БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Чували ли сте за новопатентованото изобретение на български инженер, предназначено за бензинови двигатели?
Какво представлява?
- Представлява електронен придатък към запалителната бобина на свещта, като същия се монтира заедно с по-дебели специални кабели (ако има такива) към запалителната свещ. Ефектът, който се получава е, че свещите започват да произвеждат не просто обикновена искара, а така наречената студена плазма във вид на полумесец, която освен, че прави по-добро изгарянето в двигателя, успява да изгори и съдържанието на кислорода в горивната камера! Така се получава намаляване на разхода на автомобила гарантирано с 15%, увеличаване на мошността в зависимост от агрегата и най-вече това, за което е изобретено това чудо - премахване на катализатора, тъй като той се оказва излишен, поради изпускането на много по-малко вредни емисии в атмосферата при изгарянето на кислорода.
Не знам дали добре и инженерно издържано успях да го обясня, но реално го пресъздавам, защото днес ми го разказа един мой познат, който е личен приятел с изобретателя. Човекът, както казах, е патентовал своето изобретение и се е опитал да го продаде на немски производители като същия е ходил в Германия във Фолксваген груп, БМВ груп, Даймлер АГ. Сега идва смешното - от тези компании са му заявили, че изобретението му е страхотно и нямат нищо напротив да го внедрят в колите си, но на този етап това се оказва невъзможно, тъй като те имали подписани договори с производителите на катализаторни устройства за следващото десетилетие и няма да могат да го внедрят сега. Биха имали интерес към него след около 10 години
И така човекът си тръгва разочаован от там и си идва в България. Явно става въпрос и за политика на компанийте, защото премахването на катализаторните устройства в пъти би намалило производствените разходи (скъпи ценни метали, които се слагат в катализаторите), а устройството представлява пласмасова кутия с електроника за производството на която китайски производители сигурно биха предложили цена от центове.
И така, защо пиша всичко това - за да кажа, че човекът работи на местно ниво като предлага монтаж на устройството на цена между 200 и 300 лв. Не се преправяло почти нищо по автомобила и може да бъде премахвано по всяко време, без да е необходима кой знае каква сервизна намеса, както и това, че по никакъв начин не би нарушила нормалната работа на двигателя и преди, и след премахването на устройството.
Смятам, че ако в някакъв момент у вас, а и у мен се появи желание можем да минтираме това устройство и ако се съберем по-голяма група да направят съответните отстъпки от цената. Особено интересно е това, че аз, както и много други, които сме премахнали катализаторите ще е наистина много добре да получим отговарящ на всички съвременни изисквания ЕКО автомобил с малки вредни емисии, повече мощ и по-малък разход. За в бъдеще могат да ни задължът да слагаме обратно катализатори - един катализатор неоригинален е около 500 лв., оригинален около 2000 лв. Цената на устройството е < с около 250 лв. от неоригинала и на 1/16 от цената на оригинала!
Икономическата обосновка за цялата тая работа е следната:
При среден разход от около 10л./100км. градско
и
при среден разход от около 7л./100км. извънградско
и
при съотношение 70:30 за градско:извъградско шофиране
Инвестицията по монтажа на устройството ще бъде възвърната (избита) за около 7500 км, след това ще работи във ваша полза!
Разходът ще се доближи приблизително до този, който имат дизеловите агрегати и ще бъде на нива приблизителни от 8,5л./100км. за градско каране и около 5,8л./100км за извънградско каране.
При по-натоварени показатели за по-мощните двигатели с по-голям разход ефектът ще е още по-добър, защото зависимостта е правопропорционална на енергоемкостта на разхода. В случая съм взел предвид моите показатели за моята кола 318, 1,9л, 118 к.с. + екстрата екологичен двигател + повече мощност!
Помислете за това, очаквам и вашите коментари!
Какво представлява?
- Представлява електронен придатък към запалителната бобина на свещта, като същия се монтира заедно с по-дебели специални кабели (ако има такива) към запалителната свещ. Ефектът, който се получава е, че свещите започват да произвеждат не просто обикновена искара, а така наречената студена плазма във вид на полумесец, която освен, че прави по-добро изгарянето в двигателя, успява да изгори и съдържанието на кислорода в горивната камера! Така се получава намаляване на разхода на автомобила гарантирано с 15%, увеличаване на мошността в зависимост от агрегата и най-вече това, за което е изобретено това чудо - премахване на катализатора, тъй като той се оказва излишен, поради изпускането на много по-малко вредни емисии в атмосферата при изгарянето на кислорода.
Не знам дали добре и инженерно издържано успях да го обясня, но реално го пресъздавам, защото днес ми го разказа един мой познат, който е личен приятел с изобретателя. Човекът, както казах, е патентовал своето изобретение и се е опитал да го продаде на немски производители като същия е ходил в Германия във Фолксваген груп, БМВ груп, Даймлер АГ. Сега идва смешното - от тези компании са му заявили, че изобретението му е страхотно и нямат нищо напротив да го внедрят в колите си, но на този етап това се оказва невъзможно, тъй като те имали подписани договори с производителите на катализаторни устройства за следващото десетилетие и няма да могат да го внедрят сега. Биха имали интерес към него след около 10 години



И така, защо пиша всичко това - за да кажа, че човекът работи на местно ниво като предлага монтаж на устройството на цена между 200 и 300 лв. Не се преправяло почти нищо по автомобила и може да бъде премахвано по всяко време, без да е необходима кой знае каква сервизна намеса, както и това, че по никакъв начин не би нарушила нормалната работа на двигателя и преди, и след премахването на устройството.
Смятам, че ако в някакъв момент у вас, а и у мен се появи желание можем да минтираме това устройство и ако се съберем по-голяма група да направят съответните отстъпки от цената. Особено интересно е това, че аз, както и много други, които сме премахнали катализаторите ще е наистина много добре да получим отговарящ на всички съвременни изисквания ЕКО автомобил с малки вредни емисии, повече мощ и по-малък разход. За в бъдеще могат да ни задължът да слагаме обратно катализатори - един катализатор неоригинален е около 500 лв., оригинален около 2000 лв. Цената на устройството е < с около 250 лв. от неоригинала и на 1/16 от цената на оригинала!
Икономическата обосновка за цялата тая работа е следната:
При среден разход от около 10л./100км. градско
и
при среден разход от около 7л./100км. извънградско
и
при съотношение 70:30 за градско:извъградско шофиране
Инвестицията по монтажа на устройството ще бъде възвърната (избита) за около 7500 км, след това ще работи във ваша полза!
Разходът ще се доближи приблизително до този, който имат дизеловите агрегати и ще бъде на нива приблизителни от 8,5л./100км. за градско каране и около 5,8л./100км за извънградско каране.
При по-натоварени показатели за по-мощните двигатели с по-голям разход ефектът ще е още по-добър, защото зависимостта е правопропорционална на енергоемкостта на разхода. В случая съм взел предвид моите показатели за моята кола 318, 1,9л, 118 к.с. + екстрата екологичен двигател + повече мощност!
Помислете за това, очаквам и вашите коментари!
Последна промяна slitter на 21 Сеп 2011, 13:30, променена общо 1 път
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Еми много добре дет се вика това ще е най полезния "'чип" за една бензинка.
А дали има значение, че автомобила е с газ.инж. или не?
А дали има значение, че автомобила е с газ.инж. или не?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Чел съм за този вид запалване - наистина ще е интересно един практичкески опит с някоя кола на колега (ако има навити).
Si non confectus, non reficiat.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Хмм... Дано тази тема не е това, което си мисля. Ще следим темата, но така или иначе, не й е тук мястото. Единственият начин за удостоверяване на написаното е реален тест на кола. Ако аз бях този "изобретател", щях да сложа на една кола с отложено плащане или напълно безплатно "устройството" и след ххх км да измеря ефекта и да го ползвам за реклама... Защото по този начин пусната е доста евтин трик.
Never mistake motion for action...
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Leon написа:Хмм... Дано тази тема не е това, което си мисля. Ще следим темата, но така или иначе, не й е тук мястото. Единственият начин за удостоверяване на написаното е реален тест на кола. Ако аз бях този "изобретател", щях да сложа на една кола с отложено плащане или напълно безплатно "устройството" и след ххх км да измеря ефекта и да го ползвам за реклама... Защото по този начин пусната е доста евтин трик.
Не е реклама, ако това мислиш! Аз мисля да се пробвам в някой момент. А този човек не го познавам, днес научих за това и ми се стори доста интересно, затова пуснах темата! Изобретението не е от днес, предполагам, че може би има такива автомобили, на които е монтирана уредбата, те първа ще разпитвам, а между другото очаквах някой да е чувал и да сподели нящо, ако е нясно. Всъщност и аз ще следя темата, за да видя какви ще бъдат отзивите и дали някой няма да се включи с повече информация!
- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
По принцип на всички устройства от този тип идеята е такава - по пълноценно изгаряне, повече мощност и по малък разход, но за съжаление се предлагат поне няколко такива разработки и нищо доказано.
То не бяха турбинатори, плазмени модификатори, тайминг адванс процесори и т.н - но досега все още няма някое от тези изобретения да се е наложило поне малко и да има доказан ефект.
Напълно съм съгласен с колегата Leon, че търговците първо трябва да покажат (докажат) ефекта от изобретението си, преди да скачат с високи цени и обещания.
Аз имам опит от предишната кола с тайминг адванс процесор от небеизвестна фирма (разработчик и продавач едновременно) и ефекта беше загуба на време и пари
Надявам се да бъркам в този случай, но съм твърде скептично настроен към предимно "търговските" изобретения
То не бяха турбинатори, плазмени модификатори, тайминг адванс процесори и т.н - но досега все още няма някое от тези изобретения да се е наложило поне малко и да има доказан ефект.
Напълно съм съгласен с колегата Leon, че търговците първо трябва да покажат (докажат) ефекта от изобретението си, преди да скачат с високи цени и обещания.
Аз имам опит от предишната кола с тайминг адванс процесор от небеизвестна фирма (разработчик и продавач едновременно) и ефекта беше загуба на време и пари

Надявам се да бъркам в този случай, но съм твърде скептично настроен към предимно "търговските" изобретения

- victor_328i
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 8.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 - 328i
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
А от това изобретение със живота на свещите какво ще стане. Също така дали няма да се дигне температурата в цилиндрите и после да изгребваш буталата с лъжица 

Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
тъкмо се бях засилил да заключвам темата и видях, че все пак не е писана от някой с 20 мнения
дано не се окаже нещо тип "телешоп"
Това като работи 10 000км на една кола и човека напише, че е доволен ще му повярвам.

дано не се окаже нещо тип "телешоп"

Това като работи 10 000км на една кола и човека напише, че е доволен ще му повярвам.
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Ето и продължението на статията http://e-vestnik.bg/3906 Уникална е! Прочетете я! Не правя реклама бе хора, смятам ,че е полезна и интересна. А аз все повече се навивам да я пробвам върху моята кола! И мисля тези дни да мина през сервиза, където работи този стар човечец. Уникален ум, прочетете статийте!
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
- desoxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Преди години ходих при него с Е30 ката в един сервиз на бул.Черни връх,цената тогава беше 100$ мисля.Говорихме и се бях навил да пробвам,но така и не го монтирах.Мисля,че ефект ще има дори и не толкова голям,цената си заслужава.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Има резон в цялата система,но това не е първото няма и да е последното подобно изобретение.До тук това за което аз знам е 3-тото.Едно от тях са едни магнити,които се слагаха на горивопровода преди инжекциона и според мой познат приятел на хората разработили го,пренарежда молекулите и т.н и води до разход от почти литър надолу.Уж пробваха ,но още тогава им казах ,че всички тези твърдения са леко несериозни, slitter не се обиждай от мнението ми.Поздравявам колегата инж. свалям шапка на хора ,които дават мило и драго за науката,но докато не се тества нещо и няма доказани резултати от поне над 100+ автомобила - ще съм леко скиптично настроен.
Едно е ако е измервано в идеални условия ,друго е практически тест..тук има доста по-запознати от мен колеги ,разбиращи двигатели и т.н ,но тук има толкова условности,че дори няма да ги спомена.
Аз съм ЗА подобни нововъведения,но при цена 200-300лв на 1 кола, или е несериозен отговора на всички Авто представители,или имат подобна разработка ( в което не се съмнявам много).Дори и да платят на него за лиценз и т.н производствена цена на подобно нещо ще се намали поне 10 пъти и не виждал логиката от катализатор и това изобретение,при факта че има downsizing и всичко се стреми към намаляне вредни емисии и разход а аз за катализатор смъкващ разход
Успех и дано с времето се докаже,че то наистина работи - и силно се надявам ,да караме колите си с части разработени от кадърен българин
Едно е ако е измервано в идеални условия ,друго е практически тест..тук има доста по-запознати от мен колеги ,разбиращи двигатели и т.н ,но тук има толкова условности,че дори няма да ги спомена.
Аз съм ЗА подобни нововъведения,но при цена 200-300лв на 1 кола, или е несериозен отговора на всички Авто представители,или имат подобна разработка ( в което не се съмнявам много).Дори и да платят на него за лиценз и т.н производствена цена на подобно нещо ще се намали поне 10 пъти и не виждал логиката от катализатор и това изобретение,при факта че има downsizing и всичко се стреми към намаляне вредни емисии и разход а аз за катализатор смъкващ разход

Успех и дано с времето се докаже,че то наистина работи - и силно се надявам ,да караме колите си с части разработени от кадърен българин

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Не се обиждам, бе пич! Просто искам да чуя и вашите мнения какви са! Колкото до целесъобразността ередно всеки да осъзнае факта, че пазарната икономика е несъвършена, именно в такива неща. Нали разбирате, че внедряването на такъв продукт ще се намеси в корпоративните интереси на много производители. Намаляването на производствените разходи не винаги се приема добре
))) Ако се окаже, че от катализатори няма нужда трябва да бъдат затворени цели заводи за катализатори, да се освободят служителите, да спрат печалбите за тези предприемачи. Тука става въпрос за пари, а когато става въпрос за пари нещата отиват на една друга плоскост. По същата причина е съвременната медицина се произвеждат лекарства, които само поддържат, а не лекуват и на тая логика се осланя цялата икономика в света. Нали ще се намалят оборотите на тези компании, а това е зле за тях. Просто такива са несъвършенствата на тази пазарна философия. Колкото до произведенията - човека ги е регистрирал патентно в ЕС, САЩ и БГ, а за да регистрираш патент на изобретение, то трябва да се докаже, така че парадигмата в случая е ясна. Колкото до нас българитре, ясно е, че ние сме око да види, ръка да пипне. Затова мисля да се пробвам в някой момент. За 100 долара ще пропусна една кръчма. Колкото до сериозността - картини на Рембранд, Моне и така нататъка, да не се правя на много умен са се продавали на безценица в миналото, а сега???? И тая технология е за сега, не за след 10 години, щото може и да няма двигатели с вътрешно горене след 10 години!

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: БЪЛГАРСКО ЕКО ТЕК ИЗОБРЕТЕНИЕ СЪС СТУДЕНА ПЛАЗМА
Това ми звучи по-добре от Брауновата газ! Но дали е тествано някъде? 

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани