Досаден проблем с темпомата

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Досаден проблем с темпомата

Мнение от Николов » 09 Сеп 2011, 21:16

Колеги, имам нужда от акъл как да си ремонтирам темпомата. По-точно актюатора. Симптомите са, че всичко си работи до момента, в който поискам да изключа системата. Жилото на дроселовата клапа не се връща, което води до постоянно подаване на газ и се налага да спирам и да затворя ръчно клапата.
Днес теглих една брадва на актюатора и се оказа проблема който ще видите на снимката:
IMAG0211.jpg

Едното контактно пинче, на потенциометъра го няма и явно бърка яко компютъра. Странно е как въобще е работило да поддържа зададената скорост.
Дотук добре, но си нямам идея как да го оправя, затова ви моля да му направим една мозъчна атака :lol: .

За да е по-ясно устройството на актюатора намерих много добро материалче: http://bmw.tech.officelive.com/Document ... 5B1%5D.pdf

Намерих и как се ремонтира ако има счупени зъби, но за моя проблем няма нищо.

Нов актюатора е 624лв :kuku: , по чужбина 100лв втора ръка, затова се надявам да има по-евтино решение :D

ПП мисля че има грешка в материала по-горе, защото аз между пинове 5 и 8 (т.е резистивния слой на потенциометъра меря 3.23к, а не 250 ома. Досега потенциометрите, които съм срещам по колите са с няколко килоома съпротивление.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Досаден проблем с темпомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Сеп 2011, 21:44

Графит от молив мисля че ще стане :winky:
Също като евентуален втори вариант - подходяща съчма, но честно казано не ми се струва много разумно ;)
Нека и другите умове споделят опит :roll:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Досаден проблем с темпомата

Мнение от Николов » 09 Сеп 2011, 22:01

_65536_kb_sec_ написа:Графит от молив мисля че ще стане :winky:


Че е графит и аз така мисля, но колко трябва да е твърд? :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Досаден проблем с темпомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Сеп 2011, 23:24

Николов написа:
_65536_kb_sec_ написа:Графит от молив мисля че ще стане :winky:


Че е графит и аз така мисля, но колко трябва да е твърд? :dunno:


Нямам конкретна идея, но може да пробваш, моливите са стотинки, НВ, Н или 2Н
Като за начало сравни с другия графит горе-долу каква е разликата.
Иначе съпротивлението досети ли се защо е толкова високо :winky:
Последна промяна cod-cdbp на 09 Сеп 2011, 23:26, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e 34 със субтитри !!!
Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ

Re: Досаден проблем с темпомата

Мнение от chiko » 09 Сеп 2011, 23:25

Да вземе човека подходящ потинциометър от некое старо радио и да го разбие,пъпката вътре е същата на вид ,Стоянчо не помнишли че я правехме същата операция и на моя пилот :yes:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Досаден проблем с темпомата

Мнение от Николов » 10 Сеп 2011, 10:32

Потенциометър се намери, пъпката беше с няколко микрона по-дебела, но след 10мин влезе :). И от тук започва веселата част. Пистите на моята платка за покрити с нещо черно, която не дава абсолютно никакъв контакт :ranting: дори и с острите сонди на мултицета, камоли с графитите. Подозирам, че липсващата пъпка си е така фабрично, може да са решили че потенциометъра не е необходим, която е доста тъпо при положение, че на платката от пдф-а работи, а серийния номер е един и същ. Сега мисля да смажа добре всички зъбни колела и да сглобя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Кара: The ultimate driving machine

Re: Досаден проблем с темпомата

Мнение от Николов » 11 Сеп 2011, 19:01

Еми не се оправи, сега даже въобще не иска да се включи :evil: Ще го мъча пак тия дни.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e 34 със субтитри !!!
Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ

Re: Досаден проблем с темпомата

Мнение от chiko » 17 Сеп 2011, 19:48

:wave: Прегледаи и спойките на платката там където са пиновете ,даже напираво ги презапой наново ,тези на буксата ,и измй платката с истински спирт както и потинциометъра ,и след това внимателна сглобка със замаха на хирург :winky:
Изображение
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook