320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Здравейте!
Предварително се извинявам ако има подобна тема, аз не намерих.
От известно време имам проблеми с колата от профила - E46 320d (150 к.с.) автомат/седан/фейслифт. Проблемът се изразява в това, че в студено или дъждовно време колата или не пали или се замисля за известно време преди да запали. Стартерът не върти, чува се само едно чукване и толкова - все едно няма ток. Завърти ли веднъж и пали, въпросът е че понякога това става като я изчакам 1-2 секунди със завъртян на стартер ключ, а тази сутрин й трябваха доста повече ... Иначе по таблото си светят обичайните лампи, радиото свири, фаровете работят - ток има. Най-дразнещото е, че го прави само когато е студена, запали ли веднъж няма смисъл да я карам на майстор.
Колата е със сменени наскоро свещи и управление (реле) - оригинални от Дару, акумулаторът е нов - Exide Premium 85Ah (800A стартов ток) на една седмица.
Диагностика е правена преди месец и половина, когато проблемът вече беше налице, не излезе нищо свързано с това. Единствената грешка беше за изгорели свещи, които вече са сменени.
Доколкото знам ако има проблем с клемореда записва грешка, но такава при мен няма.
Ако е от стартера записва ли се грешка?
Има ли вариант някъде нещо да се мокри (проблема се проявява при дъжд)?
Когато е студено или вали в колата се образува конденз, може ли заради влагата да става нещо в патрона или клемореда?
Никола от Люлин я гледа и не откри нищо съмнително. Каза ми че някакъв елемент (ринг при патрона, който чете ключа и праща информация на EWS или DDE), може да прави проблема, но не намерих такъв ринг да се продава отделно, продава се клеморед и патрон.
Според прочетеното във форума ако има проблем с имобилайзера би трябвало стрелката за температурата да отива в червената зона - не го прави, затова изключвам такъв вариант.
Моля, дайте някакви идеи!
Предварително се извинявам ако има подобна тема, аз не намерих.
От известно време имам проблеми с колата от профила - E46 320d (150 к.с.) автомат/седан/фейслифт. Проблемът се изразява в това, че в студено или дъждовно време колата или не пали или се замисля за известно време преди да запали. Стартерът не върти, чува се само едно чукване и толкова - все едно няма ток. Завърти ли веднъж и пали, въпросът е че понякога това става като я изчакам 1-2 секунди със завъртян на стартер ключ, а тази сутрин й трябваха доста повече ... Иначе по таблото си светят обичайните лампи, радиото свири, фаровете работят - ток има. Най-дразнещото е, че го прави само когато е студена, запали ли веднъж няма смисъл да я карам на майстор.
Колата е със сменени наскоро свещи и управление (реле) - оригинални от Дару, акумулаторът е нов - Exide Premium 85Ah (800A стартов ток) на една седмица.
Диагностика е правена преди месец и половина, когато проблемът вече беше налице, не излезе нищо свързано с това. Единствената грешка беше за изгорели свещи, които вече са сменени.
Доколкото знам ако има проблем с клемореда записва грешка, но такава при мен няма.
Ако е от стартера записва ли се грешка?
Има ли вариант някъде нещо да се мокри (проблема се проявява при дъжд)?
Когато е студено или вали в колата се образува конденз, може ли заради влагата да става нещо в патрона или клемореда?
Никола от Люлин я гледа и не откри нищо съмнително. Каза ми че някакъв елемент (ринг при патрона, който чете ключа и праща информация на EWS или DDE), може да прави проблема, но не намерих такъв ринг да се продава отделно, продава се клеморед и патрон.
Според прочетеното във форума ако има проблем с имобилайзера би трябвало стрелката за температурата да отива в червената зона - не го прави, затова изключвам такъв вариант.
Моля, дайте някакви идеи!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
При клеморед не записва грешка!
При проблем с ЕВС-а записва и не е задължително температурата да ходи в червеното.
Николай с какво е чел колата ? (каква диагностична програма?)
Следващият път като е мокро преди да пробваш да палиш вкарай ключа и го разклати мъжката...ама като казвам мъжката - имам предвид верно мъжката - силно!
Нагоре, надолу, напред назад (докато е в ключалката).
Виж дали ще запали.
Много е вероятно клемореда да те ебава - не да е прецакан, а по-скоро да не сработва както трябва!
Този дето ти е казал, че не пали от свещи...му прати много по-здрави!
Е46 пали с 1 свещ на -10, -15 градуса
Релето на свещите не е евтино...малко си прибързал с него - сменя се само и единствено когато след всички сменени свещи казва, че пак всичките са изгорели...за жалост на диагностика не се хваща само реле - когато не работи дава 4/4 или 6/6 изгорели свещи.
Сменят се свещите и ако пак дава всички за смяна - тогава се сменя релето.
При проблем с ЕВС-а записва и не е задължително температурата да ходи в червеното.
Николай с какво е чел колата ? (каква диагностична програма?)
Следващият път като е мокро преди да пробваш да палиш вкарай ключа и го разклати мъжката...ама като казвам мъжката - имам предвид верно мъжката - силно!
Нагоре, надолу, напред назад (докато е в ключалката).
Виж дали ще запали.
Много е вероятно клемореда да те ебава - не да е прецакан, а по-скоро да не сработва както трябва!
Този дето ти е казал, че не пали от свещи...му прати много по-здрави!
Е46 пали с 1 свещ на -10, -15 градуса

Релето на свещите не е евтино...малко си прибързал с него - сменя се само и единствено когато след всички сменени свещи казва, че пак всичките са изгорели...за жалост на диагностика не се хваща само реле - когато не работи дава 4/4 или 6/6 изгорели свещи.
Сменят се свещите и ако пак дава всички за смяна - тогава се сменя релето.
- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Dimitroff написа:Този дето ти е казал, че не пали от свещи...му прати много по-здрави!
Е46 пали с 1 свещ на -10, -15 градуса![]()
Релето на свещите не е евтино...малко си прибързал с него - сменя се само и единствено когато след всички сменени свещи казва, че пак всичките са изгорели...за жалост на диагностика не се хваща само реле - когато не работи дава 4/4 или 6/6 изгорели свещи.
Сменят се свещите и ако пак дава всички за смяна - тогава се сменя релето.
Аааа не, никой не ми е казвал че не пали заради свещи, просто го споменах, защото все пак проблема се проявява на сравнително хладно време.
Иначе случая при мен си беше точно такъв - грешка на всички свещи, Никола я изчисти и след седмица пак - всички свещи, така че не е прибързана смяната. Колкото до самите свещи - заедно с релето се оказа че една от тях е изгоряла и я сменихме (само нея, защото си мислих че тези свещи са нови). В рамките на два месеца обаче изгоряха и останалите, така че и те бяха сменени.
Благодаря за съвета, ще пробвам това с ключа! Доколкото съм чел из форума клемореда подлежи на ремонт. Това добър вариант ли е, или да го сменям направо? Не че ми се дават още 130-140 лв, ама ако ще е закърпване на положението за няколко месеца ...
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Ако е клеморед - много зависи какъв е проблема.
Възможно е да се отремонтира, но не знам кой да препоръчам просто...
Лично аз бих го сменил с нов...задължително оригинален.
Възможно е да се отремонтира, но не знам кой да препоръчам просто...
Лично аз бих го сменил с нов...задължително оригинален.
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Според мен проблема е в стартера. И по-скоро шалтера.
- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
BaHka написа:Според мен проблема е в стартера. И по-скоро шалтера.
А по какво съдиш, че е така?

Шалтерът номер "2" от схемата ли е?
В интерес на истината и аз имам някакви съмнения в тази посока, но от толкова възможности само се обърквам повече

Във всички теми, които прочетох за проблеми с клемореда, се споменава за премигващи лампи по таблото, неработещо радио, екстри и т.н., а при мен всичко това си е наред, само не иска за запали. Това ме навежда на мисълта, че проблема може и да не е в него.
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Dimitroff написа:Николай с какво е чел колата ? (каква диагностична програма?)
Този дето ти е казал, че не пали от свещи...му прати много по-здрави!
Е46 пали с 1 свещ на -10, -15 градуса![]()
Релето на свещите не е евтино...малко си прибързал с него - сменя се само и единствено когато след всички сменени свещи казва, че пак всичките са изгорели...за жалост на диагностика не се хваща само реле - когато не работи дава 4/4 или 6/6 изгорели свещи.
Сменят се свещите и ако пак дава всички за смяна - тогава се сменя релето.
Колата я четох с дис-а.Релето и свещите са сменени щот бяха фира,но тва няма нищо общо с гореспоменатия проблем.
Наскоро имах такъв случай и се оказа ротор на стартера.Колектора на ротора беше доста износен и четките не винаги правеха добър контакт и съответно колата не винаги палеше.С нов ротор и четки вече няма никви ядове.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Аз залагам на четки.Колега,като ти го направи пак тоя номер,излез и чукни с нещо по стартера два пъти.Завърти ли ти после,100 процента са заминали четките.
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
TRR написа:BaHka написа:Според мен проблема е в стартера. И по-скоро шалтера.
А по какво съдиш, че е така?
Шалтерът номер "2" от схемата ли е?
В интерес на истината и аз имам някакви съмнения в тази посока, но от толкова възможности само се обърквам повече![]()
Във всички теми, които прочетох за проблеми с клемореда, се споменава за премигващи лампи по таблото, неработещо радио, екстри и т.н., а при мен всичко това си е наред, само не иска за запали. Това ме навежда на мисълта, че проблема може и да не е в него.
Проблема ти е в стартера, свали го и му направи една профилактика. Ако има четки и на външен вид всичко е здраво, смени шалтера. При проблем в шалтера се получава точно описаното от теб.
- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Не знам ... имам чувството, че проблема е по-скоро електронен, отколкото механичен. Най-много ме съмнява това, че понякога като завъртя ключа в положение за стартер не реагира веднага, трябва да го задържа така 1-2-3 секунди и стартера завърта. Но и това не го прави винаги. Единствената закономерност, която съм открил е че в хладно и мокро ако не е работила няколко часа (една нощ) пали трудно, ако е сухо най-вероятно ще запали веднага. Тази сутрин например като излязох беше 6,5 градуса и сухо - запали веднага, вчера беше 6 градуса, но след дъжд и запали след 15 минути борба!
Както и да е, в близките дни Никола (sachs) ще се занимае с това
ОК
Както и да е, в близките дни Никола (sachs) ще се занимае с това

BaHka написа:Проблема ти е в стартера, свали го и му направи една профилактика. Ако има четки и на външен вид всичко е здраво, смени шалтера. При проблем в шалтера се получава точно описаното от теб.
ОК

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Колега имах същия проблем само че с един форд,като започна миналата година да става студено и ми правише същите номера както при теб,и ми се бяха износили четките след като ги смениних си пали до ден днешен.
- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
TRR написа:Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!
Целия ли го смени или го ремонтира твоя?

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
jbankov написа:TRR написа:Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!
Целия ли го смени или го ремонтира твоя?
За неговия момчетата от сервиза за стартери казаха,че няма части в наличност.Сменен е целия стартер с нов(рециклиран) с гаранция.
Последна промяна sachs на 24 Окт 2011, 10:04, променена общо 1 път
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали
sachs написа:jbankov написа:TRR написа:Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!
Целия ли го смени или го ремонтира твоя?
За неговия момчетата от сервиза за стартери казаха,че няма части.Сменен е целия стартер с нов(рециклиран) с гаранция.
Те нямат части или просто не подлежи на ремонт.Смениха го с друг ,който е подходящ за неговата кола ли


21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани