Смяна на акумулатора
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Смяна на акумулатора
batkoto написа:....
Ако се бъркам ме поправете, приемам разумна критика и с удовослствие бих искал да науча нещо ново!
Това е хубаво и достойно. Добре, че има все още хора, които могат да си кажат такова нещо, а не само с главата напред.
Та както споменах Акумулатора се пада като един основен товар за алтернатора, особено като го зарежда.
При махането на акумулатора, се получава огромен спад на излишен ток, който се е генерирал в алтернатора. Това поражда огромен пик на напрежение в алтернатора. През това време алтернатора продължава да се върти и да произвежда ток, като същевременно магнетизма не може да спадне до необходимото ниво. Реле регулатора въобще не може да лимитира този процес, който се случва в алтернатора. Това поражда голям пик на пренапрежение, който винаги излиза от алтернатора. Този пик трае от порядъка до 1 секунда и е с размер на около 120 волта.
Също така, когато откачиш акумулатора, това води до огромни пулсации на напрежението. Тези пулсации винаги се обират от акумулатора, когато системата алтернатор-акумулатор работят като едно цяло. Алтернатора работи по схемата на Ларионов. Именно в тази схема на изправяне на напрежението акумулатора играе ролята на кондензатора. Без него обикновено има въпросните пикове, които се получават по-горе и най-често водят до пробиване на изправителен диод в обратна посока и след това мазало натам в колата ти.
Както казах, не ги разглеждай толкова елементарно нещата. Не са така както изглеждат.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Смяна на акумулатора
Възможно е и да си прав, дори изглежда правдоподобно всичко. В природата нищо не се губи. След като се откачи акумулатора това, което идва към него от генератора все нещо трябва да стане с него - логиката е такава, да! Чисто практически до сега е нямало проблеми, когато съм го правел или поне не такива, които да са възникнали видимо във времето. Все си мисля, че релето компенсира тези разлики. Иначе за големината на товара може да се провери, дали към самия акумулатор или към разпределителната кутия и от там към свещите и цялата ел. инсталация е по-голямата консумация. Аз поне, до колкото разсъждавах върху това, когато ти четох пост-а, достигнах до заключението, че всичко след генератора го товари повече - свещи, фарове, цялата ел. инсталация, докато това, което отива към акумулатора то може да се замери на клемите на акумулатора при работеща кола. Мисля, че при изправна система към акумулатора трябва да отива 13.8-9 до 14.5 волта. Но, това е на прима виста, което до момента разсъждавах. А, естествено и в книгите би трябвало да могат да се проверят тези данни за ел. консумацията във всички насоки.
Като цяло съм съгласен, че при тези неща си има точни стойности, хипотетичното няма място или експериментите. Всичко си има точни обяснения.
П.П. И сега в крайна сметка се оказва, че за едно такова просто нещо като смяната на акумулатор могат да се случат куп неща. Чак ми стана интересно...
Като цяло съм съгласен, че при тези неща си има точни стойности, хипотетичното няма място или експериментите. Всичко си има точни обяснения.
П.П. И сега в крайна сметка се оказва, че за едно такова просто нещо като смяната на акумулатор могат да се случат куп неща. Чак ми стана интересно...
- The Edge
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: Смяна на акумулатора
Аз пък съм на мнение ( на базата на скромни наблюдения в/у други коли), че ако махнеш батерията при запален двигател - той е много вероятно да изгасне ..
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Смяна на акумулатора
The Edge написа:Аз пък съм на мнение ( на базата на скромни наблюдения в/у други коли), че ако махнеш батерията при запален двигател - той е много вероятно да изгасне ..
и на мен така ми се струва макар, че не съм пробвал - нямам и намерение де


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Смяна на акумулатора
K_Ilkov написа:The Edge написа:Аз пък съм на мнение ( на базата на скромни наблюдения в/у други коли), че ако махнеш батерията при запален двигател - той е много вероятно да изгасне ..
и на мен така ми се струва макар, че не съм пробвал - нямам и намерение де
Не гасне ,но на БМВ не съм пробвал
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Смяна на акумулатора
На мойта съм пробвал на запален кола да махна акумулатора (беше ми паднал и реших да запаля с друг, а после при работещ двигател да сложа моя да зареди) - веднага изгасна.
Si non confectus, non reficiat.
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Смяна на акумулатора
Значи какво да го мислим- явно отпада като вариант при БМВ
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Смяна на акумулатора
На жигулка или москвич няма да изгасне, но при нашите коли сигурно гасне за да се предпази електрониката от пренапрежение.
Re: Смяна на акумулатора
Гасне, когато на празен ход алтернатора не смогва да произведе достатъчно ток
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Смяна на акумулатора
На празен ход алтернатора си произвежда достатъчно ток за всички системи по двигателя, че и остава отгоре.
Si non confectus, non reficiat.
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Смяна на акумулатора
тогава не би трябвало да изгасне след като си има ток за всичко и даже и хартисва.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Смяна на акумулатора
Да - голфа ми не гаснеше. И други по-стари коли не гаснат. Предполагам, че при по-новите коли това е някаква предпазна мярка.
Последна промяна Zagy на 15 Сеп 2011, 18:51, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Смяна на акумулатора
при бензиновата Е36 не гаснеше, после пробвах на един приятел на неговата 325 TDS Е36 и пак не гаснеше
после с дизеловата Е46 пак не гаснеше при махане на акомулатора. не виждам какви предпазни мерки трябва да са това. предпазват от какво?
после с дизеловата Е46 пак не гаснеше при махане на акомулатора. не виждам какви предпазни мерки трябва да са това. предпазват от какво?
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
Re: Смяна на акумулатора
Zagy написа:На празен ход алтернатора си произвежда достатъчно ток за всички системи по двигателя, че и остава отгоре.
остава ако ти е ок системата
Re: Смяна на акумулатора
И аз съм махал клемите на запален двигател
Не гасне, само осветлението леко намаля и се усилва циклично, но това си е напълно в реда на нещата, при положение че е само на алтернатор. Тези при които гасне - нещо не е наред. Но такъв "тест" не ви трябва да правите. При мен дори от невнимание се случи да допра плюсовата клема до корпуса на автомобила
както си работеше само на алтернатор и тогава вече изгасна
На колата нищо не и стана, да чукна на дърво, а са минали 3 години от тогава.






На колата нищо не и стана, да чукна на дърво, а са минали 3 години от тогава.
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани