Досаден проблем с темпомата
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Досаден проблем с темпомата
Колеги, имам нужда от акъл как да си ремонтирам темпомата. По-точно актюатора. Симптомите са, че всичко си работи до момента, в който поискам да изключа системата. Жилото на дроселовата клапа не се връща, което води до постоянно подаване на газ и се налага да спирам и да затворя ръчно клапата.
Днес теглих една брадва на актюатора и се оказа проблема който ще видите на снимката:
Едното контактно пинче, на потенциометъра го няма и явно бърка яко компютъра. Странно е как въобще е работило да поддържа зададената скорост.
Дотук добре, но си нямам идея как да го оправя, затова ви моля да му направим една мозъчна атака
.
За да е по-ясно устройството на актюатора намерих много добро материалче: http://bmw.tech.officelive.com/Document ... 5B1%5D.pdf
Намерих и как се ремонтира ако има счупени зъби, но за моя проблем няма нищо.
Нов актюатора е 624лв
, по чужбина 100лв втора ръка, затова се надявам да има по-евтино решение 
ПП мисля че има грешка в материала по-горе, защото аз между пинове 5 и 8 (т.е резистивния слой на потенциометъра меря 3.23к, а не 250 ома. Досега потенциометрите, които съм срещам по колите са с няколко килоома съпротивление.
Днес теглих една брадва на актюатора и се оказа проблема който ще видите на снимката:
Едното контактно пинче, на потенциометъра го няма и явно бърка яко компютъра. Странно е как въобще е работило да поддържа зададената скорост.
Дотук добре, но си нямам идея как да го оправя, затова ви моля да му направим една мозъчна атака

За да е по-ясно устройството на актюатора намерих много добро материалче: http://bmw.tech.officelive.com/Document ... 5B1%5D.pdf
Намерих и как се ремонтира ако има счупени зъби, но за моя проблем няма нищо.
Нов актюатора е 624лв


ПП мисля че има грешка в материала по-горе, защото аз между пинове 5 и 8 (т.е резистивния слой на потенциометъра меря 3.23к, а не 250 ома. Досега потенциометрите, които съм срещам по колите са с няколко килоома съпротивление.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Досаден проблем с темпомата
Графит от молив мисля че ще стане
Също като евентуален втори вариант - подходяща съчма, но честно казано не ми се струва много разумно
Нека и другите умове споделят опит

Също като евентуален втори вариант - подходяща съчма, но честно казано не ми се струва много разумно

Нека и другите умове споделят опит


- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Досаден проблем с темпомата
_65536_kb_sec_ написа:Графит от молив мисля че ще стане![]()
Че е графит и аз така мисля, но колко трябва да е твърд?

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Досаден проблем с темпомата
Николов написа:_65536_kb_sec_ написа:Графит от молив мисля че ще стане![]()
Че е графит и аз така мисля, но колко трябва да е твърд?
Нямам конкретна идея, но може да пробваш, моливите са стотинки, НВ, Н или 2Н
Като за начало сравни с другия графит горе-долу каква е разликата.
Иначе съпротивлението досети ли се защо е толкова високо

Последна промяна cod-cdbp на 09 Сеп 2011, 23:26, променена общо 1 път

- chiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 34 със субтитри !!!
- Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
- Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ
Re: Досаден проблем с темпомата
Да вземе човека подходящ потинциометър от некое старо радио и да го разбие,пъпката вътре е същата на вид ,Стоянчо не помнишли че я правехме същата операция и на моя пилот 



- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Досаден проблем с темпомата
Потенциометър се намери, пъпката беше с няколко микрона по-дебела, но след 10мин влезе
. И от тук започва веселата част. Пистите на моята платка за покрити с нещо черно, която не дава абсолютно никакъв контакт
дори и с острите сонди на мултицета, камоли с графитите. Подозирам, че липсващата пъпка си е така фабрично, може да са решили че потенциометъра не е необходим, която е доста тъпо при положение, че на платката от пдф-а работи, а серийния номер е един и същ. Сега мисля да смажа добре всички зъбни колела и да сглобя.


- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Досаден проблем с темпомата
Еми не се оправи, сега даже въобще не иска да се включи
Ще го мъча пак тия дни.

- chiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 34 със субтитри !!!
- Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
- Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ
Re: Досаден проблем с темпомата




8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани