Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Модератор: Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Привет,
Моята кола (е34 М50В20 без VANOS 1990 г.) е с обикновена газова LOVATTO (монтирана от предишния собственик), като изпарителят е закрепен за поставката за акумулатора (непосредствено до казанчето за течността за чистачките). До момента (вече 4 г.) не съм имал никакви проблеми с газта и съответно нищо не съм пипал по системата (изключение - сменен филтър за газта на клапана). Т
От около месец време обаче усетих падане на мощността и получаването на "дупка" в диапазона 1500-2800 оборота, както и по-бавно ускорение в диапазона над 3000 оборота. При подаване на пълна газ при 3000 оборота вместо да ускорява двигателят направо заглъхва и спира - при пуснат климатик ситуацията е трагична. Преди не беше така. Имам чувството, че не стига достатъчно горивна смес.
От публикуваните теми относно газовите уредби монтирани на тия мотори и проблеми свързани с тях, разбрах, че изпарителят трябва да е монтиран под колекторите, за да може пътят на газта да е максимално кратък (наред с това се съкращава и пътят на охл. течност за изпарителя). Не ми стана ясно обаче следното:
1. Къде точно се закрепя изпирителят, така че да е под колекторите? Ако може някой да прати снимки
2. монтирането на плочката води до намаляване на разстоянието между дебитомера и колекторите (при мен маншонът е доста сплескан, което води до намален дебит на горивна смес (газ+въздух). Как се решава този проблем? Слагането на спортен въздушен филтър е решение, но:
- има ли значение какъв е филтърът? От къде може да се закупи, цена и колко често се сменя?
- как се домонтира кутията на въздушния филтър и как се закрепя спортния филтър?
Идеята ми да модифицирам газовата уредба и въздушния филтър, така че системата да е максимално коректно изпълнена. Моля тези от вас, които са минали по тоя път да напишат впечатления. Съвети от рода - махай газовата и карай на бензин не приемам
Очаквам вашите коментари...
Моята кола (е34 М50В20 без VANOS 1990 г.) е с обикновена газова LOVATTO (монтирана от предишния собственик), като изпарителят е закрепен за поставката за акумулатора (непосредствено до казанчето за течността за чистачките). До момента (вече 4 г.) не съм имал никакви проблеми с газта и съответно нищо не съм пипал по системата (изключение - сменен филтър за газта на клапана). Т
От около месец време обаче усетих падане на мощността и получаването на "дупка" в диапазона 1500-2800 оборота, както и по-бавно ускорение в диапазона над 3000 оборота. При подаване на пълна газ при 3000 оборота вместо да ускорява двигателят направо заглъхва и спира - при пуснат климатик ситуацията е трагична. Преди не беше така. Имам чувството, че не стига достатъчно горивна смес.
От публикуваните теми относно газовите уредби монтирани на тия мотори и проблеми свързани с тях, разбрах, че изпарителят трябва да е монтиран под колекторите, за да може пътят на газта да е максимално кратък (наред с това се съкращава и пътят на охл. течност за изпарителя). Не ми стана ясно обаче следното:
1. Къде точно се закрепя изпирителят, така че да е под колекторите? Ако може някой да прати снимки
2. монтирането на плочката води до намаляване на разстоянието между дебитомера и колекторите (при мен маншонът е доста сплескан, което води до намален дебит на горивна смес (газ+въздух). Как се решава този проблем? Слагането на спортен въздушен филтър е решение, но:
- има ли значение какъв е филтърът? От къде може да се закупи, цена и колко често се сменя?
- как се домонтира кутията на въздушния филтър и как се закрепя спортния филтър?
Идеята ми да модифицирам газовата уредба и въздушния филтър, така че системата да е максимално коректно изпълнена. Моля тези от вас, които са минали по тоя път да напишат впечатления. Съвети от рода - махай газовата и карай на бензин не приемам

Очаквам вашите коментари...
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
При мен ситуацията е абсолютно идентична и за сега се държи нормално.За спортния филтър според мен е излишна покупката,особено ако колата се кара предимно на газ.По-добре опитай да разбереш от къде идва проблема - я спукан маркуч,я нещо друго...
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Не влизай във излишни филми, колега. По-добре вместо да получиш сто ненужни съвета и да си играеш само и да си губиш времето, смени мембраните, ще тръгне.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
pepitoooooooooo написа:Не влизай във излишни филми, колега. По-добре вместо да получиш сто ненужни съвета и да си играеш само и да си губиш времето, смени мембраните, ще тръгне.
Или най-добре смени изпарителя.
Аз обаче първо бих погледнал за запушени филтри на газта. Освен този, който е в газовия клапан е възможно да има и в самия изпарител. Провери също за нацепени маркучи от които може да смуче въздух...
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
viper написа:Провери също за нацепени маркучи от които може да смуче въздух...
Кои маркучи имаш предвид - то има един маркуч от изпарителя до плочката и е читав!? Другите два са за водата, тях съм ги сменял и са здрави - не виждам как влияят на вървежа.
P.S. Забравих да кажа, че на бензин върви като пушка... ама няма кинти да я храня на бензин

Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Щом са ти ОК маркучите, то виж филтрите... Всъщност с какъв изпарител си - електрически или вакумен?
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Колко ли ще се изпише, докато се сменят мембраните....
ще следим с интерес

С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър


2. монтирането на плочката води до намаляване на разстоянието между дебитомера и колекторите (при мен маншонът е доста сплескан, ....
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Да ползвам и аз темата на колегата:
Интересува ме дали има значение позицията на плочката (предполагам има), и по-скоро какво точно е то и кое е оптималното и разположение. В моя случай газовата е слагана в Италия, според мен читаво, с изпарител Ланди Ренцо S.E. 81, като плочката ми се намира в филтърната кутия преди дебитомера, а на изхода към гофрирания маркуч за колекторите е поставена кихалхата.
Наскоро смених мембраните на изпарителя, както и филтрите на клапана, но подобрение във вървежа няма (по-скоро се скопи малко дори). Предполагам, че причината за това е в настройката на изпарителя (ако някой има представа как се настройва ще му бъда благодарен да сподели, че ми е омръзнало от пишман майстори!!!), но се чудя и дали позицията на плочката може да промени нещо.
Благодаря предварително
Интересува ме дали има значение позицията на плочката (предполагам има), и по-скоро какво точно е то и кое е оптималното и разположение. В моя случай газовата е слагана в Италия, според мен читаво, с изпарител Ланди Ренцо S.E. 81, като плочката ми се намира в филтърната кутия преди дебитомера, а на изхода към гофрирания маркуч за колекторите е поставена кихалхата.
Наскоро смених мембраните на изпарителя, както и филтрите на клапана, но подобрение във вървежа няма (по-скоро се скопи малко дори). Предполагам, че причината за това е в настройката на изпарителя (ако някой има представа как се настройва ще му бъда благодарен да сподели, че ми е омръзнало от пишман майстори!!!), но се чудя и дали позицията на плочката може да промени нещо.
Благодаря предварително

- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
manos написа: но се чудя и дали позицията на плочката може да промени нещо.
Колега, плочката се слага задължително след дебитомера, а кихалките на колекторите, за да няма гръмнали дебитомери - поне това е мнението на болшинството газаджии

Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
За позицията на кихалката съм наясно, интересува ме тази на плочката и защо е така - ако някой има обяснение, ще се радвам да го сподели 

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Мноо лъскав бре Нено, да те кара дълго. Та и мойто е така, ама като не можах да си намера снимките, пък и не ми се занимаваше да снимам отново. Поздрави.
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Уникална... просто уникална

Само един въпрос - видях, че плочката е след дебитомера, което отговори на въпроса ми, но се чудя има ли кихалка този твой сетъп и ако да къде се намира?
Да не би да е някъде на колектора, тъй като съм виждал М50 с кихалки отпред на колектора (или по-скоро клапи, незнам дали е точно определението).
Ако е така къде би трябвало да стоя моята (на М20 мотор)?
Благодаря предврително

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Модификация газова уредба М50В20 / спортен въздушен филтър
Не ти трябва "кихалка" , само предпазна клапа сложи преди дебитомера.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани