ВЪПРОС ЗА ТЕРМОСТАТ
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
ВЪПРОС ЗА ТЕРМОСТАТ
Колеги,
имате ли представа дали се продават термостати за малко по-ниска температура ?
Стандартните са за 80 градуса, а пък на мен ми трябва за 75.
Забравих да кажа че мотора е М30 В35.
имате ли представа дали се продават термостати за малко по-ниска температура ?
Стандартните са за 80 градуса, а пък на мен ми трябва за 75.
Забравих да кажа че мотора е М30 В35.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
не няма да намериш ина4е доса си4ки да сме си сменили хехехехехе
скиваи са ако колата ти загрява и илитем подобни обесни аквисати проблемите и сте ти дадем решение веднага няма нужта от такъф термостат ако загрява има други неща да се ибегне това но кажи какъф е проблема
скиваи са ако колата ти загрява и илитем подобни обесни аквисати проблемите и сте ти дадем решение веднага няма нужта от такъф термостат ако загрява има други неща да се ибегне това но кажи какъф е проблема



- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Проблеми със загряването имам през лятото при температури на 30 градуса и то в града - при задръстване.
И тъй като искам да си направя лек тунинг, започвам да мисля по въпроса за по-добро охлаждане.
Четох някъде че се произвеждат такива термостати, но не мога да намеря
И тъй като искам да си направя лек тунинг, започвам да мисля по въпроса за по-добро охлаждане.
Четох някъде че се произвеждат такива термостати, но не мога да намеря

Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
NITRO DRIVER, провери си силиконовия съединител на перката за охлаждането
Даже ако не си го сменял,го сменяй директно
Говоря ти така убедено,защото спомена за летните задръствания в жегите
Георги Пенчев


Говоря ти така убедено,защото спомена за летните задръствания в жегите

Георги Пенчев
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Пенчев е прав,защото ние така цял мотор стопихме
Сменяй виското ако не си и си виж водната помпа

Сменяй виското ако не си и си виж водната помпа

ТДС - Турбо Див Селянин
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Според мен ще намериш.
Влез в саита на некои производител,
Колите произведени за различни географски раиони имат различни работни температури.
Аз имам в Бг Транзит които е правен в Англия и когато му търсех термостат се натъкнах на този факт,
Търсене му е маиката
Good luck
Според мен ще намериш.
Влез в саита на некои производител,
Колите произведени за различни географски раиони имат различни работни температури.
Аз имам в Бг Транзит които е правен в Англия и когато му търсех термостат се натъкнах на този факт,
Търсене му е маиката
Good luck
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
NITRO DRIVER написа:Проблеми със загряването имам през лятото при температури на 30 градуса и то в града - при задръстване.
И тъй като искам да си направя лек тунинг, започвам да мисля по въпроса за по-добро охлаждане.
Четох някъде че се произвеждат такива термостати, но не мога да намеря
вапрос имаш ли климатик ??????



- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Имам климатик, виско съединителя е почти нов.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
NITRO DRIVER написа:Имам климатик, виско съединителя е почти нов.
то зависи и какво е виското,че ако е менте си е е**ло майката

ТДС - Турбо Див Селянин
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
здраве да е
Ако ти се търси термостат ще намериш./Каква е тази дума няма???/
Вземи му размерите и си потърси по размери не по кола.
Това няма да ти реши проблемите обаче/а ще ти отвори други, ще се увеличи разхода може и да се вдигнат оборотите/
Измии си радиатора , и си провери капачката на разшерителния съд.ако ти е забит радиатора на климатика / а тои тие забит от въздушна страна 99.9% сигурно, въздуха които го обдухва не ще е достатъчен а от там и този за водния радиатор нема да стига/
Не тие проблема в термостата а в радиатора.
Можеш да си сложиш като тунинг ел.вентилатор за радиатора на климатика /не знам дали имаш стандартно/тъка ще ти се подобри потока въздухи към двата радиатора/
Ако колата ти загрява, и проблема не е в мотора /да духа газове в водна старна и да ти събаря налягането , /остават забит радиатор, виско, капачка на разш, съд, теч-забуба в налягането, и липса на потк вуздух.
За самия термостат изкараи си клапанчето за обезвъздушаването и отвора които ще се получи ще е около 3-4 мм, разпробииго до 6-7 и ето ти неколко градуса по ниска температура - имаш вече некаква циркулация през големия кръг.
Good luck
Ако ти се търси термостат ще намериш./Каква е тази дума няма???/
Вземи му размерите и си потърси по размери не по кола.
Това няма да ти реши проблемите обаче/а ще ти отвори други, ще се увеличи разхода може и да се вдигнат оборотите/
Измии си радиатора , и си провери капачката на разшерителния съд.ако ти е забит радиатора на климатика / а тои тие забит от въздушна страна 99.9% сигурно, въздуха които го обдухва не ще е достатъчен а от там и този за водния радиатор нема да стига/
Не тие проблема в термостата а в радиатора.
Можеш да си сложиш като тунинг ел.вентилатор за радиатора на климатика /не знам дали имаш стандартно/тъка ще ти се подобри потока въздухи към двата радиатора/
Ако колата ти загрява, и проблема не е в мотора /да духа газове в водна старна и да ти събаря налягането , /остават забит радиатор, виско, капачка на разш, съд, теч-забуба в налягането, и липса на потк вуздух.
За самия термостат изкараи си клапанчето за обезвъздушаването и отвора които ще се получи ще е около 3-4 мм, разпробииго до 6-7 и ето ти неколко градуса по ниска температура - имаш вече некаква циркулация през големия кръг.
Good luck
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
NITRO DRIVER написа:Имам климатик, виско съединителя е почти нов.
мисалтаи е следната зна4и ако перкат на климатика работи перфекно ако термостата сие ок и ако жиското сие ок остажа единстжено и само да змесхе д азимиесх радиаторите особено този големия не на климатика засхтото мейду тях се сабира невероиятно марсотия при мен неше така си4ко ба4каше а заграваше след като измих радиатора от марсотията колата латото на пуснат климатик на ебаси жегата и градцко едвам отвараше термостата така добре се охлаждаше за това те питах имаш ли клима процедурата струва 20 30 кинта при некои маистор и 100 кинта в камур ауто
помеждодругото те ми казаха да го направя ис и4ко сие ок



- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Аз пак ще си напиша моето мнение пак нека всеки да си помисли.
По важни е да се измие първия радиатор , защото тои е по забит с прах от улицата и с влагата става на кал.Ако нема поток на въздух през него нема и през втория радиатор.
Не е необходимо да се сваля радиатора на климатика а само водния.
При автомобилите за тропиците/главно при Хонда , Ниссан и др/радиаторите са даже един до друг за да не си пречат на топлообмена/
Измиването става като се разкачи водния радиатор, и се извади, за да е по удобно и с градинския маркуч се измие първо на климатика обратно на посоката на движение на колата/от вътре на вън/
Добре е ако може предварително да се напръска с некои химикал , има специално за това разработени , които размекват калта и бобулечките дето са се спекли и после по лесно се измиват.Не е задължително на джет а може и с градинския маркуч и накраиник за струя.
ЗА радиатора на двигателя е малко по сложно.В голяма част от случаите когато колата е карана с чешмяна вода богата на варовик се за пушват клетките отвътре на радиатора, лесно се проверява- по каталог се вижда колко вода поема нов радиатор и после се налива същото количество въвъ вашия и се убеждаваш за разликата.
Аз лично не препоръчвам наливането на разни химикали и въртенето им на место , т.е когато всичко е монтирано на колата - в повечето случаии концентрацията е доста силна и не го разреждаме както трябва и протичат водните помпи, според мен варовика влиза в механичното уплътнение и си прави малки канали там и после нова водна помпа.
Има и разбиване с ултра звук не знам в Бг дали и къде се прави но е много добро.
Аз лично съм на мнение че е по добре да се свали радиатора и да се накисне за ден два с химикал/нещо за почистване на баня-или от армията некои спомен ако ви е останал каквоо се използваше/ и да се разклаща периодично, после обилно измиване с вода и монтаж на место.
Външно измиване също е задължително.
докато с свален радиатора , махнете термостата и с маркуч с вода си измиите мотора за да излезнат всички боклуци от него - може да се направи отгоре на долу за по лесно.
Сега за охлаждащата течност.
Зимата си слагаме антифриз а летото коолант.
Аз лично не бях я срещал тази течност преди да доида на топлото , но е много ефикасна , не позволява да завира водата / по трудно завира де/Някои антифризи имат и това своиство, но не всички
Има различни на различни фирми и характерното за тях е че са цветни-зелени , кафяви, жълти - сигнални цветове тъка че ако имате пропуск в системата да се види от къде е и колко е горе долу/Аз по този начин си видях пропуска на радиатора там кудето е радиаторчето на скорустната кутия/
един галон хубава е около 7$ тук казвам това защото има и оцветени води които се продават за коолант ама не са нищо друго освен боя за яица и вода
Слагането на вода като старите дападжии само увеличава риска от запушване на радиатора с варовик и не топлоотдава толкова.
С всичките тези приказки изкам да кажа че може и по евтино да се размимите с подготовката за летния сезон.Тази процедура ще намали температурата в купето и ще даде достатъчно запаз на радиатора и при ниски обороти на мотора , в задръстване да не загрява колата ,
Дано да съм бил полезен
Good luck
сетих се и за криви клетки на радиатора - прегледаит еси килиикитеи ако има накривени леко с едн аотверка си ги изправете - леко нали?
това важи и за двата радиатора .
http://www.se-r.net/heat_ac/coolant.html
Аз пак ще си напиша моето мнение пак нека всеки да си помисли.
По важни е да се измие първия радиатор , защото тои е по забит с прах от улицата и с влагата става на кал.Ако нема поток на въздух през него нема и през втория радиатор.
Не е необходимо да се сваля радиатора на климатика а само водния.
При автомобилите за тропиците/главно при Хонда , Ниссан и др/радиаторите са даже един до друг за да не си пречат на топлообмена/
Измиването става като се разкачи водния радиатор, и се извади, за да е по удобно и с градинския маркуч се измие първо на климатика обратно на посоката на движение на колата/от вътре на вън/
Добре е ако може предварително да се напръска с некои химикал , има специално за това разработени , които размекват калта и бобулечките дето са се спекли и после по лесно се измиват.Не е задължително на джет а може и с градинския маркуч и накраиник за струя.
ЗА радиатора на двигателя е малко по сложно.В голяма част от случаите когато колата е карана с чешмяна вода богата на варовик се за пушват клетките отвътре на радиатора, лесно се проверява- по каталог се вижда колко вода поема нов радиатор и после се налива същото количество въвъ вашия и се убеждаваш за разликата.
Аз лично не препоръчвам наливането на разни химикали и въртенето им на место , т.е когато всичко е монтирано на колата - в повечето случаии концентрацията е доста силна и не го разреждаме както трябва и протичат водните помпи, според мен варовика влиза в механичното уплътнение и си прави малки канали там и после нова водна помпа.
Има и разбиване с ултра звук не знам в Бг дали и къде се прави но е много добро.
Аз лично съм на мнение че е по добре да се свали радиатора и да се накисне за ден два с химикал/нещо за почистване на баня-или от армията некои спомен ако ви е останал каквоо се използваше/ и да се разклаща периодично, после обилно измиване с вода и монтаж на место.
Външно измиване също е задължително.
докато с свален радиатора , махнете термостата и с маркуч с вода си измиите мотора за да излезнат всички боклуци от него - може да се направи отгоре на долу за по лесно.
Сега за охлаждащата течност.
Зимата си слагаме антифриз а летото коолант.
Аз лично не бях я срещал тази течност преди да доида на топлото , но е много ефикасна , не позволява да завира водата / по трудно завира де/Някои антифризи имат и това своиство, но не всички
Има различни на различни фирми и характерното за тях е че са цветни-зелени , кафяви, жълти - сигнални цветове тъка че ако имате пропуск в системата да се види от къде е и колко е горе долу/Аз по този начин си видях пропуска на радиатора там кудето е радиаторчето на скорустната кутия/
един галон хубава е около 7$ тук казвам това защото има и оцветени води които се продават за коолант ама не са нищо друго освен боя за яица и вода

Слагането на вода като старите дападжии само увеличава риска от запушване на радиатора с варовик и не топлоотдава толкова.
С всичките тези приказки изкам да кажа че може и по евтино да се размимите с подготовката за летния сезон.Тази процедура ще намали температурата в купето и ще даде достатъчно запаз на радиатора и при ниски обороти на мотора , в задръстване да не загрява колата ,
Дано да съм бил полезен
Good luck
сетих се и за криви клетки на радиатора - прегледаит еси килиикитеи ако има накривени леко с едн аотверка си ги изправете - леко нали?
това важи и за двата радиатора .
http://www.se-r.net/heat_ac/coolant.html
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Благодаря ти bat Jeko за подробната информация
Искам само да допълня че всички видове антифризи и кооланти съдържат основно една и съща съставка - ЕТИЛЕН ГЛИКОЛ.
Благодарение на него се понижава температурата на замръзване и се повишава температурата на кипене. Освен това се добавят оцветители, инхибитори на корозия ( за да не ръждясва блока ) и др.
Някои хора обаче правят следната грешка: наливат концентриран антифриз без да го разреждат. Това влошава топлообмена, тъй като етилен гликола има по-малък топлинен капацитет от водата. Водата с която се разрежда трябва да бъде дестилирана.

Искам само да допълня че всички видове антифризи и кооланти съдържат основно една и съща съставка - ЕТИЛЕН ГЛИКОЛ.
Благодарение на него се понижава температурата на замръзване и се повишава температурата на кипене. Освен това се добавят оцветители, инхибитори на корозия ( за да не ръждясва блока ) и др.
Някои хора обаче правят следната грешка: наливат концентриран антифриз без да го разреждат. Това влошава топлообмена, тъй като етилен гликола има по-малък топлинен капацитет от водата. Водата с която се разрежда трябва да бъде дестилирана.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Ето малко термостати,
http://www.bavauto.com/shop.asp?HC1=0&h ... 3&HCM=535i
http://www.drivewire.com/bmwparts/catal ... ostat.html
както споменах за различните температурни раиони работните температури на колите са различни- нормално е.
По добре се чества мотора при по висока работна температура.
Некои автомобили работят и при температури над 150 градуса целзии но при тях и налягането в системата е около 2.5 бара/може и повече/
Ето тук 10 съвета за водната система на Баварските каки
A Few Important Things to Remember
Heed these cooling system maintenance tips and you're well on your way to ensuring your cooling system won't let you down:
BMW Engine Compartment Tip #1: Keep your engine and engine compartment, as well as your radiator fins and grill, as clean as possible. A clean engine runs much cooler - and it's much easier to work on.
BMW Coolant Tip #2: Replace coolant at or before factory recommended intervals with the proper type, mixture and volume of coolant. Always allow the coolant system to rid itself of air before installing the radiator cap.
BMW Cooling Hose Tip #3: Replace all cooling system hoses - upper and lower radiator hoses, bypass hoses, heater hoses, manifold coolant hoses and any other hoses on your vehicle - whenever you even suspect there may be a problem. All hoses should be replaced at least every two years.
BMW Thermostat Tip #4: Replace the thermostat with the original temperature setting equivalent. The electronics in your vehicle may use that setting for other controls. Do not substitute under any circumstances.
BMW Radiator Tank Cap Tip #5: Replace the radiator/expansion tank cap with the original pressure setting and OE-type equivalent. Some aftermarket substitutions do not seal and hold pressure properly on foreign-manufactured cars. Again, don't substitute.
BMW Water Pump Belt Tip #6: Adjust or replace the water pump drive belt (external) at recommended intervals or more frequently, if required. Check belts whenever you're working on any coolant system components.
BMW Water Pump Tip #7: Replace your water pump with an OEM/OES pump at the first signs of trouble or when your timing belt and tensioner are replaced. Watch for signs of overheating - you don't want to break down in the hot sun when your water pump fails.
BMW Fan Clutch Tip #8: Replace the fan clutch and/or fan blade as needed (if applicable). Your BMW's temperature gauge is often your best guide as to when your fan clutch needs attention.
BMW Temperature Sensor Tip #9: Replace temperature sensors as required by diagnosis. Leave troubleshooting of your sensors to BMW experts who have the proper equipment and diagrams.
BMW Maintenance Tip #10: Keep your entire vehicle properly maintained because of the effect timing, idle speed, exhaust and other systems have on your engine's temperature. Your BMW's cooling system is designed to function with all other systems operating properly. It cannot make up for a poorly operating or overheating engine condition.
МАтериала е от тук
http://www.autohausaz.com/bmw-auto-part ... stems.html
Good luck
Ето малко термостати,
http://www.bavauto.com/shop.asp?HC1=0&h ... 3&HCM=535i
http://www.drivewire.com/bmwparts/catal ... ostat.html
както споменах за различните температурни раиони работните температури на колите са различни- нормално е.
По добре се чества мотора при по висока работна температура.
Некои автомобили работят и при температури над 150 градуса целзии но при тях и налягането в системата е около 2.5 бара/може и повече/
Ето тук 10 съвета за водната система на Баварските каки
A Few Important Things to Remember
Heed these cooling system maintenance tips and you're well on your way to ensuring your cooling system won't let you down:
BMW Engine Compartment Tip #1: Keep your engine and engine compartment, as well as your radiator fins and grill, as clean as possible. A clean engine runs much cooler - and it's much easier to work on.
BMW Coolant Tip #2: Replace coolant at or before factory recommended intervals with the proper type, mixture and volume of coolant. Always allow the coolant system to rid itself of air before installing the radiator cap.
BMW Cooling Hose Tip #3: Replace all cooling system hoses - upper and lower radiator hoses, bypass hoses, heater hoses, manifold coolant hoses and any other hoses on your vehicle - whenever you even suspect there may be a problem. All hoses should be replaced at least every two years.
BMW Thermostat Tip #4: Replace the thermostat with the original temperature setting equivalent. The electronics in your vehicle may use that setting for other controls. Do not substitute under any circumstances.
BMW Radiator Tank Cap Tip #5: Replace the radiator/expansion tank cap with the original pressure setting and OE-type equivalent. Some aftermarket substitutions do not seal and hold pressure properly on foreign-manufactured cars. Again, don't substitute.
BMW Water Pump Belt Tip #6: Adjust or replace the water pump drive belt (external) at recommended intervals or more frequently, if required. Check belts whenever you're working on any coolant system components.
BMW Water Pump Tip #7: Replace your water pump with an OEM/OES pump at the first signs of trouble or when your timing belt and tensioner are replaced. Watch for signs of overheating - you don't want to break down in the hot sun when your water pump fails.
BMW Fan Clutch Tip #8: Replace the fan clutch and/or fan blade as needed (if applicable). Your BMW's temperature gauge is often your best guide as to when your fan clutch needs attention.
BMW Temperature Sensor Tip #9: Replace temperature sensors as required by diagnosis. Leave troubleshooting of your sensors to BMW experts who have the proper equipment and diagrams.
BMW Maintenance Tip #10: Keep your entire vehicle properly maintained because of the effect timing, idle speed, exhaust and other systems have on your engine's temperature. Your BMW's cooling system is designed to function with all other systems operating properly. It cannot make up for a poorly operating or overheating engine condition.
МАтериала е от тук
http://www.autohausaz.com/bmw-auto-part ... stems.html
Good luck
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Благодаря ти много bat Jeko, да си жив и здрав
Тъкмо си мислех че няма да намеря такъв термостат, и ти ми помогна
Ако идваш в София, обади се да черпя

Тъкмо си мислех че няма да намеря такъв термостат, и ти ми помогна

Ако идваш в София, обади се да черпя

Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани