Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Имам една такава акумулаторна питанка:
Рових по сайтове и във този на Varta ми излизат като варианти за мойта кола акумулатори между 45Ah/400A и 63Ah/610A, а пък в RealOEM - между 50Ah и 75Ah.
В момента съм с един 62Ah/510A, който пада непрекъснато и днес вече нямаше никакъв шанс да запаля с него, а знам че акумулатора си е читав, защото го взех от приятел. Колата е E34 520i, 1989 г.
Въпроса ми е следния - такъв акумулатор като параметри върши ли работа за тази кола и ако да - то възможно ли е въпросния да си е в ред, а алтернатора да се е скапал и да не зарежда като хората?
Питам, за да знам дали да се ръся за нов акумулатор или да търся проблема другаде.
Благодаря предварително.
Рових по сайтове и във този на Varta ми излизат като варианти за мойта кола акумулатори между 45Ah/400A и 63Ah/610A, а пък в RealOEM - между 50Ah и 75Ah.
В момента съм с един 62Ah/510A, който пада непрекъснато и днес вече нямаше никакъв шанс да запаля с него, а знам че акумулатора си е читав, защото го взех от приятел. Колата е E34 520i, 1989 г.
Въпроса ми е следния - такъв акумулатор като параметри върши ли работа за тази кола и ако да - то възможно ли е въпросния да си е в ред, а алтернатора да се е скапал и да не зарежда като хората?
Питам, за да знам дали да се ръся за нов акумулатор или да търся проблема другаде.
Благодаря предварително.
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Доколкото знам нашите коли могат да се ползват с акумулатори от 45Ah до 75Ah,провери с мултицет дали нямаш утечка някъде.Нормалната консумация на загасена кола е до 0.02-0,03А
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
E34-ката ми е със същия мотор и е с Искра 75Ah, които ми изкарват по 4-5 години (сменям за 2-ри път). 62Ah е напълно достатъчно за този мотор, като за запалването е важен стартовия ток.
Не бях палил колата 3 седмици и акумулатора падна. Заредих го онзи ден и никакви проблеми нямах със запалването.
Ако след зареждането не можеш да запалиш - то може акумулатора вече да си е отишъл. Ако постоянно пада, може алтернатора да не зарежда, както си предположил или пък да има завишена консумация на ток от някъде. Най добре закарай колата на сервиз за акумулатори да ти замерят всичко срещу 5-10 лв. и да издадат присъдата, вместо да гадаем тук
Не бях палил колата 3 седмици и акумулатора падна. Заредих го онзи ден и никакви проблеми нямах със запалването.
Ако след зареждането не можеш да запалиш - то може акумулатора вече да си е отишъл. Ако постоянно пада, може алтернатора да не зарежда, както си предположил или пък да има завишена консумация на ток от някъде. Най добре закарай колата на сервиз за акумулатори да ти замерят всичко срещу 5-10 лв. и да издадат присъдата, вместо да гадаем тук

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Аз че ще я закарам, ще я закарам, ама първо трябва да измисля как да стигна до който и да е сервиз, щото днес вече два пъти се случи тоя номер с непаленето (за късмет имаше кой да ми даде ток) и не ми се ще да закъсам някъде. То вярно, че бях карал съвсем малко, тъй че може и да не е имало време да се зареди акумулатора (нямам идея колко е необходимо да се кара, за да се зареди), но ми се щеше да имам някаква идея какви суми да приготвям, че ми дойде малко нанагорно с тия ремонти.
П.П. Имам аз все пак някакви съмнения в тоз акумулатор, макар и моя познат да се кълне в него, щото от една страна аз знам, че имам утечка някъде и затова го разкачам, ама онзи ден разкачих само минуса и днес като тръгнах да паля - йок. Вътре индикатора на таблото беше с две квадратчета по-малко, отколкото когато акумулатора е зареден и стартера не успя изобщо да завърти - само каза хлъц-хлъц и толкоз.
П.П. Имам аз все пак някакви съмнения в тоз акумулатор, макар и моя познат да се кълне в него, щото от една страна аз знам, че имам утечка някъде и затова го разкачам, ама онзи ден разкачих само минуса и днес като тръгнах да паля - йок. Вътре индикатора на таблото беше с две квадратчета по-малко, отколкото когато акумулатора е зареден и стартера не успя изобщо да завърти - само каза хлъц-хлъц и толкоз.
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Измери си напрежението на клемите на акумулатора при работа на празен ход и включени фарове, ако е от 13,8 до 14,4V значи зареждането е наред.
Най-вероятния ти проблем е скапан акумулатор. Старите акумулатори без проблем изкарват лятото, но при първите студове си проличава колко са читави. Твоя акумулатор със сигурност вече е много по-малък от 62Ah, за да запали колата обикновено е достатъчно акумулатора да е запазил поне 10 - 20% от първоначалния си капацитет. При това студено време в момента капацитета на акумулаторите пада наполовина..
Най-вероятния ти проблем е скапан акумулатор. Старите акумулатори без проблем изкарват лятото, но при първите студове си проличава колко са читави. Твоя акумулатор със сигурност вече е много по-малък от 62Ah, за да запали колата обикновено е достатъчно акумулатора да е запазил поне 10 - 20% от първоначалния си капацитет. При това студено време в момента капацитета на акумулаторите пада наполовина..
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
75 Ah и забравяш за случката за 4 години напред, не се занимавай с глупости да четеш какво пише в сайта на VARTA. Един колега си кара 1.8 мотор бензинка със 75 Аh и му няма нищо, та ти на 2.0 ли ще имаш
Слагай го смело и карай безаварийно 


Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Е не че нещо, ама аз съм със 140 ампера, така че 75 не мисля да са какъвто и да е било проблем 

- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
VesoPesa написа:Е не че нещо, ама аз съм със 140 ампера, така че 75 не мисля да са какъвто и да е било проблем

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Ти да ми беше видял физиономията като го видях оня туч под седалката за пръв път 

- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Взех си нов акумулатор и сега нещата стоят по следния начин:
При пуснати фарове и на празен ход, волтажа е около 14.
Като се пусне парното и пада на 13.3, което човека ми каза, че не е ок и не трябва да пада толкова, тъй че не знам сега с това парно какво да правя.
Иначе имаше няква утечка от едно повредено копче на алармата (под предния капак), чието оправяне смъкна утечката от 180 mA, ама се оказа, че и централното нещо не е в ред и яде - дава 130 mA на изключена кола със всичко спряно и само когато то си реши явно заключва като хората и тогава си пада на около 30 mA.
При пуснати фарове и на празен ход, волтажа е около 14.
Като се пусне парното и пада на 13.3, което човека ми каза, че не е ок и не трябва да пада толкова, тъй че не знам сега с това парно какво да правя.
Иначе имаше няква утечка от едно повредено копче на алармата (под предния капак), чието оправяне смъкна утечката от 180 mA, ама се оказа, че и централното нещо не е в ред и яде - дава 130 mA на изключена кола със всичко спряно и само когато то си реши явно заключва като хората и тогава си пада на около 30 mA.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Дам, моята скоро я мерих и се оказа с 21mA на всичко изключено, така че 130mA не е нормално със сигурност. Що не вземеш да я шунтираш тая аларма? Аз отдавна съм го направил. Тя и без това служи само за да плаши гаргите.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
То алармата ясно, ама ще трябва другите неща да се видят. Централното ще трябва да се оправи при всички положения, но на мен любопитното ми е какъв е тоя казус с парното.
- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Виж си четките на генератора!
- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Съвсем наскоро сменях алтернатор точно заради свършилия живот на стария. Подобни признаци - сутрин не ще да пали, 13.60 - 13.70 волта без консуматори, при включени светлини и парно до 13.30. Купих друг алтернатор и сега зарежда на 13.80 - 14.00 с консуматори. Както колегата пише четките се износват, както и медните пластини на ротора. Първото се оправя лесно, второто не. В сервиза ми казаха, че мога да рециклирам неработещия алтернатор при тия хора: http://www.fransizkup.com/ и ще ми излезе около 100 лв, щял да е като нов. Тъй като алтернатора, който купих също е ползван, мисля да пробвам рециклирането, но още не съм ходил и нямам информация дали всичко е както съм го написал.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Акумулаторно недоразумение или нещо друго?
Общо взето е така както си го написал. Медния ринг на ротора на някой алтернатори може да се замени, но на други не. При мен изпозваха ринг от друг тип алтернатор, разпробиха го за по-големия диамтър на ротора и го сглобиха. Струва ми 60лв. Ако някой иска контакт на Л.С.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани