Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Ето една схема колега:
Идеята е следната. При подаване на захранване, диода светва с пълна мощност и остава така докато схемата има захранване. След прекъсване на захранването, кондензатора се разрежда през R1 и Т1 започва бавно да се запушва, а от там и диода започва бавно да "гасне". При пълното запушване на транзистора, диода спира да свети. При тази схема, диода гасне за около 2 секунди, ако искаш да гасне по-бързо може да сложиш кондензатор с по-голям капацитет. схемата може да се свържа е контактите на вратите и тогава, в плафоните ще сложиш или само диодите или само крушки. Транзистора е по избор, но колкото по-мощен толкова по-добре.
За да работи схемата ти трябва постоянен сигнал, този модул, който си сложил освен кратките сигнали за отключване и заключване не подава ли някакъв постоянен сигнал?
Идеята е следната. При подаване на захранване, диода светва с пълна мощност и остава така докато схемата има захранване. След прекъсване на захранването, кондензатора се разрежда през R1 и Т1 започва бавно да се запушва, а от там и диода започва бавно да "гасне". При пълното запушване на транзистора, диода спира да свети. При тази схема, диода гасне за около 2 секунди, ако искаш да гасне по-бързо може да сложиш кондензатор с по-голям капацитет. схемата може да се свържа е контактите на вратите и тогава, в плафоните ще сложиш или само диодите или само крушки. Транзистора е по избор, но колкото по-мощен толкова по-добре.
За да работи схемата ти трябва постоянен сигнал, този модул, който си сложил освен кратките сигнали за отключване и заключване не подава ли някакъв постоянен сигнал?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Само мога малко да допълня за колегите че двете схеми са с различни транзистори и ако се объркат няма да светне.
При схемата от "Stony",трансзистора е с НПН преход и трябва да е такъв за да светне,а схемата прикачена от "Мармот" транзистора е ПНП и ако се разменят двата съответно няма да могат да се отпушат и няма светене....
При схемата от "Stony",трансзистора е с НПН преход и трябва да е такъв за да светне,а схемата прикачена от "Мармот" транзистора е ПНП и ако се разменят двата съответно няма да могат да се отпушат и няма светене....
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Благодаря за пояснението 
Ами за целта използвах реле, управлението на което е свързано към извода на модула (на централното) за мигачите. Сложих му един кондензатор 1000 uF за да остава повече време "затворено" за да може да зареди добре кондензаторите в плафоните. Всичко работи.. но времето ми се струва малко. Ще търся по "кадърен" вариант, защото ще ми трябва и "реле за време" и за габаритите - следващата идея е при отключване и заключване да светят около минута, след което да гаснат плавно (а може би и да палят плавно)
)
Благодаря за хубавите отговори
П.С
Ето един може би хубав симулатор за схеми:
http://www.falstad.com/circuit/#%24+1+5 ... 0+100.0%0A

stony1 написа:За да работи схемата ти трябва постоянен сигнал, този модул, който си сложил освен кратките сигнали за отключване и заключване не подава ли някакъв постоянен сигнал?
Ами за целта използвах реле, управлението на което е свързано към извода на модула (на централното) за мигачите. Сложих му един кондензатор 1000 uF за да остава повече време "затворено" за да може да зареди добре кондензаторите в плафоните. Всичко работи.. но времето ми се струва малко. Ще търся по "кадърен" вариант, защото ще ми трябва и "реле за време" и за габаритите - следващата идея е при отключване и заключване да светят около минута, след което да гаснат плавно (а може би и да палят плавно)

Благодаря за хубавите отговори

П.С
Ето един може би хубав симулатор за схеми:
http://www.falstad.com/circuit/#%24+1+5 ... 0+100.0%0A
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Icooo написа:...Ето един може би хубав симулатор за схеми:...
Симулатора си е супер - без "може би".
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
аз съм си го направил и на 2-те коли с едно реле от бриколаж за 10лв,което с още 2 алармадвийски релета оправлявам чрез алармата и стана много ефектно отключваш колата и светва свети около 20сек.и гасне ако не отвориш врата,дори когато загасиш колата също светва
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Някой направи ли си труда да провери схемата, която съм постнал? Като я погледнах видях, че съм спал докато прикачам схемата, защото тази е направена да светва веднага и след две секунди да гасне, а това, за което колегата пита е някъде из компа ми 

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
а има ли начин това да се приложи някак като модулче и да не се монтира в самите плафони?
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
ares2 написа:а има ли начин това да се приложи някак като модулче и да не се монтира в самите плафони?
Не виждам смисъл да бъде в плафоните, защото този модул е достатъчен за всички плафони.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Egoist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 30.12.2008
- Кара: kolite da se 4upqt
- Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
- Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
BARZAKA написа:аз съм си го направил и на 2-те коли с едно реле от бриколаж за 10лв,което с още 2 алармадвийски релета оправлявам чрез алармата и стана много ефектно отключваш колата и светва свети около 20сек.и гасне ако не отвориш врата,дори когато загасиш колата също светва
това звучи доста добре даи малко информация какво си ползвал ?

всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад 

- M1977
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19.05.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: без удъри
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
BARZAKA написа:аз съм си го направил и на 2-те коли с едно реле от бриколаж за 10лв,което с още 2 алармадвийски релета оправлявам чрез алармата и стана много ефектно отключваш колата и светва свети около 20сек.и гасне ако не отвориш врата,дори когато загасиш колата също светва
Съществува ли вероятноста нещо да изгори или да се бъгяса и лампичките да не изгаснат. Шубе ме е от това, щото няколко акумулатора хвърлих по тая схема докато открия проблема.
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
stony1 написа:Някой направи ли си труда да провери схемата, която съм постнал? Като я погледнах видях, че съм спал докато прикачам схемата, защото тази е направена да светва веднага и след две секунди да гасне, а това, за което колегата пита е някъде из компа ми
А може ли да я потърсиш

Днес реших да се хвана и да го направя както на "новите" а именно със отключване да светва плавно и гасне плавно, при завъртане на ключа на контакт да ги гаси, като го извадя да ги пали.. и така


Благодаря за отговорите.
- Egoist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 30.12.2008
- Кара: kolite da se 4upqt
- Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
- Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Icooo написа:stony1 написа:Някой направи ли си труда да провери схемата, която съм постнал? Като я погледнах видях, че съм спал докато прикачам схемата, защото тази е направена да светва веднага и след две секунди да гасне, а това, за което колегата пита е някъде из компа ми
А може ли да я потърсиш![]()
Днес реших да се хвана и да го направя както на "новите" а именно със отключване да светва плавно и гасне плавно, при завъртане на ключа на контакт да ги гаси, като го извадя да ги пали.. и такаВидях някакъв smart DRL модул, но ще се загуби интересното
![]()
Благодаря за отговорите.
и аз искам точно това

всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад 

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
А някой замислял ли се е относно опцията (не знам дали се води като опция или си е сток) на Е34-ките? И като е заключена колата като се дръпне дръжката да светва вътре?
Аз тоците не ги разбирам грам, но ако някой има идея как би могло да стане ще бъде супер. 


'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
alpina-ma6inata написа:А някой замислял ли се е относно опцията (не знам дали се води като опция или си е сток) на Е34-ките? И като е заключена колата като се дръпне дръжката да светва вътре?Аз тоците не ги разбирам грам, но ако някой има идея как би могло да стане ще бъде супер.
Това е доро като идея, но мисленето и проектирането ще струва повече отколкото реализацията. Само дето в БГ никой не иска да плаща за инженеринг.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Това при Е34-ката става защото ако сте забелязали има малко ключе на дръжката и ако дръпнете дръжката дори и до половината пак светва вътре.
Може да стане,но трябва да се имплантира ключе при дръжката от вътрешната страна и да се върже към реле което се управлява от контактния ключ,като съответно единя от управляващите плюсове да е на контактния ключ,а другия от ключето на вратата,но задължително релето трябва да е постоянно захранено!
Успех!
Може да стане,но трябва да се имплантира ключе при дръжката от вътрешната страна и да се върже към реле което се управлява от контактния ключ,като съответно единя от управляващите плюсове да е на контактния ключ,а другия от ключето на вратата,но задължително релето трябва да е постоянно захранено!
Успех!

32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани