Маншон рейка и тампон?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Маншон рейка и тампон?

Мнение от JTD » 13 Сеп 2011, 10:55

Здравейте,

Наскоро смених маншоните (1) на рейката.
Ето тук може да видите диаграмата:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25

Въпроса ми е какво е това нещо, което е от външната страна на маншона (до числото 3).
Аз си купих въпросните маншони по оригинален номер, като от страна на накрайника завършва с по-голям диаметър като да се нахлузи на това "нещо".
Да ама когато дойде времето за слагането им при мен се оказа, че въпросното нещо го няма и трябва маншона вместо с диаметър от 30мм да е с диаметър да речем с 12мм (колкото е диаметъра на накрайника.
Ако има значение съм с 330хд, защото някъде четох, че рейката на "Х"-а се различава и е по-усилена.
Ама все пак взимам частта по оригинален номер и би трябвало всичко да е ОК. Както и да е.

Все пак намерих маншон, който е с правилните диаметри и заместих старите такива. Примерно беше за Пежо (не помня точно), същия на размери каквито ми трябва, за да пасне на накрайника. Виждам, че тези "шайби" (нещото :) ) не се продават като резервна част и съответно и нямам опция да ги закупя.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Маншон рейка и тампон?

Мнение от majstorapetkov » 13 Сеп 2011, 13:34

Всички нови маншони са така, с по- голям диаметър и затова се слага тази допълнителна шайба да е наречем, а тя върви заедно т.е. нахлузена е на накрайника и ги продават заедно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Маншон рейка и тампон?

Мнение от JTD » 13 Сеп 2011, 13:38

majstorapetkov написа:Всички нови маншони са така, с по- голям диаметър и затова се слага тази допълнителна шайба да е наречем, а тя върви заедно т.е. нахлузена е на накрайника и ги продават заедно.

Демек шайбата върви заедно с маншона или с накрайника?
А каква е идеята на тази шайба? Защото както споменах просто си сложих маншон с диаметър колкото е накрайника и така си реших проблема.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Маншон рейка и тампон?

Мнение от majstorapetkov » 13 Сеп 2011, 13:42

Шайбата върви с накрайника. И аз не виждам смисъл в тази промяна, но немеца си знае...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Маншон рейка и тампон?

Мнение от JTD » 15 Сеп 2011, 13:44

majstorapetkov написа:Шайбата върви с накрайника. И аз не виждам смисъл в тази промяна, но немеца си знае...

Намерих маншона по оригинална част и с него теоретично върви шайбата.
Ето например:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-e46- ... 3f0bbd95a0
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Маншон рейка и тампон?

Мнение от majstorapetkov » 15 Сеп 2011, 15:59

Това не е оригинална част, шайбата изглежда срязана за да може по- лесно да се сложи на накрайника. Оригиналната е доста стегната. Следователно дори и след хубаво затягане няма да може да се гарантира, че няма да влиза прах и вода, и се губи смисъла...На пръв поглед е много просто, но всичко трябва да работи много точно. Ако си забелязал челно на накрайника към рейката има три канала за изкарване и вкарване на въздух в маншона при завиване. Иначе какво би се получило- свиване и раздуване на маншона и по- бързо напукване и скъсване...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Маншон рейка и тампон?

Мнение от JTD » 15 Сеп 2011, 16:43

Ами не знам, предвид общите линии, според мен тампона върви към маншона (погледнато на схемата), а не към накрайника.
Но както и да е, карам още с присадения маншон и за сега няма разлика.

Поздрави.

п.п. Единия маншон на предно ляво каре ми е изпуснал вече и ще го сменям. Намерих на Lobro най-доброто на пазара в момента. Комплект маншон, две скоби и грес.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook