320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 9.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS

320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от TRR » 10 Окт 2011, 9:24

Здравейте!
Предварително се извинявам ако има подобна тема, аз не намерих.
От известно време имам проблеми с колата от профила - E46 320d (150 к.с.) автомат/седан/фейслифт. Проблемът се изразява в това, че в студено или дъждовно време колата или не пали или се замисля за известно време преди да запали. Стартерът не върти, чува се само едно чукване и толкова - все едно няма ток. Завърти ли веднъж и пали, въпросът е че понякога това става като я изчакам 1-2 секунди със завъртян на стартер ключ, а тази сутрин й трябваха доста повече ... Иначе по таблото си светят обичайните лампи, радиото свири, фаровете работят - ток има. Най-дразнещото е, че го прави само когато е студена, запали ли веднъж няма смисъл да я карам на майстор.
Колата е със сменени наскоро свещи и управление (реле) - оригинални от Дару, акумулаторът е нов - Exide Premium 85Ah (800A стартов ток) на една седмица.
Диагностика е правена преди месец и половина, когато проблемът вече беше налице, не излезе нищо свързано с това. Единствената грешка беше за изгорели свещи, които вече са сменени.
Доколкото знам ако има проблем с клемореда записва грешка, но такава при мен няма.
Ако е от стартера записва ли се грешка?
Има ли вариант някъде нещо да се мокри (проблема се проявява при дъжд)?
Когато е студено или вали в колата се образува конденз, може ли заради влагата да става нещо в патрона или клемореда?
Никола от Люлин я гледа и не откри нищо съмнително. Каза ми че някакъв елемент (ринг при патрона, който чете ключа и праща информация на EWS или DDE), може да прави проблема, но не намерих такъв ринг да се продава отделно, продава се клеморед и патрон.
Според прочетеното във форума ако има проблем с имобилайзера би трябвало стрелката за температурата да отива в червената зона - не го прави, затова изключвам такъв вариант.
Моля, дайте някакви идеи!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от Dimitroff » 10 Окт 2011, 10:22

При клеморед не записва грешка!

При проблем с ЕВС-а записва и не е задължително температурата да ходи в червеното.

Николай с какво е чел колата ? (каква диагностична програма?)

Следващият път като е мокро преди да пробваш да палиш вкарай ключа и го разклати мъжката...ама като казвам мъжката - имам предвид верно мъжката - силно!
Нагоре, надолу, напред назад (докато е в ключалката).
Виж дали ще запали.

Много е вероятно клемореда да те ебава - не да е прецакан, а по-скоро да не сработва както трябва!
Този дето ти е казал, че не пали от свещи...му прати много по-здрави!

Е46 пали с 1 свещ на -10, -15 градуса :yes:
Релето на свещите не е евтино...малко си прибързал с него - сменя се само и единствено когато след всички сменени свещи казва, че пак всичките са изгорели...за жалост на диагностика не се хваща само реле - когато не работи дава 4/4 или 6/6 изгорели свещи.
Сменят се свещите и ако пак дава всички за смяна - тогава се сменя релето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 9.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от TRR » 10 Окт 2011, 11:18

Dimitroff написа:Този дето ти е казал, че не пали от свещи...му прати много по-здрави!

Е46 пали с 1 свещ на -10, -15 градуса :yes:
Релето на свещите не е евтино...малко си прибързал с него - сменя се само и единствено когато след всички сменени свещи казва, че пак всичките са изгорели...за жалост на диагностика не се хваща само реле - когато не работи дава 4/4 или 6/6 изгорели свещи.
Сменят се свещите и ако пак дава всички за смяна - тогава се сменя релето.

Аааа не, никой не ми е казвал че не пали заради свещи, просто го споменах, защото все пак проблема се проявява на сравнително хладно време.
Иначе случая при мен си беше точно такъв - грешка на всички свещи, Никола я изчисти и след седмица пак - всички свещи, така че не е прибързана смяната. Колкото до самите свещи - заедно с релето се оказа че една от тях е изгоряла и я сменихме (само нея, защото си мислих че тези свещи са нови). В рамките на два месеца обаче изгоряха и останалите, така че и те бяха сменени.
Благодаря за съвета, ще пробвам това с ключа! Доколкото съм чел из форума клемореда подлежи на ремонт. Това добър вариант ли е, или да го сменям направо? Не че ми се дават още 130-140 лв, ама ако ще е закърпване на положението за няколко месеца ...

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от Dimitroff » 10 Окт 2011, 11:21

Ако е клеморед - много зависи какъв е проблема.
Възможно е да се отремонтира, но не знам кой да препоръчам просто...

Лично аз бих го сменил с нов...задължително оригинален.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от BaHka » 10 Окт 2011, 19:04

Според мен проблема е в стартера. И по-скоро шалтера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 9.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от TRR » 10 Окт 2011, 19:43

BaHka написа:Според мен проблема е в стартера. И по-скоро шалтера.

А по какво съдиш, че е така?
Изображение
Шалтерът номер "2" от схемата ли е?
В интерес на истината и аз имам някакви съмнения в тази посока, но от толкова възможности само се обърквам повече :mrgreen:
Във всички теми, които прочетох за проблеми с клемореда, се споменава за премигващи лампи по таблото, неработещо радио, екстри и т.н., а при мен всичко това си е наред, само не иска за запали. Това ме навежда на мисълта, че проблема може и да не е в него.

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от sachs » 11 Окт 2011, 8:49

Dimitroff написа:Николай с какво е чел колата ? (каква диагностична програма?)


Този дето ти е казал, че не пали от свещи...му прати много по-здрави!

Е46 пали с 1 свещ на -10, -15 градуса :yes:
Релето на свещите не е евтино...малко си прибързал с него - сменя се само и единствено когато след всички сменени свещи казва, че пак всичките са изгорели...за жалост на диагностика не се хваща само реле - когато не работи дава 4/4 или 6/6 изгорели свещи.
Сменят се свещите и ако пак дава всички за смяна - тогава се сменя релето.

Колата я четох с дис-а.Релето и свещите са сменени щот бяха фира,но тва няма нищо общо с гореспоменатия проблем.
Наскоро имах такъв случай и се оказа ротор на стартера.Колектора на ротора беше доста износен и четките не винаги правеха добър контакт и съответно колата не винаги палеше.С нов ротор и четки вече няма никви ядове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от tani bojilov » 11 Окт 2011, 14:43

Аз залагам на четки.Колега,като ти го направи пак тоя номер,излез и чукни с нещо по стартера два пъти.Завърти ли ти после,100 процента са заминали четките.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от BaHka » 11 Окт 2011, 20:29

TRR написа:
BaHka написа:Според мен проблема е в стартера. И по-скоро шалтера.

А по какво съдиш, че е така?
Изображение
Шалтерът номер "2" от схемата ли е?
В интерес на истината и аз имам някакви съмнения в тази посока, но от толкова възможности само се обърквам повече :mrgreen:
Във всички теми, които прочетох за проблеми с клемореда, се споменава за премигващи лампи по таблото, неработещо радио, екстри и т.н., а при мен всичко това си е наред, само не иска за запали. Това ме навежда на мисълта, че проблема може и да не е в него.

Проблема ти е в стартера, свали го и му направи една профилактика. Ако има четки и на външен вид всичко е здраво, смени шалтера. При проблем в шалтера се получава точно описаното от теб.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 9.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от TRR » 11 Окт 2011, 20:36

Не знам ... имам чувството, че проблема е по-скоро електронен, отколкото механичен. Най-много ме съмнява това, че понякога като завъртя ключа в положение за стартер не реагира веднага, трябва да го задържа така 1-2-3 секунди и стартера завърта. Но и това не го прави винаги. Единствената закономерност, която съм открил е че в хладно и мокро ако не е работила няколко часа (една нощ) пали трудно, ако е сухо най-вероятно ще запали веднага. Тази сутрин например като излязох беше 6,5 градуса и сухо - запали веднага, вчера беше 6 градуса, но след дъжд и запали след 15 минути борба!
Както и да е, в близките дни Никола (sachs) ще се занимае с това ;)
BaHka написа:Проблема ти е в стартера, свали го и му направи една профилактика. Ако има четки и на външен вид всичко е здраво, смени шалтера. При проблем в шалтера се получава точно описаното от теб.

ОК :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 8.12.2009
Пол: Мъж
Кара: е46 320d

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от vaniooooo » 12 Окт 2011, 0:54

Колега имах същия проблем само че с един форд,като започна миналата година да става студено и ми правише същите номера както при теб,и ми се бяха износили четките след като ги смениних си пали до ден днешен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 9.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от TRR » 23 Окт 2011, 14:47

Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от jbankov » 24 Окт 2011, 9:41

TRR написа:Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!

Целия ли го смени или го ремонтира твоя?
Изображение

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от sachs » 24 Окт 2011, 9:59

jbankov написа:
TRR написа:Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!

Целия ли го смени или го ремонтира твоя?

За неговия момчетата от сервиза за стартери казаха,че няма части в наличност.Сменен е целия стартер с нов(рециклиран) с гаранция.
Последна промяна sachs на 24 Окт 2011, 10:04, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: 320d M47N - замисля се преди да запали или изобщо не пали

Мнение от jbankov » 24 Окт 2011, 10:02

sachs написа:
jbankov написа:
TRR написа:Колата вече пали, стартерът е правил проблемите!

Целия ли го смени или го ремонтира твоя?

За неговия момчетата от сервиза за стартери казаха,че няма части.Сменен е целия стартер с нов(рециклиран) с гаранция.

Те нямат части или просто не подлежи на ремонт.Смениха го с друг ,който е подходящ за неговата кола ли :dunno:
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook