Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- badjo E60
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Абе пари няма да видиш,ноооооо новата петица може и да ти я дадат,,в кръга на шегата
Не си занимавай повече със тия празни картуни 


Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Dear Mr. ******,
Thank you for your e-mail.
We have forwarded your request to the relevant department for assessment.
Kind Regards,
BMW Customer Service Team
------------------------------------------------------------------
Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft
Board of Management: Norbert Reithofer, Chairman,
Frank-Peter Arndt, Herbert Diess, Klaus Draeger,
Friedrich Eichiner, Harald Krueger, Ian Robertson
Chairman of the Supervisory Board: Joachim Milberg
Registered in: Munich HRB 42243
-------------------------------------------------------------------
Sent: 23.08.2011
Subject: Clarification about BMW vehicle software update
From: ****
To: kundenbetreuung <kundenbetreuung@bmw.de>
Hello,
I am writing this email on behalf of some BWM owners and fans from Bulgaria. In our internet forum community in BMW Club Bulgaria there is uncertainty about what is exact responsibility of dealer and customer, if vehicle electronic system is damaged by the software update procedure performed by the dealer. Our attempts to get that information from Bulgarian BMW dealers failed, because there is no consistency in dealers answers on our questions. Some of the BMW dealers told us that the customer takes the risk if the car electronics failed after the procedure and the customer should pay for the repair, other dealers claim that BMW pays for the replace of damaged parts. We already have some members that were asked by a BMW dealers to pay for the repair after falty software update, even if the car was 100% functional after it was left to the dealer. We would like to know what is official BMW policy on this and who we can contact for support, if a dealer is not following official BMW policy.
We are talking about BMW 5 series (e60) if that matters.
Thanks.
Thank you for your e-mail.
We have forwarded your request to the relevant department for assessment.
Kind Regards,
BMW Customer Service Team
------------------------------------------------------------------
Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft
Board of Management: Norbert Reithofer, Chairman,
Frank-Peter Arndt, Herbert Diess, Klaus Draeger,
Friedrich Eichiner, Harald Krueger, Ian Robertson
Chairman of the Supervisory Board: Joachim Milberg
Registered in: Munich HRB 42243
-------------------------------------------------------------------
Sent: 23.08.2011
Subject: Clarification about BMW vehicle software update
From: ****
To: kundenbetreuung <kundenbetreuung@bmw.de>
Hello,
I am writing this email on behalf of some BWM owners and fans from Bulgaria. In our internet forum community in BMW Club Bulgaria there is uncertainty about what is exact responsibility of dealer and customer, if vehicle electronic system is damaged by the software update procedure performed by the dealer. Our attempts to get that information from Bulgarian BMW dealers failed, because there is no consistency in dealers answers on our questions. Some of the BMW dealers told us that the customer takes the risk if the car electronics failed after the procedure and the customer should pay for the repair, other dealers claim that BMW pays for the replace of damaged parts. We already have some members that were asked by a BMW dealers to pay for the repair after falty software update, even if the car was 100% functional after it was left to the dealer. We would like to know what is official BMW policy on this and who we can contact for support, if a dealer is not following official BMW policy.
We are talking about BMW 5 series (e60) if that matters.
Thanks.
Tool - Fear Inoculum
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Интересно
Хайде да видим какво ще отговорят...

Хайде да видим какво ще отговорят...

F07 535d
F07 530d
E60 530d
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
g.petrow написа: Само не мога да разбера защо си мислят, че всички клиенти пасем трева и грам не разбираме колко са трагични ...
98% от юзърите на БМВ нищо не отбират, а другите сме във форума.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
msi200 написа:g.petrow написа: Само не мога да разбера защо си мислят, че всички клиенти пасем трева и грам не разбираме колко са трагични ...
98% от юзърите на БМВ нищо не отбират, а другите сме във форума.
+1

- miroalpina
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.07.2008
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525 D
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
колегиииии в цял свят ъпдеита на софта е първо 100% безопасен и второ няма такова нещо - АМА АКО НЕЩО СЕ ОБЪРКА
само в БГ са проблемни защото не са кадърни специалисти

Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Абе то тук няма значение дали ще се допусне грешка или по-скоро нещо ще се случи. Дори и на немските специалисти може да им се случи, но въпросът тук по-скоро е, че ни правят на маймуни. Истината е, че докато бях в Камор постоянно идваха хора, оставяха си Х6ците и изобщо нищо не питаха. Слушах как им обясняват, че маслото в скоростната кутия НИКОГА не трябвало да се сменя, защото видиш ли те БМВ така го били направили, че да не се чупи, да не се замърсява и никога да не си губи вискозитета. Хората разбира се ги слушат и им вярват, все пак са дали близо 200.000 за тази кола.
F07 535d
F07 530d
E60 530d
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Колега,
някакъв развой на събитията няма ли? Тези нищо ли не върнаха?
някакъв развой на събитията няма ли? Тези нищо ли не върнаха?
F07 535d
F07 530d
E60 530d
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Абе аз питам за отговор на запитването към bmw
Ах, колко си меркантилен само

Ах, колко си меркантилен само

F07 535d
F07 530d
E60 530d
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
хайде и аз да кажа по въпроса... знам, че няма да се понрави на някои, но по принцип това е позицията на оторизираните дилъри (в бг и по света)...
кола се ъпдейтва по принцип само ако има проблеми които се знаят че се решават от ъпдейта.
не е практика да се ъпдейтва "ей така" работеща кола. ако все пак клиента реши че иска да ъпдейтва- тогава риска си е за него- защото наистина никога не може да се даде гаранция че ъпдейта няма да забози нещо дори при 100% наред кола. променливите са много. като се започне от плаването на волтажа на захранването на програматора и се свърши със.. фазата на луната... и като "brick"-нат някой модул независимо че всичко са изпълнили както трябва (демек- закачили са кабела и теста е дал "ок") - обикновено проблема е уникален (ъпдейт процеса е много устойчив на променливи) и се решава трудно и скъпо. затова и по принцип не се пипа освен ако не трябва.
има и друг (финансов както винаги) момент- поради политиката на "няма проблем ако няма проблем" ако нещо изгори покрай поръчан самосиндикално ъпдейт дилъра много трудно ще го мине като разход по поправка (гаранционна) и ще е вътре с парите по оправянето му. и като се има напредвид какви главоблъсканици електорниките може да уредят дори и на най-добрия техник- възможноста за големи разходи (непокрити от бмв гмбх дори когато колата е в гаранция) е много реална.
а за това че трансмисията работела по-добре след ъпдейта- програматора преди да флаш-не кода нулира "трим" таблиците на двигателя и трансмисията - "трим"-а доуточнение/компенсация и е динамична информация според манталитета на каране на шофьора. един вид- дори нищо да не е пипано по трансмисията и двигателя, като се нулира има подчертан ефект... които след време изчезва защото трансмисията и двигателя пак се "научават" по стария начин (ако я кара същия човек). по правило двигателя като е нулиран е по-силен/ агресивен/ лаком, а трансмисията е по-мека/консервативна.
кола се ъпдейтва по принцип само ако има проблеми които се знаят че се решават от ъпдейта.
не е практика да се ъпдейтва "ей така" работеща кола. ако все пак клиента реши че иска да ъпдейтва- тогава риска си е за него- защото наистина никога не може да се даде гаранция че ъпдейта няма да забози нещо дори при 100% наред кола. променливите са много. като се започне от плаването на волтажа на захранването на програматора и се свърши със.. фазата на луната... и като "brick"-нат някой модул независимо че всичко са изпълнили както трябва (демек- закачили са кабела и теста е дал "ок") - обикновено проблема е уникален (ъпдейт процеса е много устойчив на променливи) и се решава трудно и скъпо. затова и по принцип не се пипа освен ако не трябва.
има и друг (финансов както винаги) момент- поради политиката на "няма проблем ако няма проблем" ако нещо изгори покрай поръчан самосиндикално ъпдейт дилъра много трудно ще го мине като разход по поправка (гаранционна) и ще е вътре с парите по оправянето му. и като се има напредвид какви главоблъсканици електорниките може да уредят дори и на най-добрия техник- възможноста за големи разходи (непокрити от бмв гмбх дори когато колата е в гаранция) е много реална.
а за това че трансмисията работела по-добре след ъпдейта- програматора преди да флаш-не кода нулира "трим" таблиците на двигателя и трансмисията - "трим"-а доуточнение/компенсация и е динамична информация според манталитета на каране на шофьора. един вид- дори нищо да не е пипано по трансмисията и двигателя, като се нулира има подчертан ефект... които след време изчезва защото трансмисията и двигателя пак се "научават" по стария начин (ако я кара същия човек). по правило двигателя като е нулиран е по-силен/ агресивен/ лаком, а трансмисията е по-мека/консервативна.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
Отговора от БeГe БеЕмВе 

Уважаеми Г-н *****,
BMW не препоръчва препрограмиране без да има причина за това. При повреда на електронен блок при програмиране, често причината е в неправомерна интервенция върху блока (промяна на пробег на автомобила, промяна на шаси в следствие кражба и др.). В този случай той се заплаща от поръчителя на програмирането.
Поздрави
Area Aftersales Manager
Tool - Fear Inoculum
Re: Нов софтуеар на е60 проблем с дарукар !!!!
T.e. от BMW.de са ти препратили въпроса тук, на местна почва без да го прегледат, в следствие на което ти отговаря някой нашенец от Камор/Дару? Така ли се е получило? Сиреч - пак нямам официален отговор от Немците ... 
До колегата alx:
Съглсен съм с всичко, което казваш колега, но тук трябва да се има предвид следното:
Ние сме потребители на техния продукт. Те създават нови версии, които разпространяват и в чести случаи дори рекламират, като изваждат на показ някои по-атрактивни features, добавени в новата версия на софтуера. Услугата е обявена с не-малката цена от 150лв. Няма логика да предлагат нещо, което може да ти повреди автомобила, под формата на платена услуга. Да не говорим, че в много слуачаи просто ти пробутват да подпишеш документ, за който дори не подозираш, но се съгласяваш да платиш за грешките, допуснати в сервиза им (било то човешка или софтуерна грешка). Това, според мен, е крайно некоректно. Аз лично се съмнявам нещо такова да е практика и в Германия. Може и да греша, но ще видим. Ще се опитам по други пътеки да проуча този въпрос.
Поздрави!

До колегата alx:
Съглсен съм с всичко, което казваш колега, но тук трябва да се има предвид следното:
Ние сме потребители на техния продукт. Те създават нови версии, които разпространяват и в чести случаи дори рекламират, като изваждат на показ някои по-атрактивни features, добавени в новата версия на софтуера. Услугата е обявена с не-малката цена от 150лв. Няма логика да предлагат нещо, което може да ти повреди автомобила, под формата на платена услуга. Да не говорим, че в много слуачаи просто ти пробутват да подпишеш документ, за който дори не подозираш, но се съгласяваш да платиш за грешките, допуснати в сервиза им (било то човешка или софтуерна грешка). Това, според мен, е крайно некоректно. Аз лично се съмнявам нещо такова да е практика и в Германия. Може и да греша, но ще видим. Ще се опитам по други пътеки да проуча този въпрос.
Поздрави!
Последна промяна dpetrov на 01 Сеп 2011, 21:12, променена общо 1 път
F07 535d
F07 530d
E60 530d
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани