Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от IceFire » 20 Сеп 2011, 14:11

Здравейте,

Ето, че отново идвам към форума, за да пиша за проблемът, който имам с моята Е38-ца (99та, дизел 740д)

Като я взех още, не палеше много добре - като завъртя ключа, започва да стърже, върти поне 3-4 секунди и запалва. Човека каза, че така било нормално - ама очевидно не - след 2-3 дни каране се влоши - започна да стърже 5-6 секунди; като през това време припалва на няколко пъти и накрая запалва. Докато се "мъчи", мигновено примигваха лампите с жълт цвят - удивителна, една и други; но само за по 100-200 милисекунди.

Накрая я закарах да я видим; пробвахме да закачим кабели от друга кола - абсолютно същото положение - вероятно не е акумулатор проблемът. Още повече, че всички лампи вътре светят, мога да усиля радиото много (с все 4-те баса) и да пусна ксеноните и всичко работи перфектно - но просто не пали...

Сменихме акумулатора с някакъв произволен друг, за да видим дали поне ще има разилка в начина на запалване все пак - и това вече беше тоталната грешка - след смятана колата дори не ОПИТВА да запали. Като мина на 3-та позиция на ключа се чува едно тихо "клик" отвътре и това е; дори не опитва да подкара стартера.

И до там - сега е паметник. Някакви съвети по двата проблема (трябва да се реши първо втория и после да се мисли по първия...)?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от cecoboy » 20 Сеп 2011, 17:38

IceFire написа:Здравейте,

Ето, че отново идвам към форума, за да пиша за проблемът, който имам с моята Е38-ца (99та, дизел 740д)

Като я взех още, не палеше много добре - като завъртя ключа, започва да стърже, върти поне 3-4 секунди и запалва. Човека каза, че така било нормално - ама очевидно не - след 2-3 дни каране се влоши - започна да стърже 5-6 секунди; като през това време припалва на няколко пъти и накрая запалва. Докато се "мъчи", мигновено примигваха лампите с жълт цвят - удивителна, една и други; но само за по 100-200 милисекунди.

Накрая я закарах да я видим; пробвахме да закачим кабели от друга кола - абсолютно същото положение - вероятно не е акумулатор проблемът. Още повече, че всички лампи вътре светят, мога да усиля радиото много (с все 4-те баса) и да пусна ксеноните и всичко работи перфектно - но просто не пали...

Сменихме акумулатора с някакъв произволен друг, за да видим дали поне ще има разилка в начина на запалване все пак - и това вече беше тоталната грешка - след смятана колата дори не ОПИТВА да запали. Като мина на 3-та позиция на ключа се чува едно тихо "клик" отвътре и това е; дори не опитва да подкара стартера.

И до там - сега е паметник. Някакви съвети по двата проблема (трябва да се реши първо втория и после да се мисли по първия...)?

Опитай не с произволен акумулатор а точно с такъв какъвто ти трябва. Нов и добре зареден. Имай предвид че този голям дизел е голям лапач на акумулатори. Аз като си представя ТДС-а как трудно върти като се скапе а твоя 8-мак.
Изгасва ли ти таблото като завъртиш ключа? Ако няма никаква реакция може би не е от акумулатора а самия стартер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от IceFire » 20 Сеп 2011, 18:26

Ами, преди смяната на акумулатора се мъчеше да пали, но само въртеше - бавничко (3-4 импулса в секунда) и не запалваше. докато това се случва; радиото спира и светлините в купето леко се затъмняват (но леко). По таблото няма грешки, вкл. грешка за нисък акумулатор, нищо.

След опита за подмяна с друг акумулатор; вече с другия, както и пак с нейния си - няма никаква реакция. Поставя се ключа на позиция 1 - нормално тръгва радиото; на позиция 2 проверява уредите - не дава никаква грешка - въртя на позиция три - тишина (само леко цъкване отпред някъде) и до там. На развърта стартера въобще.

Какво може да е?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от cecoboy » 20 Сеп 2011, 22:02

При всички положения опитай с нов акумулатор , но и стартера трябва да видиш преди това защото има опасност да има проблем който за нула време да ти замине дори и чисто нов акумулатор.
Когато върти стартера има огромна консумация на ток, а например втулки които допълнително затрудняват завъртането му може да преебат акумулатора.Според мен няма да минеш без майстор аз така за една година похабих два нови акумулатора щото не ми се правеше стартер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Sofia
Кара: e38 730d

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от badly_boy » 20 Сеп 2011, 23:07

cecoboy написа:При всички положения опитай с нов акумулатор , но и стартера трябва да видиш преди това защото има опасност да има проблем който за нула време да ти замине дори и чисто нов акумулатор.
Когато върти стартера има огромна консумация на ток, а например втулки които допълнително затрудняват завъртането му може да преебат акумулатора.Според мен няма да минеш без майстор аз така за една година похабих два нови акумулатора щото не ми се правеше стартер.


Колегата е много прав! Бягай при чичо доктор да сваля стартера и да мислиш за нов или за рециклиране (ако става де). Нов е доста скъп, затова стискаме палци да можеш да го рециклираш :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от cod-cdbp » 21 Сеп 2011, 1:03

Преди стартера огледай много внимателно клемите, знам че ще прозвучи банално, ама почисти ги с ножче, гресирай малко. Виж и дали тънкия кабел към клемата не прави лош контакт.
От там нататък огледайте хубаво връзките към стартера първо и после и самия стартер.
Ако връзките на стартера са ОК, и все пак не пали, почукнете го ако имате достъп преди да направите опит да палите, ако са втулки или четки помага и със сигурност ще знаеш че трябва ремонт на стартера. И много важно нещо - стартера не трябва да се върти дълго, еле пък на голям мотор, защото в един момент и за ремонт няма да става. ;)
Сещам се и за много по лош вариант, но нека го запазя за после.

ПС имайте в предвид че стартера е на много гадно място и препоръчвам да се отиде на майстор, да се демонтира там, и после в сервиза за стартери, защото последните май май попрекаляват с цените за монтаж и демонтаж, да не говорим за щетите, които могат да нанесат.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от IceFire » 21 Сеп 2011, 13:51

Колата е в Дарукар и се очаква отговор. А какъв е по-лошият вариант? Нещо по двигателя вероятно; защото споменаха нещо за двигател като предположение и в сервиза днес като я приеха.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от IceFire » 21 Сеп 2011, 18:40

Здравейте,

Днес оставих колата в Дарукар, но от там ми казаха много интересни неща. За това, че не пали - да, бил стартера - струвало 1600 лева; само такива имали, нови от Германия. С труда щяло да е към 2000. Освен това имало теч отдолу около турбото и можело и от него да е и скоро да отиде; но и да не било - не можело да се разбере, без да се разглоби всичко. Нямало било перка за охлаждане на мотора (липсвала) - ако е вярно, възможно ли е да я карах тея дни поне 100-150 км на градско и изобщо да не загрява? Щяло всичко да струва 6-10к.

?!?

Някой може ли да даде съвети за нормални ремонти; къде си карате 7-ците; за ремонт на стартер/рецилкиран, ремонт на турбо (ако се наложи?!) и т.н. Тези от Дарукар очевидно летят в облаците...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от mpp82 » 22 Сеп 2011, 15:17

Колега по това,че колата е в Дару трябва да съдим че си от София или..... :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от iliew » 22 Сеп 2011, 16:02

IceFire написа:Здравейте,

Днес оставих колата в Дарукар, но от там ми казаха много интересни неща. За това, че не пали - да, бил стартера - струвало 1600 лева; само такива имали, нови от Германия. С труда щяло да е към 2000. Освен това имало теч отдолу около турбото и можело и от него да е и скоро да отиде; но и да не било - не можело да се разбере, без да се разглоби всичко. Нямало било перка за охлаждане на мотора (липсвала) - ако е вярно, възможно ли е да я карах тея дни поне 100-150 км на градско и изобщо да не загрява? Щяло всичко да струва 6-10к.

?!?

Някой може ли да даде съвети за нормални ремонти; къде си карате 7-ците; за ремонт на стартер/рецилкиран, ремонт на турбо (ако се наложи?!) и т.н. Тези от Дарукар очевидно летят в облаците...

Колега вземай си колата час по-скоро. Как може да ходите при тези изманици?,,,,,,,,,,

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от IceFire » 22 Сеп 2011, 16:12

Да, именно. Аз още на същия ден (вчера) изявих желание да я взема; но не можех да изляза от офиса. В понеделник в 8 АМ съм там. :ranting:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от Alexi » 22 Сеп 2011, 16:15

10к то колата не струва толкова :mhihi: стартера се ремонтира ,за 150-200 лв ще ти го направят като нов в някой специализирано сервизче .. омазняването на турбото няма връзка с паленето .. виж перка ако нямаш трябва да се купи и сложи преди да си я прегрял , втора ръка обаче щото нова няма да е евтина ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от michev » 22 Сеп 2011, 19:23

Първо си прибери колата, после вземи номера и фирмата производител на стартера и отивай в най-близкия магазин на Косер или Франсизкуп, предполагам ще ти намерят нов или рециклиран на съвсем различна цена. Задължително погледнете и венеца да не е повреден.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от Дифашир » 22 Сеп 2011, 22:50

имаш л.с.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Нов собственик - колата отказа да запали след смяна на акуму

Мнение от Disasterr » 28 Сеп 2011, 17:37

Дару кар е за снобари, който знаят само да въртят ключа! И в този ред на мисли, колеги, някой знае ли място в София, кадето рециклират качествено стартери? Пишете на лично да не правим 'протести' във форума :)

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook