Дайте акъл за дизелова помпа на 525tds

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.06.2005
Местоположение: София

Дайте акъл за дизелова помпа на 525tds

Мнение от enky » 30 Мар 2006, 2:26

Колеги,
имам 525tds 95 г. и голяма грижа ми дойде на главата. Проблема явно е в дизеловата помпа. Когато колата е студена няма проблеми, но щом загрее малко и губи мощност, не мойе да държи стабилни ниски обороти и дори гасне, особено, ако включа климатика. При студен двигател пали от половин оборот. Но при загрял е ужас - върти половин час все едно няма никакво гориво. Не помня кой мидаде акъл да полея дизеловата помпа с вода и се оказа, че това е единствения начин да запаля колата, когато е топла. Ходих в хиляда сервиза - всеки взема пари и нищо не се променя. Всеки майстор вади различни хипотези и аз вече се отчаях. Златна взе да ми излиза. Дайте някакъв акъл - кой може да помогне? Ще съм много благодарен, ако ми препоръчате някой сервиз, в който си знаят работата и няма да ми отрежат главата. С оторизираните сервизи приказката започва от 1000 лв. нагоре :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 30 Мар 2006, 14:50

сигорно е от ел.клапана на помпата като загрее и неще да отваря а като го полееш с вода го охлаждаш и заработва провери го при загрял двигател извади буксата и му подаи + то се чува ако отваря :D :D
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 23.05.2004

Мнение от gtsankov » 05 Апр 2006, 10:47

Пробвай да увеличиш аванса тоест премести помпата към блока

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Re: Дайте акъл за дизелова помпа на 525tds

Мнение от kam_tod » 05 Апр 2006, 12:41

enky написа:Колеги,
.......С оторизираните сервизи приказката започва от 1000 лв. нагоре :(


Имам помпа от ТД-то, но електрониката е същата като на ТДС-а и става, така че ако решиш, обади се.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.11.2005

Мнение от MAKAPOB » 08 Апр 2006, 13:19

За този въпрос има писано доста във форума.И едното решение вече ти е предложено.Другото е да си видиш ангренажната верига.Да не е много разхлабена или да и е дошло времето
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 09 Апр 2006, 7:43

Здарве да е
От доста време изкам да споделя некои наблюдения и мисля че момента е подходящ.
Мога да кажа че изчетох почти всичко въвъ форума по темата са студения старт , доста се рових , но ненолко ситуации през последната седмица ме накараха да преосмисля нещата.
За тази ангренажна верига изкам само да кажа че аз лично не считам че проблема е там /знам че доста хора са ги мерили веригите , БМВ ми беше на 98000 км като го взех , излезна му и маичиното мляко в оторизирания сервиз по отношение на данни за сервизни прегледи така че за мен е на токова, и имаше проблем с паленето и нестабилни обороти понекога и губеше мощност топло както е, понякога/(сега карам корола на 120000 мили е и е с верига и е пушка , оборотите на бензиновия мотор са повече от на дизеливия така че за едно също време би следвало на бензиновите да им се разказва играта и да ги сменят не е е ли тъка логически?
Сега да се отвлека малко с обяснения
ходих ад диагностирам една Фабия 2002 година , и след неколко дни една астра 1.8 пак 2002 и двете с идентичен проблем , и двете бензин.
Проблема им е че като са студени са си ок но като се стоплят понякога започват да менят оборотите и като им подадеш газ не отреагират , не повече от 1200 1300 оборота вдигат на место с педала до ламарината.
Тогава като ги разгледах подробно направих връзка с тдс на БМВ
И трите коли са с реостат на педала на газта./т.е немат жила за газта а кабели и по ел.път се предава инфо /
При тдс реагира горивната помпа а при бензинките дроселната клапа,за въздуха.
Според мен при тдс требва да се търси проблема в електриката на помпапта , там нещо дава грешен сигнал когато колата е топла според мен.
Колегата споделя че като я е залял с вода помпата колата е запалила
т.е свалил и е температурата .
На всичко ни е известно че електриката е много зависима към температурата на околната среда за това се слагат и перки за охлаждане на динамото н аколата , на ел . моторите , на компутрите дори.
Проблема според мен е електрически.Не че съм го открил , просто изкам да си кажа размислите и да насоча некои към друга посока дано некои да даде разрешение.
Днес ходих на авто ферия /пазар/ и гледах доста дизелови автомобили с напречно разположен мотор и със ророрна помпа , имтересно ми стана разположението ан помата че е на место което може да се обтича с въздух /пти тдс нема как , при бензинките които глегах дроселните клапи са вътрешно разположени/все неща които ми направиха впечатление.
Сигуремн съм че м51 не бил тъка в началото/този мотор се слаг а10 годино в бмв, в опел и ровер също/
КОлега има една настроика на плочката на горивната помпа . по скоро там търси проблема / в тази настроика или в самото управление/
Ако можеш замери горивото което се подава към една дюза при студен и топъл автомобил, и ако е различно там е проблема/
За мърдането на предварението -падането на мощноста ти е гарантирано ако ще продаваш колат астава да излажеш некои лададжия но ако е за теб не я пипаи ами се разшетаи за некои свестен кабелджия да я види колата и по точно там където споменах.
Извиняваите че бях банален , ама ми е интересно, от техническа гледна точка .
Споделяите ако имате мение, и ако сте пипали нещо в този механизъм.
Аз БМВ немам вече но БМВ сърце ми остана .С много акъл са направени тези коли , и то много просто работят по точни закони и правила.
Ако изкаш да не се занимаваш много, просто си сложи едно реле закъснение за температурата на мотора , датчика се намита под смукателния колектор в средата /на мотора е/ тъка ще ти се включва винаги накала, и паленето че ти е ок.
За сега не съм видял японски дизел /не казван че няма / с директо управление на помпата - всички имат жила-не ги хваля японците /свалям ин шапка/, сигурно има защо
Good luck

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 09 Апр 2006, 15:42

bat Jeko написа:Здарве да е
От доста време изкам да споделя некои наблюдения и мисля че момента е подходящ.
Мога да кажа че изчетох почти всичко въвъ форума по темата са студения старт , доста се рових , но ненолко ситуации през последната седмица ме накараха да преосмисля нещата.
За тази ангренажна верига изкам само да кажа че аз лично не считам че проблема е там /знам че доста хора са ги мерили веригите , БМВ ми беше на 98000 км като го взех , излезна му и маичиното мляко в оторизирания сервиз по отношение на данни за сервизни прегледи така че за мен е на токова, и имаше проблем с паленето и нестабилни обороти понекога и губеше мощност топло както е, понякога/(сега карам корола на 120000 мили е и е с верига и е пушка , оборотите на бензиновия мотор са повече от на дизеливия така че за едно също време би следвало на бензиновите да им се разказва играта и да ги сменят не е е ли тъка логически?
Сега да се отвлека малко с обяснения
ходих ад диагностирам една Фабия 2002 година , и след неколко дни една астра 1.8 пак 2002 и двете с идентичен проблем , и двете бензин.
Проблема им е че като са студени са си ок но като се стоплят понякога започват да менят оборотите и като им подадеш газ не отреагират , не повече от 1200 1300 оборота вдигат на место с педала до ламарината.
Тогава като ги разгледах подробно направих връзка с тдс на БМВ
И трите коли са с реостат на педала на газта./т.е немат жила за газта а кабели и по ел.път се предава инфо /
При тдс реагира горивната помпа а при бензинките дроселната клапа,за въздуха.
Според мен при тдс требва да се търси проблема в електриката на помпапта , там нещо дава грешен сигнал когато колата е топла според мен.
Колегата споделя че като я е залял с вода помпата колата е запалила
т.е свалил и е температурата .
На всичко ни е известно че електриката е много зависима към температурата на околната среда за това се слагат и перки за охлаждане на динамото н аколата , на ел . моторите , на компутрите дори.
Проблема според мен е електрически.Не че съм го открил , просто изкам да си кажа размислите и да насоча некои към друга посока дано некои да даде разрешение.
Днес ходих на авто ферия /пазар/ и гледах доста дизелови автомобили с напречно разположен мотор и със ророрна помпа , имтересно ми стана разположението ан помата че е на место което може да се обтича с въздух /пти тдс нема как , при бензинките които глегах дроселните клапи са вътрешно разположени/все неща които ми направиха впечатление.
Сигуремн съм че м51 не бил тъка в началото/този мотор се слаг а10 годино в бмв, в опел и ровер също/
КОлега има една настроика на плочката на горивната помпа . по скоро там търси проблема / в тази настроика или в самото управление/
Ако можеш замери горивото което се подава към една дюза при студен и топъл автомобил, и ако е различно там е проблема/
За мърдането на предварението -падането на мощноста ти е гарантирано ако ще продаваш колат астава да излажеш некои лададжия но ако е за теб не я пипаи ами се разшетаи за некои свестен кабелджия да я види колата и по точно там където споменах.
Извиняваите че бях банален , ама ми е интересно, от техническа гледна точка .
Споделяите ако имате мение, и ако сте пипали нещо в този механизъм.
Аз БМВ немам вече но БМВ сърце ми остана .С много акъл са направени тези коли , и то много просто работят по точни закони и правила.
Ако изкаш да не се занимаваш много, просто си сложи едно реле закъснение за температурата на мотора , датчика се намита под смукателния колектор в средата /на мотора е/ тъка ще ти се включва винаги накала, и паленето че ти е ок.
За сега не съм видял японски дизел /не казван че няма / с директо управление на помпата - всички имат жила-не ги хваля японците /свалям ин шапка/, сигурно има защо
Good luck
каде точно се намира този датчик по точно на блока или на главата
че и ас имам подобен проблем с паленето (пали като заварти 3-4 пъти мотора ) и сякаш не и достига гориво повече от 120-130км/ч не вдига
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 09 Апр 2006, 22:52

Здраве да е
датчика е на блока, под смукателния колектор.
Махаш колекторите/има доста обяснено как става и какви ключове са нужни/на ширината на 4 та дюза горе долу на височина на трасето за кабелите /ще го видиш/
Има обувка /женска с една метална скоба отсрани/разкачи я и си запали мотора /ако не си разкачил нещо което ще ти трябва за нормалната му работа - колектора да не те тревожи че не е на место.Оборотите са повишени на около 1500 - значи си разкачил правилния кабел.
слагаш си едно реле за закъснение около 15 сек, което да изключва този сигнал при паленето и си готов/погледни темата високи обороти при важните теми е /
Може и без да разглобяваш ако познаваш мотора имам место и с повече търпение става кабела е достатъчно дълъг/ако не са ти дебели рацете разбира се/
Аз го хванах това по погрешка бях го натиснал този сензор и едното кабелче се бе скъсало, после го оправих на место.
Ако си чак с ел схемите разгледаи ги и си хвани кабелите като отиват към компутера/съветвам те да си сложиш релето на хладно место/

Good luck

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 10 Апр 2006, 20:40

още вчера го откачих тизи датчик оборотите се заковаха на 1к
за паленето си е състото но колата върви по добре на ниските обороти
при закачен датчик под 2к обората не щеше да върви вообще (нямаше мощост)сега се движи кат кола но на високите обороти пак неще мах 140км/ч
тиа дни ще сменя датчика И ЩЕ СПОДЕЛЯ РЕЗОЛТАТА :D
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 11 Апр 2006, 3:34

Здраве да е
Накала включва ли ти се сега винаги?
Ако да не би трябвало да имаш проблем.
Че не ти върви колата може да тие забит катализатора ако имаш такъв, щом е само на големите скорости, проблемите може да са/лощи дюзи - пикаиат , или за забити, недостиг на гориво- филтър- забит и не му стига потока за еденитза време, въздушен филтър , мръсен или от евтините и като немаш въздух накъде/тези неща не са сложни едно по едно си ги провери и ще си намериш грешката
пиши дали ти се включва накала млоя/
Good luck
Ти мисля беше споменал че караш само тд не тдс ако имаш интеркоолер и ти е забит нема как да ти варви , писано е по темата , чети .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 11 Апр 2006, 10:26

кво е (накала )???
двигатела е 2.4тд. филтри те са сменени дюзите са перфектни. незнам дали имам катализатор но ще проверя и ако има щего махна !!
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 11 Апр 2006, 11:11

[quote="prostia"]кво е (накала )???
Подгряването на свещите.Ако имаш катализатор задължително го махай и сложи на негово място тръба със същото сечение каквото е на другите тръби.Казвам ти го от личен опит.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 11 Апр 2006, 19:46

:shock: :shock: за подгряването е друг датчик намира се между 1-2ри цилиндър тя буксата е на едно с прибора за "t" на водата а тази дет съм я исклзчил се намира м/у 4 и5 цилиндър незнам за квое но има разлика в поведението на мотора (има повече сила в ниските обороти)
ако някои знае за какъво е този датчик и за какво служи нека сподели ще съм му благодарен?
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 12 Апр 2006, 5:19

Здраве да е
Изкам да се извиня ако съм те подвел/аз имам в предвид М51 мотора и за него пиша/не знам какво си разкачил, закачиси го пак и си разкачи този за тем.ако ти се включи накала/вече знаеш какво е/си нa прав път и тогава пиши как е колата -оборотите ще ти се вдигнат и по бърз на старта от теб нема да има, обещавам ти.
Good luck

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 12 Апр 2006, 9:18

По отношение за екотата бях при един в хасково който доста ги разбира и ме посаветва да запуша една тръбичка от как я запуших доста по добре набира колата ето и снимка за коя тръбичка говоря ако някой знае точно каква роля изпълнява да сподели
http://bmwpower-bg.net/forums/album_pic.php?pic_id=2887
п.п. абе някой може ли да ми каже защо мотора е ми жълто нахлепан и с какво мога да махна тая жълта боя за какво служи тя.виждал съм мотор без такава жълта кафява боя по него много по красиво е

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook