Колата се запали.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Колата се запали.
mitaka7 написа:Колега, много неприятна случка. Ама един съвет от мен - закарай си колата на компетентен човек да я прегледа изцяло. Стига с тези домашни сервизни дейности, тип "направи си сам".

- lordtwister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Колата се запали.
На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35



- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Колата се запали.
lordtwister написа:На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35![]()
През товар ли ги мериш колега...докато изгори бушона?
Китайските бушони трябва да се продават в комплект с пожарогасител, много са коварни.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колата се запали.
Runnaway написа:gromovich написа:Аз съветвам всички да си купят пожарогасителите от лицензирани фирми, а не китайски от Илиянци за отбиване на номера. Виждал съм как такъв никаква работа не върши. По спомен от БГ фирма хубав пожарогасител струваше около 20-30 лева. Даже си има стикер за извършена проверка.
Преди няколко месеца случайно минах през Казанлък и точно на главната забелязах пункт за проверка и пълнене на пожарогасители.
За момент се зачудих дали да спра и го подминах. След 30 секунди осъзнах, че може да нямам втори шанс и се върнах да си проверя пожарогасителя за скромната сума от 3 лева и 15 минути.
Сега поне съм спокоен, че ще "запали", ако имам нужда от него.
За 3 лв и 15 минути работа само са ти сменили стикера и това. Повярвай ми процедурата по зареждане на един пожарогасител е доста по дълга и по скъпо струваща, разбира се зависи от вида на пожарогасителя вместимостта на веществата, но тези в колите са прахови и има цяла наредба за експлоатацията на пожарогастелите в коята гласи, че пожарогасителя задължително се проверя веднъж годишно а на праховия се сменя прахта задължтелно защото се сбива от влагата и като дойде момента да го използаваш излиза само транспрортищия газ в случай въглероден вдуокис, на който налягането също трябва да е в определени граници, така, че си направи сметка дали за 3 лв са ти направили всичко това.
Моя го зареди колега който ми е приятел и една кола се запали и добре че спря един колега с 6 кг прахов пожарогасител та успях да я изгася а бях 100 процента сигурен, че моя е направен като хората.
- lordtwister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Колата се запали.
Retrofit написа:lordtwister написа:На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35![]()
През товар ли ги мериш колега...докато изгори бушона?
Китайските бушони трябва да се продават в комплект с пожарогасител, много са коварни.
Може и през товар да ги измериш, ще изгориш един бушон, но поне знаеш дали е бил колкото е писано и ще имаш представа какво има в пакета

Другият вариянт е мериш колко Voltage отива към бушона, след това мериш съпротивлението на бушона ohms и след това пресмяташ колко ампера е дефакто:
12Voltage и съпротивление 1.2 ohms правят 10 amps
- lordtwister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Колата се запали.
А пък аз направих така,като ми изгоря единият бушон заради радара,отидох до един приятел в автоморгата и си свалих от една Е46-ица всичките бушони които ми мясаха още на заводските 

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1865
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Колата се запали.
lordtwister написа:Retrofit написа:lordtwister написа:На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35![]()
През товар ли ги мериш колега...докато изгори бушона?
Китайските бушони трябва да се продават в комплект с пожарогасител, много са коварни.
Може и през товар да ги измериш, ще изгориш един бушон, но поне знаеш дали е бил колкото е писано и ще имаш представа какво има в пакета![]()
Другият вариянт е мериш колко Voltage отива към бушона, след това мериш съпротивлението на бушона ohms и след това пресмяташ колко ампера е дефакто:
12Voltage и съпротивление 1.2 ohms правят 10 amps
Само дето при номинален ток през бушона съпротивлението му въобще не е толкова колкото го мериш с мултицета...


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- lordtwister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Колата се запали.
Добре аз непретендирам да съм наясно с тоците,смятах го по проста формула.Иначе как трябва да го мерим 

Re: Колата се запали.
lordtwister написа:Добре аз непретендирам да съм наясно с тоците,смятах го по проста формула.Иначе как трябва да го мерим
Единствения начин за мерене е като се сложи амперметър, увеличаваш товара и когато изгори виждаш какво е било отчетено от него.
Няма формули по които може да се сметне по нормален начин.
Един хубав предпазител не трябва да има съпротивление. Както и не трябва да грее до момента когато трябва да изгори. Точно това липсва на китайските предпазители, които греят като реотан и когато вече не може да греят достатъчно, изгарят.
За това като съвет, ако ви трябват предпазители по-добре си купете втора употреба, оригинални от някоя кола, вместо някакви от който и да е магазин.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Колата се запали.
Именно през товар трябва да се измери бушон докато изгори, за да разбереш дали отговаря на стойността си. Само с мултицет на съпротивление не може да се измери.
И аз съм ЗА втора употреба оригинални бушони, отколкото NONAME.
И аз съм ЗА втора употреба оригинални бушони, отколкото NONAME.
- gugichamp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
Re: Колата се запали.
Точно преди две седмици ми пламна инсталацията и на мен.
Пожарогасител нямах,тъй като 10 дни по-рано гасих една
Е-класа,която също и беше пламнала инсталацията,шофьора
(по професия на видима възраст около 50-60г.)седеше до
колата,гледаше умно,а колата работеше със запалени фарове...
Та при мен ситуацията беше следната:
Имах драма със стартера и след няколко опита на едни кретени
си закарах колата в друг сервиз и всичко се оправи за 2часа,
но ми изчезна парктроника и централното огледало спря да
работи(те са вързани към един бушон N24),прегледах кабели,
връзки,всичко е наред,бушона и той беше ОК(уж).Викам си
сменям бушона за проверка с подръчен(явно от китайските).
Паля колата,пускам фаровете и изведнъж кълба дим
ИзтръпнАх,студена пот викам си край,тфа беше с колата.
15ч. ,жега и никой по улицата,нямам и вода........
Изгасих колата,веднага изключих буксата на акумулатора и
затворих всички врати в очакване.Димът се разнесе и само
чистия късмет ме отърва от як пожар и поражения.
Кабела,който отива към огледалото се беше стопил целия,и
може би факта,че беше оригинален с хубава изолация ме
отърваха...Бушона си беше чисто нов....
За това интервенции по електрониката,само с оригинални
кабеляци,букси и сякви други такива,задължително пожаро-
гасител и задължително при порверени техници!
Пожарогасител нямах,тъй като 10 дни по-рано гасих една
Е-класа,която също и беше пламнала инсталацията,шофьора
(по професия на видима възраст около 50-60г.)седеше до
колата,гледаше умно,а колата работеше със запалени фарове...
Та при мен ситуацията беше следната:
Имах драма със стартера и след няколко опита на едни кретени
си закарах колата в друг сервиз и всичко се оправи за 2часа,
но ми изчезна парктроника и централното огледало спря да
работи(те са вързани към един бушон N24),прегледах кабели,
връзки,всичко е наред,бушона и той беше ОК(уж).Викам си
сменям бушона за проверка с подръчен(явно от китайските).
Паля колата,пускам фаровете и изведнъж кълба дим

ИзтръпнАх,студена пот викам си край,тфа беше с колата.
15ч. ,жега и никой по улицата,нямам и вода........
Изгасих колата,веднага изключих буксата на акумулатора и
затворих всички врати в очакване.Димът се разнесе и само
чистия късмет ме отърва от як пожар и поражения.
Кабела,който отива към огледалото се беше стопил целия,и
може би факта,че беше оригинален с хубава изолация ме
отърваха...Бушона си беше чисто нов....
За това интервенции по електрониката,само с оригинални
кабеляци,букси и сякви други такива,задължително пожаро-
гасител и задължително при порверени техници!
от свинята лебед не става...
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Колата се запали.

От спестяване на пари вижте какво може да стане - да се запали цялата кола само заради един китайски бушон.
Не купувайте от бензиностанциите - повечето продават от тези, блистерче от 10бр., което струва 1 или 2 лева. Хубавите бушони са на цена от 0.30 до 0.60 лв. за бр. При китайските бушони пластмасата се топи, но бушона не изгаря.
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Колата се запали.
http://www.ljclub.net/mod/test/predpazi ... ziteli.htm
Тест на Китайски предпазители от ,,по добра серия,,
Тест на Китайски предпазители от ,,по добра серия,,


Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- AUDI-6EFFFFFFFA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 46/320d
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колата се запали.
Колеги колата стои вече 5 дена в сервиз "Еврокар" уж добър сервиз , и понеже не мога да трая отидох да видя какво е положението.Гледам разглобили алтернатора отзад стопен,и "майстора" като се вживял и ми обяснява как плюсовият кабел бил подал на късо някаде по купето и понеже буксата на алтернатора била слаба връзка и затова се била запалила
.И сега трябвало да разглобява седалките да види къде кабела е укъсил, който кабел е с добра изолация и отгоре с гофре някакво германско.Та въпреки че ""mitaka7 "ми се смее--- Колега, много неприятна случка. Ама един съвет от мен - закарай си колата на компетентен човек да я прегледа изцяло. Стига с тези домашни сервизни дейности, тип "направи си сам".
.Май не можеш ли да си помогнеш сам няма кой да ти помогне какъвто и да е сервиза почват да те омагьосват лъжат мажат да изкопчат повече пари.



- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
Re: Колата се запали.
като се свали задната дясна кора в багажника (поне при мота Е46 2002) се вижда как основния захранващ кабел минава през предпазител доста корав който именно трябва да пази колта от толкова яко късо че да запали колата. виж дали не е шунтиран. а също така ми направи впечатление че захранващия кабел излизащ от акумулатора леко се е протрил на ъгъла на ботуша бандажирал съм го и от време на време го наглеждам. там ми се струва слабо място.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани