Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Тато » 08 Окт 2011, 0:36

До някъде си прав. Проблемът е в големите инерционни сили, на които е подложена кобилицата. Но, за дизайнът - и да, и не. Вярно, конструктивно могат да направят кобилицата като ,,лост" от друг порядък. И да избегнат средната опора, която в твоя М20 случай е ,,кавалът" на който са нанизани кобиличките. Като по този начин ще се елиминира и хлабината, която се получава между кобилицата и оста. :)

Да, ама не. За този начин, ще има необходимост от 2 отделни разпределителни вала, коренно различни по лифт, фаза и прочие. 1 за всм. и 1 за изп. . Защото главата ни е с горивна камера тип Кросфлоу. И понеже е такава, реално ще трябва да се конструира нова, различна глава. В крайна сметка, разполагаш с 1 вал и всичко е завъртяно около него, толкова. Търси се друг начин за промяна. И някои хора както споменаваш, явно са намерили как.

Понеже се е заформила тема за М20, искам да попитам нещо за неговото газоразпределение. Какво е преводното съотношение на кобилиците при М20 ? На нула ли е равно или е число, различно от нула ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Jordana » 08 Окт 2011, 12:15

Проблема е решен с по масивно тяло на кобилицата и малко по различни ъгли на допирането до вала както и друг вид реглажен механизъм...какво имаш предвид ...преводно отношение....обясни малко повече.А по нагоре вървеше един дебат за хлабините на клапана.Горещо препоръчвам реглаж само на студен двигател въпреки че е възможно и при загрят. Хлабината е 0.25 за всички клапани на м20 но практически се оказва че първо се увеличава при изпускателните клапани ...например 7-8 000 км вече доволно си тропкат :smoke:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Тато » 09 Окт 2011, 0:58

Пример, при височина на гърбица 10мм., с колко се отваря клапанът? С по-малко, с толкова или с повече ? Това искам да кажа. А, за другия модел кобилица разбрах. :)

Хлабина на загрял мотор, да ти кажа само на ЗиЛове и някои грандиозни V-8 се правеше. Ама, това защото са хем недодялани - хем с долен разпеделителен вал, в блока и тижи с голямо линейно разширение. И също така при агрегати със ,,стоящи" клапани. Ама тук такива няма.

Защо на колеги им прогарят клапани. Конструкторите в завода, на базата на теория, опити , съобразявайки се с материалите от които са сглобили работеща тази механика се съобразяват с разни неща. Да речем, че при този модел газоразпределение, кобилицата е лост от 2-ри род. Тоест с опорна точка в средата. Когато загрява - започва да ,,расте" и ,,дебелее". Както си наясно със кривата й форма, тя расте към разпределителният вал и от другата страна - към стеблото на клапана. Клапанът също се удължава, когато загрее. Ако измериш реално само тези разширения (макар, че не можеш абсолютно всички) с прецизни индикаторни часовници и ги сумираш - излиза че в книжката, Гюнтер е писал само истини. На студено, до някъде студеното и сравнително гъсто масло компенсира повишения шум. Простено му е. Като загрее, трябва да се чува само перката и изпускателната система. Той е длъжен да ,,жужи". :mhihi: Както и да е. Веднага давам пример. :)

Ето ти един пример за порядъчен М20, дето работи както повечето. Ами, оригинално не работи така и фабрично не е направено да трака и цъка. http://www.youtube.com/watch?v=Ije4-2jp ... re=related

Това е едно много хубаво М20 (2000) и много добре центровано от към хлабини. Че работи неравномерно е друг въпрос. :mhihi: На живо, това дето чуваш от този клип е още по-мазно. Мисля, че така трябва да си бъде. :oops:
http://www.youtube.com/watch?v=uuDqB4ymc3c

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Jordana » 09 Окт 2011, 9:25

Прав си колега :yes: Това второто ми изглежда на добре регулиран и ребилднат мотор ама мнооо рядко можеш да видиш да работи така м20. Тва което се опитвах да обясня е че м20 като се подържа правилно си работи добре въпреки недостатъците в газоразпределението. Но лошото е че като прескочиш нъколко процедури и резултата е изядени валове и кобилици ..прегорели клапани счупени водачи и тем подобни...
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от VaLy0 » 09 Окт 2011, 18:40

По-добре леко да се чува примерно колкото както се чуват дюзите.... може и маааалко повече, и така клапаните да си се затварят както треа, отколкото да не се чува изобщо и да не се затварят клапаните съответно да пригорят ;)
ИзображениеБъРзИя ///

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Тато » 09 Окт 2011, 19:22

По принцип си прав. :) Но, така се получават износени валове, кобилици и втулки. Също и клапани. Не прогарят, но се повреждат когато лягат в леглото. Затварят се не плавно, а с удари. Бе, добре е човек да си събере една читава глава на М20-ката и да я поддържа. В прочем, случвал съм на М30, които до такава степен са карани без регулиране, че един от 6-те цилиндъра изобщо не пали, поради почти липса на гърбица и част от кобилица, ама толкова мъжки вкопани. :kuku: М20-ка чак такава не съм докосвал, но пък изкривени - колкото искаш. А и такива изкривени, при които е солидно крив тунелът на разпр. вал. В последствие свличал, свличал, свличал материал, но пък не се скъсал. :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Jordana » 10 Окт 2011, 10:44

Аз мойта като е зех беше с такива изядени кобилици и вала преебан въпреки че колата е била обслужвана в елитен сервиз за торба пари :bang: .Освен пипкавия реглаж на ексцентрика на кобилицата има още една уловка с кавалите на които са нанизани кобилиците ....имат точно определена посока въпреки че си застават и по другия начин но кобилиците остават без мазане....Въобще мога да обобщя казаното дотук и от колегите по горе че м20 м30 си имат особености по подръжката които ако не се спазват мотора изпушва за нула време.Тия мотори страдат много от манията на българския гаражен майстор да човърка сичко до което се докопа. :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 24.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E30 E28
Мечтае да кара: E24

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Delfina » 10 Окт 2011, 15:48

Ние нашите м20ски гледаме след всяко каране на пистата да ги регулираме макар не винаги това става. Колега викаш гаражни майстори чесно да ти кажа покрай тея големи маистори станах и аз маистор просто всичко правят едно към гьотере. Незнам дали има м20 на която леглата на главата на вала не са износени и вала няма малък луфт но при правилна подръжка няма проблеми. Последния път като беше на майстор за счупена кубилица сложиха тапита на кавалите обратно и като я запалихме покарахме малко и изплю тапите и хвърли масло викам кво стана като видях полудях направо, просто гледам вече каквото мога да си правя сам, или да се допитвам до хора който са го правели и знаят.
А имам един въпрос сега карам без ланда сонда дали ще оказва голямо влияние при вървенето, някои казват да други казват не е проблем, и задулжително ли трябва да е от 2.5 като мотора е такъв или става и друга :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Jordana » 10 Окт 2011, 16:09

Съвсем споко мож да ръчкаш без ланда уанда или както там се пише...стика да не ползваш някаква друга електроника която си търси АФР сигнал.Иначе стоковото ЕКУ просто кат няма сонда и си приема че сместа е бедна и обогатява максимално.Тоест ще ти гори малко повече .А иначе за това което казваш за подръжката :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 24.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E30 E28
Мечтае да кара: E24

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Delfina » 10 Окт 2011, 16:53

чесно казано усещта се че доста си понагорява, а ако сложа примерно ланда от м20б20 проблем ли ще е
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Jordana » 10 Окт 2011, 17:54

единствено те интересува каква е оригиналната сонда бърза или бавна и на какво напрежение 0-1 волт или 0 -5 волта .Повечето вече са циркониеви от ефтините и по бързо дават фира.Не мисля че ша усетиш някаква голяма разлика от нова сонда.Не е важен мотора какъв е какво е ЕКУ то на донора .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 24.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E30 E28
Мечтае да кара: E24

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Delfina » 10 Окт 2011, 20:05

Еми със оригиналното еку си е, и как може да се разбере дали е бърза или бавна
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от VaLy0 » 11 Окт 2011, 10:00

Уж големи карачи големи майстори(разбирачи) а една сонда не можете да си разберете каква е!!!
За всички М20 сондите са две- преди 09.1987г и след 09.1987г и тва "бързи" и "бавни" незнам от де го измислихте!!! Няма бързи и бавни а такива които работят в по тесен режим и други които работят в голям обхват!!! Теснолентови и широколентови!!! Първите са от 0-1V другите са с широк обхват примерно от 0 или 1V до 5V!!! На М20 широколентови няма!!!
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от Jordana » 11 Окт 2011, 10:10

Колега говоря по принцип за видове сонди :wave: А на колегата проблема се решава много лесно обаче трябва да си намери такава като оригиналната щото има поне 10 вида с различно окабеляване които стават да се ползват но трябва да знае кой кабел на сондата за какво е затова му казвам че трябва да види каква е старата и какво е ЕКУ то
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Какво мислите за м20б25 да го направим 2.7

Мнение от VaLy0 » 11 Окт 2011, 10:21

Jordana написа:Колега говоря по принцип за видове сонди :wave: А на колегата проблема се решава много лесно обаче трябва да си намери такава като оригиналната щото има поне 10 вида с различно окабеляване които стават да се ползват но трябва да знае кой кабел на сондата за какво е затова му казвам че трябва да види каква е старата и какво е ЕКУ то

На това твоето му се вика Мунинг :mhihi:
ИзображениеБъРзИя ///

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook