пак както казах сменя се само Amh, със забележката, която приемам за допълнението "Agm" ако е такъв акумулатора и после се изтрива с ИНПА, че лампата за акумулатор най-вероятно ще свети и след подмяната. Няма друго какво да се настройва по колата, търсил съм преди, специално за това как се подменя акумулатора и друго не открих, ако някои знае нещо друго да каже.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
MadChicken написа:Ей тука е написано ама много добре цялата супер сложна и мистериозна процедура по подмяна на батерийката на БМВ



Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Se7ven написа:Щом промениш CAS, няма нужда да променяш и VO. Или ако промениш първо VO в CAS ще е променено вече. Пак както казах сменя се само Amh, със забележката, която приемам за допълнението "Agm" ако е такъв акумулатора и после се изтрива с ИНПА, че лампата за акумулатор най-вероятно ще свети и след подмяната. Няма друго какво да се настройва по колата, търсил съм преди, специално за това как се подменя акумулатора и друго не открих, ако някои знае нещо друго да каже.
Само да уточня - аз карах около 2 месеца (преди да го регистрират) с нов акумулатор с различна марка, модел и ампераж, и не е светила никаква лампа.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
75 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани